Advantix

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 06:07

Tekenmiddel heeft alleen maar nut als je veel in het bos of over de hei loopt imo. Ik heb hier ook nooit vlooien of teken want geen bos en hei, de kat is een binnenkat, dus als het komt is het via de hond. Maar de hond hou ik bij me.

Die natuurlijke halsbanden met kruiden zijn imo grote zonde van je geld. Veel geld voor iets dat niet werkt.

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 06:08

rien10 schreef:
Hoeveel last van vlooien en teken heeft je hond als je geen middel gebruikt?

Wij hebben twee honden. Zonder behandeling heeft de ene hond gemiddeld 1 teek per dag en die andere tussen de 5 en de 10 per dag.
Nu speelt denk ik wel dat wij middenin het bos wonen en onze tuin ook bos is. De honden lopen iedere dag van 07.30 tot 16.00 uur buiten en ‘s avonds nog een uur buiten.

Toevallig heb ik zondag Adavantix gegeven en de eerste hond is een paar dagen niet lekker geweest (niet willen eten). Door dit topic koppel ik het pas aan Advantix. Hebben jullie deze ervaring ook?

Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 06:28

Nee. Ik heb nooit enig probleem gehad met het middel. Niet zomaar dingen koppelen als er 10 andere mogelijke verklaringen zijn :) heel veel mensen doen dat, en leggen daardoor vaak links die er niet zijn, en zien daardoor andere dingen over het hoofd. Honden zijn wel eens vaker een paar dagen niet lekker. Als hij veel in het bos loopt, kan hij ook een dood konijn tegen zijn gekomen, daarvan wat gegeten hebben, wordt ie ook ziek van.

MyWishMax

Berichten: 25405
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 07:22

Ik herken het wel, maar dus wel in combinatie met die ernstige reacties op de huid. En ja, dat kwam zeker weten door de middelen. :+

Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:26

Ik probeer het ook te doen zonder chemische zooi. Niet alleen voor de hond zelf, maar ook omdat de gifstoffen ook in de natuur terecht kunnen komen en da's ook niet zo goed.
Dus ik gebruik nu zo'n kralenbandje (of dat nou wel of niet werkt, het staat in elk geval wel leuk), geef knoflook en kefir of karnemelk, en voor het wandelen de vachtspray van traumapet.
Wij lopen dagelijks in duinen, park of bos, hond is gek op lopen door en rollen in het hoge gras, en hij heeft weleens een teek, maar dat blijft heel beperkt.

Vlooien of tekenen die erop wijzen dat er vlooien zouden zijn heb ik tot nu toe nog niet gezien.

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:33

Avalanche schreef:
Nee. Ik heb nooit enig probleem gehad met het middel. Niet zomaar dingen koppelen als er 10 andere mogelijke verklaringen zijn :) heel veel mensen doen dat, en leggen daardoor vaak links die er niet zijn, en zien daardoor andere dingen over het hoofd. Honden zijn wel eens vaker een paar dagen niet lekker. Als hij veel in het bos loopt, kan hij ook een dood konijn tegen zijn gekomen, daarvan wat gegeten hebben, wordt ie ook ziek van.

Mijn hond is in 4 jaar tijd 2 keer een paar dagen van slag geweest. Beide keren na het geven van Advantix, dus ik vind dat ik reden genoeg heb om me hardop af te mogen vragen of er een verband zou kunnen zijn.

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:42

Hier geen problemen met Advantix maar ik vind het zeker aannemelijk dat zoiets kan gebeuren na het geven van een dergelijk middel. Net als even niet lekker zijn er van.

