Supplement artrose poes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 09:48

Ohh dat had ik even gemist, sorry!
Ik zie op zich wel veel goede ervaringen juist met de combi van Solensia en novacam (of soms alleen de solensia). Het werkt wel echt weer heel anders natuurlijk. Je kunt ook vragen of je het (behalve de eerste keer), zelf mag injecteren. Scheelt ritjes dierenarts (en kosten).

Of je zou dus nog kunnen proberen de Flexadin te combineren met novacam, of Traumeel S toevoegen :)

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 09:36

Heb net de knoop maar doorgehakt en morgen krijgt ze haar eerste prik solensia.
Ga het 2 prikken proberen en dan eens de balans opmaken. Maar goed, als het positief is dan ga je vanzelf door toch.

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:11

Ik schop even een oud topic omhoog.

@Jesito, heb je al effect gemerkt met de solensia? Hoe gaat het nu?

Wij hebben ook een kat met artrose die sinds september maandelijks een prik krijgt. Het is een Maine coon van 13.5 jaar oud. Hij is ook best afgevallen, maar "still going". Hij springt ook nog op dingen en komt om eten en aandacht vragen.

Maar hij is ook wankel en ik vind dat hij zich ook wat vaker afzondert. Nu valt het me op dat hij steeds meer op zijn voeten loopt ipv op zijn tenen. Een normale kat loopt echt op zijn tenen en hij loopt veel meer op zijn hele poot. Hij loopt niet mank.

Herkent iemand dat? Is dat een signaal dat hij pijn heeft of verder achteruit gaat? Ik kan er verder weinig over vinden.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:10

De regel over het algemeen is: Als je wat ziet aan je kat dan is er gegarandeerd wat aan de hand. Afzonderen kan van alles zijn, maar de kans is groot dat hij gewoon sneller moe is (door bijvoorbeeld artrose of ouderdom). Als hij meer slaapt worden de spieren slapper, waardoor de artrose erger wordt, en de spieren nog slapper, etc. etc. Daar komt ook pijn bij kijken. Dat op de poten lopen zal vast iets met artrose te maken hebben.

Als ik het zo zie dan zijn dit typische symptomen van artrose. Je zegt dat je Solensia geeft, als jouw kat er eentje is die goed reageert op Solensia (mankt bijvoorbeeld aanzienlijk minder) dan kan je er redelijkerwijs van uit gaan dat de pijn onder controle is. Bij twijfel: Vraag ook om Onsior of en ander soort orale pijnstiller. Die kan je bij gaan geven op slechte dagen.

Je kat kan met artrose nog een hele tijd mee, maar ga er voor het welzijn van je beestje bij twijfel er goed naar laten kijken en/of preventief extra medicijnen geven.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:21

Beert, kun je het volgende consult voor de injectie niet bij de dierenarts inplannen? Ipv bij de assistente (of misschien doe je het zelf).

Is hij al wel vooruit gegaan sinds de Solensia of merk je geen verschil?