Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9698
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:10

paars schreef:
Via die eerdere link op YouTube kwam er een filmpje voorbij van een jongetje die de dieren voerde en hij had al een enorme verzameling van goodies die hij van ze had teruggekregen _O- . Van oorbelletjes toe moertjes en schroefjes en glimmende steentjes.

Probeer het. Niks te verliezen!


Oooh, dat is handig, hier in de buurt zitten 2 eksters, en een eind verderop een hele kraaienkolonie, komt helemaal goed hier. *\o/*

Een van onze katten nam trouwens boterhammen voor ons mee naar huis. En ook eens een halve gebraden kip. :')

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:20

Susanne schreef:
Oké ik wist niet dat dit een ding was maar mijn man heeft dus ruzie met de buurt kauwtjes -O-

Hij moest voor werkzaamheden op ons dak zijn (wat zij als eigendom beschouwen blijkbaar) en daar waren de kauwen het niet helemaal mee eens. Elke keer als m’n man nu naar buiten loopt worden die vogels helemaal psycho en roepen al hun vrienden. En dan cirkelen en krijsen er minimaal 50 van die beestjes heel agressief boven z’n hoofd. Ik kan gewoon zonder te kijken horen of m’n man buiten loopt of niet :')

Hoe lang blijven ze boos? :D


Voeren werkt het beste.

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:30

Susanne schreef:
Oké ik wist niet dat dit een ding was maar mijn man heeft dus ruzie met de buurt kauwtjes -O-

Hij moest voor werkzaamheden op ons dak zijn (wat zij als eigendom beschouwen blijkbaar) en daar waren de kauwen het niet helemaal mee eens. Elke keer als m’n man nu naar buiten loopt worden die vogels helemaal psycho en roepen al hun vrienden. En dan cirkelen en krijsen er minimaal 50 van die beestjes heel agressief boven z’n hoofd. Ik kan gewoon zonder te kijken horen of m’n man buiten loopt of niet :')

Hoe lang blijven ze boos? :D


Oeps, nu in de broedtijd zijn ze niet altijd even gezellig. Ze pesten onze uilen in de tuin ook, overdag. S Nachts zijn de uilen de baas en maken de kauwen dat ze weg komen.
Ze zijn als de dood voor de Havik. Als zij rond ons huis cirkelt en 1 x geluid geeft,............weg zijn de kauwen........

Tip
Opgezette havik lenen en op de rand van de schutting plaatsen.,,..,..,.......de tuin en je man gegarandeerd kauwvrij

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:51

janouk schreef:
Susanne schreef:
Oké ik wist niet dat dit een ding was maar mijn man heeft dus ruzie met de buurt kauwtjes -O-

Hij moest voor werkzaamheden op ons dak zijn (wat zij als eigendom beschouwen blijkbaar) en daar waren de kauwen het niet helemaal mee eens. Elke keer als m’n man nu naar buiten loopt worden die vogels helemaal psycho en roepen al hun vrienden. En dan cirkelen en krijsen er minimaal 50 van die beestjes heel agressief boven z’n hoofd. Ik kan gewoon zonder te kijken horen of m’n man buiten loopt of niet :')

Hoe lang blijven ze boos? :D


Oeps, nu in de broedtijd zijn ze niet altijd even gezellig. Ze pesten onze uilen in de tuin ook, overdag. S Nachts zijn de uilen de baas en maken de kauwen dat ze weg komen.
Ze zijn als de dood voor de Havik. Als zij rond ons huis cirkelt en 1 x geluid geeft,............weg zijn de kauwen........

Tip
Opgezette havik lenen en op de rand van de schutting plaatsen.,,..,..,.......de tuin en je man gegarandeerd kauwvrij

Dat word grote brokken doorslikken :+

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:28

Morganlefay schreef:
janouk schreef:

Tip
Opgezette havik lenen en op de rand van de schutting plaatsen.,,..,..,.......de tuin en je man gegarandeerd kauwvrij

Dat word grote brokken doorslikken :+


_O- _O- _O-

Neon

Berichten: 4937
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:09

janouk schreef:
Tip
Opgezette havik lenen en op de rand van de schutting plaatsen.,,..,..,.......de tuin en je man gegarandeerd kauwvrij


Ik zou geen enkel risico nemen... want ja The Birds film... ik stel voor de Havik te allen tijde op de schouder van je man te plaatsen... en de vleugels en kop te voorzien van visdraad zodat je de havik boosaardig kunt laten bewegen om de aanvallende vogels schrik aan te jagen...

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:35

Of gewoon mijn man verkleed als havik?

Afbeelding

Roihi

Berichten: 2900
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:36

hij moet dan wel het geluid van een havik goed kunnen nabootsen
en dan willen wij heel graag een filmpje te zien krijgen :))

Avalanche

Berichten: 16134
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:45

Susanne schreef:
Of gewoon mijn man verkleed als havik?

[ [url=m/B2eh2v.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- dit zou ik doen idd :')

VuurVleugelsJarig
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:46

Susanne schreef:
Of gewoon mijn man verkleed als havik?

[ [url=m/B2eh2v.jpg]Afbeelding[/url] ]


"Hey Henk, hoe gaat het eigenlijk met je modellen carrière?"

