Wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:12

Sem_ schreef:
Nou onze hond eet de Primadog brokjes bijna niet meer, het enige wat (soms) helpt is er een spelletje van maken en de brokjes te verstoppen. Dat wil ik best doen, maar niet altijd. :')

Hebben jullie nog aanraders voor kieskeurige eters? Zelfs met zijn kauwsnacks wordt hij steeds kieskeuriger. Hij is laatst nog gecheckt door de dierenarts en alles zag er goed uit, op een oorontsteking na die nu behandeld is.

Tot nu toe hebben we deze brokken geprobeerd:
- Acana classic
- Dog Loves Gold original
- Darf vol bites regular koudgeperst (deze at hij wel graag, maar kreeg hij jeuk van)
- PrimaDog hert & kalkoen

Als pup kreeg hij Royal Canin labrador retriever pup brokken, die at hij altijd met smaak, maar het liefst voer ik iets "beters".

Vers hebben we de ruimte niet voor.

Nep labrador. -O-


als ik zie wat je allemaal al gevoerd hebt zou ik gewoon even doorzetten. Het lijkt nu een spelletje te worden dat elke keer als die stopt met eten jij vanalles probeert en hij weer wat nieuws krijgt. Zolang die goed op gewicht is zou ik gewoon even doorzetten…. Mijn pups zijn ook geen goede eters maar ze krijgen vanzelf honger. En nu is het hele gedoe voorbij en eten ze elke keer keurig de bak leeg.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:00

Hier eentje die bij haar toenmalige eigenaar in hongerstaking ging nadat ze per ongeluk 1(!) brokje van Mahdu had geproefd.
Gewoon niet eten he en bij mij zich volstouwen. :')
En als er nou wat vlees op zat hadden we dat gewoon anders aangepakt maar ze was zó mager dat de dierenbescherming op je afgestuurd zou worden als ze gladharig was geweest, echt elk botje kon je tellen. :oo
Dus hebben we haar na 1-2 weken martelen met het voer opleuken etc overgezet op mijn voer, dan at ze tenminste fatsoenlijk.
En niet dat ze niet genoeg kreeg, ze verbrandde alles gelijk weer en er viel niet tegenop te voeren.
Nu is ze mooi, heeft een heel iets te dik speklaagje dus na de jaarwisseling worden de tussendoortjes wat verminderd en doen we een lange wandeling extra in de week, dan is ze in ±2 weken weer perfect op gewicht.

Hier eet ze trouwens zo ongeveer alles wat ik haar voorschotel, zelfs de brokken die ze bij haar vorige eigenaar weigerde te eten. _O-
Maar scheelt ongetwijfeld dat er een Mahdutje rondloopt die haar bak wel voor haar leeg eet als zij het niet hoeft, zij voedselnijd heeft en dat ik geen ander voer neerzet wanneer ze haar voer niet opeet.
Oppashond Joep is ook zo'n miemelaar met eten maar heeft ook de hele dag de beschikking tot zijn voer en het wordt opgeleukt met paté enzo.
Ik begin daar niet aan, hij krijgt 2x daags een handje brokken en als hij het niet op heeft wanneer ik hem weer uit de woonkamer haal heeft hij pech, volgende ronde weer een kans.
Hij eet zijn brokken zonder problemen op hier. :+

Ik ga dus mee met degenen voor mij:
Als ze goed op gewicht zijn niet gaan klooien met telkens voer wisselen.
Bak weghalen na een bepaalde tijd, vanavond/morgen gewoon weer neerzetten.
En even geen tussendoortjes geven buiten evt wat brokjes (ja, diezelfde die ze nu weigert).
Ze krijgen vanzelf wel honger. :Y)

Cambionn

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:39

Sem_ schreef:
Nou onze hond eet de Primadog brokjes bijna niet meer, het enige wat (soms) helpt is er een spelletje van maken en de brokjes te verstoppen. Dat wil ik best doen, maar niet altijd. :')

Hebben jullie nog aanraders voor kieskeurige eters? Zelfs met zijn kauwsnacks wordt hij steeds kieskeuriger. Hij is laatst nog gecheckt door de dierenarts en alles zag er goed uit, op een oorontsteking na die nu behandeld is.

Tot nu toe hebben we deze brokken geprobeerd:
- Acana classic
- Dog Loves Gold original
- Darf vol bites regular koudgeperst (deze at hij wel graag, maar kreeg hij jeuk van)
- PrimaDog hert & kalkoen

Als pup kreeg hij Royal Canin labrador retriever pup brokken, die at hij altijd met smaak, maar het liefst voer ik iets "beters".

Vers hebben we de ruimte niet voor.

Nep labrador. -O-
Heel stom idee misschien. Maar mijn hond kan ook heel "kieskeurig" doen. Hij vind z'n voer prima lekker overigens, en ik zou dit ook niet doen als de hond duidelijk tegenzin in z'n eten heeft. Hij pikte deze brok zelfs uit z'n bak toen ik er net mee begon (van de Bonzo die hij uit ontwetendheid had naar Acana, wat ik dus rustig opbouwde door steeds meer nieuw voor te mixen met oud voer. Acana vond hij echt veel lekkerder en super tof dus die verdween steeds uit de bak in korte tijd en de Bonzo liet hij liggen :') ). Maar die van mij wil altijd afwachten of er niet wat beters komt (zover is beter overigens vooral koekjes en van de pot mee eten, maar dat laatste mag niet meer ivm zijn gezondheid en we gaan natuurlijk niet op koekjes leven hier). Als je hem steeds iets nieuws geeft eet hij heel eventjes goed (want nieuw), maar na een tijdje denkt hij "dit ken ik al" en wordt hij heel afwachtend met eten. Steeds wisselen tussen hetzelfde levert hetzelfde op. Bekend is saai, ook afwisseling tussen verschillend bekend. En steeds wisselen doet hij sowieso ook niet goed op, hij heeft gezondheidstechnisch baat bij hetzelfde.