Ik geef in de zomer wel preventief Advantix, gemiddeld 3 keer.
Teken die hij oploopt zijn op een hand te tellen tot nu toe. Nu weliswaar geen bos of hei maar daar komen we wel af en toe en ook bij ons in de bermen en gebieden zitten teken. Dus ik wil hem er voor beschermd hebben. En voor vakanties waar ook weer beestjes voorkomen.
Natuurlijke middelen helpen imo niet voldoende (kefir geef ik wel meerdere keren per week bij) en tekenbandjes komen niet om mijn hond door verstikkingsgevaar bij die dingen. Bijna 2 honden kwijt geweest door die paracord krengen vorig jaar en zo'n ervaring wens ik niemand toe. Dus daar zou ik ook goed overna denken voor je je hond zoiets om doet.
Laatst bijgewerkt door Leo op 20-07-23 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:42

@ Sandra: Knoflook is giftig voor honden: https://veiligvoer.nl/mag-hond-knoflook ... fen%20niet.
Honden mogen écht écht geen knoflook. Medicijnen zijn getest, je hond kan uiteraard allergisch reageren, zoals met een hotspot, maar Advantix en meer middelen zijn iig niet giftig voor de hond. Knoflook is dat wel.

Verder is alles chemie. Water heeft ook een chemische samenstelling namelijk H2O.

Karnemelk en kefir zijn gewoon prima, heel gezond :) Traumapet weet ik eigenlijk niet goed wat het doet. Er zit iig een mooi glansmiddeltje in en een vervanger van DEET.

https://www.traumapet.nl/collections/be ... vachtspray

Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:46

Plukje schreef:
Avalanche schreef:
Nee. Ik heb nooit enig probleem gehad met het middel. Niet zomaar dingen koppelen als er 10 andere mogelijke verklaringen zijn :) heel veel mensen doen dat, en leggen daardoor vaak links die er niet zijn, en zien daardoor andere dingen over het hoofd. Honden zijn wel eens vaker een paar dagen niet lekker. Als hij veel in het bos loopt, kan hij ook een dood konijn tegen zijn gekomen, daarvan wat gegeten hebben, wordt ie ook ziek van.

Mijn hond is in 4 jaar tijd 2 keer een paar dagen van slag geweest. Beide keren na het geven van Advantix, dus ik vind dat ik reden genoeg heb om me hardop af te mogen vragen of er een verband zou kunnen zijn.

Dat je je het afvraagt snap ik :) maar conclusies trekken moet je gewoon niet te snel mee zijn.

Ik ontken ook helemaal niet dat een allergische reactie mogelijk is. Maar: mijn vorige hond had ook regelmatig hotspots. Die bleek allergisch voor de vlooien zelf. Toen hij een langer werkend middel kreeg was het probleem weg. In eerste instantie dacht ik dat het door het vlooienmiddel kwam, dus denk je er slim aan te doen het niet meer te geven. Toen waren de hotspots nog veel frequenter....

Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:42

Avalanche schreef:
@ Sandra: Knoflook is giftig voor honden: https://veiligvoer.nl/mag-hond-knoflook ... fen%20niet.
Honden mogen écht écht geen knoflook. Medicijnen zijn getest, je hond kan uiteraard allergisch reageren, zoals met een hotspot, maar Advantix en meer middelen zijn iig niet giftig voor de hond. Knoflook is dat wel.

Verder is alles chemie. Water heeft ook een chemische samenstelling namelijk H2O.

Karnemelk en kefir zijn gewoon prima, heel gezond :) Traumapet weet ik eigenlijk niet goed wat het doet. Er zit iig een mooi glansmiddeltje in en een vervanger van DEET.

https://www.traumapet.nl/collections/be ... vachtspray


Dat van die knoflook is achterhaald. Er zijn inmiddels ook veel onderzoeken die vwb knoflook het tegendeel zeggen, geldt ook voor paarden. Knoflook is pas giftig bij bepaalde hoeveelheden en daar kom je echt niet zomaar aan.
https://canislufa.academy/is-knoflook-nu-goed-of-giftig-je-hond/
https://degroeneos.nl/zin-en-onzin-over-knoflook-voeren-aan-dieren/

En ja, alles is chemie, dat weet ik ook. Water is trouwens ook giftig bij bepaalde hoeveelheden. Het gaat mij erom dat ik geen onnodig gif in en op mijn hond wil gooien, wat ook nog eens heel slecht voor de omgeving blijkt te zijn.