"Prima, alles wat ik droomde, dank je."

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:38

VuurVleugels schreef:
Susanne schreef:
Of gewoon mijn man verkleed als havik?

[ [url=m/B2eh2v.jpg]Afbeelding[/url] ]


"Hey Henk, hoe gaat het eigenlijk met je modellen carrière?"

"Prima, alles wat ik droomde, dank je."

_O- _O-
"Mijn carrière heeft na mijn laatste shoot echt vleugels gekregen"

VuurVleugelsJarig
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:06

Snadrem schreef:
VuurVleugels schreef:
"Hey Henk, hoe gaat het eigenlijk met je modellen carrière?"

"Prima, alles wat ik droomde, dank je."

_O- _O-
"Mijn carrière heeft na mijn laatste shoot echt vleugels gekregen"


*spat water uit mond*

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:22

Susanne schreef:
Of gewoon mijn man verkleed als havik?

[ [url=m/B2eh2v.jpg]Afbeelding[/url] ]



_/-\o_ _/-\o_ dit gaat zeker helpen :D :D

Mocht het niet helpen dan is dit nog een optie

Als je man naar buiten gaat, een geluidsbox buiten zetten en het geluid van de Havik afspelen wil ook helpen. Train de Kauwen dat je man altijd vergezeld wordt van de Havik.......nu maar hopen dat je geen wilde havik lokt naar je tuin, ben je ook van je zangvogels af~~}>


Koper

Berichten: 30313
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:00

Neon schreef:
janouk schreef:
Tip
Opgezette havik lenen en op de rand van de schutting plaatsen.,,..,..,.......de tuin en je man gegarandeerd kauwvrij


Ik zou geen enkel risico nemen... want ja The Birds film... ik stel voor de Havik te allen tijde op de schouder van je man te plaatsen... en de vleugels en kop te voorzien van visdraad zodat je de havik boosaardig kunt laten bewegen om de aanvallende vogels schrik aan te jagen...

Ja dit vind ik echt een topplan. En dan een ooglapje, een sabel in zijn ene hand en zo'n driekantige, zwarte hoed er bij. En harrr harrr haaaarrrrr roepen.

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:18

Kijk maar uit.. straks beledig je ze weer als je t net verkeerd uitspreekt... kan je weer opnieuw beginnen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:23

Jennyj01 schreef:
Susanne schreef:
Oké ik wist niet dat dit een ding was maar mijn man heeft dus ruzie met de buurt kauwtjes -O-

Hij moest voor werkzaamheden op ons dak zijn (wat zij als eigendom beschouwen blijkbaar) en daar waren de kauwen het niet helemaal mee eens. Elke keer als m’n man nu naar buiten loopt worden die vogels helemaal psycho en roepen al hun vrienden. En dan cirkelen en krijsen er minimaal 50 van die beestjes heel agressief boven z’n hoofd. Ik kan gewoon zonder te kijken horen of m’n man buiten loopt of niet :')

Hoe lang blijven ze boos? :D


Voeren werkt het beste.

Nooit onderhandelen met terroristen.... :D

Punz

Berichten: 8583
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:39

Citaat:
Nooit onderhandelen met terroristen.... :D




_O-



( Fantastisch topic, dit!)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:11

Man durft inmiddels weer in de tuin te zitten }:) Maar hoor nog een hoop gekwetter.

Het valt mij sowieso op dat er dit jaar erg veel kauwen in onze buurt zijn. Meerdere huizen bij ons in de straat hebben nesten op het dak onder de zonnepanelen. De vogelwering trekken ze gewoon kapot. Het is in onze omgeving in ieder geval erger als voorheen.

Prairy
Berichten: 9127
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:43

Tja, als iedereen bomen en struiken weg haalt en tuinen vol tegels legt gaan ze andere opties zoeken...

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:46

Ik snap wat je zegt maar dat is hier niet aan de orde. We wonen in een super groene buurt met veel bomen en naast het bos, en iedereen heeft groene tuinen.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 16:40

Misschien stappen de kauwtjes ook wel over op de zonne energie. Die gasprijzen gaan hun natuurlijk ook niet in de koude veren zitten.

Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 20:07

Susanne schreef:
Ik snap wat je zegt maar dat is hier niet aan de orde. We wonen in een super groene buurt met veel bomen en naast het bos, en iedereen heeft groene tuinen.


Is de rust alweer weder gekeerd? :')

Hier is alles alweer even rustig op de bijtjes na :D Gelukkig is het vanzelf over gegaan nu de kat het te warm vind om op pad te gaan want hem kennende heeft hij zijn les nog lang niet geleerd :Y)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:32

:j :')

Een paar huizen verderop hadden ze blijkbaar een nest onder de zonnepanelen en inmiddels zijn ze uitgevlogen dus de ouders zijn niet zo panisch meer.

Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 18:39

Gelukkig!

Onze pluizebol is een nieuwe carrière aangegaan na zijn gefaalde poging tot Vogelaar. Spinnenrag -O-

Het stopt ook nooit met hem :+ Als hij nou ook ff de bovenste hoekjes in de kamer doet :7


Afbeelding