Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 18:09

Jeetje, 6 jongen? <3
Ze zien er goed uit!

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 18:54

Wat een leuk topic! Leuk om te volgen en hopelijk blijft hij/zij terug komen en hopelijk met een maatje :D hier in de buurt ook veel egels in de tuinen en op straat, als onze buren op vakantie waren zorgden wij voor 'hun' egels en hadden ook een camera. Altijd leuk om te zien!

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 18:58

Jemig, is dat een complete familie? Hoeveel liepen er wel niet? :oo
Ik zie volgens mij één kleintje?

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:20

Erg leuk al die egel foto's. De egel hier was blij met het bakje water.
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 20:23

Zo schattig en dat je met zoiets simpels een dier zo blij kunt maken is toch mooi? <3

Evelienepien

Berichten: 3308
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:05

Ooooh <3
Wat heerlijk om te zien dat jullie ze zo goed helpen!!

Cayenne: Jimmy maakt mij ook blij hoor :j
Iedere ochtend ff terugkijken of hij is geweest. Zo ja, ben ik blij *\o/*
Wisselwerking hier dus :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 21:10

Turbo heeft zich sinds vanochtend niet meer laten zien en ik merk dat ik me zorgen maak :=
Wat went het snel om zo'n dier iedere avond te horen scharrelen en wat is het raar wanneer ze er opeens niet zijn! :')

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:13

Volgens mij zag ik net oogjes hoor. Zeg maar door het poortje en dan links. Ik heb iets teruggespoeld en wat versneld verder spoelen, dan zie je de beweging beter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 21:19

Hilary schreef:
Volgens mij zag ik net oogjes hoor. Zeg maar door het poortje en dan links. Ik heb iets teruggespoeld en wat versneld verder spoelen, dan zie je de beweging beter.


Je hebt gelijk! *\o/* Hij was er inderdaad!
Jeetje, wat goed van je! Ik had het zelf nog niet eens gezien!
Toch stiekem een opluchting dat hij zich heeft laten zien! Door die warmte maakte ik me toch een beetje zorgen :o

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 01:39

Haha, nu al een bezorgde egelmoeder :'), dat wordt nog wat als ie met een vriendinnetje/vriendje thuiskomt!

Maar serieus, egel achter de kippen aan heb ik echt nog nooit meegemaakt en ik heb toch vaak genoeg egels en kippen in de tuin gehad. Laatst zat er wel een egel bij de kuikens in het rennetje, maar dat was meer een ongelukje, die kwam er niet meer uit.

Wat bijzonder om zo'n hele egelfamilie op de foto te zien, zoveel bij elkaar is echt heel tof!

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:42

Dit topic was eindelijk eens inspiratie om ons egelhuisje die al 7 maanden in de schuur staat in de tuin te zetten. Ik zie in de avond regelmatig egels lopen ( maar ook marters en ratten/muizen)

Het voer is inmiddels opgegeten maar er zaten ook slakken bij. De blaadjes zijn wat plat gelopen , maar of het nu een egel of ander dier was dat is onbekend.


Wat voor camera gebruiken jullie? Wij wouden zoiets ook wel aanschaffen ook om te checken of het geen ongedierte is :')

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:47

Cayenne schreef:
We hebben deze camera: https://nl.aliexpress.com/item/10050035 ... cification
De 4K variant met voeding. Die was iets onder de 50 euro wanneer je hem bij de opties selecteert.
Het is inderdaad een hele kleine camera! Volgens mij iets van 4 cm bij 4 cm.
Hij bevalt super en werd binnen een week geleverd!

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:07

hyppolyte schreef:
Haha, nu al een bezorgde egelmoeder :'), dat wordt nog wat als ie met een vriendinnetje/vriendje thuiskomt!

Maar serieus, egel achter de kippen aan heb ik echt nog nooit meegemaakt en ik heb toch vaak genoeg egels en kippen in de tuin gehad. Laatst zat er wel een egel bij de kuikens in het rennetje, maar dat was meer een ongelukje, die kwam er niet meer uit.

Wat bijzonder om zo'n hele egelfamilie op de foto te zien, zoveel bij elkaar is echt heel tof!



Er staan filmpjes op YouTube

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 20:43

Turbo heeft zich sinds gisteravond niet meer laten zien -O-
Ik kan hem ook nergens vinden.

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:46

Die is slakken bij de buren eten. Als ze daar op zijn komt ie weer terug. Of op partner jacht, dan heb je straks een te klein huis voor een hele familie :P

Independence
Berichten: 1380
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 23:48

Cayenne schreef:
Turbo heeft zich sinds gisteravond niet meer laten zien -O-
Ik kan hem ook nergens vinden.