Het insectenwerende spulletje in de traumapet spray is inderdaad geraniol, een vervanger voor DEET.

Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:31

De groene os is een beetje een wij van wc eend verhaal. Ik zou ze geloofwaardiger vinden als ze zelf geen knoflookbonbons zouden verkopen.

Op de andere site staat een onderzoek met 4 honden. Ook dat vind ik een veel te kleine groep om enige waarde aan te hechten.

https://www.dierenkliniekveenendaal.nl/ ... %20krijgen.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:40

Mijn hond reageerde ook sterk op Advantix, dagenlang jeuk/irritatie op die plek gehad. Daarna overgegaan op een pil van Bravecto (ja ja, ik weet het) en sindsdien al jarenlang nergens last meer van

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:44

Avalanche schreef:
De groene os is een beetje een wij van wc eend verhaal. Ik zou ze geloofwaardiger vinden als ze zelf geen knoflookbonbons zouden verkopen.

Op de andere site staat een onderzoek met 4 honden. Ook dat vind ik een veel te kleine groep om enige waarde aan te hechten.

https://www.dierenkliniekveenendaal.nl/ ... %20krijgen.

De groene os verkoopt geen knoflookbonbons…
Daarnaast heeft de groene os in die link een hele ruime bronvermelding..

Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:46

Ja, ik ben eigenlijk aan het werk ( :+ ) dus heb niet heel veel tijd om naar 100% objectieve tekst te zoeken. Zo kun je van dierenartsen ook denken dat zij er geen belang bij hebben om te zeggen dat knoflook wel kan. Ik denk ook niet dat er een unanieme conclusie goed of fout is want voorzover ik weet zijn er geen onderzoeken gedaan met echt grote groepen. Ik ben dus toch gaan geven. Eerst in de vorm van die schapenvetbonbons met knoflook, en nu een teentje per twee dagen.

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 22:37

wortel115 schreef:
Ik gebruik ook geen vlooien en teken middel preventief meer. En zie er ook geen bij dagelijkse checks. Uiteraard als ze er wel zouden zijn dan behandelen.

Wbt vliegen en andere stekende insecten zou je een spray op natuurlijke basis kunnen proberen.
Edit de geur van apple cider vinegar schijnt te helpen tegen muggen en niet giftig voor honden


Dankjewel voor de tip, ga ik onthouden

Anoniem

Re: Advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 00:59

Ik gebruik voor mezelf een band met keramische kralen. Eerder had ik 1 a 2 teken per dag, sinds ik die band heb nog maar 1 gehad in 8 weken.
Daarmee wil ik niet perse zeggen dat het werkt. Je weet niet hoe t zou zijn als ik de band niet had.
Maar blij ben ik er wel mee!

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:48

Gelukkig nooit problemen gehad voor mijn BC's ondanks dat die er ook heftiger op kunnen reageren. Mijn toen oudste kon ik beter wat anders geven.

Het is een heftig middel maar werkt wel als een tierelier. We gaven altijd t advies (toen ik nog in de winkel werkte) om het op meerdere plekken te druppelen, dus niet volledig leeg op één plek in t nekje.

Als er een allergische reactie op trad, bij wat dan ook, wassen met dreft. Dat is ontvettend en een pipet hecht zich aan de vetlaag van de huid van de hond.

Mocht dit ondertussen ouderwets zijn, negeer het dan vooral :')

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:52

ik gebruik Stop Animal Bodyguard
Wij hebben nog nooit vlooien gehad, dus daar kan ik niets over zeggen
Maar het werkt zeker tegen teken

Je kan altijd kijken of het een optie voor jullie is :)