Konijn uitpuilend oog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9456
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Konijn uitpuilend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:08

Dappere beslissing :(:)

Ik probeer altijd maar zo te denken: voor dieren is er geen besef van een morgen, zoals wij dat hebben. Dieren leven en zijn in het nu: ze hebben nú pijn, ze voelen zich nú niet fijn en hebben daar nú last van. Als mensen dan de dankbare maar moeilijke verantwoordelijkheid om zo'n dier verder lijden te besparen.

Heel veel sterkte alvast vanavond :(:)

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:30

jesito schreef:
Faniek schreef:
Je hebt een hele goede beslissing gemaakt. Wij vangen al jaren konijnen op en in de eerste jaren hebben we zoveel geprobeerd met abcessen en kiezen, maar in vrijwel alle gevallen als die ellende begint is het een begin van...
En dan is het voor konijn een oneerlijke weg, ze zijn keihard en bikkelen wel door, maar eerlijk is het niet naar ze.

Heel veel sterkte vandaag.


Had gehoopt op een reactie van jouw, jij hebt veel verstand van konijnen. De beslissing voelt nu niet goed, maar opereren ook niet. Hrt is gewoon kl*te. De meeste mensen met ervaringen zeggen hetzelfde. Zelfs de oude eigenaresse die ik net heb ingelicht.

De rest ook bedankt voor jullie reactie, ik heb er veel aan.

Net was ik zijn worteltje aan het snijden en snij ik in mijn vinger. Zo van dan denk je nog even aan me.


Sorry ik ben niet zo actief op bokt meer, maar pben mag altijd.
De beslissing zal fout hebben gevoeld als je had geopereerd en daarna begon de volgende ellende. Te vroeg bestaat in deze niet en ik vond het altijd zo moeilijk om ondanks dat ze nog aten deze beslissing te nemen, maar dit is zo pijnlijk en abcessen zitten al zo vaak in het bot. Het blijft moeilijk, maar een eerlijke beslissing.

Au sterkte met je vinger, dat zal je net zo zien.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 14:34

Ja hij ligt nu nog buiten met zijn vriendin, maar eet heel minimaal, dus ondanks pijnstilling heeft hij last. Als ik m kon helpen met een minder ingrijpende ingreep of medicatie en het vooruitzicht rooskleuriger, had ik geen moment getwijfeld. Maar vind de ingreep, de nasleep en de nihile kans van slagen echt dieronwaardig.

Dank je. Vinger komt wel goed, is half zo erg.

Zebrastreep

Berichten: 9812
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:35

Heel veel sterkte!

En ik snap je gevoel ik ben ook gestopt met cavia's was er wel even helemaal klaar mee.

KikiCelinevs
Berichten: 199
Geregistreerd: 07-07-20

Re: Konijn uitpuilend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:08

Heel veel sterkte, uit alle berichten blijkt dat je het beste met je dier voor hebt.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Konijn uitpuilend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:07

Sterkte!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 17:10

Pfff, als ik m zie lopen begin ik te twijfelen. Ben normaal wel standvast, dit is het moeilijkste dier wat ik ooit heb laten inslapen.
Ik weet dat de pijnstuller ook wat doet en een konijn verbloemt. Maar poeh zeg....
Moet zo gaan maar het valt me zo zwaar dit.

Dank je allemaal

Anoniem

Re: Konijn uitpuilend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:58

Veel sterkte TS.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 19:13

Babbel is ingeslapen. Na nog wat dingen doorgesproken te hebben met de dierenarts heb ik er echt vrede mee met mijn besluit, dat dit echt het goede is. Hij was wel sterk en heeft dubbele dosis slaapmiddel gehad. Er zat geen voer in zijn buik ondanks bijvoeren met dwangvoer.

Bedankt voor jullie steun en raad.

Anoniem

Re: Konijn uitpuilend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:42

:knuffel:

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Konijn uitpuilend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:33

Heel veel sterkte met dit dappere besluit! Hele grote kans dat het daarna echt een zorgenkindje zou worden en als nog geen jaren meer had geleefd.

Hoe moeilijk het besluit ook was, het was wel de beste in het belang van Babbel.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Konijn uitpuilend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:11

:knuffel:

dalena

Berichten: 3135
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Konijn uitpuilend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:05

Heel veel sterkte :knuffel:

Roihi

Berichten: 2900
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Konijn uitpuilend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:16

veel sterkte jesito, was geen makkelijk besluit