Wat voer jij je hond?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 17:54

Dankje Mizora :)

Hoop echt dat het goed bevalt. Vind het zo lastig een goed voer te kiezen en dit klinkt zó goed op het eerste gezicht (dus zo de verpakking zonder de ingrediëntenlijst door te nemen). Heb het net afgewogen en waar hij normaal 1/3 bakje krijgt maar hij nu bijna het bakje vol! (Kwa gram bijna dezelfde hoeveelheid). En het is fijn te halen, ben daar helaas ook wat beperkt mee met wat hier in de buurt zit dus is een fijn voordeel.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 08:20

moonsparkle schreef:
Ik heb na het lezen van meerdere forums deze soorten genoteerd als brokopties: Wolf of wilderness, dog lovers gold, taste of the wild, carnilove, Rocco, darf, cavom, farm food, orijen, acana

Iemand die een hier van bijvoorbeeld af raad en waarom? Of zijn dit allemaal wel goede keuzes dan zou ik daarin kunnen kijken naar de prijs, maar ook of sommige meerdere smaken hebben bijvoorbeeld.

Ik wil het liefst ook afwisselen bijvoorbeeld paar dagen vers, maar ik weet wel dat poedels erg kieskeurig zijn qua eten, ik ben ergens bang dat die dan de brok niet meer gaat eten :')


Wat je bevalt of niet heeft ook met andere factoren te maken zoals de prijs. En hoe makkelijk kan ik het in mijn omgeving krijgen. Maar dingen als wel of niet scheten laten en een voldaan gevoel zijn ook belangrijk. Mijn oudste hond kan heel druk worden van bepaalde voeding. En die is van zichzelf al een bezig type. Dat maakt het voer niet slecht. In je lijstje zou voor mij Renske en Herrmanns nog ontbreken

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 08:30

Bedankt voor je bericht ik snap dat er meerdere factoren meespelen, ik dacht alleen ik plaats de opties die ik gevonden heb hier met de hoop wat van het lijstje af te kunnen schrappen :') ik zal binnenkort eens langs de ranzijn om te kijken wat daar allemaal is van wat er wordt genoemd(dichtbij huis). Op zich is online bestellen ook geen probleem.

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:21

Grit schreef:
Onze hond zit nu alweer een tijdje op Carmis small. Waarschijnlijk waren de gewone brokjes toch te groot en hard, met deze kleine brokjes gaat het nu goed, hij is ook weer actiever.
Voordeel is dat ze deze in 4 smaken hebben. Hij was altijd een probleemloze eter, maar nu lijkt hij behoefte te hebben aan variatie. Hij doet het super voor zijn 16 jaar, dus prima als we het zo kunnen oplossen.

Leuk om te lezen dat de Carnis brokjes bevallen en je smaken varieert (onder dwang ;) ).

Damelza

Berichten: 4682
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:21

Het is hier al even stil, maar ik wil nu het merk 'Wolf of Wilderness' voor mijn hond bestellen. Ook naar de andere merken gekeken die hier werden genoemd maar bij deze sprak de prijs me wel aan, en de verkrijgbaarheid. Nu zijn er alleen zo gigantisch veel smaken, voor welke smaak moet ik echt niet gaan?

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:31

Ik heb hier laatst ook nog een zoektocht in gevoerd, er gaat hier een halve kilo brok per dag doorheen ongeveer dus prijs is niet geheel onbelangrijk. Daarnaast wil ik een geperste brok en bijvoorkeur tarwe vrij en hoog in vlees. Ik ben nu Fokker PressFit aan het voeren, bevalt tot op heden goed!

Themba

Berichten: 1475
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:11

Wildgirl schreef:
Ik heb hier laatst ook nog een zoektocht in gevoerd, er gaat hier een halve kilo brok per dag doorheen ongeveer dus prijs is niet geheel onbelangrijk. Daarnaast wil ik een geperste brok en bijvoorkeur tarwe vrij en hoog in vlees. Ik ben nu Fokker PressFit aan het voeren, bevalt tot op heden goed!


