Advantix

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 13:19

Hallo,

Normaal gesproken gebruik ik advantage voor de hond (vlooien druppels). Deze keer advantix geprobeerd omdat dit ook tegen teken zou zijn en bepaalde vliegen etc. Ik dacht handig voor de vakantie. Een paar dagen geleden gedruppeld en tot mijn schrik vandaag achterin het nekje een grote rode geïrriteerde plek / oppervlakkige wond met pus. Lijkt wel een allergische reactie. Iemand hier bekend mee? Dacht het juiste te doen, maar ben nu van plan te stoppen met die druppels en kijk naar iets alternatiefs. We gaan zo naar de dierenarts, heb het net schoongespoeld met biotex.

Nyaleti

Berichten: 6280
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:32

Oh yikes. Arm beestje! Goed dat je even naar de dierenarts gaat.

Ik zou even controleren of je de juiste dosering hebt gegeven (dus voor het juiste gewicht) en heb je het pipetje op één plek leeg geknepen of verdeeld over meerdere plekken?

Het klinkt mij niet bekend dat dit zoveel vaker voorkomt bij Advantix. Pure pech denk ik.

Mocht je naar het zuiden gaan, is inderdaad bescherming voor bepaalde vliegen verstandig. De Scalibor halsband pakt deze ook mee, even afhankelijk van hoe het geneest en waar de wondjes zitten of het slim is om een halsband om te doen.
Anders heb je volgens mijn Simparica kauwtabletten die ook dezelfde bescherming geven maar ik twijfel even.

Geef het wel pas weer over een maand om overdosering te voorkomen.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:38

reactie tot etterende wonde niet. Maar mijn honden verdragen het ook niet goed. Eerste keer dat ik het gebruikte niets aan de hand buiten klein beetje haar verkleuring, maar bij de 2de pippet een grote plek waar de (witte) haren verkleurden en roodheid van de huid over de gehele ruglijn en week later haaruitval. Dus ik gebruik geen Advantix meer.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:40

Klinkt als een hotspot, door een mogelijke allergische reactie. Kan altijd voorkomen. In ieder geval geen advantix meer gebruiken.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8348
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:15

Hier nooit problemen gehad met Advantix maar ik zorg wel dat het goed verdeeld is. Had je hond daar al een wondje zitten?
Het liefste zou ik een Scalibor band om doen maar die van mij zwemt te graag dus dat gaat niet helaas.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:21

Reageren op de middelen kan altijd. Hier een kat en een hond die nergens op reageren, maar bij de anderen allemaal wel reacties gehad.

De poes zo een grote open, rode wond op een pipet. En de kater maakte ook ruzie met haar een aantal dagen.

Mn teefje gaat kapot van de seresto en de canishield bandjes. Haar broertje en de andere 2 reuen niet.

Advantix zelf nog geen reactie op gehad en werkt goed hier, maar verbaas me niet als het wel gebeurt.

annepaardoes

Berichten: 7159
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:52

Ja het is altijd mogelijk. Balen dat je hond er zo heftig op reageert. Als hij niet reageert op de advantage maar wel op de advantix dan reageert hij vermoedelijk op de permethrine of de combinatie van imidacloprid met permethrine.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:07

Onze stalkat reageert ook altijd op advantix, niet met pus maar wel een grote rode kale plek.
Die geven we dat ook niet meer.
Zoals hierboven gezegd, wel even opletten welke je dan wel koopt ivm zelfde bestanddelen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:10

Hè wat naar. Onze honden kregen een dag of twee jeuk van advantix. Dus wel een reactie, maar redelijk mild.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8348
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:13

itsmi schreef:
Onze stalkat reageert ook altijd op advantix, niet met pus maar wel een grote rode kale plek.
Die geven we dat ook niet meer.
Zoals hierboven gezegd, wel even opletten welke je dan wel koopt ivm zelfde bestanddelen.

Advantix mag ook echt niet op katten gebruikt worden. Daar zit een middel in waar ze zenuwstoring kunnen krijgen en ernstige vergiftiging verschijnselen.
Hoop dat je advantage bedoelt?

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:17

Muiz schreef:
itsmi schreef:
Onze stalkat reageert ook altijd op advantix, niet met pus maar wel een grote rode kale plek.
Die geven we dat ook niet meer.
Zoals hierboven gezegd, wel even opletten welke je dan wel koopt ivm zelfde bestanddelen.

Advantix mag ook echt niet op katten gebruikt worden. Daar zit een middel in waar ze zenuwstoring kunnen krijgen en ernstige vergiftiging verschijnselen.
Hoop dat je advantage bedoelt?

Oh grapje, ik bedoel inderdaad de advantage. Verkeerd gelezen 8)7

Jessix

Berichten: 16470
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:18

Ik geef het mijn hond al heel lang zonder problemen. Ik verdeel het wel over meerdere punten omdat er best veel in een pipet zit.

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 18:08

_xManadisx_ schreef:
Klinkt als een hotspot, door een mogelijke allergische reactie. Kan altijd voorkomen. In ieder geval geen advantix meer gebruiken.



Het is inderdaad een hot spot geworden. Allergische reactie en ze zagen het vaker gebeuren bij dit middel v teken met permethrine.

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 18:11

We zijn bij de dierenarts geweest. Een hot spot door allergische reactie. Injectie, ontsmetting en zalven de komende dagen .
Het stofje permethrine heeft dit veroorzaakt. Dit zit niet in de advantage . Het is erg agressief en wordt ook wel ingezet tegen mijten bij paarden. Baila heeft ook diarree erbij. Hier geen druppels meer tegen teken en ga op zoek naar wat anders op natuurlijke basis. Ze kwamen vaker reacties tegen waar dit middel in zit.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 08:50

Vervelend zeg! Goed dat je langs de DA bent geweest.

