Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:40

Clomicalm is ook gewoon verschrikkelijk vies. Heb het een tijd aan m'n hond gegeven en als dat niet in een flink stuk kaas verstopt zat ging die ook kwijlen en smakken.
Daarbij gaat het kalmerend effect ook verloren als het een dagelijkse strijd is om die pil er in te krijgen.

En clomicalm lijkt me ook niet de juiste oplossing voor een sproeiende kater. Het is meestal een uiting van stress en dan volstaat het niet om kalmeermiddelen te geven maar moet je ook de oorzaak van de stress vinden en daar iets aan doen.
Wil hij buiten en kan dat?
Heeft hij genoeg kattenbakken? Op de juiste plaats (voor hem).
Getest op blaasgruis of andere medische problemen?
Etc etc.
Volgens mij behaal je meer resultaten met een gedragstherapeut dan met een dagelijkse strijd om die pil er in te krijgen.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:46

Thioro schreef:
Clomicalm is ook gewoon verschrikkelijk vies. Heb het een tijd aan m'n hond gegeven en als dat niet in een flink stuk kaas verstopt zat ging die ook kwijlen en smakken.
Daarbij gaat het kalmerend effect ook verloren als het een dagelijkse strijd is om die pil er in te krijgen.

En clomicalm lijkt me ook niet de juiste oplossing voor een sproeiende kater. Het is meestal een uiting van stress en dan volstaat het niet om kalmeermiddelen te geven maar moet je ook de oorzaak van de stress vinden en daar iets aan doen.
Wil hij buiten en kan dat?
Heeft hij genoeg kattenbakken? Op de juiste plaats (voor hem).
Getest op blaasgruis of andere medische problemen?
Etc etc.
Volgens mij behaal je meer resultaten met een gedragstherapeut dan met een dagelijkse strijd om die pil er in te krijgen.



Mijn hond eet de clomicalm zo los op uit m’n hand, geen probleem :+ . Kan me niet voorstellen dat t echt zo vies is dan :D

Aan TS, ik hoorde gister van een andere katten eigenaar dat de Vitakraft Choupette snack een succes was (mocht het met de easypil niks worden).

love_mandy

Berichten: 2954
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:48

Zou hij dat uitspugen niet gewoon doen omdat het ontzettend vies is?

Ik werk met katten in een pension en wij hebben er nu ook eentje zitten met hele vieze pillen, als je die ‘gewoon’ geeft komt het schuim zelfs uit zijn neus zo vies is het. Bij ons is de oplossing er een heel klein laagje easypil omheen doen en hem dan in zijn mond te doen (want hij neemt hem niet zelf aan) dus mocht hij het uit de easypil niet gewoon eten, zou je er altijd nog een laagje omheen kunnen doen en zelf geven. Zo proeven ze geen vieze smaak en is er dus minder reden te gaan overgeven/schuimen

Mijn eigen katten moeten de easypil beide absoluut niet :')

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:09

Thioro schreef:
Clomicalm is ook gewoon verschrikkelijk vies. Heb het een tijd aan m'n hond gegeven en als dat niet in een flink stuk kaas verstopt zat ging die ook kwijlen en smakken.
Daarbij gaat het kalmerend effect ook verloren als het een dagelijkse strijd is om die pil er in te krijgen.

En clomicalm lijkt me ook niet de juiste oplossing voor een sproeiende kater. Het is meestal een uiting van stress en dan volstaat het niet om kalmeermiddelen te geven maar moet je ook de oorzaak van de stress vinden en daar iets aan doen.
Wil hij buiten en kan dat?
Heeft hij genoeg kattenbakken? Op de juiste plaats (voor hem).
Getest op blaasgruis of andere medische problemen?
Etc etc.
Volgens mij behaal je meer resultaten met een gedragstherapeut dan met een dagelijkse strijd om die pil er in te krijgen.



Dit!

dierenfan
Berichten: 9649
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:13

Ik vroeg bij de dierenarts altijd veel te zware medicatie. Zo heb ik regelmatig 1 pil gehad wat een hele antibiotica kuur was. Uiteraard moest die pil dan in mini stukjes maar met pillensnijder is dat zo gedaan. Omdat de hoeveelheid dan zo klein was kreeg ik het wel binnen met worst of kaas of door vlees. Geen idee of clomicalm ook in zwaarder middel beschikbaar is (misschien een honden variant?) En dan wel goed de dosis uit laten rekenen door iemand die dat zeker goed kan!
Zo gebruik ik veel paarden supplementen voor mijn honden als ze iets nodig hebben. Even serieus rekenen en vervolgens maar weinig nodig. Bijkomend fijn voordeel wat bijzaak is maar altijd fijn is wel dat je dan ook nog eens stukken goedkoper uit bent

kiki1976

Berichten: 16867
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:37

Hier ook eentje die onwijs moeilijk is met pillen.
Veel geprobeerd, maar uiteindelijk werkt gewoon goed achterin zijn keel stoppen bij hem het beste.
Oke ik moet hem wel in een badlaken wikkelen, tussen je benen klemmen en dan kan de ander hem de pil geven.

