Een hond, hoe begin je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:43

Lisitano schreef:
Was ook niet direct aan jou hoor, ook voor iedereen die mee leest. Jij schrijft ook dat jouw hond zelfstandig is totdat je een commando geeft. (Mooi trouwens!)
Edit: misschien vind ik juist door mijn ervaring met zelfstandige rassen mijn kelpiemix zo enorm baasgericht. Maar jouw beschrijving met die afstand doet hij dus echt niet, zelfs als zijn grote broer veel ruimte neemt blijft hij bij. Hij gaat hem soms wel halen om op zijn kop te geven :+
Ik vind het echt heerlijk, hij kan zichzelf ook wel redelijk entertainen maar hij doet veel liever iets samen met mij. Ik vind dat ook echt het allerleukste aan hem <3 Hij is trouwens wel echt een clown, helemaal geen serieuze werker. Echt een pretletter, een fanatieke wel, maar altijd met nog wat geklooi. Goed, hij is 1,5. Ik ben de kelpie wel gaan waarderen door hem in elk geval. Grappig dat jouwe dan toch zo verschilt.
Dakar is zijn broer van een nest eerder :) Geweldige hond vind ik hem, bloedmooi en vriendelijk.

Nikass, mooi om te lezen. Idioot wat mensen honden aan kunnen doen. Zo te lezen hadden jullie een heel mooie band.

Dat zou heel goed kunnen! Ik ben zelf mechelaars gewend, als je het over baasgerichte honden hebt met enorme will to please _O-

Nee Max gaat altijd compleet zijn eigen gang, als hij losloopt en niet aan het werk is. Kijkt wel regelmatig om, maar in de buurt blijven :n Struint altijd verderop of rent alle kanten op.

Dat meteen komen op commando, heeft ook veel tijd gekost. En nog af en toe moet hij nog even een seconden snuffelen of denkt dat zijn idee beter is. Fijn dat je meedenkt, maar dat hoeft niet altijd _O-

Max is serieus in zijn werk, maar buiten het werk om... Ook een enorme clown. Verzint altijd wel weer nieuwe dingen en als je er toevallig om moet lachen. Dan duurt het wel weer even, voordat je het eruit hebt. Maar soms voorkom ik de slappe lach gewoon niet.

Ik vind het echt een geweldige ras <3 Maar je moet er wel echt actief mee zijn. Elke dag 3 x rondje om, worden ze niet gelukkig van.

Ah toch familie van Dakar! Kans was al groot. Ben zelf nooit helemaal fan van kelpie mixen. Mis bij Dakar de kelpie aftekeningen.

Dit is mijn boef <3

Afbeelding

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:06

Dat ras zou ik even overdenken, wij hebben een malamute en die raad ik echt niet aan bij mensen die weinig honden ervaring hebben. Ze zijn groot en sterk en dat maakt dat je moet weten wat je doet.
Daarbij vallen helaas veel obstacels af bij een groot hondenras. Een tunnel is namelijk veel te klein en past onze hond niet door heen :Y)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:52

Wauw mooie hond Dagahra!

Dit was mijn Rottweiler x Husky:

Afbeelding

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:21

Dit is mijn vriendelijke rottweiler.

Afbeelding

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 22:56

Nou, ik was vandaag op een event (niet hond-gerelateerd) en daar liepen ook mensen met honden rond. Aussies, husky's, een Malamute, een Tamaskan en twee Finse lappen (en nog meer kleinere rassen). We hadden vaak het ras goed, dat was wel grappig. Ook even wat met de eigenaren gesproken. :)

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 23:14

En heb je daardoor een beter beeld gekregen?

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 23:21

Een beetje wel, het was sowieso leuk om de rassen te zien, en het is ook duidelijk dat de voorkeur voor pool- en keeshonden er nog steeds is. :D
Maar er is nog wel meer verdieping/uitzoeken nodig :j

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 18:40

We zijn wat maanden verder, en na veel nadenken, onderzoek, bezoeken etc, staan we sinds een tijdje op wachtlijsten voor een Finse Lap :D We gaan ervoor!

