Hond met bult tussen de tenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 19:47

Het viel ons net op dat onze labrador een bult tussen zijn tenen heeft. Hij lijkt er verder niet veel last van te hebben en ik zie hem ook niet overmatig aan zijn poot likken. Herkent iemand zo'n soort plek?

Sorry voor de afgekloven nagels. :Y)

Spoiler:
Afbeelding

chazzie
Berichten: 430
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:49

Heeft hij misschien door het gras gelopen? heb dit vaker gezien met grasaren.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 19:52

Grasaren proberen we zoveel mogelijk te vermijden, maar het is moeilijk om ze helemaal te ontlopen. Een paar weken geleden zaten we nog halsoverkop bij de dierenarts omdat ik gezien dacht te hebben dat er een grasaar in zijn oog verdween. Eindstand, niets gevonden in zijn oog. Gelukkig, maar wel jammer voor de portemonnee. {:}

speurneusc

Berichten: 5408
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:01

grasaar of tumor (botkanker kan daar heel goed beginnen) dus zou toch even ritje da maken

Nyaleti

Berichten: 6280
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:17

Uitspraken als botkanker ga ik niet aanbeginnen := er zit behoorlijk wat tussen een grasaar en kanker.
Maar ik vind het er ook niet helemaal lekker uitzien. Een grasaar zou me niet verbazen. Zeker zo tussen de teentjes schiet het er makkelijk in. Ik zou hiervoor een afspraak maken bij de dierenarts :j

Niks op smeren, even in de gaten houden of hij er niet veel aan gaat likken.

FleurSandro

Berichten: 1807
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:18

Doet het ook pijn? Warm? Dikker?
Grasaar zou heel goed kunnen :j beginnen vaak tussen de tenen

Petpa

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:25

Mijn lab heeft eenzelfde buitje tussen zijn tenen gehad en dit was idd veroorzaakt door een grasaar. Ik zou zo spoedig mogelijk naar een dierenarts gaan. Sterkte!

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:31

speurneusc schreef:
grasaar of tumor (botkanker kan daar heel goed beginnen) dus zou toch even ritje da maken


Botkanker, bijzonder. Dat heb ik daar nog nooit gezien, in de huid… komt ook niet voor.

Maar TS, kan vanalles zijn, maar ik denk ook als eerste aan grasaar. Echter is het heel moeilijk zien zo op een foto. Kun je beter inderdaad even laten zien bij een dierenarts.

Jolien87

Berichten: 17486
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:16

Voordat mensen massaal gaan steigeren bij de suggestie dat het kanker is: onze bouvier had jaren geleden een soortgelijke bult.
Dit bleek een goedaardige tumor te zijn.
Uiteindelijk hebben ze de tumor, inclusief teen verwijderd.
Hier kon hij prima mee omgaan en had nadien geen enkel probleem met lopen.
Hij had alleen één unieke pootafdruk. :=

Dit hoeft niet te betekenen dat de hond van TS hetzelfde heeft maar ik zou het niet direct uitsluiten.

De enige die je duidelijkheid kan bieden is de dierenarts.
Better safe than sorry.
Succes!

Myfairytale
Berichten: 5415
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:21

Een van onze honden heeft het ook gehad en die is waarschijnlijk in een doorn gestapt. Was geen volledige doorn meer te vinden, maar wel hele kleine plantaardige resten. Geen grasaar in ons geval, maar wel zeer aannemelijk.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 30-06-23 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Leandra

Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:28

Dit ziet eruit als een grasaar. Zeker in deze tijd.

speurneusc

Berichten: 5408
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:29

_xManadisx_ schreef:
speurneusc schreef:
grasaar of tumor (botkanker kan daar heel goed beginnen) dus zou toch even ritje da maken


Botkanker, bijzonder. Dat heb ik daar nog nooit gezien, in de huid… komt ook niet voor.

Maar TS, kan van alles zijn, maar ik denk ook als eerste aan grasaar. Echter is het heel moeilijk zien zo op een foto. Kun je beter inderdaad even laten zien bij een dierenarts.


dus wel, bij mijn teefje was ook zo'n bultje, heb aardig wat ervaring met honden en hun kwaaltjes maar dat het best kwaadaardig zou kunnen zijn had ik nooit verwacht, eerder id grasaar, splinter, stukje glas oid. Teen is dus geamputeerd en onderzocht was niet kwaadaardig maar dat had het kunnen worden als we hadden zitten dokteren alsof het een grasaar was. Vandaar mijn advies ga naar de da, OOK voor maar een grasaar want die dingen gaan de bloedbaan in en prikken het hart lek en dan is het ook afgelopen.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:20

Even de dierenarts er naar laten kijken.

Mijn cocker heeft ook soortgelijke bulten tussen zijn tenen.
Als ze open zijn trekken ze weg.
Dierenarts zegtdat het komt doordat zijn tenen te dicht tegen elkaar staan.

Kan ook een grasaar zijn.
Dus zeker laten nakijken.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:50

Hier hebben we een labrador die het ook heeft. Loopt er regelmatig kreupel door. Ze gaan open en er komt een helder vocht uit. Daarna is het weer een tijdje goed.