Dat ziet er idd goed uit! Eens kijken hiervoor als afwissel brokken

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 00:06

Damelza schreef:
Het is hier al even stil, maar ik wil nu het merk 'Wolf of Wilderness' voor mijn hond bestellen. Ook naar de andere merken gekeken die hier werden genoemd maar bij deze sprak de prijs me wel aan, en de verkrijgbaarheid. Nu zijn er alleen zo gigantisch veel smaken, voor welke smaak moet ik echt niet gaan?

Hier bevalt de Blue River zeer goed, de Green Fields het minst omdat een van mijn honden lam vreselijk vindt. :+
Das de gewone adult lijn zegmaar.
De meeste smaken vd gewone adult lijn eten ze met smaak maar daar willen ze graag wat afwisseling in terwijl de Blue River altijd goed gegeten wordt.
Wat écht niet beviel was de soft&strong lijn, daar kregen ze ontzettend slappe ontlasting op wat niet verbeterde dus daar ben ik heel vlot weer mee gestopt.

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:30

Hebben hier mensen die ervaring hebben met bosch active of versele laga happy life lamb?

SUSANNEx

Berichten: 833
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 17:33

Hoi! Wij zijn onze hond sinds vandaag aan het overzetten op het merk Wildfull (op dit moment smaak Lamb). Heeft iemand hier ervaring mee? Het werd ons aangeraden bij de diervoeder en ik vind de ingrediënten er goed uit zien zover ik verstand heb van hondenvoer. Ik kan er online weinig over lezen en zie het ook niet op veel plekken te koop.


Afbeelding

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 18:58

Hoi!

Zijn hier ook Opti Life voerders?

Mijn hond krijgt nu InBalance en functioneert daar prima op, maar wil toch weer terug naar betere kwaliteit..

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:16

Ik zit te denken om vers af te wisselen met geperst van farmfood. Maar ik lees wat wisselende dingen over het combineren, heeft iemand daar ervaring mee? Wij hebben weinig vriezer ruimte en de hond gaat soms ook mee naar het werk waar brokjes dan natuurlijk handiger zijn. Ik vind het aan de ene kant wel lastig met bereken hoeveel dan handig is om te geven

Gaabje
Berichten: 941
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:20

SUSANNEx schreef:
Hoi! Wij zijn onze hond sinds vandaag aan het overzetten op het merk Wildfull (op dit moment smaak Lamb). Heeft iemand hier ervaring mee? Het werd ons aangeraden bij de diervoeder en ik vind de ingrediënten er goed uit zien zover ik verstand heb van hondenvoer. Ik kan er online weinig over lezen en zie het ook niet op veel plekken te koop.


[ [url=m/9l6Jaz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het er ook interessant uitzien maar kan geen website van het merk vinden. Heb je een foto van de verpakking?

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 19:26

moonsparkle schreef:
Ik zit te denken om vers af te wisselen met geperst van farmfood. Maar ik lees wat wisselende dingen over het combineren, heeft iemand daar ervaring mee? Wij hebben weinig vriezer ruimte en de hond gaat soms ook mee naar het werk waar brokjes dan natuurlijk handiger zijn. Ik vind het aan de ene kant wel lastig met bereken hoeveel dan handig is om te geven


Ik combineer regelmatig, gaat prima. :j Ik doe dan een brokdagje. Op vakantie staat hij op brok en gestoomd vlees.

Hoeveelheid brok bereken ik net als het kvv op basis van gewicht van de hond en dan gedeeld door aantal maaltijden per dag.

