Help, man met identiteitscrisis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3346
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Help, man met identiteitscrisis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:18

Eerlijk? Mijn reu plast altijd zittend. Het is zelden dat hij zijn poot optilt. :+

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Help, man met identiteitscrisis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:37

Mijn kelpie van 1.5 plast 9 van de 10 nog steeds zittend. Af en toe met poot omhoog, maar dan pist ie gelijk zijn voorpoten eronder :')

Dus hoop dat ie het vooral zittend blijft doen.

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:15

Dagahra schreef:
Mijn kelpie van 1.5 plast 9 van de 10 nog steeds zittend. Af en toe met poot omhoog, maar dan pist ie gelijk zijn voorpoten eronder :')

Dus hoop dat ie het vooral zittend blijft doen.

Da's geen garantie. Mijn reu krijgt dat zittend voor elkaar...
Mijn reu wisselt overigens af. Soms zittend soms met poot omhoog.
Ik hoor van relatief jong (max. 3) gecastreerde reu-eigenaren dat hun reu vaak (weer) zittend piest.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Help, man met identiteitscrisis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:39

Onze oude hond deed het eigenlijk ook zelden, plaste gewoon zittend en in 1x uit.
Ik vond het ideaal. Ik heb juist echt een hekel aan reuen die overal tegenaan staan te plassen. Of beter gezegd aan de eigenaren die dat toelaten. Vind het gewoon echt smerig. En dan bedoel ik huizen, auto's, bloedpotten bij de voordeur, tuinhekken, platen in voortuinen etc.
Mijn huidige reu mag dat ook zeer zeker niet.

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:52

Hier plast ons teefje juist als een reu. :+ Ineens begon ze er mee en nu tilt ze altijd haar poot op.

Schuur_

Berichten: 4890
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Help, man met identiteitscrisis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:02

Mijn chi heeft nooit zijn pootje opgetild.

Mijn Vizsla reu wel en plast ook arkidj met de poot omhoog maar Markeren doet hij niet. Ook mag hij niet tegen palen, autos of andere voorwerpen plassen.

Als je hond wilt zitten zou ik het gewoon zo laten

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:08

kiki1976 schreef:
Onze oude hond deed het eigenlijk ook zelden, plaste gewoon zittend en in 1x uit.
Ik vond het ideaal. Ik heb juist echt een hekel aan reuen die overal tegenaan staan te plassen. Of beter gezegd aan de eigenaren die dat toelaten. Vind het gewoon echt smerig. En dan bedoel ik huizen, auto's, bloedpotten bij de voordeur, tuinhekken, platen in voortuinen etc.
Mijn huidige reu mag dat ook zeer zeker niet.

Vind ik ook en is een discussiepunt tussen mijn partner en mij. Van mij mag het niet, van mijn partner wel... Auto's worden gelukkig sowieso overgeslagen. Overigens maak ik één uitzondering; als we in plaatsen zijn waar nergens groen te bekennen is waar een hond mag komen - ja die blijken er te zijn - mag er tegen nieuwbouw huizen en heggen gepiest worden.
De buur-reu (groot, groter, groots) - die nooit zijn terrein afkomt - zie ik overal tegenaan pissen. Vaak tegen de eigen auto's en de Zodiak waar daarna lekker mee gevaren wordt...

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 23:04

Dank voor jullie reacties, ik ga er maar gewoon van genieten dat ik een reu heb die nergens tegenaan tegenaan piest. Ik denk dat hij non-binair is :) . En ik accepteert hem (of het) gewoon zoals hij (het) is :knuffel: Leuk om te weten dat er meer reuen zijn die alleen zittend plassen :Y)

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Help, man met identiteitscrisis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 00:02

Mijn vorige reu heeft nooit zijn poot op getild.
Mijn reu nu heb ik het proberen af te leren maar dat is niet gelukt.

Mijn teefje is een geval apart. Die maakt "een handstand" als ze gaat plassen. Beide achterbeentjes kaarsrecht omhoog!

cariena1
Berichten: 947
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 00:18

TheWelsh schreef:
Mijn vorige reu heeft nooit zijn poot op getild.
Mijn reu nu heb ik het proberen af te leren maar dat is niet gelukt.

Mijn teefje is een geval apart. Die maakt "een handstand" als ze gaat plassen. Beide achterbeentjes kaarsrecht omhoog!

Dat doet mijn teefje ook is net een jaar staat op 2 voorpoten te plassen

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 00:57

Mijn whippet reu plast ook “zittend”, liefst zo dramatisch mogelijk met z’n poten heel ver naar achteren gestrekt :')

Maar hij is ook een enorme laatbloeier, laatst had hij een ongelukje gehad en moest hij een paar hechtingen in z’n buik naast z’n piemeltje. Vraagt de dierenarts of hij chemisch gecastreerd is want hij heeft van die kleine balletjes := dat is die dus niet :+

Hij is 10 maanden overigens.

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:56

Mazida schreef:
Dank voor jullie reacties, ik ga er maar gewoon van genieten dat ik een reu heb die nergens tegenaan tegenaan piest. Ik denk dat hij non-binair is :) . En ik accepteert hem (of het) gewoon zoals hij (het) is :knuffel: Leuk om te weten dat er meer reuen zijn die alleen zittend plassen :Y)


Non binair omdat hij zijn poot niet opheft... Doe effe normaal :')

Hier 2 heel bekwame dekreuen (beide van een verschillend ras trouwens) die op en top reu zijn en dat ook heel duidelijk tonen maar ook zij plassen 50/50 met de pot omhoog of zonder poot op te heffen...