Niemand weet wat het is en ze hebben er vooral geen oplossing voor. Hier heeft de hond het aan beide voorpoten met regelmaat. Insmeren met vasaline lijkt nog het beste te helpen.

Een tumor of grasaar is het hier zeker niet.

Nyaleti

Berichten: 6280
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:07

TS, wat kwam er bij de dierenarts uit? :)

pateeke
Berichten: 2232
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:54

Een van mijn honden had regelmatig grasaren. Daarom liep hij indien nodig met schoentjes...
Uiteindelijk had hij ook een gezwel tussen zijn tenen (een heel stuk groter dan op je foto). Dat is open gesprongen en kwam veel bloed uit. Het bleek lymfeklierkanker te zijn.
Bij hem was het wel echt heel duidelijk dat dat gezwel niet van een grasaar of zo was aangezien het daar te groot voor was en het echt een bol (met bloedvat erin) was die uit zijn lichaam stak zeg maar...

Ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. Als het een grasaar is, kan die best zo snel mogelijk verwijderd worden want die kunnen echt hoog kruipen. En in het geval het iets anders is, handel je ook best snel genoeg.

Edit: zie je ergens een wondje? Het zou ook kunnen dat hij door bv een wesp gestoken is.
Een heleboel mogelijkheden dus. De dierenarts gaat je beter kunnen vertellen wat het precies is.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 14:18

robert45 schreef:
Hier hebben we een labrador die het ook heeft. Loopt er regelmatig kreupel door. Ze gaan open en er komt een helder vocht uit. Daarna is het weer een tijdje goed.

Niemand weet wat het is en ze hebben er vooral geen oplossing voor. Hier heeft de hond het aan beide voorpoten met regelmaat. Insmeren met vasaline lijkt nog het beste te helpen.

Een tumor of grasaar is het hier zeker niet.

grote kans dat hij ergens allergisch op reageert :)

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:11

kiwiwitje schreef:
robert45 schreef:
Hier hebben we een labrador die het ook heeft. Loopt er regelmatig kreupel door. Ze gaan open en er komt een helder vocht uit. Daarna is het weer een tijdje goed.

Niemand weet wat het is en ze hebben er vooral geen oplossing voor. Hier heeft de hond het aan beide voorpoten met regelmaat. Insmeren met vasaline lijkt nog het beste te helpen.

Een tumor of grasaar is het hier zeker niet.

grote kans dat hij ergens allergisch op reageert :)


Zou prima kunnen. Alleen de vraag is waarop. Na ruim 2000 euro onderzoeken waar niets uit is gekomen behalve hij heeft lichte artrose... Al van alles geprobeerd wat voeding en medicatie betreft om zaken uit te sluiten maar het helpt allemaal niet.

Maar welke hond van ruim 10 heeft dat niet...

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:28

Van pijn kan t ook komen. Dan is er een kans dat hij t zelf likt. Dat zou evt te testen zijn door hem op pijnstillers te zetten. En ik zou kijken of je hem evt met behulp van een fysio goed soepel kan houden. Als hij er van kreupelt plus artrose is wel het recept om last te krijgen van zn lijf. Wat zeker mee kan spelen.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 16:38

Bedankt voor alle reacties! We wilden het even aankijken omdat hij niet mank liep en er verder ook niet aan zat. De volgende dag was het al zo goed als weg. :)

speurneusc

Berichten: 5408
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:04

als grasaar was is wondje nu dicht en de grasaar op reis door zijn bloedbaan ri hart of hersenen en dan is het over en uit

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hond met bult tussen de tenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 17:10

Het ging om een klein bultje wat we per toeval zagen, hij liet niets van pijn of ongemak zien dus durfde we het risico te nemen om het even aan te kijken.

BeFunny

Berichten: 10676
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:12

Ik zou toch even naar de da gaan. Mijn eerste gedachte was ook grasaar. Maar het kan van alles zijn.

pateeke
Berichten: 2232
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:34

speurneusc schreef:
als grasaar was is wondje nu dicht en de grasaar op reis door zijn bloedbaan ri hart of hersenen en dan is het over en uit


Dat kan natuurlijk, maar meestal als het een grasaar is laten ze toch iets van pijn of ongemak merken (bv linken aan de poot). Dat lijkt niet het geval bij de hond van TS.

Fijn voor jullie TS dat het beter lijkt te gaan.

speurneusc

Berichten: 5408
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 19:58

pateeke schreef:
speurneusc schreef:
als grasaar was is wondje nu dicht en de grasaar op reis door zijn bloedbaan ri hart of hersenen en dan is het over en uit


Dat kan natuurlijk, maar meestal als het een grasaar is laten ze toch iets van pijn of ongemak merken (bv linken aan de poot). Dat lijkt niet het geval bij de hond van TS.

Fijn voor jullie TS dat het beter lijkt te gaan.


hoeft niet per see, heb hond gekend die behoorlijke wond had tussen tenen en nix liet merken/zien en als grasaar al in de bloedbaan is (zijn al weer paar dagen-weekje verder), hoe moet hond aangeven dat ie daar last van heeft?