Er is wel beweging geweest, ongeveer 1.20 uur geleden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 01:06

Hij is er idd weer! :D Ik struikelde net bijna over hem toen ik bij mijn voliere ging kijken _O-

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:48

:') Wordt al een echte Turbo-verslaving.
Als zo'n diertje zich dan even niet laat zien, krijgt een mens gelijk bijna een hartverzakking.
Ik herken het :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 08:49

Nou idd!
Eigenlijk is het te gek voor woorden! :') Het is natuurlijk gewoon een wild dier dat mag komen en gaan wanneer hij er zelf zin in heeft :')
Maar nu snap ik waarom sommige katten buiten een tracker om hebben _O- Zouden ze dat ook voor egels hebben? :+

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:52

:D Wordt een stekelige zaak om aan te krijgen denk ik

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 08:54

Turbo kan ook overdekt eten :+ (De randjes zijn wat rafelig maar zijn verder niet scherp).

Binnenkort maar een grotere plastic bak aanschaffen en omtoveren tot overdekt voerplekje, want ik denk dat hij hier snel uitgegroeid is :')
Hij is de afgelopen tijd flink aan het groeien :D

Pandora: _O- _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 08:25

Voor de mensen die vaker egels op bezoek hebben of opvangen: Kan het zijn dat egels 's nachts ook graag af en toe languit liggen in plaats van alleen opgerold?
Het viel me afgelopen week op dat hij nog wel in zijn huisje kwam om te eten, maar niet meer om overdag te slapen.
Hij is de afgelopen tijd natuurlijk flink gegroeid en de ruimte in het huisje werd wat krapper. Het viel me ook op dat (toen hij overdag nog wel in het huisje sliep) ook regelmatig buiten languit ging liggen. Misschien vond hij het huisje van binnen te krap worden?
Ik heb dus het tussenschot naar de tweede kamer er tussenuit gehaald zodat er meer ruimte binnen is en wie ligt er vanochtend weer languit in zijn huisje te snurken? Juist ja :+
Dus ik vraag me af of het normaal is dat egels niet continu opgerold slapen maar ook graag languit liggen?

Wintu

Berichten: 3023
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:52

Cayenne schreef:
Voor de mensen die vaker egels op bezoek hebben of opvangen: Kan het zijn dat egels 's nachts ook graag af en toe languit liggen in plaats van alleen opgerold?
Het viel me afgelopen week op dat hij nog wel in zijn huisje kwam om te eten, maar niet meer om overdag te slapen.
Hij is de afgelopen tijd natuurlijk flink gegroeid en de ruimte in het huisje werd wat krapper. Het viel me ook op dat (toen hij overdag nog wel in het huisje sliep) ook regelmatig buiten languit ging liggen. Misschien vond hij het huisje van binnen te krap worden?
Ik heb dus het tussenschot naar de tweede kamer er tussenuit gehaald zodat er meer ruimte binnen is en wie ligt er vanochtend weer languit in zijn huisje te snurken? Juist ja :+
Dus ik vraag me af of het normaal is dat egels niet continu opgerold slapen maar ook graag languit liggen?


Misschien heeft ie elders ook wel een nest hoor.
Ik zie ze hier altijd opgerold liggen, maar goed, zodra ze me horen gaat dat denk ik automatisch. Overdag sabbelen de babies wel luidruchtig bij mama, dus altijd opgerold liggen ze iig niet.

Ik weet wel dat het lastig is om een egelhuis bevolkt te krijgen. Misschien heeft ie elders een hoop bladeren gevonden wat fijner is, kan ook nog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 08:56

Ik denk idd dat hij ergens anders in de tuin ook nog een plek heeft waar hij graag ligt.
Maar vandaag ligt hij dus wel weer in het huisje. Misschien houdt hij van afwisseling? :P
Met de warmte lag hij dus regelmatig languit buiten het huisje, waarschijnlijk vanwege de warmte maar nu dacht ik dat hij dat misschien ook gewoon fijn vindt om te kunnen.
Dat kon hij in eerste instantie ook in het huisje, maar inmiddels is hij goed aan het groeien :+

Het egelhuisje bevolkt krijgen ging hier ontzettend makkelijk. De eerste dag sliep hij er al in _O-
Hij is eigenlijk best een makkelijke kostganger. Ik wacht vol spanning zijn review af voor onze egel B&B :))

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:04

Citaat:
Ik wacht vol spanning zijn review af voor onze egel B&B

_O- _O-

Ik zie hier enkel maar etende en rondkoersende egeltjes, dus met slapen kan ik je niet helpen. Maar ik denk dat hij/zij gewoon een dikke reserve begint te krijgen voor de winterslaap en het huisje met tussenschot inderdaad aan de krappe kant werd.
Ook een egel moet tenslotte fatsoenlijk kunnen uitbuiken na de maaltijden :')