Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 03:44

Wij zijn na een lange zoektocht bij Wolf of Wilderniss Paard (single proteïne) uitgekomen. Krokant, voor ons nog goed te betalen. Poep is hier enorm op verbeterd, vacht ook.

dierenfan
Berichten: 9649
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 06:11

Wat is regelmatig ontwormen? In principe heeft de gemiddelde hond echt niet snel een overschot aan wormen. Ik heb eens 2 jaar mee gedaan met poep onderzoek en 2 jaar vrij van alles zonder ontworming. Leuk detail ik werkte in een dierenasiel/pension/dagopvang en honden gingen altijd mee werken en liepen tussen zowel asiel als pension/dagopvang honden.
Stel jij ontwormt 4x per jaar dan kun je wel eens teveel wormen doden en onderschat niet het goede werk wat wormen in dieren en mensen doen. Advies hier is niet qua voeding maar qua ontworming mogelijk veranderen. Daarnaast pre biotica van bijvoorbeeld Puur gaan voeren voor een maand. Dat helpt darmen ook herstellen. Betere darm flora geeft betere ontlasting.
Ik heb nu zelf een actieve muizen/ratten vanger die veel graaaft en in gras bezig is. Ik ontworm enkel als hij regelmatig gaat overgeven of diaree heeft zonder directe aanleiding. Na ontworming is dat weer weg. Meestal is dat 1x per jaar ongeveer nodig. Dan nog zie ik geen wormen er uit komen maar met zijn hobby/werk durf ik best te geloven dat hij dan teveel wormen heeft.

mika11

Berichten: 11117
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:46

muzzy17 schreef:
mika11 schreef:
Ik geef ook Darff vol brokken (met hert)
Heel tevreden over!

Voorheen gaf ik Acana, maar dat is heel duur geworden.
Ook is het overgenomen door Mars en dan wordt het toch veel commerciëler en vertrouw ik niet meer dat de kwaliteit zo blijft als het was.

https://darf.nl/product/vol-wild-5000-gram/


Als ik kijk naar darf kost 5 kilo 47,50
Terwijl acana 6 kilo zo'n 36,- kost.

Voer je zoveel minder van darf dan want zo lijkt acana goedkoper.


Mijn hondje heeft allergieën daarom mag hij niet alles eten.
Hij kreeg eerst Acana free run duck 11 kg: prijs: over de 90 euro
En nu darff vol brokken wild 14 kg: 82 euro.

Hettieheks
Berichten: 1255
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Weer zo'n "wat moet ik mijn hond voeren?"-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:39

Hier een butternutbox :9 en daarnaast kleed ik die nog leuk aan met lekkers. En dat lekkers komt ook voornamelijk bij keetjes vandaag :D
Daarnaast hebben we geperste brok van keetjes, voor als ik eens vergeten ben om vlees uit de vriezer te halen. |o

Onze hond doet het erg goed op. Via mijn bedrijf kwam ik er mee in aanraking. Daarvoor altijd vers gevoerd en ook altijd heel tevreden over.

Hij krijgt meerdere keren per week een goed stevig stukje kophuid van onder andere bijv kameel en kan daar zijn eigen tanden ook goed mee poetsen :D