Hoe van vlooienplaag afkomen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RanjaRietje

Berichten: 551
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:47

Selina schreef:
M’n hond heeft ook een dikke, lange schaamhaar-achtige vacht en kammen gaat dus bij haar lastiger dan bij de katten.

Hoe komen we ooit van die poedersuiker beesten af -O-


Oke ik, als honden trimmer moest hier echt om lachten geweldig. Veel gehoord maar dit nog niet :') :')


Maargoed even een reactie, ik zou even een goede pil halen bij de dierenarts, dat heeft bij ons hondje ook gewerkt. De vlooien worden steeds meer resistent helaas. En dan veel stofzuigen, wassen en eventueel die spray. Dat heeft ons goed geholpen :) hopelijk ben je er snel vanaf

pony33
Berichten: 693
Geregistreerd: 26-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:58

Vergeet de auto niet te behandelen als de hond daar ook wel eens in komt.

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 19:59

pony33 schreef:
Vergeet de auto niet te behandelen als de hond daar ook wel eens in komt.


Ja, ben idd het kleedje in de bench in de auto vergeten te wassen := Goeie.

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:00

Als wassen van katten/hond niet of minder makkelijk mogelijk is, dan probeer eens of je ze kunt stofzuigen. Er zijn zelfs opzet borstels voor de stofzuiger zodat je al zuigend de haren kan doorkammen.

Kleren en andere stoffen items die niet op 60graden gewassen kunnen worden, kun je ook in een grote plastic zak doen en vol spuiten met anti-vlooien spuitbus. Nachtje laten zitten, buiten uithangen, eventueel een opfriswasje op lagere temperatuur en het is weer bruikbaar.

Vlooien gaan rennen van zonneschijn. Dekjes oid in de volle zon ophangen.

Succes in ieder geval!

pony33
Berichten: 693
Geregistreerd: 26-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:01

Selina schreef:
pony33 schreef:
Vergeet de auto niet te behandelen als de hond daar ook wel eens in komt.


Ja, ben idd het kleedje in de bench in de auto vergeten te wassen := Goeie.

Dat is idd 1 die snel vergeten wordt, maar het wel in stand kan houden -O- succes!

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:09

Olikea schreef:
Ik kreeg een soort snoepje van de Dierenarts. Daarmee zijn ze 3 maanden vlooivrij.

En het werkt echt fantastisch

Heb alleen geen idee meer hoe het heet.


Dat snoepje is het omstreden middel bravecto. Dat is namelijk het enigste middel wat geregistreerd 3 maanden maar absoluut zeker wel 6 maanden werkt zelfs! Dit middel geef ik al zeker 10 jaar elk voorjaar 1x en dan hele zomer geen last van vlooien en teken. Ook nooit een zieke hond door dit middel gehad.
Echter waar rook is daar is vuur. TS heeft al aantal middelen en shampoo geprobeerd ik zou haar bravecto niet aan durven te raden. Het blijft een heftig middel maar het blijft hier het enigste middel wat afdoende werkt ondanks vele duiken in zout zee water en veel rond lopen op een boerderij met wilde katten populatie en dus ook vlooien en teken

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Hoe van vlooienplaag afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:13

Vooral geen middelen door elkaar gebruiken. Als je eerst een pipet gebruikt en vervolgens binnen de werkingsduur wast met shampoo was je dus zo je pipet eraf.
Strikt alle dieren behandelen met goed werkende middelen (dus sla alles van de action, dierenwinkel etc over). Huis behandelen en dit alles minimaal 3 maanden volhouden.

anca

Berichten: 1785
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:20

Ik heb nu mijn 5e hond. En nooit last gehad van vlooien.

Maar nu ....de 5e hopeloos.
Wat ik nu doe is elke 4 week pipet adventix. Heb bijna alle soorten al gehad.
Elke week mand en kleed wassen en weer inspuiten.

Elke maandag spray ik de beneden verdieping.ook al staat er op dat het 4 tot 6 maanden zou werken. En dan ga ik een paar uur wandelen.
Ik gebruik verschillende soorten spray. Om te voor komen dat ze er aan gewend raken.

En nu eindelijk zie ik wat resultaat. Mijn hond heeft een lang haar vacht en ik kam dagelijks.
Zijn buik is wat bloter en daar kon ik ze zien en nu zie ik ze niet meer dus ik hoop dat het ergste is geweest..

