Wat voer jij je hond?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaabje
Berichten: 941
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:57

KootMiraDrum schreef:
Sem_ schreef:
Hier een beetje eenzelfde dilemma. Wij voeren onze labrador (nu bijna 15 maanden) Royal Canin Labrador Retriever en dan de puppy versie. Dit voer kregen we vanuit de fokker mee, maar nu hij bijna 15 maanden is willen we graag overstappen naar iets anders. Ik twijfel nu tussen Acana Classic en Dog Lovers Gold Original, van die laatste kan ik alleen geen proefverpakking bestellen geloof ik... Bokkers die het ene boven het andere verkiezen?

Hier een Golden van 6 maanden, 23 kg, teefje. Krijgt 2 1/2 kopje RC Golden pup en 1 bakje Smuldier (400 gram) per dag, verdeeld over 2 voedingen. Er komt nog een pup bij, die fokker geeft Dog Lovers Gold, maar die heeft geen pupvariant. Ik ben er nog niet uit wat ik ze dan samen ga geven. Teefje doet het prima op wat ze krijgt, maar eigenlijk ben ik nooit voor RC geweest, ivm veel vulmiddel wat er altijd in zat.


Wij hebben onze pup destijds dog lovers gold passion salmon and sweet potato gegeven. Via meat and bones in Malden heeft de eigenaar Sabine nagevraagd aan de producent of deze echt geschikt was voor pups omdat ze op 1 component nog twijfelde over de geschiktheid. Zij gaven aan dat dit kon. Volgens mij klopt iig het eiwitgehalte en calcium/fosfor ook binnen de verhoudingen. Je zou het bij een voedingsdeskundige kunnen navragen.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:24

Hier voer ik alleen vers vlees 3 Australian shepherds
4 jarige 23 kilo
1,5 jarige 25 kilo
1,5 jarige 30 kilo
Krijgen eenmaal daags 1 kilo vers vlees elke dag een ander diersoort wel al gemixt.
Daarnaast krijgen ze wel wat lekker tussendoortjes met soms wat groenten en fruit en snacks maar is niet dagelijks
Voor het vlees ben ik €100 pm kwijt in totaal.
Dus als ik ruim reken zou ik incl snacks op €50 per hond per maand kwijt zijn.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 09:17

KootMiraDrum schreef:
Sem_ schreef:
Hier een beetje eenzelfde dilemma. Wij voeren onze labrador (nu bijna 15 maanden) Royal Canin Labrador Retriever en dan de puppy versie. Dit voer kregen we vanuit de fokker mee, maar nu hij bijna 15 maanden is willen we graag overstappen naar iets anders. Ik twijfel nu tussen Acana Classic en Dog Lovers Gold Original, van die laatste kan ik alleen geen proefverpakking bestellen geloof ik... Bokkers die het ene boven het andere verkiezen?

Hier een Golden van 6 maanden, 23 kg, teefje. Krijgt 2 1/2 kopje RC Golden pup en 1 bakje Smuldier (400 gram) per dag, verdeeld over 2 voedingen. Er komt nog een pup bij, die fokker geeft Dog Lovers Gold, maar die heeft geen pupvariant. Ik ben er nog niet uit wat ik ze dan samen ga geven. Teefje doet het prima op wat ze krijgt, maar eigenlijk ben ik nooit voor RC geweest, ivm veel vulmiddel wat er altijd in zat.


Hij krijgt nu Orijen large breed puppy. Uiteraard vind hij dit heerlijk. Ondanks dat hij een voorkeur voor vis heeft. Ik had de Royal Canin wel willen proberen ( de dierenarts adviseerde dit) maar ze hebben geen kleine verpakking.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:19

Jennyj01 schreef:
Hij krijgt nu Orijen large breed puppy. Uiteraard vind hij dit heerlijk. Ondanks dat hij een voorkeur voor vis heeft. Ik had de Royal Canin wel willen proberen ( de dierenarts adviseerde dit) maar ze hebben geen kleine verpakking.


