Konijn gevonden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 14:11

Hallo allemaal,

Ik hoop beetje dat jullie mee willen denken. Ik heb hier in het bos een hangoor konijn gevonden. Dus mee naar huis genomen toen we hem konden vangen. Nu blijkt het een ram te zijn, niet gecastreerd. Aangemeld bij verschillende instanties, niets dus ws gewoon gedumpt. Ik heb eigenlijk geen plek voor hem, hoorde dat ik hem op kan laten door een dierenambu? Opvangs zitten vol. Ik heb voor de grap geinformeerd wat castratie nu kost maar die gaat over de 110 Euro. Dat vindt ik echt een hoop geld voor een konijn die ik niet aan kan houden, dus betaal ik het voor een ander....ik wil dat hij een goed huisje krijgt en dat hij een leuk vriendinnetje krijgt nadat hij gecastreerd wordt. Iemand ideeen?

_Tarzan

Berichten: 11230
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:13

Of de lokale opvang even bellen (waar woon je ergens?) Of inderdaad door de dierenambulance laten ophalen.
Wel super van je dat je het hebt kunnen vangen, arm dier!

rien10
Berichten: 14802
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:13

Ik heb afgelopen zomer een gedumpt konijn laten ophalen door de dieren ambu. Ze hebben hem naar de knaagdier opvang gebracht.
Kan je googlen op Knaagdieropvang bij jou in de buurt? Misschien kan je hem daar brengen?
Ik heb destijds ook en donatie gedaan aan de opvang. Ze doen goede dingen.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 14:21

Woon in Vierpolders, heb al contact gehad met een opvang maar die kon hem nu ook niet kwijt. T heeft ook geen haast, hij zit in een ruim hok nu, maar t is wel fijn als hij gewoon buiten kan met een ren aan het hok vast en een vriendinnetje...Maar zondag heb ik vrienden over die bij de dierenambu werken, dus zal dat eens navragen, bedankt iig...

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:06

Ik zie bij de Konijnenherberg wel eens oproepjes voorbij komen om een konijn die kant uit te krijgen. Misschien kun je haar een bericht sturen? Opvangen hebben vaak ook contact met andere opvangen, dus misschien kan ze je zo helpen als het konijn niet daar naar toe kan.

Skessa_
Berichten: 10703
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:24

Misschien bij een kinderboederij of zorgboederij?

_Tarzan

Berichten: 11230
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:35

Skessa_ schreef:
Misschien bij een kinderboederij of zorgboederij?

Daar doe je het konijn echt geen plezier mee. Beter naar de opvang waar het gecastreerd wordt en een goed nieuw huisje met vriendinnetje wordt gezocht!

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 15:37

kinderboederijen hebben hier al een deel hokken met herplaatsers, dus dat ga ik hem echt niet aan doen...

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 15:39

melody7 schreef:
Ik zie bij de Konijnenherberg wel eens oproepjes voorbij komen om een konijn die kant uit te krijgen. Misschien kun je haar een bericht sturen? Opvangen hebben vaak ook contact met andere opvangen, dus misschien kan ze je zo helpen als het konijn niet daar naar toe kan.


Dat is hier anderhalf uur vandaan, ik ga eerst wel verder hier in de buurt zoeken..

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:00

Heb in mijn leven diverse gedumpte konijnen (en andere dieren) gevonden en ik bel dan altijd de Dierenambulance. Zij zorgen voor opvang en castratie. Wel geef ik dan altijd een extra donatie (ik geef al aan (Dierenlot), want ze doen goed werk.

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:09

Afgelopen zomer ook 2 konijntjes gevonden en kunnen vangen.
De dierenambulance komt ze kosteloos ophalen en zorgt voor een opvang adres. Die van ons gingen gewoon in de opvang bij een van de vrijwilligers.

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 10:20

oke, bedankt allemaal