Dat schuimen, kwijlen, weigeren te slikken deed onze oudere kat ook. Die ging ook echt lang zitten kokhalzen zodat het er evengoed nog uit kwam. Met een kuur zijn we met hem wel eens 10 dan lang langs de da gereden voor een injectie

Lienepien95

Berichten: 819
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:06

Hier werkte het met onze zeer gezellige 'not..' pleegkat alleen met Vitakraft worstjes. Easypill vond hij echt helemaal niks en kwijlde hij ook weer uit.

We braken een stukje van het worstje af, vormden het eromheen en zo is het meerdere maanden zonder moeite gegaan.
Afbeelding

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:08

Wat een drama he. Hier wordt easypill ook geweigerd. Als het mag kan je nog proberen dr pil fijn te malen en door een liquid snack doen. Of met een beetje water mengen en dat in een spuitje doen.

miereneter

Berichten: 2575
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:14

_Christina schreef:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je veel aan die easypill hebt (dan kun je het net zo goed in een stuk kaas of knakworst drukken) en hij uiteindelijk skeptisch gaat zijn voor alles wat je hem probeert te geven. Ik heb verder ook geen tips, maar lees graag mee. Mijn hond kwijlt net zo hard, voor de zeldene keer dat hij nu wat moet is dat geen probleem, maar ik betwijfel of dat zo blijft als het meer regel dan uitzondering wordt.


Bij mij was er wel degelijk een groot verschil. Niets waar ik het in stopte werd gegeten, zelf niet kaas of brood (doet poes een moord voor). Met de Easypill ging het er zo in. Ik begon met een paar kruimels Easypill zonder medicatie. Was blijkbaar het lekkerste dat ze ooit gegeten had, want daarna ging de hele AB-kuur er met de Easypill zonder enig probleem in. Ik ben fan, al weet ik dat het niet voor alle katten geld. Zeker het proberen waard, TS!

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 12:45

xChantal94 schreef:
Thioro schreef:
Clomicalm is ook gewoon verschrikkelijk vies. Heb het een tijd aan m'n hond gegeven en als dat niet in een flink stuk kaas verstopt zat ging die ook kwijlen en smakken.
Daarbij gaat het kalmerend effect ook verloren als het een dagelijkse strijd is om die pil er in te krijgen.

En clomicalm lijkt me ook niet de juiste oplossing voor een sproeiende kater. Het is meestal een uiting van stress en dan volstaat het niet om kalmeermiddelen te geven maar moet je ook de oorzaak van de stress vinden en daar iets aan doen.
Wil hij buiten en kan dat?
Heeft hij genoeg kattenbakken? Op de juiste plaats (voor hem).
Getest op blaasgruis of andere medische problemen?
Etc etc.
Volgens mij behaal je meer resultaten met een gedragstherapeut dan met een dagelijkse strijd om die pil er in te krijgen.



Mijn hond eet de clomicalm zo los op uit m’n hand, geen probleem :+ . Kan me niet voorstellen dat t echt zo vies is dan :D

Aan TS, ik hoorde gister van een andere katten eigenaar dat de Vitakraft Choupette snack een succes was (mocht het met de easypil niks worden).


Ik heb wel een keer gehad dat de clomicalm helemaal verpulverde nog voor ik hem in de kaas had. Hond wilde zelfs de kaas niet meer.
En hoewel het slechts minieme resten waren op m'n vingers, trust me, clomicalm is verschrikkelijk vies :+ .

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:30

princequillo schreef:
_Christina schreef:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je veel aan die easypill hebt (dan kun je het net zo goed in een stuk kaas of knakworst drukken) en hij uiteindelijk skeptisch gaat zijn voor alles wat je hem probeert te geven. Ik heb verder ook geen tips, maar lees graag mee. Mijn hond kwijlt net zo hard, voor de zeldene keer dat hij nu wat moet is dat geen probleem, maar ik betwijfel of dat zo blijft als het meer regel dan uitzondering wordt.