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:45

Oh wat leuk dat je een update geeft hierover! Jullie zijn er dan toch voor gegaan. Enig idee hoe lang jullie zullen moeten wachten?

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 18:48

Het is even kijken hoe het allemaal loopt natuurlijk :) Maar we hadden al bericht dat we in aanmerking kwamen voor een nestje dat recent is geboren! Helaas moeten we dat laten gaan, omdat we nog op vakantie gaan (wat al veel langer gepland was), en we willen natuurlijk er 100% zijn voor de pup. Dus we wachten op een volgend nestje.
We hebben geen haast :)

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:51

Spannend toch !

Gaabje
Berichten: 933
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 18:58

Leuk Century! Wij hebben ook een finse lap, echt een heerlijke knul :)

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Berichten: 50155
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:16

Super leuk!!! Fantastisch ras!

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:31

Leuk :D dan valt het ook nog mee met de wachtlijsten momenteel, of niet? (Of een beginnend fokker, daar konden wij destijds ook snel terecht, maar die teef werd niet drachtig)

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:53

Ik denk dat het een gelukje is want volgens mij zijn de wachtlijsten nog steeds erg lang.

Maar heel leuk! Het is echt het liefste ras van de wereld

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 21:32

Ah leuk die foto! Ja, het is echt een leuk ras!
Ik denk dat we geluk hebben, met dat we bij deze persoon al terecht konden, en we horen binnen een paar dagen waarschijnlijk of de dekking bij een andere fokker gelukt is, en dan gaan we binnenkort daar ook kennismaken. Ik heb hoop dat we een pup uit dat nestje krijgen :D

Gaabje
Berichten: 933
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 01:05

Ben benieuwd van wie jullie straks een pup hebben :)

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 07:35

Leuk vooruitzicht! Wij hadden eigenlijk ook een vakantie staan maar die hebben we afgezegd omdat we een pup krijgen :D maar zo te lezen kun je daarna vrij snel nog een ander krijgen als het goed gaat. Dat is bij het ras wat ik krijg niet zo makkelijk

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 09:05

Dan moet je kiezen inderdaad :). We zullen anders tot volgend jaar moeten wachten, dat is ook niet erg.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 16:47

Ohh top ts!

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 19:49

En vandaag het nieuws dat de hond bij de fokker drachtig is gescand! Dus wie weet...

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:01

Ik zou niet bij mezelf maar bij de hond beginnen.

Heel veel rassen vallen dan af om medische of welzijnsredenen.

Ik zou bijvoorbeeld een poolhond niet overwegen met ons steeds warmere en drogere klimaat. Dat komt niet overeen met hun natuurlijke habitat en daar doe je die dieren geen plezier mee.

Daarna zou ik gaan naar mezelf. Wat kan ik, wat wil ik.

Veel succes, ts. Het is een spannende tocht :)

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 19:44

Een tijdje verder, maar met leuk nieuws! Over een vijf weekjes mogen wij onze Finse-Lap-pup thuis verwelkomen :D Erg veel zin in! Het is een zwart-wit reutje die fanatiek en ondernemend is. Omdat we zelf vrij rustige mensen zijn met een rustige omgeving, zullen we rustmomenten makkelijker kunnen inbouwen. Zijn karakter is dan weer heel fijn om lekker met hem aan de slag te kunnen, want alles is interessant! Ik denk dat de fokker er een goede kijk op heeft en dat dit een mooi pupje voor ons gaat zijn :j

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:33

Ohh wat leuk, gelijk heb je.
Jullie waren helemaal weg van een Finse-lap.
Wel foto's plaatsen he! :D
Ben zo benieuwd.

Gaabje
Berichten: 933
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Een hond, hoe begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:47

Wat leuk! Gefeliciteerd :)
Ik zit nu helemaal te bedenken welke nestje ik op facebook voorbij heb zien komen :’)