Snacks voor hond met nierfalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41726
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Snacks voor hond met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 20:58

Hi :wave: ,

Onze oude heer, Boris, Weimaraner, 11 jaar, is begin van het jaar gediagnosticeerd met nierfalen. Zijn waarden zijn getest en er is een echo gemaakt. Zijn nieren zijn slecht.

Uiteraard meteen op speciaal voer gezet, en na een maand waren zijn waarden volledig gestabiliseerd. Eind mei hebben we nog een keer zijn bloed laten testen, waarden nog steeds perfect.

Echter wil ik hem graag snacks kunnen geven. Als beloning, maar ook om lekker te kunnen kauwen. Iets wat hij graag doet. Zijn dieetvoer is daar niet voor geschikt. Omdat dierlijke eiwitten niet mogen, vallen veel van zij favo snacks af (gedroogd vlees, kophuidplaat, hertengewei, bullepezen e.d.). Momenteel heeft hij wortelhout om lekker op te kauwen, wat hij erg fijn vindt. Maar dit is alsnog geen snack en werkt ook niet goed als beloning tijdens het wandelen :+.

Heeft iemand tips voor lekkere, maar ook gezonde snacks :)? Alvast bedankt!

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Snacks voor hond met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:27

Mijn honden zijn gek op worteltjes/winterpeen. Zit geen eiwit in uiteraard, dus lijkt me te kunnen?
Ook houden ze van hazelnoten en walnoten, maar daar zit uiteraard wel (plantaardig) eiwit in, dus dat zou ik even navragen.

Kairos
Berichten: 2723
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:30

Mijn hond is dol op banaan, dat zou je evt ook gedroogd kunnen voeren (anders geeft het zo’n troep als je het mee moet nemen tijdens het wandelen).

Hier heb je vega snoepjes, die niet te duur zijn: https://vegavriend.nl/product-categorie ... n-koekjes/
Alleen geen ervaring mee.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:32

Een klant bestelde daarom vaak veggiepet en de sanadog appel of soopa.
Als afwisseling evt hov-hov en lily’s kitchen(even goed per variant kijken) ging bij haar, zware nierpatient , ook goed.
Zij hield aan max 10% eiwit. Liefst lager rond 7%

snorremans
Berichten: 809
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Snacks voor hond met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:26


EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Snacks voor hond met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 00:14


Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Snacks voor hond met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 07:08

De denta sticks van edgard en cooper? Die zijn plantaardig, mijn hond vind ze erg lekker..

Ze hebben ook vegetarische brokjes, dat zou mss kunnen als beloningssnoepjes?

(Mijn hond eet gewoon vlees hoor, maar kan niet tegen rund en de meeste kauwstaven voor tussendoor, is rund.. vandaar dat hij die plantaardig krijgt)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41726
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Snacks voor hond met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 07:52

Bedankt voor het meedenken, allemaal :D! Ik ga van de aangedragen opties random wat bestellen, kijken wat hij lekker vindt.

Ibbel schreef:
Mijn honden zijn gek op worteltjes/winterpeen. Zit geen eiwit in uiteraard, dus lijkt me te kunnen?
Ook houden ze van hazelnoten en walnoten, maar daar zit uiteraard wel (plantaardig) eiwit in, dus dat zou ik even navragen.

Wortelen lust ie niet graag, hij krijgt wel komkommer, stukjes appel of een banaantje. Maar ik wil ook graag wat droge snacks, voor het gemak.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het zit met plantaardig eiwit, ik hoorde steeds dat dierlijk eiwit niet meer mag. Ik ga dat eens aan de dierenarts vragen.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 07:57

Jammer dat-ie wortels niet lekker vindt. Hier jatten ze regelmatig een hele winterpeen als ik die weer op voorraad heb voor de paarden. Dat is echt lekker knaagwerk voor ze.

Wat ook zou moeten kunnen is broodcroutons. Gewoon zelf maken, beetje grote brokken ervan maken. Hier zijn de kontjes van stokbrood ook altijd favoriet.

Maar ik geef toe, ik heb twee vuilnisvaten, die vreten alles :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41726
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 07:59

Ibbel schreef:
Jammer dat-ie wortels niet lekker vindt. Hier jatten ze regelmatig een hele winterpeen als ik die weer op voorraad heb voor de paarden. Dat is echt lekker knaagwerk voor ze.

Wat ook zou moeten kunnen is broodcroutons. Gewoon zelf maken, beetje grote brokken ervan maken. Hier zijn de kontjes van stokbrood ook altijd favoriet.

Maar ik geef toe, ik heb twee vuilnisvaten, die vreten alles :))

Die ouwe is niet zo heel happig op eten, helaas. Afleiden met eten e.d. werkt bij hem ook niet echt geweldig.

Ik heb voor hem een of andere houtwortel om op te kauwen, dat vindt ie heerlijk :j.

Croutons zijn wel een goede tip ook, dat kan ik proberen :D.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Snacks voor hond met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:13

In die edgard en cooper zit heel weinig eiwit, 3 procent. In de kauwstaven, de brokjes weet ik niet..