Dat is niet mijn ervaring in ieder geval. Om de een of andere reden is de Easypill erg gewild, erger dan iets lekkers voor mensen. Maar het blijven toch individuen.

Die van mij trapt er raar genoeg wel in als ik het ongepoederd door zijn voer doe, dus gewoon de hele pill. Is ook zo'n draak. Maar ik verwacht niet dat die van jou daar wat aan heeft. :D Ik zou idd de Easypill ook proberen. Natvoer werkt bij ons ook niet, want dat eet meneer draak niet. 8)7

Met de wormentablet lukt het hier ook vaak wel om 'm voor de gek te houden met gewoon wat brokjes en zelfs onder dwang gaat hij daar niet van kwijlen. Maar het halfje tramadol dat ie nu (nog zelden) krijgt, is blijkbaar mega smerig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:42

Lienepien95 schreef:
Hier werkte het met onze zeer gezellige 'not..' pleegkat alleen met Vitakraft worstjes. Easypill vond hij echt helemaal niks en kwijlde hij ook weer uit.

We braken een stukje van het worstje af, vormden het eromheen en zo is het meerdere maanden zonder moeite gegaan.
[ [url=m/PxZMf2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze gebruik ik ook idd

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:49

Smeerkaas doet het hier goed. Maar hangt wel van de grootte van de pillen af.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 14:47

De easypill is besteld!! Ben erg benieuwd. Als dat niet wil ga ik nog wat andere methodes hier uitproberen, ik houd jullie op de hoogte.

Ben het zeker eens dat het ook belangrijk om naar de oorzaak van de stress te kijken. Ik zal even zijn situatie schetsen;
Hij is dus 9 en gecastreerd. We hebben hem van een kitten opvang/bemiddelaar; hij was een ongelukje uit een ontsnapte thai siamees poes en een wilde kater. Hij woont in een eengezinswoning met 2 andere katten en een hondje. De katten kunnen onbeperkt naar buiten, maar binnen staan ook nog 2 kattenbakken.

Het sproeien heeft hij altijd al gedaan heel af en toe, het wordt steeds meer naarmate hij ouder wordt. Het is meer plassen dan sproeien dat ie doet, 't is echt een hele pies wat er dan ligt. Dat gaat hem moeiteloos af, ook buiten zie ik hem nooit draaien of moeilijk doen voor zijn behoefte.

Hij is niet echt close met de andere dieren, maar ze begroeten elkaar, eten naast elkaar en grommen of blazen nooit naar elkaar. Zowel buiten als binnen gaat het goed. Soms is het wel even druk in de woonkamer, het hondje is nog jong en speelt graag met de andere katten, onze poes krijgt het meeste te verduren en wordt soms de halve kamer doorgesleept (heeft ze geen problemen mee, ze gaat er zelfs uitgebreid voor liggen). De pieskater is daar absoluut niet van gediend maar dat weet het hondje heel goed; die komt bij hem meestal alleen even snuffelen. Dat wordt getolereerd en soms beantwoord met een kopje. Buiten heeft de pieskater wel geregeld mot met de buurtkatten. Op 1 na (die wordt gedoogd) hoeven die ook echt niet te proberen in onze tuin te komen want dan gaat meneer pies in de aanval.

Naar ons toe is hij lief en komt graag op schoot. Maar als hij geen zin heeft in een aai of om opgepakt te worden laat 'ie dat duidelijk weten met een miauw, dan laten we hem ook met rust. Doe je dat niet krijg je een lel.

Hij krijgt een halfjaarlijkse check bij de dierenarts. Alle vaccinaties en kuren zijn up to date. Ik was er niet bij toen hij de clomicalm kreeg voorgeschreven dus weet niet of er ook een bloedonderzoekje is gedaan, dat ga ik even navragen.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:20

Als het eigenlijk misschien gewoon plassen is, heb je al geëxperimenteerd met de kattenbakken? Misschien heb je er niet genoeg of is hem de vulling niet naar wens of open/dichte bak etc.

annepaardoes

Berichten: 7159
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:25

Ik zou er echt een gedragdeskundige bij halen. Er bestaat echt een kans dat dit opgelost kan worden mij lees namelijk best wat zaken, zoals de hond en de andere katten, die vermoedelijk een factor van stress voor hem zijn.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:00

Ik vraag mij meer af of de kat wel op zijn plaats is bij jullie?

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:01

Mocht ze ee easypil niet vanzelf eten kun je hem wel met het eromheen in zn keel laten vallen, veel.pillen smaken heel bitter en daar komt het hevige kwijlen vaak van als ze dan niet snel genoeg doorslikken.

