Nestje Tamaskans verwacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 09:14

Ons vorige nestje is nog niet eens zolang geleden [BB-HK] [VOLG] Nestje Tamaskans deel 2
Maar we verwachten weer pups *\o/*

Dit keer niet van Roek maar van haar dochter Vos. Vos komt uit Roek haar eerste nestje die ook op bokt te volgen was [BB-HK] [VOLG] Nestje Tamaskan gepland
Ook het nest van Roek haar moeder was hier te volgen dus dit wordt de 3e generatie boktpups :D

Dit wordt Vos haar eerste nestje en voor ons de eerste keer dat we met een zelf gefokte teef fokken, Vos is 3 jaar maar voor mijn gevoel krijgt mijn puppie puppies :+

Uiteraard ging het net als de eerste keer met Roek niet zoals gepland. Vorig jaar had ik al het plan Vos dit voorjaar te dekken maar toen ze in November al loops werd vielen die plannen in het water, dacht ik :+.
Roek werd als verwacht bijna 6 maanden na haar nest loops en blijkbaar dacht Vos dat dat een mooie tijd was om loopsheden te synchroniseren. En toen moesten we snel een beslissing maken, de timing was top voor ons, we hadden een reu en we konden de laatste test nog net regelen dus waarom niet.
En toen waren we bij de reu... Een jonge reu die ook nog nooit gedekt had. En tja je kunt een paard naar water leiden maar je kan hem niet dwingen te drinken :roll:
2 dagen geprobeerd maar het ging hem niet worden. In overleg met de vereniging uiteindelijk besloten om de volgende dag naar een andere reu te gaan en toen was het zo geregeld }:0

Gisteren hebben we een echo gehad en ze is drachtig *\%/*
We verwachten de pups begin mei.
En we hebben nog plek op onze wachtlijst.


Afbeelding


Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33841
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:19

Wat een prachtige honden zeg! <3

Is het een beetje makkelijk om baasjes te vinden voor dit type honden? Omdat ze wel een heel specifieke manier van honden houden vereisen toch? Het is wat anders dan een labrador haha. :D

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:34

oh wat leuk! Ik volg...

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 09:54

MarlindeRooz schreef:
Wat een prachtige honden zeg! <3

Is het een beetje makkelijk om baasjes te vinden voor dit type honden? Omdat ze wel een heel specifieke manier van honden houden vereisen toch? Het is wat anders dan een labrador haha. :D
Eigenlijk valt dat heel erg mee. De meeste Tamaskans hebben maar een heel laag wolfgehalte(of zelfs helemaal niks) en zijn vergelijkbaar qua karakter met poolhond/herder mixen.
Karakter staat voor mij(na gezondheid uiteraard) vooraan. Mijn doel is het fokken van leuke gezinshonden. Ze zullen niet bij iedereen passen maar dat doet een labrador ook niet. Ik vind bijvoorbeeld mijn ouders hun Setter veel lastiger als mijn honden :+

Vos is grotendeels herder(Zwitserse witte en Groenendaeler) en Rune is half Malamute. Beide hebben maar 2% wolf.

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:57

Zo toffe honden! Ik heb de vorige topics ook stilletjes gevolgd, dus hier ben ik weer :D

BelgenGek

Berichten: 2261
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:30

Wat een prachtige honden, ik ga volgen!

Duhelo

Berichten: 28567
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:34

oh ik volg ook even!
Zijn alle pups al besproken?

Ooit komt hier ook weer een wolfhond, momenteel heb ik zelf een tsjech, inmiddels al bijna 10 jaar oud, ik zou het zo weer doen, maar met mijn ouders die ouder worden (waar ze op werkdagen heen gaat) is dat niet zo evident.

Hoe zijn de tamaskans kwa gehoorzaamheid en alleen thuis zijn?

Jessix

Berichten: 16470
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:28

Oh Vos is mooi! Ik volg. <3

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:30

Geweldig ras! Ik volg ook :)
Hier destijds bewust gekozen voor een simpelere kruising (Husky x Duitse herder) gezien werk, maar mocht ik ooit minder werken en de kinderen groter zijn, dan weet ik het wel.

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 20:36

Oehh ik kom zeker weer volgen! Heb de vorige topics met veel plezier gevolgd dus dat gaat in deze zeker ook weer goed komen:D

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 09:35

Duhelo schreef:
oh ik volg ook even!
Zijn alle pups al besproken?

