Etensbak kat op timer. Welke ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 10:16

Binnenkort willen we graag 2 nachten weg. Onze binnenhuispoezen blijven dan thuis. Nu wilde ik hen voeren door eten in een bakje met een timer te doen. Zet ik eten klaar in een open bak voor de 3 dagen, dan eten de dames alles de eerste dag op. Ik heb bij Action zo een etensbak met timer gekocht en binnen de 12h gaat die keurig open, maar draai ik hem langer op, dan niet meer -O- .

Dus, hebben jullie ervaring met een etensbak met timer die feilloos werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:23


SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:54

Ik volg… ik zoek er ook eentje maar dan voor het vrijgeven van zacht / nat voer.
Mijn Truus heeft geen tanden meer.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:59


Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 11:48

@ Tarico en Elaine: ik ga ze meteen bekijken. Bedankt!

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:23


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16238
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:24


Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:33

Ik heb er ook 1 gekocht via Bol, kan even opzoeken welke het is. Ben er erg tevreden over, ideaal als je een nachtje weg bent.
Die van mij geeft alleen droog voer.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:44

Mijn zus heeft deze: klik en is daar heel tevreden mee!
Kan tot 48 uur later ingesteld worden, zij heeft 5 katten, als ze weg moet hangt ze dit ding hoog aan de muur, dus als ze opengaan ligt de halve keuken vol met kattenbrokjes en krijgen ze dus allemáál wat te eten ipv alleen de eerste :+ Er zitten losse bakjes bij die in de vaatwasser kunnen, en er kan ook een icepack onder om evt. natvoer koel te houden :)

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:08

Wij hebben deze voor onze kat.

Het is een bome voerautomaat.
Op stroom, met camera.
Je kunt 10 voerbeurten op tijd inplannen en de kleinste hoeveelheid brokjes per keer is 6 gram. Die voerbeurten herhaalt hij dan elke dag. De voerbeurten kun je terugkijken op je telefoon.
Wij zijn er dik tevreden over.
Vorig jaar al twee keer vier dagen weggeweest en nul problemen gehad. Dit weekend zijn we ook weggeweest en dit werkt ideaal. Het bakje hebben wij weggehaald trouwens, de brokjes worden nu verspreid over de vloer en wij hebben de zwarte versie.

https://www.bol.com/nl/nl/p/bome-voerau ... _gQAvD_BwE

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:20

Tarico schreef:


Deze hebben wij ook. Onze kat krijgt elke 3 uur eten. Overdag natvoer en ‘s nachts dmv brokjesautomaat. Met vakantie een portie van mijn vriendin en de rest via automaat.

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:48


Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:06

Goof schreef:
Ik heb er ook 1 gekocht via Bol, kan even opzoeken welke het is. Ben er erg tevreden over, ideaal als je een nachtje weg bent.
Die van mij geeft alleen droog voer.


Even opgezocht, ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/dkproducts- ... 2603/?s2a=

Fijn ding. Ik ben veel weekenden weg en de kat krijgt dan op vaste tijden (of afwijkend als ik zelf via de app voer) zijn brokjes.
De knop op het apparaat zelf heb ik uitgezet, mijn kat kreeg door dat er brokjes uit komen als je die knop indrukt :')

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 16:56

Top zeg zoveel reacties! Dankjewel!

Ik ga ze allemaal eens goed bekijken maar sommigen zijn over dezelfde tevreden, dat is goede reclame natuurlijk. De automaat zou zeker 48h moeten kunnen overbruggen, dat was bij de eerste 2 al zeker zo.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:45

Ik schop deze even omhoog.
Ik heb 2 voerautomaten nodig omdat ik 2 katten heb en ze echt uit elkaar moeten staan.

Nu ik te kijken op Temu en daar zijn ze wel echt veel goedkoper. Heeft iemand ervaring met automaten hoeft via Temu?

Ik vind het ook niet erg om wat meer te betalen en dan via Bol of zo maar ik wil wel zeker weten dat ik dan geen dropshipper te pakken heb.

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:54

Waarom zou je in vredesnaam het eten van je kat in een bak willen stoppen waar geen CE-keurmerk op zit? En waarvan je dus niet weet of ie geen kortsluiting kan veroorzaken en niet vol zit met weekmakers en andere nare stoffen?