Cambionn

Berichten: 853
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:37

Ik was dus opgegroeid van huis uit met goedkoop hondenvoer als standaard, en dat de "merkbrokken" in de supermarkt (ala Bonzo en Royal Canin) luxe zijn. Eenmaal uit huis vond ik m'n hond het daar niet goed op doen, dus zelf onderzoek gaan doen. Ging echt een wereld voor me open! Uiteindelijk viel de keus op Acana adult small breed (is een hond van 4kg) omdat dit prijs/kwaliteit technisch er goed uit zag, dus dacht eerst die maar eens proberen. Voer mijn hond nu al paar jaar daarmee, en echt wat een verschil met de Bonzo die hij vroeger had. Zou nooit meer terug gaan, ook een volgende hond zal dit soort voer krijgen (hoewel welke precies natuurlijk dan afhangt van wat voor hond dat zal worden en hoe hij erop reageert). Hooguit dat ik ooit nog eens naar KVV zou kijken.

Heb snacks etc ook altijd graanvrij tegenwoordig. Heb de laatste tijd kleine koekjes van Carnilove en ook die bevallen goed. Dit ook omdat de hond inmiddels oud is en met gebidsafwijking is geboren wat inmiddels ondanks de nodige verzorging wel merkbaar wordt, maar deze koekjes zijn klein en zacht en kan hij goed mee overweg.

De hond is tegenwoordig eigenlijk wel senior en dat is ook wel te merken, dus zit ergens te twijfelen of ik niet naar senior brokken moet. Aan de andere kant, doet hij het nog altijd goed op deze brokken en is hij tegenwoordig niet zo goed met "vreemd" eten. Dus dan denk ik ook weet dat switchen wellicht meer problemen geeft dan het goed doet.

Overigens wat wel fijn is, een paar maand terug is er een nieuwe winkel in Leiden centrum is geopend die dus enkel dit soort betere merken verkoopt. Dus kan nu ook af en toe fysiek rondsnuffelen en bekijken wat ik koop, waar ik vroeger online moest uitzoeken bestellen.

SUSANNEx

Berichten: 833
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:26

Gaabje schreef:
SUSANNEx schreef:
Hoi! Wij zijn onze hond sinds vandaag aan het overzetten op het merk Wildfull (op dit moment smaak Lamb). Heeft iemand hier ervaring mee? Het werd ons aangeraden bij de diervoeder en ik vind de ingrediënten er goed uit zien zover ik verstand heb van hondenvoer. Ik kan er online weinig over lezen en zie het ook niet op veel plekken te koop.


[ [url=m/9l6Jaz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het er ook interessant uitzien maar kan geen website van het merk vinden. Heb je een foto van de verpakking?


Website is www.wildfullpetfood.com !

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:49

moonsparkle schreef:
Ik zit te denken om vers af te wisselen met geperst van farmfood. Maar ik lees wat wisselende dingen over het combineren, heeft iemand daar ervaring mee? Wij hebben weinig vriezer ruimte en de hond gaat soms ook mee naar het werk waar brokjes dan natuurlijk handiger zijn. Ik vind het aan de ene kant wel lastig met bereken hoeveel dan handig is om te geven

Hier al jaren vers en brok. Zelfs pups gaan hier weg op zowel vers als brok. Dus dat kan gewoon.
Ik bereken wat ze van vers volledig mogen volgens de richtlijn en van brok. En dan bepaal ik hoeveel ik wil geven. Bijv 50/50
T is een richtlijn dus t kan goed dat je er mee moet spelen.
Maar als je bijv op ruim de helft van de richtlijn uitkomt, dan is de voeding niet passend of de combi niet passend

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 17:12

ik geef ook 50/50 vers vlees en geperst brok. Sochtends vlees en savonds darf vol bites.
Ik berekende gewoon voor ieder voer wat ik moet geven en die dagelijkse grammen door de helft. Werkt prima :)

StellaMay

Berichten: 522
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:06

Om even binnen te vallen :o

Die teckel van mij is weer aan het kloten met eten. Brokken is geen probleem, hij krijgt nog steeds de Royal Canin small en doet het daar goed op, maar met vlees is het weer drama. Hij krijgt nu het proefpakket van Bibi met verschillende smaken. Het ene moment eet hij het wel, het volgende moment spuugt hij het al kauwend weer uit of probeert het te begraven met zijn neus :Y)

En ik probeer het nog een beetje op te leuken met poeder voor zijn darmen en sardineolie voor zijn vacht, en kokosolie voor alles een beetje.
Snacks gaan er uiteraard zonder problemen in.
Nu moet ik zeggen dat het met kauwstokjes ook niet van harte gaat, maar da's meer omdat hij het niet lekker vindt of dat ze te groot zijn.
Zijn er hier misschien mede teckel of kleine honden eigenaren, en wat zij aan hun honden geven qua kauwsnacks?