Tip. Volgende week is er een omgevings spray in de aanbieding bij de welkoop 1 plus 1.

De aanhouder zal winnen -O-

Ps op bravecto zie en hoor ik toch teveel dode honden dus dat durf ik echt niet aan.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Hoe van vlooienplaag afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:33

Bij de dierenarts stronghold halen voor al je dieren (behalve evt hond met mdr1 defect, die mag dit niet!) al je dieren er mee behandelen, alles op 60+ wassen of in gesloten zak in vriezer gooien. Liefst daarnaast alle kamers behandelen met een omgevingsmiddel. Sla natuurlijke producten over, daar gaan ze gewoonweg niet dood van, je zult echt pesticide moeten gebruiken. Ik gebruikte een spriay voor handmatig en 2 weken later een “bom” ernaast met ander werkende stof. Gebruik het in de ochtend, zodat je daarna de boel kan luchten (dat betekend jij en je dieren eruit of apart zetten in kamer die je daarna apart behandeld (goed ventileren , maar wel kieren bij deur dicht met handdoek oid


Vlooien voorkomen is zoveel gemakkelijker dan ze weg krijgen als ze er zijn…. Stronghold is het enige middel momenteel dat op alle stadia de vlooien aan pakt…

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:37

Klopt Anca maar vaak hoor je dood door bravecto en niet het hele verhaal erom heen. Je wil de eigenaren niet de kost geven die entingen bij de dierenarts halen en vervolgens ook maar gelijk ontwormen en ontvlooien en dat alles binnen een paar dagen. Je zou van minder al dood gaan....
Jong en oud krijgen het hier. Ook voorheen een hond met epilepsie. Ik maak dat ik in de maand er voor en hopelijk ook er na geen enting, ontworming of zelfs antibiotica

Echter het blijft heftig maar een vlooienplaag en continu teken is ook heftig. Daarom maak ik bewust de keuze het wel te geven omdat ik door zeewater weinig andere keuzes heb die ook top werken en betaalbaar zijn.

Echter zou het nooit combineren en ook nooit meer dan 1x per jaar geven. Dit jaar was het vroeg warm en op 1 april bravecto gegeven omdat ik dagelijks meerdere teken aan het verwijderen was (en een volle kapot trapte in de woonkamer bahhh). Ik ben nu aan het twijfelen om nog 1 malig een pipet te geven omdat er weer warm weer aan komt en het nu 5 maanden geleden is. Betekent dan wel dat zwemseizoen stopt voor mijn honden dus ik twijfel nog. Ik voorkom veel liever dan achteraf maanden vlooien ellende in huis.

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 20:48

Helpt het ook om je hond achter te laten in het bos en dan maar opnieuw te beginnen? :+

troetjoek
Berichten: 158
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:13

:') :(:) je komt er wel doorheen !
Even doorzetten en wachten tot je de stronghold en indoor x spray kunt inzetten

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:28

xDenies schreef:
Heb je het hele huis gesprayed was altijd de eerste vraag die wij in de winkel stelde. Je dieren komen niet overal, maar wij lopen de eitjes zelf rond.

Alles sprayen, ruimte half uur luchten, paar dagen niet stofzuigen want anders zuig je ook de spray weg. Pippetten volhouden iedere 4 weken. De cyclus moet ergens onderbroken worden. Sprayen is iedere 6 weken. Op alle donkere en onbeloopbare plekken zoals onder kasten, onder bed, plinten, kieren alles.

Je kan eventueel vlo kill tablet naast een pipet geven. Die werkt maar effies en kan als een soort magneet werken.

Verder niet teveel gekke dingen doen. Het is niet in een vingerknip opgelost, de cyclus moet doorbroken worden. Als de vlo geen bloed meer bij t huisdier kan drinken, plant t zich ook niet voort. Met een goede pipet wordt de vlo al versuft als ze op t huisdier komen. Let wel op, huisdier moet 48u droog blijven na toedienen van pipet en bij voorkeur een periode niet zwemmen.
Beter een pipet zodat de vlo niet hoeft te bijten wat met een tablet wel moet gebeuren. Vlooienbeet kan 6 weken na jeuken..

Moet zeggen dat ik hier altijd na één keer behandelen vlo vrij was. Het moet jou dus ook lukken :)

Edit: Ohja, wil je iets in een vuilniszak doen, spray dan de randen in voor t dichtknopen. Dat maakt eensoort barriere :)

Dit is inderdaad wat wij ook altijd tegen klanten vertellen.