Misschien kan je via de website eens contact opnemen? In mijn ervaring is Royal Canin qua klantenservice echt top en misschien hebben ze proefzakjes liggen die ze kunnen opsturen!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 10:36

Dat kan ik inderdaad ook even doen. +:)+

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:54

Gaabje schreef:
Oh dit vind ik geruststellend nieuws! Ivm allergieën destijds overgestapt op graanvrije brok wat nu heel goed gaat. Een tijdje geleden werd ik op deze onderzoeken gewezen en ben voor de informatie in een facebookgroep over DCM gegaan. Hier houden ze nog steeds vast aan de lijn dat naast de 5 ‘grote merken’ er geen goede hondenvoeding bestaat.

Ben wel overgestapt op brit care grainfree pasgeleden omdat die in ieder geval geen erwten bevat.

Deze hebben we lang gevoerd en een van onze uitplaatsreutjes krijgt dit nog steeds. Heel fijn voer. :)

kallipooh

Berichten: 1640
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:27

Voor onze rottweiler van 7 maanden was het even zoeken. Nu krijgt ze Forthglade-brokjes (kalkoen, kip of eend) met 's ochtends wat natvoer erbij en 's avonds vaak een beetje babyvoeding (alleen hondvriendelijke groenten/fruit) want daar wordt ze helemaal wild van :') Verder krijgt ze tijdens wandelingen/trainingssessies gekookte kip of kleine blokjes paté, en vaak nog een Toppl of Lickimat met wat natvoer/babyvoeding. Regelmatig doe ik er zalmolie bij of geef ik haar wat vis. Hier doet ze het goed op, maar als ze eenmaal volgroeid is zullen we wel weer kijken.

Kn8rretje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:40

vevina schreef:
Kn8rretje schreef:
Ik voer nu Eukanuba brokken graanvrij speciaal voor large en extra large honden (wij hebben Leonbergers) hiervoor had ik altijd Wolf of Wilderness, maar het wordt door maar weinig leveranciers aangeboden in Nederland waardoor ik nu een probleem had met de levering en ik toch echt honden had die graag eten willen.

Ik ga even kijken of ik net zo tevreden blijf over Eukanuba als de Wolf of Wilderness, ik ben daar nog maar net mee begonnen. Maar ik krijg iig altijd complimenten dat onze honden er goed uitzien.

Wat voor problemen heb je dan qua levering? Ik voer al jaren WOW via zooplus zonder problemen.


Oeh sorry dit is een hele lage reactie, zie nu dat je gereageerd hebt.

Ik voerde altijd de weight management variant van wow, daar waren problemen mee.

Inmiddels toch weer terug naar wow

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 01:55

Als ik blik met alleen vlees (bijvoorbeeld Herrmanns pur), KVV of BARF geef dan combineer ik dat graag met groente.
Bijvoorbeeld een puree van kort gekookte rode biet, wortel, pastinaak, aardappel, bataat, knoflook (beetje want teveel kan bloedarmoede veroorzaken), rauwe bleekselderij, paar klontjes roomboter en wat vers gemalen peper. Deze mix is overigens geen aanrader voor honden die snel te zwaar worden.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:05

Ik voer Wolf of the Wilderness, de adult blue river, green fields etc lijn en wissel af qua smaken.
Alleen de green fields voer ik niet omdat mijn Shih Tzu dat echt heel slecht eet maar die is überhaupt geen fan van lam. :')
Laatst hebben ze een ruime week op Kenner gestaan maar dat was met de Shih Tzu geen succes, die poepte, draaide zich om en vrat zijn poep op als hij de kans kreeg. :roll:
Heeft hij op Wooof en WotW absoluut niet.
Met Wooof heeft hij wel altijd een supervieze baard omdat dat veel 'poeder' bevat.

