Vogeltje gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:33

Hang een emmer aan de muur, aan een haakje, vul met wat hooi. Kleine er in. Zo veilig voor katten. De kleine zal zijn ouders roepen en ze kunnen zo bij hem. Hij is bijna klaar om te gaan vliegen.

Pas wel op voor eksters/ kraaien

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:55

janouk schreef:
Hang een emmer aan de muur, aan een haakje, vul met wat hooi. Kleine er in. Zo veilig voor katten. De kleine zal zijn ouders roepen en ze kunnen zo bij hem. Hij is bijna klaar om te gaan vliegen.

Pas wel op voor eksters/ kraaien


Dat is echt een topidee!!

TS, hoe is het met de kleine?

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Vogeltje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:14

Wij hebben ca. 50 huismussen op stal. Geregeld komt er zo' n smurf op de grond. Ik hang dan altijd een emmer in de stal en de ouders gaan dan verder met voeren.

Vorig jaar stopte ik er 1 in de emmer, de volgende dag zaten er drie in de emmer. Blijkbaar was vonden de ouders het wel een handige plek :D :D

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Vogeltje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:53

Oh wat tof! Had daar zelf nog nooit over nagedacht _O-

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:07

janouk schreef:
Wij hebben ca. 50 huismussen op stal. Geregeld komt er zo' n smurf op de grond. Ik hang dan altijd een emmer in de stal en de ouders gaan dan verder met voeren.

Vorig jaar stopte ik er 1 in de emmer, de volgende dag zaten er drie in de emmer. Blijkbaar was vonden de ouders het wel een handige plek :D :D

Wij hadden overal omgekeerde paraplu's hangen
Ook heel handig onder zwaluwnesten enz
Zo schattig al dat jonge grut op de baleinen van de paraplu's

haffiefreak

Berichten: 1673
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 21:39

Telpeva schreef:
Heb je al bericht of hij terecht kan?


Ik had hem dus weer buiten gezet zonder kooi, en een uur later hoorde en zag ik hem niet meer. Er vlogen wel veel mussen rond, dus ik hoop dat hij bij de ouders is.

haffiefreak

Berichten: 1673
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 21:41

Pepperrr schreef:
janouk schreef:
Hang een emmer aan de muur, aan een haakje, vul met wat hooi. Kleine er in. Zo veilig voor katten. De kleine zal zijn ouders roepen en ze kunnen zo bij hem. Hij is bijna klaar om te gaan vliegen.

Pas wel op voor eksters/ kraaien


Dat is echt een topidee!!

TS, hoe is het met de kleine?



Ik heb hierboven een update geplaatst.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Vogeltje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:04

Hopelijk heeft hij het vliegen ontdekt en zit ie veilig met de rest van familie mus!

Complimenten voor je zorgen in elk geval! +:)+

Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:27

haffiefreak schreef:
Telpeva schreef:
Heb je al bericht of hij terecht kan?


Ik had hem dus weer buiten gezet zonder kooi, en een uur later hoorde en zag ik hem niet meer. Er vlogen wel veel mussen rond, dus ik hoop dat hij bij de ouders is.

Waarschijnlijk wel! kleine stukjes kunnen ze meestal wel fladderen, maar echt in zijn eentje op zoek gaan is moeilijk voor zo'n kleintje. Ik denk dat hij nu veilig bij de groep is, heel fijn voor hem zo net voor de avond. Als je voer hebt en je strooit het in de tuin dan heb je nog kans dat je hem terug ziet, hij is te herkennen aan de gele mondhoeken (alle jongen hebben dat, volwassen exemplaren hebben dat niet).

Janoek ik vind je idee briljant!