Kat sproeit wanneer hij opgesloten zit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Kat sproeit wanneer hij opgesloten zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:54

Mijn kat doet dit bij stress, stress geeft blaasproblemen, blaasproblemen zorgen voor plassen.
Bij extra stress een kuur metacam van 10 dagen helpt dan. Kan de blaas tot rust komen.
Naast dieetvoer natuurlijk. Ik voer onbeperkt brokken, mijn beide katten eten dat. Duur ja, maar verder geen probleem.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Kat sproeit wanneer hij opgesloten zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:59

Krijgen de katten niet ook gewoon stress van elkaar? Het schijnt dat sommige katten er helemaal niet goed tegen kunnen als ze samen met een andere kat wonen, wat zich kan uiten in dit soort gedrag.

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Kat sproeit wanneer hij opgesloten zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:08

Dat gezeur over dieetvoer kan prima voor beide en overchipvoerbakken is behoorlijk absurd.
Waarom gunt ongeveer iedereen hier de spoeier alle vrijheid en de andere kat niet eens de mogelijkheid rustig te kunnen eten want een chipvoerbak kan niets beginnen tegen een opdringerige kat die het eten uit de bek van een ander probeert te jatten?...

@TS: Hopelijk gaat het helpen als de kat weer naar buiten kan.

Manon_B

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-05-14

Re: Kat sproeit wanneer hij opgesloten zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 09:56

@Nyaleti Ja, hij plast overdag netjes in de bak en geeft verder ook geen tekenen van blaasproblemen. Heb er ervaring mee maar hou het uiteraard in de gaten. Hij sproeit steeds ongeveer op dezelfde plek maar met barricaderen gaat hij er denk ik gewoon tegenaan of zoekt hij een nieuwe plek. Feliway is inderdaad een goed idee!

@Lynnepinny We hebben hem al sinds kitten af aan dus zijn met elkaar opgegroeid, zie verder geen tekenen van irritatie of stress richting elkaar dus denk niet dat dit het geval is. Gaat al jaren goed.

En ben het inderdaad met @herr_balou eens dat met chipvoerbakken/beide dieetvoer oid hier het probleem niet gaan oplossen, aangezien de kat 's nachts niet los in huis kan en de andere kat inderdaad zijn rust nodig heeft met eten

Ik ga hem langzaam aan weer introduceren met buiten zijn dus ben benieuwd wat dat oplevert!