Het Keesje stond bij de vorige eigenaar op supermarkt- en goedkope dierenwinkelbrokken en toen ze 1(!) brokje WotW had geproefd ging ze thuis in hongerstaking, letterlijk 2 weken niets eten en vervolgens bij mij zich klem vreten om weer thuis in hongerstaking te gaan.
En ze was al broodmager, was blij dat daar een dik pak haar op zit want ze zou niet misstaan op foto's en filmpjes met zwaar verwaarloosde honden zegmaar. :+
Inmiddels heeft ze meer rust in haar kont en eet ze gewoon fatsoenlijke maaltijden en zit er een dun laagje vlees op en lekker veel spieren. *\o/*

Naast de WotW krijgen ze regelmatig een half zakje natvoer, wat kvv, een al dan niet rauw ei of een rauwe kippenvleugel oid, eten ze een hapje met de pot mee of kook ik 'soep met rijst' voor ze (1l water, ½-1 bouillonblokje, kipfiletje en een kopje rijst, dat ±15-20 minuten op zacht vuur koken).
En uiteraard de nodige koekjes, kluifjes/gedroogd vlees knaagjes en andere hondensnackjes.

Moet wel zeggen dat mijn honden ontzettend makkelijk zijn met wisselen etc van voer, ook van geperst naar krokant is geen probleem.
Ze doen het wel op de ene brok beter dan de andere, van de soft&strong lijn van WotW kregen ze super slappe poep bijvoorbeeld en dat bleef zo dus ben na een paar zakjes teruggegaan naar de gewone adult lijn.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:16

Ik ben aan het kijken voor een pup, mijn vorige hond deed het heel goed op canex maar nu weer echt bewust aan het kijken naar welk voer goed zal zijn. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer :P hoeveel vers zoals carnibest zou een hondje eten? Ik kan moeilijk inschatten hoe lang je met een rol doet en we hebben geen grote vriezer.

Brok lijkt me wel handiger ook omdat als ze het heel lekker vinden je minder avond eten kunt geven maar het dan ook als training tussendoor zou kunnen gebruiken, maar ook omdat we soms weekendjes weg zullen gaan met hond.

Ik denk dat duur niet altijd beter hoeft te zijn, dus het zou fijn zijn als het ook enigzins betaalbaar is :')

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:22


Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:22

moonsparkle schreef:
Ik ben aan het kijken voor een pup, mijn vorige hond deed het heel goed op canex maar nu weer echt bewust aan het kijken naar welk voer goed zal zijn. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer :P hoeveel vers zoals carnibest zou een hondje eten? Ik kan moeilijk inschatten hoe lang je met een rol doet en we hebben geen grote vriezer.

Brok lijkt me wel handiger ook omdat als ze het heel lekker vinden je minder avond eten kunt geven maar het dan ook als training tussendoor zou kunnen gebruiken, maar ook omdat we soms weekendjes weg zullen gaan met hond.

Ik denk dat duur niet altijd beter hoeft te zijn, dus het zou fijn zijn als het ook enigzins betaalbaar is :')


Voerwijzer is een hele fijne site om op in te lezen. :j zowel voor KVV als brok.
Een pup eet in de eerste maanden verhoudingsgewijs meer gram per kg lichaamsgewicht dan een volwassen hond. Gaandweg bouwt dat wat af. Wij wogen de pup wekelijks om de maaltijd te bepalen (zelf een weegschaal in huis).

Brok en kvv is ook prima te combineren. Ik voer hoofdzakelijk kvv maar heb ook altijd brok in huis. Mocht ik vergeten zijn te ontdooien, gewoon als afwisseling en omdat het bij logeren of tijdens vakanties makkelijker is. Brok combineer ik dan wel met gestoomd vlees of goed blikvoer.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:33

Ik heb na het lezen van meerdere forums deze soorten genoteerd als brokopties: Wolf of wilderness, dog lovers gold, taste of the wild, carnilove, Rocco, darf, cavom, farm food, orijen, acana

Iemand die een hier van bijvoorbeeld af raad en waarom? Of zijn dit allemaal wel goede keuzes dan zou ik daarin kunnen kijken naar de prijs, maar ook of sommige meerdere smaken hebben bijvoorbeeld.

