Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:58

Hoe gaat het met de egels?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 14:39

Goed! We hebben Turbo al even niet gezien, maar Shadow komt nog steeds iedere nacht een stuk of 10 keer vreten :D
Ik denk dat het nog wel even duurt voor ze aan de winterslaap begint, want volgens mij moet ze daar nog wel wat voor aankomen in gewicht.
Ze heeft geen teken meer!

Oh en er komt ook iedere nacht een spitsmuisje wat brokjes stelen :D

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:19

Wel mooi dat je dus meteen ziet dat wanneer het beter met ze gaat, die teken meteen verdwijnen. Lekker spekkies kweken voor de winterslaap. Hopelijk ligt turbo gewoon ergens anders te knorren en zie je die van het voorjaar wel weer

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:55

Misschien ben je in de egel society wel aangemerkt als een volvreet-service. Als je volgevreten bent ga je de boel niet bezet zitten houden, maar moven naar een winterslaap plekje en dan is de volgende aan de beurt om te bunkeren :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 20:24

De volvreet-service _O- Raap me op!
Hopelijk sturen ze dan wel de volgende kandidaat door wanneer ze in winterslaap gaan. Ik heb nog een paar kilo egelvoer staan namelijk :+

Hyppolyte: Dat hoop ik ook! Ik ben heel benieuwd of we hem in het voorjaar nog terug zien :=
De camera is inderdaad heel handig om te controleren of ze nog (zichtbaar) teken heeft. Die zijn nu voor zover ik kan zien allemaal verdwenen!
Buiten het huisje zien we haar eigenlijk nooit. Turbo had maling aan ons en scharrelde gewoon rond wanneer wij buiten waren 's avonds, maar Shadow is een stuk schuwer.
Ook helemaal prima natuurlijk :D Ze hoeven niet tam te zijn want het blijven gewoon wilde dieren.

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:29

Leuk dat de egels nog steeds zo actief bij je langskomen. Ik ben ons egelhuisje een beetje vergeten en de regen heeft het huisje geen goed gedaan helaas....

Zaterdagavond liep ik nog een rondje met de hond en toen kwam een egel ons tegemoet gelopen , viel mij op dat het nog best grote diertjes zijn. Hij/zij kon alleen geen kant op het was in een steegje. We hebben hem even staan bewonderen vervolgens rende hij achter ons aan , daar schrok ik dan een beetje van _O- Het was ook stikdonker en het zag er heel grappig uit toen hij opeens achter ons aan kwam.

Nou ja , als ons huisje niet werkt kan ik in ieder geval nog genieten van egels spotten tijdens het wandelrondje.

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:42

Leuk topic om te volgen. :j

Bij onze grote uitlaatronde komen we vaak langs een heel groot veld en daar woont ook een egel.
Mijn ene hond gaat altijd even kijken en snuffelen als hij de kans krijgt.
Dan kijken we samen even en lopen we weer door.
Afgelopen dagen/ruime week hebben we hem(?) niet gezien, mss dat hij verstopt zat, mss dat hij aan zijn winterslaap begonnen is?
Geen idee iig maar zolang ik geen platte egel op straat zie liggen ga ik er vanuit dat hij wel weer opduikt. :)

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:01

Wauw ik zie dit topic nu pas. Maar wat leuk! Helemaal cool, egeltjes in je tuin! Jammer dat de livestream het niet meer doet, of ligt dat aan mij?

Vanaf nu ga ik mooi volgen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 12:14

Oh jee Zebrastreep, is het huisje gaan schimmelen?
Ze kunnen inderdaad best heel groot worden! Ik las ergens dat sommige exemplaren ruim een kilo wegen :wow:
Jammer dat er geen beelden zijn van jullie moment terwijl je werd achtervolgd _O-

Lor1_1984: Volgens mij gaan sommige exemplaren nu wel in winterslaap, dus dat zou best kunnen!
Een paar straten verderop lag hier laatst ook een platte egel. Zo sneu...
Reageert de egel niet wanneer je hond er aan gaat snuffelen? :P

Amado7: De livestream werkt hoor! :D
Alleen is het via deze link: https://www.youtube.com/rs197768/live


Even terugspoelen daar en dan zie je Shadow geregeld voorbij komen :P

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:23

De egel zit vooral heel stil maar rolt niet of nauwelijks op, soms zie ik hem zijn stekels een beetje opzetten.
Als ik het op tijd zie zorg ik er al voor dat mijn hond er niet bij kan in het kader van stress beperken, maar soms zie ik hem pas als de hond er al met zijn neus op zit.
In dat geval haal ik hem erbij weg en mag hij op een klein afstandje naar zijn nieuwe vriendje kijken, die dan vlot weer ontspant en wegloopt.

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:03

Ah toch wel dus! Nice. Leuk om mee te kunnen kijken!

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:05

Ohhh wat een mega leuk topic is dit! En wat een heerlijke beelden. Die snurkende Turbo, echt aandoenlijk :')
Wat goed en fijn dat jullie van alles faciliteren voor die egeltjes trouwens <3 Ik hoorde laatst dat het niet best gesteld is met ze, door de droge zomer was er weinig voedsel te vinden en gaan veel egels veel te licht de winter in :( Ik wilde hier ook een bakje met brokjes plaatsen maar we hebben erg veel katten lopen dus dat gaat niet zijn doelgroep bereiken vrees ik.


Grappig dat egels na 7 a 11 weken weer wakker worden. Zie je opeens een egeltje in de sneeuw rond waggelen (in die 2 dagen sneeuw die we in NL hebben :') )

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:34

Leuke berichten weer ! <3
Ze hebben het maar getroffen , incluus de spitsmuisjes :D
1 is geen, dus je hebt vast al een hele familie muis rondhuppelen :')

Hier geen egeltjes meer te zien of te horen. Wel een paar ratten die aan het eten voor de vogeltjes komen snoepen. Dat feest gaat lekker niet door, ze gaan maar bij de buren vreten, ligt altijd genoeg }>

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 14:25

Het gaat inderdaad niet goed met de egel in het algemeen!
Mijn beste vriendin heeft nu toevallig ook egels in haar tuin. