Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 13:06

Ik weet dat er al ontzettend veel topics als deze zijn, maar vind het lastig om dit op mijn eigen situatie te betrekken.. Dus ik probeer het maar met een eigen topic..

Ik heb een labrador reu van maart 2022. 3/4 field trail, 1/4 show lijn, ongecastreerd.

Toen wij hem net hadden aangeschaft werkte ik als paraveterinair en kocht ik via mijn werk hills puppy brokken. Hierop poepte hij erg veel (minimaal 3x per dag, vaak meer) en meestal vrij slap. Hierna overgestapt op specific puppy brokken (ook via het werk), de ontlasting werd beter, maar bleef het wat twijfelachtig vinden.

Toen hij een jaar oud was ben ik overgestapt op Farmfood koudgeperste brok (met zalmolie). Ontlasting bleef twijfelachtig, vaak zacht.
Dus de laatste keer dat ik nieuw voer moest halen heb ik Prins koudgeperste brok gekocht. Ik moet nu zeer binnenkort weer nieuwe brokken gaan halen/bestellen en twijfel ook weer erg over deze brok. Ontlasting is beter dan op de de Farmfood, maar nog steeds veel/vaak en later op de dag ook vaak weer zachter. Ook lijkt hij meer uit zijn bek te stinken sinds hij op dit voer staat (tanden zijn mooi schoon).

Ivm ons 3 jaar oude zoontje en nieuwe dochtertje op komst + tijd en opslagruimte tekort, is vers vlees voor ons helaas geen optie.

Bucky wordt regelmatig ontwormd!

Ik zit zelf te denken aan een krokante brok met hoog vlees gehalte en misschien zonder graan? Maar zie door de bomen het bos niet meer.. er is zoveel keus!!

Bucky wandelt gemiddeld minimaal 2uur op een dag, waarin hij grotendeels lekker los aan het struinen is en we veel met een balletje spelen, incl zwemmen.
Gemiddeld actief dus, zou ik zeggen :) .

Wie heeft goeie tips?

Duhelo

Berichten: 28567
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:35

Probeer eens simpsons, te bestellen via agradi.
https://www.bitiba.nl/shop/honden/honde ... eIEALw_wcB

Ingredienten:
zalm (min 45% - zalm ontgraat, gedroogde zalm), aardappel (min 32%), zonnebloemolie, bietenpulp, gedroogd ei, biergist, zalm Stock, zalmolie, lijnzaad, mineralen, vitaminen, Yucca-extract, cranberries, nucleotiden, mannan-oligosacchariden (MOS), fructo-oligosacchariden (FOS), glucosamine, MSM, chondroitine.
Analytische bestanddelen: proteine 25%, olie 14%, vezels 3%, as 8%, calcium 1.12%, fosfor 0.7%, omega 6 4.34%, omega 3 1.18%.

graanvrij, hoog vlees of visaandeel. Ik heb jaren als adviseur in een dierenspeciaalzaak gewerkt, en heel veel mensen advies gegeven, alle honden wel twijfelachtige ontlasting die ik hierop liet overzetten hadden met deze voeding hele mooie ontlasting.
En het is nog een betaalbare brok. (en nee, onze winkel verkocht deze voeding niet, dit was altijd mijn last resort voor als ze al onze soorten geprobeerd hadden en bleven sukkelen, verwees ik ze naar deze en daarop ging het eigenlijk altijd super.)

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:11

Je zou kunnen kijken voor acana. Volgens mij heeft bol.com nu een kortingsactie.
Wij voeren zelf de wild coast en de classic red.

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:52

Vol brok van Darf heeft een hoog vleesgehalte, ik hoor goede recensies van mijn klanten en mijn hondje vindt ze ook lekker als afwisseling van de kvv.

mika11

Berichten: 11117
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:22

Ik geef ook Darff vol brokken (met hert)
Heel tevreden over!

Voorheen gaf ik Acana, maar dat is heel duur geworden.
Ook is het overgenomen door Mars en dan wordt het toch veel commerciëler en vertrouw ik niet meer dat de kwaliteit zo blijft als het was.

https://darf.nl/product/vol-wild-5000-gram/
Laatst bijgewerkt door mika11 op 25-07-23 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:30

Ik voer ook Darf brok, voorheen voerden wij Acana en Orijen maar die zijn ontzettend duur geworden.
Onze hond eet de Darf brokken ook beter dan Acana en Orijen.

Wij voeren een mix van de kalkoen, wild en de vol regular.

moonsparkle
Berichten: 21764
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:48

mika11 schreef:
Ik geef ook Darff vol brokken (met hert)
Heel tevreden over!

Voorheen gaf ik Acana, maar dat is heel duur geworden.
Ook is het overgenomen door Mars en dan wordt het toch veel commerciëler en vertrouw ik niet meer dat de kwaliteit zo blijft als het was.

https://darf.nl/product/vol-wild-5000-gram/


Ik zat even te vergelijken maar met pupvoer kom ik ongeveer op dezelfde prijs. Maar misschien hoef je er ook minder van te voeren?

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 17:58

Darf is ook geperst toch? Wil eigenlijk weer terug krokante brokken proberen nu, omdat de afgelopen 2 geperst waren en dus tegen vielen.. Maar houd ze zeker weer in mn achterhoofd. Heb daar eerder naar gekeken, vond toen de verzendkosten wel erg hoog ook :') ..

Verder bedankt, acana en orijen al vaker over gehoord idd.
Zal ook eens naar simpsons kijken!

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:32

Ik voer de ritzenberger worsten ( hoeven niet in de diepvries) in combinatie met de brok van Celtic connection, na veel ellende met vacht en ontlasting problemen doet hij het nu erg goed hierop. Te bestellen via Hondje Koek.