Ik wil het liefst ook afwisselen bijvoorbeeld paar dagen vers, maar ik weet wel dat poedels erg kieskeurig zijn qua eten, ik ben ergens bang dat die dan de brok niet meer gaat eten :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 11-03-23 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:35

Mijn hond krijgt Carnilove brokken, steeds prima bevallen :j
Wil nu wel over naar een ander merk omdat ik dat gelijk met mn kvv kan inkopen. Maar dat is niet ten nadele van Carnilove.

WoW geef ik wel als beloning (ik mix trainers met brokjes), vindt hij ook zeer lekker.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:45

Ik voer hier sinds kort Darf Vol Bites en ben erg verrast! Ze vinden de brokken echt heerlijk (1 moeilijke eter) en de poep is mooi hard (voorheen nog vaak dunne diarree).

Hiervoor kregen ze Edgard en Cooper.
Toen ik nog 1 hond had voerde ik vers, maar vond dat zo’n gedoe, keuken telkens onder het bloed, extra vriezer etc. Maar twijfel toch soms nog weleens of ik niet weer terug ga op vers. Jammer genoeg is m’n leverancier gestopt dus word het nu ook een duur grapje, maar hij vond het wel heerlijk.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:45

Onze hond zit nu alweer een tijdje op Carmis small. Waarschijnlijk waren de gewone brokjes toch te groot en hard, met deze kleine brokjes gaat het nu goed, hij is ook weer actiever.
Voordeel is dat ze deze in 4 smaken hebben. Hij was altijd een probleemloze eter, maar nu lijkt hij behoefte te hebben aan variatie. Hij doet het super voor zijn 16 jaar, dus prima als we het zo kunnen oplossen.

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:22

moonsparkle schreef:
Ik heb na het lezen van meerdere forums deze soorten genoteerd als brokopties: Wolf of wilderness, dog lovers gold, taste of the wild, carnilove, Rocco, darf, cavom, farm food, orijen, acana

Iemand die een hier van bijvoorbeeld af raad en waarom? Of zijn dit allemaal wel goede keuzes dan zou ik daarin kunnen kijken naar de prijs, maar ook of sommige meerdere smaken hebben bijvoorbeeld.

Ik wil het liefst ook afwisselen bijvoorbeeld paar dagen vers, maar ik weet wel dat poedels erg kieskeurig zijn qua eten, ik ben ergens bang dat die dan de brok niet meer gaat eten :')


Cavom kan ik je niet aanraden, ik vind de kwaliteit van de brok zelf en de hoeveelheid ontlasting (plus de kwaliteit) echt een no go. En dit is niet perse uit eigen ervaring, maar van een heel aantal klanten. Die zochten een goedkope manier van voeren maar kwamen er snel van terug.
Darf vlees vind ik de kwaliteit ook wisselend, daarom hebben wij dit merk niet opgenomen in ons assortiment.
De overige merken die je noemt zijn prima!
Ik zou zelf ook naar canagan kijken, dit voer ik zelf al een aantal jaar, na alle tevredenheid, en inmiddels een groot deel van mijn klanten erop gezet. Zijn weinig (of bijna geen) honden en katten die het er niet goed op doen.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:46

moonsparkle schreef:
Ik ben aan het kijken voor een pup, mijn vorige hond deed het heel goed op canex maar nu weer echt bewust aan het kijken naar welk voer goed zal zijn. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer :P hoeveel vers zoals carnibest zou een hondje eten? Ik kan moeilijk inschatten hoe lang je met een rol doet en we hebben geen grote vriezer.


Onze middenslag poedel (bijna 3 jaar, niet gecastreerd) eet 2 x 125 gram per dag Carnibest (of andere merken KVV, ik wissel af). Met een rol van 500 gr doe ik dus twee dagen.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:59

Eilandje schreef:
moonsparkle schreef:
Ik ben aan het kijken voor een pup, mijn vorige hond deed het heel goed op canex maar nu weer echt bewust aan het kijken naar welk voer goed zal zijn. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer :P hoeveel vers zoals carnibest zou een hondje eten? Ik kan moeilijk inschatten hoe lang je met een rol doet en we hebben geen grote vriezer.


Onze middenslag poedel (bijna 3 jaar, niet gecastreerd) eet 2 x 125 gram per dag Carnibest (of andere merken KVV, ik wissel af). Met een rol van 500 gr doe ik dus twee dagen.


Ah bedankt!

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 12:18

Ik doe ook 2 dagen met een rol of pakje van 400-500gr.
Das wel voor 2 honden van elk ±7,4kg waarvan de Shih Tzu een iets kleinere hoeveelheid krijgt dan het Keesje puur omdat zij veel actiever is.
Wel in combinatie met een halve portie brok en ik koop ong 2-5x per maand een pakje/rol.
Als ik een kleinere rol vind neem ik daar 2 van mee, 1 voor de volgende dag en 1 voor later die week of de week erna.

Lukasje
Berichten: 11344
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 12:53

moonsparkle schreef:
Ik heb na het lezen van meerdere forums deze soorten genoteerd als brokopties: Wolf of wilderness, dog lovers gold, taste of the wild, carnilove, Rocco, darf, cavom, farm food, orijen, acana

Iemand die een hier van bijvoorbeeld af raad en waarom? Of zijn dit allemaal wel goede keuzes dan zou ik daarin kunnen kijken naar de prijs, maar ook of sommige meerdere smaken hebben bijvoorbeeld.

Ik wil het liefst ook afwisselen bijvoorbeeld paar dagen vers, maar ik weet wel dat poedels erg kieskeurig zijn qua eten, ik ben ergens bang dat die dan de brok niet meer gaat eten :')


Ik zou je lijstje ook nog aanvullen met Farmina en Celtic Connection.

Heb je de site www.voerwijzer.com al bekeken? Mss vind je daar nog nuttige info.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:02

Ik probeer juist dingen te schrappen en te kiezen, haha. Ik heb inderdaad op die website gekeken maar dat maakt de keuze niet makkelijker, haha

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 16:19

Wil iemand mij helpen?
Vanmiddag een nieuwe zak voer gehaald om eens te proberen maar krijg er online niks over gevonden en staat ook niet op voerwijzer.nl

Arion zalm & rijst large breed.
Voor zowel ondersteuning van de huid als voor de gewrichten.

Afbeelding

Ruw eiwit 25%, ruw vet 12% ruwe as 7,5% Calcium 1,5% Fosfor 0,9%

Lijkt wel prima toch? Alleen eiwit had hoger gemogen.
Is voor een Berner Sennen van 6 jaar. Wil zijn gewrichten graag al mee ondersteunen maar hij heeft nog geen klachten gelukkig. Gevoelig voor jeuk aan de pootjes en de liezen. Om die reden voor de zekerheid nniet op kip of rund.

Het zijn echt gigantische brokken, heel fijn want hij schrokt graag en dat gaat nu minder makkelijk. Plus ze zijn heel 'licht' dus hij mag ook veel brokjes hebben tov het aantal gram.

Iemand ook enig idee wat er nu wordt aangeraden kwa geperste brok? Hij heeft daar altijd op gestaan omdat ik dat toendertijd zo geleerd heb, geperste brok is beter met het voorkomen van maagtorsie. Waarom dat wordt aangeraden, weet ik niet meer.
Laatst hoorde ik juist dat geperste brok niet slim is om te geven aan grote honden (ivm torsie)

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 16:26

Wel vrij veel erwt, maar verder een prima brok uqa samenstelling/analyse voor een volwassen hond. 25% eiwit is voor honden die niet zeer beperkt gevoerd moeten worden (omdat ze anders te dik worden) helemaal prima. Hoe Hoe de werkelijke kwaliteit is weet ik niet, ik ken het merk zo niet.