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:35

fijnmalen en vermengen met boter en dat op zn voorpoten smeren. likt hij het wel op. Katten zijn schoon van zichzelf

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 12:26

Ik denk ook dat er in het huishouden nog wat aanpassingen mogelijk zijn en dat de kat zich er niet goed voelt.
Meer kattenbakken (meer bakken dan katten) op verschillende plaatsen.
Bakken en eetplaatsen buiten bereik van de hond.

Kan de kat zich terugtrekken in een andere kamer?

Al feliway geprobeerd op z'n favoriete rustplaatsen?

Ik heb hier ook een kat die een godsgruwelijke grafhekel heeft aan de hond. Die woont op de bovenverdieping (kan van daaruit ook naar buiten).
Ze gromt niet, geen gedragsproblemen. Heel aanhalerig met mij, gaat goed met de katten maar ze vertikt het om beneden te komen als de hond er is.
En het valt des te meer op nu de hond er even niet is, loopt ze ineens wel door heel het huis.

Kan best dat jouw kat die hond echt een no go vind. Of een andere reden waarom hij zich niet helemaal op z'n gemak voelt.

Ik zou een gedragsdeskundige bij jou thuis laten komen om de situatie te beoordelen.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 11:44

_Christina schreef:
Als het eigenlijk misschien gewoon plassen is, heb je al geëxperimenteerd met de kattenbakken? Misschien heb je er niet genoeg of is hem de vulling niet naar wens of open/dichte bak etc.


Eigenlijk gebruiken ze de kattenbakken niet of nauwelijks. Beide bakken staan op de eerste verdieping, die gebruiken ze een enkele keer 's nachts maar verder gaan ze naar buiten voor hun behoefte. Maar ik vind het een goeie om hier mee te experimenteren!


Thioro schreef:
Ik denk ook dat er in het huishouden nog wat aanpassingen mogelijk zijn en dat de kat zich er niet goed voelt.
Meer kattenbakken (meer bakken dan katten) op verschillende plaatsen.
Bakken en eetplaatsen buiten bereik van de hond.

Kan de kat zich terugtrekken in een andere kamer?

Al feliway geprobeerd op z'n favoriete rustplaatsen?

Ik heb hier ook een kat die een godsgruwelijke grafhekel heeft aan de hond. Die woont op de bovenverdieping (kan van daaruit ook naar buiten).
Ze gromt niet, geen gedragsproblemen. Heel aanhalerig met mij, gaat goed met de katten maar ze vertikt het om beneden te komen als de hond er is.
En het valt des te meer op nu de hond er even niet is, loopt ze ineens wel door heel het huis.

Kan best dat jouw kat die hond echt een no go vind. Of een andere reden waarom hij zich niet helemaal op z'n gemak voelt.

Ik zou een gedragsdeskundige bij jou thuis laten komen om de situatie te beoordelen.


Feliway ook nog niet geprobeerd, dat is een goed idee!
Eten krijgen ze altijd op een verhoogd plateau, hebben daar ook de hele dag toegang tot brokjes.

De deuren naar alle kamers staan altijd open overdag dus hij heeft veel plekken waar hij zich terug kan trekken, ook voldoende verhoogde objecten. Hij heeft niet echt een vaste plek, ene keer ligt ie bij mij op bed, dan weer beneden op de bank en dan weer in de werkkamer. Nu in de zomer is hij het grootste deel van de tijd de hort op en als hij dan thuis komt en blijft hangen is het juist op de momenten dat iedereen er is. Hij komt ook over de vloer bij onze overburen. Die zijn heel rustig, dol op hem en hebben geen andere dieren. Maar daar haalt ie alleen een snoepje en een aai en gaat er dan weer vandoor. Om te rusten komt ie toch wel echt thuis bij ons.

Naar mijn idee heeft hij geen hekel aan de hond, hij houdt er alleen niet van als hij druk is. Als ik op de bank zit met het hondje en ik heb nog plek op schoot wurmt ie zich er ook gewoon tussen en hij gaat ook niet uit de weg voor de hond of de andere katten als hun paden kruisen.

Hij vertoont verder voor zover ik kan beoordelen (dat zegt natuurlijk niet alles maar ik houd wel al 30 jaar katten) geen andere tekenen van stress. Hij is niet schrikachtig, niet onrustig, vertoont geen tekenen met oren/staart/pupillen. Laat duidelijk merken wat hij wel en niet duldt. Eetgedrag is normaal, drinkt genoeg, blakende gezondheid. Hij is alleen gewoon erg territoriaal. Bijvoorbeeld alles wat je in de gang neer zet wat van buiten komt (bezorgde pakketjes, tas die mee op reis is geweest) krijgt een pies.