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:33

Farmina brok vind ik fijn en betaalbaar :)

moonsparkle
Berichten: 21764
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:36

Flux schreef:
Farmina brok vind ik fijn en betaalbaar :)


Welke variant geef je dan? Ik was toevallig bezig met brokken uitzoeken en dat was een van de duurste, maar het verschilt ook wel qua smaak

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:40

Flux schreef:
Farmina brok vind ik fijn en betaalbaar :)


Deze wilde ik ook aanraden inderdaad! Super fijn voer, mooie ingrediënten en geen zooi er in. Op Voerwijzer wordt deze brok ook als een van de beste beoordeeld, met een duidelijke uitleg waarom.
Er zijn diverse lijnen van, dus even uitzoeken welke jouw hond het beste zou passen.

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:59

moonsparkle schreef:
Flux schreef:
Farmina brok vind ik fijn en betaalbaar :)


Welke variant geef je dan? Ik was toevallig bezig met brokken uitzoeken en dat was een van de duurste, maar het verschilt ook wel qua smaak


Ik wissel af. Heb nu de graanvrije met lam en bosbes gehad en de ancient grain met vis. Beide at ze graag. Zelfs de brok met graan vind ik een prima alternatief daar er geen overgeproduceerde graansoorten worden gebruikt zoals tarwe of mais.

Ik ben nu van plan te barfen met mijn hond dus heb nog niet weer een nieuwe zak gekocht.

liedje89
Berichten: 7158
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:05

Niet perse een tip wat betreft wat voor voer je zou kunnen voeren, maar zelf vond ik deze site heel nuttig https://www.voerwijzer.com

Maar voeradvies is altijd lastig want er is zo veel keus en je weet natuurlijk niet waar een hond precies gevoelig op is. Ik zou proberen om een beetje te elimineren en dus even iets te voeren met alleen vlees waar honden minder vaak allergisch voor zijn dus bijvoorbeeld een brok met lam of hert. Vergeet ook naast je brok ook nog eens te kijken wat je hond nog kwa snacks krijgt of dingen die van het aanrecht gevallen zijn etc mijn hond doet het prima op acana maar echt een pinknagel formaat stukje kaas en madam heeft weer 1 a 2 dagen zachte poep.

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:59

Hier altijd erg tevreden geweest over Orijen six fish. Maar inderdaad is het bedrijf nu overgenomen door Mars en krijg ik er ook twijfels bij. Ik heb ook goede ervaringen met Renske zalm. Misschien stap ik daar zelf ook wel op over. Succes met je zoektocht, het kan heel lastig zijn.

Damon26

Berichten: 139
Geregistreerd: 14-02-11

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:43

Hier goede ervaringen met Platinum, hoog vleespercentage en wordt goed gegeten.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 09:36

Ik heb nu Farmina kip&granaatappel besteld, ik ben benieuwd.
Mocht dit niet bevallen probeer ik Simpsons!

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:31

Oeh, laat je weten hoe die bevalt? :)

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 14:23

Zal ik doen :)

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 08:21

(Negeert de grote rode letters..) Even een update.
Bucky (mijn hond) staat nu ruim een week op de brokken van Farmina en ik kan voorzichtig zeggen dat dit goed lijkt te gaan!
In eerste plaats vind hij ze erg lekker (maarja, labrador... dus dat zegt weinig :') ). Verder poept hij veeeeel minder (eigenlijk maximaal 1x per wandeling) en zijn het geen grote hopen meer, maar keurige kleine drollen.
Daarnaast stinkt zijn adem ook een heel stuk minder!
Wel is de consistentie nog iets wisselend, maar niet super zacht meer, zoals het wel vaak was.

Dus voorlopig blijven we hier op!
Wie weet in de toekomst nog een keer wat anders, maar zal sowieso bij de granenvrije, krokante brokken, met hoog aandeel dierlijke eiwitten blijven!

Wintu

Berichten: 3060
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:12

Ik voer na veel ellende met de darmen nu Keetjes.
Zij hebben zowel koudgeperst als krokant.
De merken Hills, RC, Orijen,Acana, Taste of the Wilderness hielpen hier allemaal niet. Nu mooie stevige ontlasting en niet tig keer per dag.

https://www.keetjes.nl

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:46

Hee wat goed te lezen! *\o/* minder poepen, kleinere drollen en betere adem klinkt allemaal een stuk beter zeg! Dank voor je update :j

Duhelo

Berichten: 28567
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:55

Als er veel afwisseling is in de consistentie, is er al eens getest op giardia?

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 22:17

Het is niet heel erg wisselend. Mijn vriend noemt het soms "rock hard" (hij is engels ;) ), maar dat heb ik nog niet gezien en weet ook niet of ik echt geloof of het echt zo hard is, hahaha. Gister was het voor het mooie net wat aan de zachte kant. Maar echt zacht is het niet meer geweest gelukkig :) .

En al wel eens getest op giardia ja, die was negatief :)

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 23:24

mika11 schreef:
Ik geef ook Darff vol brokken (met hert)
Heel tevreden over!

Voorheen gaf ik Acana, maar dat is heel duur geworden.
Ook is het overgenomen door Mars en dan wordt het toch veel commerciëler en vertrouw ik niet meer dat de kwaliteit zo blijft als het was.

https://darf.nl/product/vol-wild-5000-gram/


Als ik kijk naar darf kost 5 kilo 47,50
Terwijl acana 6 kilo zo'n 36,- kost.

Voer je zoveel minder van darf dan want zo lijkt acana goedkoper.