Als je geen dropshipper wilt, bestel dan niet via bol maar via Zooplus ofzo.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:03


paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:18

_l_amanda_l_ schreef:
zij heeft 5 katten, als ze weg moet hangt ze dit ding hoog aan de muur, dus als ze opengaan ligt de halve keuken vol met kattenbrokjes en krijgen ze dus allemáál wat te eten ipv alleen de eerste :+
}> dat vind ik geniaal bedacht!!

Zoolgangster

Berichten: 9604
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:29

Oh wat een goed topic. Ik ken iemand met een stokdove kat, die ook nog eens extreem allergisch is, moet speciaal voer hebben. Die was eens een dagje alleen, keihard miauwen (ja, dove katten zijn berucht om hun harde geluid) en toen liet een voorbijganger de deur openen door de politie, die de DB kat brokken liet geven... was totaaaaal onnodig, kat had dezelfde dag voer gehad, en je loopt enorme risico's als de DB die kat verkeerde brokken geeft. Met een fatsoenlijke voerautomaat plus briefje aan de muur, zou zoiets te voorkomen zijn, lijkt me.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 13:53

Fitzroy schreef:
Ik schop deze even omhoog.
Ik heb 2 voerautomaten nodig omdat ik 2 katten heb en ze echt uit elkaar moeten staan.

Nu ik te kijken op Temu en daar zijn ze wel echt veel goedkoper. Heeft iemand ervaring met automaten hoeft via Temu?

Ik vind het ook niet erg om wat meer te betalen en dan via Bol of zo maar ik wil wel zeker weten dat ik dan geen dropshipper te pakken heb.


Goh, ik weet niet of Temu op zich zo’n betrouwbare site is.

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:53

Ik hoop dat sure Petcare nog eens een variant van automatische voederbak x chipvoerbak gaat maken.
Dat zou echt de oplossing zijn hier in huis.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:59

future_vet schreef:
Ik hoop dat sure Petcare nog eens een variant van automatische voederbak x chipvoerbak gaat maken.
Dat zou echt de oplossing zijn hier in huis.

Je kunt iets maken: een (hele) grote bak waar je een chipluik in maakt waar alleen die ene kat in kan. Bijvoorbeeld een kattenbak. De ingang aan de achterkant draaien en die dicht zetten. Met een decoupeerzaag de juiste maat uitsnijden voor het chipluikje. Je kunt er meerdere maken en als je ze niet nodig hebt kan je makkelijk de bakken in elkaar zetten.
(Ik zie het voor me, maar kan een tekening frutsen als het als abracadabra klinkt).

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:24

_l_amanda_l_ schreef:
Mijn zus heeft deze: klik en is daar heel tevreden mee!
Kan tot 48 uur later ingesteld worden, zij heeft 5 katten, als ze weg moet hangt ze dit ding hoog aan de muur, dus als ze opengaan ligt de halve keuken vol met kattenbrokjes en krijgen ze dus allemáál wat te eten ipv alleen de eerste :+ Er zitten losse bakjes bij die in de vaatwasser kunnen, en er kan ook een icepack onder om evt. natvoer koel te houden :)


Ik vind deze er top uit zien! Mijn kat krijgt 2x daags medicatie en m'n ouders moeten dan heen en weer als ik een nachtje weg ga. Maar dit zou een nachtje kinnen overbruggen met natvoer en de medicatie er doorheen. Denk dat ik deze ga bestellen!

Verder heb ik qua harde brokken deze automaat die elke dag 3x per dag een portie geeft. Ik voer geen droge brokken meer uit de hand, alleen met dit apparaat. Ideaal. Simpel in te stellen, werkt op batterijen, en ook makkelijk porties aanpassen of een extra portie er tussen door extra te geven.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ate/633845

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:12

paars schreef:
future_vet schreef:
Ik hoop dat sure Petcare nog eens een variant van automatische voederbak x chipvoerbak gaat maken.
Dat zou echt de oplossing zijn hier in huis.

Je kunt iets maken: een (hele) grote bak waar je een chipluik in maakt waar alleen die ene kat in kan. Bijvoorbeeld een kattenbak. De ingang aan de achterkant draaien en die dicht zetten. Met een decoupeerzaag de juiste maat uitsnijden voor het chipluikje. Je kunt er meerdere maken en als je ze niet nodig hebt kan je makkelijk de bakken in elkaar zetten.
(Ik zie het voor me, maar kan een tekening frutsen als het als abracadabra klinkt).



Haha hou toch meer van de kant en klare strakke oplossing :p

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Etensbak kat op timer. Welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:16