Als de clomicalm dat kan verminderen, top. Maar ik ga zeker ook even aan de slag met aanpassingen in huis.
Een gedragsdeskundige a 100-200 euro per consult is daarin voor mij wel echt een laatste handvat.

Ik heb denk ik heel veel goede adviezen gekregen hier waar ik mee aan de slag kan, dank daarvoor!

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:01

Het feit dat ze bijna altijd buiten hun behoefte doen en hij zeer territoriaal is is een groot deel van je antwoord denk ik.
Misschien eens een poos binnen houden in de nacht en dan niet door het hele huis maar in een bijkeuken/badkamer met kattenbak. Het feit dat hij alles markeert is zeer vervelend want de lucht van katten urine is er niet uit te krijgen met als gevolg dat hij gewoon weer op die plekken piest.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:43

Bambolina schreef:
De easypill is besteld!! Ben erg benieuwd. Als dat niet wil ga ik nog wat andere methodes hier uitproberen, ik houd jullie op de hoogte.

Ben het zeker eens dat het ook belangrijk om naar de oorzaak van de stress te kijken. Ik zal even zijn situatie schetsen;
Hij is dus 9 en gecastreerd. We hebben hem van een kitten opvang/bemiddelaar; hij was een ongelukje uit een ontsnapte thai siamees poes en een wilde kater. Hij woont in een eengezinswoning met 2 andere katten en een hondje. De katten kunnen onbeperkt naar buiten, maar binnen staan ook nog 2 kattenbakken.

Het sproeien heeft hij altijd al gedaan heel af en toe, het wordt steeds meer naarmate hij ouder wordt. Het is meer plassen dan sproeien dat ie doet, 't is echt een hele pies wat er dan ligt. Dat gaat hem moeiteloos af, ook buiten zie ik hem nooit draaien of moeilijk doen voor zijn behoefte.

Hij is niet echt close met de andere dieren, maar ze begroeten elkaar, eten naast elkaar en grommen of blazen nooit naar elkaar. Zowel buiten als binnen gaat het goed. Soms is het wel even druk in de woonkamer, het hondje is nog jong en speelt graag met de andere katten, onze poes krijgt het meeste te verduren en wordt soms de halve kamer doorgesleept (heeft ze geen problemen mee, ze gaat er zelfs uitgebreid voor liggen). De pieskater is daar absoluut niet van gediend maar dat weet het hondje heel goed; die komt bij hem meestal alleen even snuffelen. Dat wordt getolereerd en soms beantwoord met een kopje. Buiten heeft de pieskater wel geregeld mot met de buurtkatten. Op 1 na (die wordt gedoogd) hoeven die ook echt niet te proberen in onze tuin te komen want dan gaat meneer pies in de aanval.

Naar ons toe is hij lief en komt graag op schoot. Maar als hij geen zin heeft in een aai of om opgepakt te worden laat 'ie dat duidelijk weten met een miauw, dan laten we hem ook met rust. Doe je dat niet krijg je een lel.

Hij krijgt een halfjaarlijkse check bij de dierenarts. Alle vaccinaties en kuren zijn up to date. Ik was er niet bij toen hij de clomicalm kreeg voorgeschreven dus weet niet of er ook een bloedonderzoekje is gedaan, dat ga ik even navragen.


Ik lees best wel wat zaken die voor stress en dus voor plassen of sproeien kunnen zorgen.
Kijk of er een gedragsdeskundige in de buurt zit. Dingen die je zelf al kan doen zijn bijv:
-Katten gescheiden van elkaar voeren, bakken ver uit elkaar. Waterbak niet bij de bij de voetbak.
- meer grote kattenbakken op verschillende plekken
-ander grit proberen
- gebeurd het op min of meer dezelfde plekken? Dan kun je hier kijken of je meer veiligheid kan toevoegen door bijv hoogtes of horizontale krabgelegenheid

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:34

Zijn de Easypills een succes, TS?

Ik heb van Easypill ook supplementen voor ondersteuning gewrichten gekocht. Lekker dat ie het vindt!

Nyaleti

Berichten: 6280
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 19:22

Voor de easypill: geef eerst 2 stukjes enkel Easypill. Daarna een stukje (of meerdere desnoods) met de medicatie er in, en dan weer eentje zonder iets er in.