Mijn hond is enorm gevoelig maar verdraagt Advantix super goed. Werkt bij hem ook heel erg goed. Ik gebruik het alleen voor vakanties, verder zo min mogelijk.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 08:54

Mijn oude hond kreeg die reactie op elk middel helaas. Dus tegen vlooien ben ik helemaal gestopt met behandelen en ze ook nooit gehad. Tegen teken een halsband als we ergens heen gingen waar het een risico was.

Maar ik behandel mjjn honden dus nooit meer preventief en de reu die ik nu nog heb heeft nog nooit een teek gehad. Hij is blijkbaar niet lekker, dus echt heel erg mazzel. Vlooien het laatst behandeld toen hij onder een jaar was en nu is hij 10 en nooit meer nodig geweest.

Nyaleti

Berichten: 6280
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:46

Lianne007 schreef:
We zijn bij de dierenarts geweest. Een hot spot door allergische reactie. Injectie, ontsmetting en zalven de komende dagen .
Het stofje permethrine heeft dit veroorzaakt. Dit zit niet in de advantage . Het is erg agressief en wordt ook wel ingezet tegen mijten bij paarden. Baila heeft ook diarree erbij. Hier geen druppels meer tegen teken en ga op zoek naar wat anders op natuurlijke basis. Ze kwamen vaker reacties tegen waar dit middel in zit.


Hmm goed om te weten dat het vaker voorkomt bij Advantix..
Snap dat je niet meer staat te springen om bv een Bravecto tablet maar je hebt ook de nieuwe Frontline kauwtabletten. Of die Simparica tabletten.

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 21:31

Nyaleti schreef:
Lianne007 schreef:
We zijn bij de dierenarts geweest. Een hot spot door allergische reactie. Injectie, ontsmetting en zalven de komende dagen .
Het stofje permethrine heeft dit veroorzaakt. Dit zit niet in de advantage . Het is erg agressief en wordt ook wel ingezet tegen mijten bij paarden. Baila heeft ook diarree erbij. Hier geen druppels meer tegen teken en ga op zoek naar wat anders op natuurlijke basis. Ze kwamen vaker reacties tegen waar dit middel in zit.


Hmm goed om te weten dat het vaker voorkomt bij Advantix..
Snap dat je niet meer staat te springen om bv een Bravecto tablet maar je hebt ook de nieuwe Frontline kauwtabletten. Of die Simparica tabletten.


Ik heb me in gelezen in verschillende middelen. Tabletten kwamen ook voorbij. Ben nog even zoekende en wat huiverig geworden. Ons hondje is bijna 13, ex zwervertje uit Spanje en helemaal opgelapt als pup. We vonden haar bij een hotel. Denk dat ik voor de laatste jaren eens ga kijken naar natuurlijke halsbanden met bepaalde kruiden etc. Ze heeft al zoveel moeten doorstaan.

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 21:32

Susanne schreef:
Vervelend zeg! Goed dat je langs de DA bent geweest.

Mijn hond is enorm gevoelig maar verdraagt Advantix super goed. Werkt bij hem ook heel erg goed. Ik gebruik het alleen voor vakanties, verder zo min mogelijk.


Het is heel wisselend inderdaad. Net als elk ander chemisch ontvlooi middel etc. Hier dikke pech dus

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 21:34

MyWishMax schreef:
Mijn oude hond kreeg die reactie op elk middel helaas. Dus tegen vlooien ben ik helemaal gestopt met behandelen en ze ook nooit gehad. Tegen teken een halsband als we ergens heen gingen waar het een risico was.

Maar ik behandel mjjn honden dus nooit meer preventief en de reu die ik nu nog heb heeft nog nooit een teek gehad. Hij is blijkbaar niet lekker, dus echt heel erg mazzel. Vlooien het laatst behandeld toen hij onder een jaar was en nu is hij 10 en nooit meer nodig geweest.


Ik stop er ook mee. Ze wordt echt ouder en ben nu wel huiverig met die chemische middelen. Ik kijk nu naar halsbanden op natuurlijke basis/kruiden. Hoop dat ze nog wat jaren mee kan op een fijne manier

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:40

Hoeveel last van vlooien en teken heeft je hond als je geen middel gebruikt?

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 21:43

rien10 schreef:
Hoeveel last van vlooien en teken heeft je hond als je geen middel gebruikt?



Ik gebruik het preventief, dus eigenlijk weet ik dat niet. Ik denk niet veel, we hebben 2 binnenkatten waar ze het niet van kan oplopen. Als klein pupje wel eens van een vlooienbeet flinke uitslag gehad. Het is een gevoelig hondje. Besloten geen chemische middelen meer te gebruiken

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:05

Is het geen idee om eens een tijdje helemaal niets te gebruiken? Ik gebruik al jaaaaaaren niets meer preventief en ik heb nooit vlooien op mijn honden. De enkele teek die ik vind, trek ik er wel af.

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 23:29

rien10 schreef:
Is het geen idee om eens een tijdje helemaal niets te gebruiken? Ik gebruik al jaaaaaaren niets meer preventief en ik heb nooit vlooien op mijn honden. De enkele teek die ik vind, trek ik er wel af.


Ben ik inderdaad van plan. Dit niet weer in elk geval

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 00:40

Ik gebruik ook geen vlooien en teken middel preventief meer. En zie er ook geen bij dagelijkse checks. Uiteraard als ze er wel zouden zijn dan behandelen.

Wbt vliegen en andere stekende insecten zou je een spray op natuurlijke basis kunnen proberen.
Edit de geur van apple cider vinegar schijnt te helpen tegen muggen en niet giftig voor honden