En vooral een paar dagen níet stofzuigen na het sprayen! Ik zag het hier voorbij komen maar dan zuig je juist al het spul weer op en heb je de bus voor niks gebruikt.
Vlo-kill is inderdaad ook een goede. Werkt kort, maar dood alles wat er op dat momen op zit. Mag in combinatie met pipet etc.

En vergeet ook niet te ontwormen, ook erg belangrijk.
Maar vooral veel geduld, blijven sprayen, spullen wassen en blijven ontvlooien.

OleJon
Berichten: 2504
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 00:35

De omgeving behandelen met Fendona.
De vlooien gaan meteen dood. En de het werkt nog een paar maanden na de tijd. Dus de poppen die dan nog uitkomen gaan ook.
Maar je mag je vloer indertijd niet dweilen.

paars

Berichten: 5569
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:05

troetjoek schreef:
Hoe ik er ben afgekomen

Is een kaarsje in een bakje met zeepsop savonds neerzetten.

Bij alle dieren pippet stronghold gebruiken.

Dat waxinelichtje zetten wij in een bord met slaolie. Vingen we idd ‘s nachts ook wel wat vlotjes mee die op de warmte van het kaarsje afkwamen. Als kind een keer meegemaakt toen we van vakantie thuiskwamen. Ze zaten toen in mijn slaapkamer en de boel kwam tot een vlooien ontploffing toen wij weer thuis kwamen. Door de trillingen werd dat enorm geactiveerd. Ik ging er met blote beentjes in staan, dan sprongen ze tegen mijn benen en in de douche spoelde in ze af. Als ik er nog aan terugdenk _O- was een held _O- .

Enfin. Pipet met Selamectine als werkzame stof gebruiken. Na 5 dagen is de plasmaspiegel het hoogst. Dit werkt ook als contact en ongevingsmiddel want het middel zit dan ook in hun huidschilders en haren die ze laten vallen in de ruimtes waar ze komen/mandje waar ze liggen en het dood bij contact (voor mijn kat met vloallergie was dit dé oplossing). In tegenstelling tot veel antivlooien middelen waar de beestjes eerst moeten bijten. Echt het beste middel dus en geen resistentie. Ik kocht het via internet met als merknaam Revolution. Stuk goedkoper dan bij de DA.
Linkje naar de bijsluiter:https://db.cbg-meb.nl/marketedauth/v122184-90wr-13102021.pdf

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hoe van vlooienplaag afkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:28

Hier fan van voor de katten van de Knock off vlooienbandjes en voor de hond de Seresto.

1x een vlooienplaag gehad (voor ik bovenstaande gebruikte). Toen alles van bovenstaande naar beneden met de vlooien spray. Rode spuitbus gekocht bij het kruidvat.
Binnen de kortste keren alles dood gelukkig. Was echt bizar. Hadden toen zelf op dat moment geen hond en de katten komen niet buiten. Vermoedelijk meegereisd met een pup die mee kwam op visite

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:24

Nyaleti schreef:
Waar haal je die info vandaan Shenavallie? Fipronil ja, Vectra steeds meer. Maar de andere merken heb ik nog helemaal niks over gehoord dat er resistentie is.
En ik ben paraveterinair dus zou die informatie dan al wel snel voorbij moeten zien komen.

Van zowel mijn eigen dierenartsassistente als een dierenarts in opleiding kreeg ik dat te horen. Van Bravecto heb ik zelf ondervonden dat het niet afdoende werkt (daarbij kregen onze katten ook een nare uitslag in hun nek van het spul). Voorheen gaf ik altijd Frontline, maar die werkte uiteindelijk ook niet meer en daarvan kreeg ik te horen dat daar al resistentie voor is. Ik hou niet van bandjes bij dieren (bang dat ze ergens achter blijven hangen), dus daar heb ik geen ervaring mee. Wel met die je heel vroeger had: die werkten toen al niet.

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:27

robert45 schreef:
Shenavallie schreef:
De tot nu toe genoemde middelen helpen helaas niet of niet afdoende. Het beste kun je bij je DA vragen om Nexguard Combo. Voor alle andere middelen zijn vlooien inmiddels resistent. Verder een keer je huis van boven naar beneden inspuiten en een half dagje alles dichthouden (uiteraard huisdieren NIET in huis laten). Dan alles tegen elkaar openzetten en goed, echt goed stofzuigen. Daarna stofzuigerzak in de container gooien. Met vier weken alle dieren nogmaals met Nexguard behandelen.