Ooit komt hier ook weer een wolfhond, momenteel heb ik zelf een tsjech, inmiddels al bijna 10 jaar oud, ik zou het zo weer doen, maar met mijn ouders die ouder worden (waar ze op werkdagen heen gaat) is dat niet zo evident.

Hoe zijn de tamaskans kwa gehoorzaamheid en alleen thuis zijn?
onze wachtlijst is nog open. Ik weet niet hoeveel pups we verwachten.

Aangezien de Tamaskan nog een ras in ontwikkeling is kunnen de karakters ook veel van elkaar verschillen. Ik hou zelf wel van een beetje baasgerichtheid dus voor mezelf kijk ik vooral naar lijnen met een scheut herder er in. Onze Roek is half Groenendaeler en Vos is een dochter van haar met als vader een Zwitserse witte herder. Ik hoop ook nog 1 laatste nestje te fokken met Roek met weer een volle herder waar we dan eentje van willen houden. Met kleine kinderen in huis is een beetje gehoorzaamheid toch wel fijn. Al moet ik zeggen onze eerste Tamaskan er een was zonder herderbloed(Malamute/husky/tsjech) en dat was ook zeker geen moeilijke hond alleen veel minder baasgericht.

Alleen thuis blijven kan wel een dingetje zijn. Dat moet echt zorgvuldig aangeleerd worden en dan zijn er nog Tamaskans die het niet kunnen, al gebeurt dat niet vaak.
Hier heeft Roek er meer moeite mee dan Vos. Zolang ze met zijn tweeën zijn kunnen ze prima alleen zijn maar helemaal alleen vind vooral Roek heel stom maar ik heb dat dan ook nooit aangeleerd omdat we altijd 3 honden hadden dan nam ik er eentje mee en bleven er 2 samen achter.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:11

Duhelo schreef:
oh ik volg ook even!
Zijn alle pups al besproken?

Ooit komt hier ook weer een wolfhond, momenteel heb ik zelf een tsjech, inmiddels al bijna 10 jaar oud, ik zou het zo weer doen, maar met mijn ouders die ouder worden (waar ze op werkdagen heen gaat) is dat niet zo evident.

Hoe zijn de tamaskans kwa gehoorzaamheid en alleen thuis zijn?


OH wat leuk een tsjech, zelf een tijd een teef opgevangen, kon haar helaas niet zelf houden, sinds die tijd heel erg gefaschineerd door dit ras...

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 12:01

Wij hebben destijds ook naar een tsjech gekeken maar kwamen toen de Tamaskan tegen en aangezien die over het algemeen wat gemoedelijker/makkelijker schenen te zijn zijn we daarvoor gegaanen over de jaren heen veel verschillende wolfhonden tegen gekomen en ik ben nog steeds blij met mijn keuze :)

Vos is nu 7 weken drachtig. Ze groeit flink, ben bang dat er wel eens meer in kunnen zitten dan waar ik op hoopte :')
Afbeelding

kitag1rl

Berichten: 2090
Geregistreerd: 16-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:07

Prachtige honden, ik volg!

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:12

oh, ik volg ook mee!
Prachtige honden inderdaad!

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 15:54

De werpkist staat en mevrouw maakt er direct gebruik van :Y)

Afbeelding

Aranel
Berichten: 20206
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:03

Ohhh prachtige honden vind ik dit toch <3
Ik ga volgen!

Jessix

Berichten: 16470
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:05

Spannend! Hoe lang moet ze nog (ongeveer)?

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 16:23

We zitten nu op dag 53 na dekking :)

Jessix

Berichten: 16470
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:41

Oh gaat al opschieten! Ben benieuwd.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 09:22

Dag 56 :Y)
Iemand die een gokje wil doen hoeveel?
Vos vind de dierenarts niet leuk dus we doen haar de stress van een röntgen niet aan.
Afbeelding

Duhelo

Berichten: 28567
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:23

ik ga voor 7 :D

Edit: wint diegene die het juist heeft een puppy? O:)

JudithGigi

Berichten: 4225
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:28

Ik durf zelfs wel 8 te zeggen :D Buikje doet me wel denken aan de moeder van mijn herder, die had er ook 8!

Sastaic

Berichten: 1203
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:57

9 pups 6 reutjes en 3 teefjes :)

Jessix

Berichten: 16470
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:06

5 pups, 3 reutjes en 2 teefjes