Maar wat bij mij helpt is de vaste regel dat hij voer krijgt op bepaalde momenten. Als hij het niet op eet voor het volgende moment, krijgt hij geen nieuw voer. Natuurlijk let ik wel op dat hij niet ondervoed raakt, maar zo ver komt het ook echt niet. In het begin werd er hooguit 1 voerbeurt overgeslagen (en dan had hij nog voer over en zat dus niet zonder) en inmiddels is zelfs dat zeldzaam. Zo krijgt hij bijv. een voerbeurt nadat wij ons avondeten op hebben. En als hij het dan nog niet op heeft dan eet hij inmiddels tijdens ons dinner dus gauw z'n bak leeg. Hij weet het precies. Want ja, dit voer is wel lekker en hij wil wel meer. Maar hij wil nog liever iets speciaals. En als je daarin meegaat stopt hij dus met elke brok.

Nogmaals, ik zou het niet doen met een hond die het voer echt niet lust of sowieso slecht eet. Eten hoort onder normale omstandigheden nooit met tegenzin te zijn. Maar bij een hond die z'n eten prima lust maar kieskeuriger wordt met tijd, en verder gezond is, is het mogelijk een idee.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:56

Sem_ schreef:
Nou onze hond eet de Primadog brokjes bijna niet meer, het enige wat (soms) helpt is er een spelletje van maken en de brokjes te verstoppen. Dat wil ik best doen, maar niet altijd. :')

Hebben jullie nog aanraders voor kieskeurige eters? Zelfs met zijn kauwsnacks wordt hij steeds kieskeuriger. Hij is laatst nog gecheckt door de dierenarts en alles zag er goed uit, op een oorontsteking na die nu behandeld is.

Tot nu toe hebben we deze brokken geprobeerd:
- Acana classic
- Dog Loves Gold original
- Darf vol bites regular koudgeperst (deze at hij wel graag, maar kreeg hij jeuk van)
- PrimaDog hert & kalkoen

Als pup kreeg hij Royal Canin labrador retriever pup brokken, die at hij altijd met smaak, maar het liefst voer ik iets "beters".

Vers hebben we de ruimte niet voor.

Nep labrador. -O-


Tribal misschien?

Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:01

Wolf of wilderness is 2 maand tijd van 57 naar 66 euro gegaan. Beste stijging

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:38

Ik schop dit topic even omhoog.

Nu afgelopen maandag een van mijn honden is ingeslapen ben ik op zoek naar een ander voer.
Ze kregen allebei Hill’s K/D ivm dat de oudste dit voer nodig had vanwege haar nieren. De overgebleven hond is een senior die dit jaar 12 word en mankeert niks.
Anderhalf jaar geleden heb ik ze in huis genomen omdat het niet meer ging bij de oude eigenaar helaas en dit zijn mijn eerste honden. Ik heb geen idee wat het beste is eerlijk gezegd.

Ik kom op de socials advertenties tegen van Butternut box.
En KVV maar welk merk is het beste??
Of een gewone brok, maar door de vele merken zie ik door de bomen het bos niet meer.

Kan iemand mij daarin helpen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:53

Doet je hond het goed op z’n huidige brok? Wat is een reden om te switchen?

Ben geen expert maar kan me voorstellen dat ze op die leeftijd wat minder goed tegen veranderingen kunnen? Vast iemand hier die het weet :D

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:56

K/D is een speciaal voer voor als de nieren niet goed werken. Verder doet hij het goed erop.

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:05

Als de hond al jaren lang al brok krijgt en het daar altijd prima op doet zou ik niet gaan switchen naar kvv
Ik zou zelfs nij Hills blijven, maar dan een senior brok misschien...

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 17:45

blackstar schreef:
Ik schop dit topic even omhoog.

Nu afgelopen maandag een van mijn honden is ingeslapen ben ik op zoek naar een ander voer.
Ze kregen allebei Hill’s K/D ivm dat de oudste dit voer nodig had vanwege haar nieren. De overgebleven hond is een senior die dit jaar 12 word en mankeert niks.
Anderhalf jaar geleden heb ik ze in huis genomen omdat het niet meer ging bij de oude eigenaar helaas en dit zijn mijn eerste honden. Ik heb geen idee wat het beste is eerlijk gezegd.

Ik kom op de socials advertenties tegen van Butternut box.
En KVV maar welk merk is het beste??
Of een gewone brok, maar door de vele merken zie ik door de bomen het bos niet meer.

Kan iemand mij daarin helpen.


Butternutbox is hier geliefd en wordt goed gegeten. Gekookt voer is een fijne optie bij brok.

Als je hond zn hele leven nu hills krijgt en het daar goed op doet zou ik niet radicaal gaan switchen. Als je dat toch heel graag wil zou ik persoonlijk beginnen met 10% van het eten te vervangen door verse voeding/toppers. Langzaam introduceren. Er loopt een topic op bokt dat likmatten en voerpuzzles heet waar je wellicht tips of inspiratie van op kunt doen!

Sterkte ook met het overlijden van je andere hond.

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:13

Dank je.

Het is niet zo dat hij heel zijn leven alleen maar Hill’s heeft gegeten.
In de dikke anderhalf jaar dat ze hier wonen krijgen ze hill’s K/D.
Daarvoor kregen ze ook brok (geen idee meer welk merk. En ze hebben ook KVV gehad vroeger. Meer weet ik niet.