Vlooien zijn helemaal niet resistent, is een verkooppraatje van de dierenarts en nog nooit bewezen door wetenschappelijke onderbouwing.

Dat dacht ik eerst ook, maar toch is gebleken dat de middelen die ik heb gebruikt niet (meer) of niet afdoende werkten. Ze doen het heel goed op de Nexguard (hoewel ik zou willen dat Frontline nog deed wat het moest doen, want dat scheelt een heleboel geld!).

Nyaleti

Berichten: 6164
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:31

Van frontline is inderdaad al jaren zo dat die niet voldoende werkt.
Bravecto, nog nooit gehoord dat dat niet werkte, enkel idd reacties waardoor mensen het niet meer willen gebruiken.
Bij Vectra is de correcte toediening belangrijk want die moet in een streep van staart naar nek ipv kleine plekjes in de nek.
Van Credelio of Stronghold altijd goede verhalen gehoord.

Zit wel een verschil in van sommige producten wat het precies doet. Bij sommige moet de vlo eerst bijten zodat ze het gif binnen krijgen en gaat het dan pas dood. Daardoor lijkt het alsof het niks doet omdat je dus nog levende vlooien ziet.
Bij andere gaan ze al dood zodra ze in aanraking komen.
Alleen weet ik even niet meer welk merk wat doet.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:40

Ohh hel ik heb het ook een keer gehad wat een ramp en ik heb naakthonden zie je het voor je?!
Ik niet maar ja de vlooien dus wel :')
Wat hier hielp was inderdaad de Bravecto maar gaf hem maar 1x per jaar aan alleen mn reu die ze dus mee naar huis neemt omdat hij aantrekkelijk is.

En het bakje sop met waxinelichtje erin echt bizar wat daar s’nachts op af kwam!
En dan al wat je doet de omgeving met spray maar er gaat enorm veel tijd en energie in zitten.
Ik heb alleen geen katten,als je vooral buiten katten hebt is het denk ik een veel lastigere klus :(

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:42

@ Nyaleti: Stronghold heb ik inderdaad ook nog heel lang gebruikt, werkte super! Maar terwijl ik dit type krijg ik toch het gevoel dat mijn onderbuikgevoel van toen en robert45 het wel heel erg juist hadden: onze dierenarts verkocht dit niet meer met de mededeling dat het niet meer goed werkte. Op dat moment had ik er nog wel goede ervaring mee, maar dacht dat ik mazzel had. Hmmmmmm..... eens kijken waar ik nog Stronghold kan vinden, want dan wil ik dat wel even zelf testen! Zal ook een hoop geld schelen! :$

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:47

Voor de fabeltjes die claimen dat er resistentie zou zijn:

Er zijn talloze werkzame stoffen en fipronil is daar een van. Het is een van de meest gebruikte stoffen maar ook een hele goedkope. Je kan de pipetten al snel kopen voor 3-4 euro per stuk.

Het probleem is dat de verwachting van mensen veel te groot is. Fipronil bijvoorbeeld dood vlooien binnen 24 uur. In de tussentijd zullen ze inderdaad nog steeds rondlopen. Komen er weer nieuwe vlooien op het dier dan duurt dit weer 24 uur. Indien er massale resistentie zou zijn wat dus niet zo is dan zou het duizenden klachten moeten regenen per week. Er is al vaak gebleken dat klachten uit slecht werken voortkomen uit verkeerd gebruik. Pipetten die niet leeggedrukt worden, in de vacht gesmeerd worden etc etc. Of wel het dier behandelen maar niet de omgeving. Kan je vlooien gemakkelijk van je dier kammen dan zijn deze al aangetast door gif. Een gezonde vlooi vang je niet zomaar.

De stof fipronil is echter al een oud product. Maar ook een goedkoop product, voor mensen met een kleinere portemonnee dus veel gebruikt.

De stoffen die de dierenarts heeft zijn het nieuwste, hier hang echter ook een heel ander prijskaartje aan.