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:13

Is hij altijd zo kieskeurig geweest? Anders zou ik absoluut een gebitscheck overwegen.

Welke snacks krijgt hij nu die hij weigert?

StellaMay

Berichten: 522
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:23

kiwiwitje schreef:
Is hij altijd zo kieskeurig geweest? Anders zou ik absoluut een gebitscheck overwegen.

Welke snacks krijgt hij nu die hij weigert?


Ohja, dit is heel zijn leven al, helaas voor mijn grijze haren..
Soms denk ik te voorbarig eindelijk iets te hebben gevonden, maar dan veranderen ze óf het recept óf hij lust het opeens niet meer. -O-

Hij krijgt nu zachte eend stokjes van dokas, maar dat is een hapslikweg snack, niet echt om op te kauwen. Hij krijgt ook af en toe een konijnenoor van dokas, alleen van dat merk, die van bijvoorbeeld de Jumper vindt ie niet te pruimen.
En ik gaf hem af en toe een kalfspees, maar dat is nu ook stom.

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:28

onze vorige hond at altijd slecht
Ik wou hem perse op kvv hebben
Uiteindelijk ging hij mee op vakantie, toen brokjes gekocht en eindelijk ging hij eten
Hij heeft nooit meer kvv hoeven eten

Ons huidige hondje doet het ook niet goed op kvv, daar was ik snel achter en daar ben ik meteen mee gestopt
Houdbare worst van Carnis afgewisseld met brokjes gaat wel prima

Je kan als baasje zoveel willen, maar de hond heeft zelf ook wel wat te vertellen

StellaMay

Berichten: 522
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:30

higgins schreef:
onze vorige hond at altijd slecht
Ik wou hem perse op kvv hebben
Uiteindelijk ging hij mee op vakantie, toen brokjes gekocht en eindelijk ging hij eten
Hij heeft nooit meer kvv hoeven eten

Ons huidige hondje doet het ook niet goed op kvv, daar was ik snel achter en daar ben ik meteen mee gestopt
Houdbare worst van Carnis afgewisseld met brokjes gaat wel prima

Je kan als baasje zoveel willen, maar de hond heeft zelf ook wel wat te vertellen


Als het aan Woes zou liggen at hij heel de dag kattenvoer, slagroomtaartjes en stroopwafels :')

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:32

ja dat is natuurlijk het andere uiterste :P

Die van ons wil dan kaas en kroepoek :')

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:42

StellaMay schreef:
Om even binnen te vallen :o

Die teckel van mij is weer aan het kloten met eten. Brokken is geen probleem, hij krijgt nog steeds de Royal Canin small en doet het daar goed op, maar met vlees is het weer drama. Hij krijgt nu het proefpakket van Bibi met verschillende smaken. Het ene moment eet hij het wel, het volgende moment spuugt hij het al kauwend weer uit of probeert het te begraven met zijn neus :Y)

En ik probeer het nog een beetje op te leuken met poeder voor zijn darmen en sardineolie voor zijn vacht, en kokosolie voor alles een beetje.
Snacks gaan er uiteraard zonder problemen in.
Nu moet ik zeggen dat het met kauwstokjes ook niet van harte gaat, maar da's meer omdat hij het niet lekker vindt of dat ze te groot zijn.
Zijn er hier misschien mede teckel of kleine honden eigenaren, en wat zij aan hun honden geven qua kauwsnacks?


Als de Royal Canin geen problemen geeft, waarom die niet gewoon geven en het vlees weglaten?