Vondeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22442
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Vondeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 16:25

Ik begon afgelopen vrijdag met visite (twee zussen die hier waren wegens paarden kijken voor koop) te wandelen met een van mijn paardjes (Chico) toen al vrij snel er een kitten achter ons aan liep te mauwen. Dat werd dus rechtsomkeerd met kitten en gezocht of er niet meer waren, want zo´n jaar of vier geleden was er eens een nestje van drie bij me gedumped. Maar er waren geen andere te vinden.
Ik heb al vier katten en alleen Pompom de oudste kater is altijd wel vrij lief met nieuwelingen, hoewel hij hem eerst wel een paar petsen moest geven om te tonen wie de baas is.
Hij had vreselijke honger en dorst.

Foto´s van het eerste uur:
Afbeelding

Afbeelding

En foto´s van gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig heeft de gemeente een programma voor zwerfkatten dat betekent dat ik hem gratis kan laten castreren en inenten als hij groot genoeg is.

In eerste instantie had ik hem Zorro genoemd, maar ik denk dat het toch Tiago (Jacob) wordt (naar mijn overleden vader). Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Voorlopig is hij nog niet geregistreerd, dus ik kan er nog even over nadenken.

Voor de duidelijkheid, ik woon op het platteland, geen huizen in de directe omgeving. Maar ik zal bij de buren aan de overkant van de procinciale weg vragen of hij van hen is, omdat hij theoretisch achter een andere kat aangelopen kan zijn en geschrokken van een auto en zich verstopt ofzo.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:45

Doet de gemeente (zwerfkatten project) dat gratis ja als je de kitten in huis genomen hebt?

M'n vriend heeft op zijn boerderij 2 katten sinds kitten af die eigenlijk ook wild geboren zijn. Ze krijgen wel voer buiten onder een afdak maar mogen niet in huis komen. Ze komen nu en dan even voor een aaitje en gaan dan weer weg, omdat de boerderij groot is met keiveel velden achterliggend blijven ze wel altijd op de boerderij.
Alleen weet ik niet zeker of we zwerfkattenproject ze kan laten castreren /steriliseren. Nu heeft de jonge kattin ook 3 jongen en vermoedelijk is ze terug zwanger, dus als zwerfkattenproject dat toch doet is dat wel een fijne oplossing.

Lusitana

Berichten: 22442
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vondeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 16:56

Ja deze gemeente wel, maar ik woon in Portugal ;) Het maakt hen niet uit of ze nog wild lopen of in een huis komen. Als ze in het wild lopen krijgen ze wel automatisch een knipje in het oor om te laten zien dat ze geholpen zijn, maar als je ze in huis hebt is het een keuze. Ik heb bij het eerdere nestje dat in de buurt van mijn poort gedumped was besloten dat niet te laten doen omdat ze redelijk huiselijk zijn en ook niet gezien worden door andere mensen die ze opnieuw zouden gaan vangen ofzo. De derde van dat nestje had trouwens een virus waar het aan is overleden.

In principe, als er een zwerfkatten project is, kun je om vangkooien vragen en ze daarin vangen en moeder en al ook meegeven om te laten steriliseren en de vruchten in haar te laten aboteren.
Zeker de moeite waard om na te vragen, want ze willen gewoon dat er zo min mogelijk aanfok van zwerfkatten is.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Vondeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 17:22

Agossie, wat een droppie :o