Een beetje alsof je van een Peugeot 107 uit 2002 verwacht dat deze net zo comfortabel is als een Porsche uit 2023.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:49

Selina schreef:
Ik ga het vloerkleed ook maar weggooien. Wel balen, want net een paar maanden geleden gekocht. :=


Nergens voor nodig om het kleed weg te gooien. Gewoon de stoomreiniger er regelmatig overheen halen. Dit dood vlooien en eitjes. Met de stokmreiniger moet je wel uitkijken. Werkt zowel positief als negatief. Positief omdat de stoom vlooien en eitjes dood. Negatief: dweilen en vocht wordt bij een vlooienplaag juist afgeraden omdat vlooien van vochtige omgeving houden. Als je gaat dweilen dan azijn aan het water toevoegen of op de doek van de stoomreiniger doen. Vinden vlooien niet lekker.
Bakje met water, dreft en waxinelichtje lichtje savonds neerzetten op plek waar je dieren niet bij kunnen. Trekt vlooien aan. Ze verzuipen.

Belangrijk is dat je alle dieren in huis op dezelfde tijd behandeld. Dus vlooien op 1 kat? Dan alle dieren anti vlooienmiddel geven. Ook al heb je bij die dieren niks gevonden. .
Verder ook op tijd ontwormen. Vlooien kunnen dieren besmetten met lintwormen.

Ook belangrijk om een vlooienband strak te doen. Het spul in de band moet contact maken met de huid van het dier en wordt zo opgenomen.

De enkele keer dat ik hier vlooien gehad heb heb ik de katten en honden een advantix /advanted pipet opgedaan, alles goed gezogen. Vloerkleed, bank en hondenkussen met stoomreiniger gedaan. Hier geen plinten waar ruimte tussen zit maar anders had ik nog gespoten. Heb ook nog nooit dieren gewassen of gekamd (alleen enkele keer een check op vlooien of poep). Nooit de stofzuigerzak weg gegooid. Wordt een dure hobby en is ook nergens voor nodig. Boterhamzakje over de.open zuigmond met een elastiekje erom en evt vlooien kunnen er niet meer uit . Was altijd binnen 3 maanden er vanaf. Hou er rekening mee dat het 8 maanden KAN duren voordat je er helemaal vanaf bent..

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:50

Wij hadden ook alles geprobeerd, serecto, shampoo, vlo kill, omgevingsspray.. En maar kammen kammen kammen. Niks hielp, lastig bij ons was dat hij ook voor veel dingen erg allergisch is (bv voor de vlooienband en de shampoo). We werden snachts wakker van het lawaai van het krabben, zo zielig. We zijn uiteindelijk voor advies naar onze dierenarts gegaan. Wij moeten onze hond maandelijks behandelen met pilletjes van de praktijk. De katten hebben nergens last van, maar die kunnen ze ongemerkt meenemen, dus die moeten ook maandelijks een pipet. Een jaar lang moeten we dit volhouden.

Wij zijn er sinds die eerste tablet vanaf. Maar moeten dus lang volhouden om er helemaal vanaf te komen. Ik zou dus voor advies met je dierenarts overleggen. Kost wat maar bij ons was het direct veel effectiever.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:44

Solistar schreef:
Wij hadden ook alles geprobeerd, serecto, shampoo, vlo kill, omgevingsspray.. En maar kammen kammen kammen. Niks hielp, lastig bij ons was dat hij ook voor veel dingen erg allergisch is (bv voor de vlooienband en de shampoo). We werden snachts wakker van het lawaai van het krabben, zo zielig. We zijn uiteindelijk voor advies naar onze dierenarts gegaan. Wij moeten onze hond maandelijks behandelen met pilletjes van de praktijk. De katten hebben nergens last van, maar die kunnen ze ongemerkt meenemen, dus die moeten ook maandelijks een pipet. Een jaar lang moeten we dit volhouden.

Wij zijn er sinds die eerste tablet vanaf. Maar moeten dus lang volhouden om er helemaal vanaf te komen. Ik zou dus voor advies met je dierenarts overleggen. Kost wat maar bij ons was het direct veel effectiever.

Ik heb eenmalig een tablet gegeven met een maand werkzaamheid en ze was van de vlooien af, ik bestrijd alleen vlooien als ze er zijn, ga niet onnodig gif in mijn hond en omgeving stoppen.
Wel al maandenlang bezig geweest met omgevingsspray en andere middelen.

De stronghold deed niks bij onze hond, fipronil doet al jarenlang niks bij onze honden.
Advantix gebruikte ik bij onze vorige honden, maar eigenlijk vooral tegen teken, onze huidige hond kan niet tegen de Advantix.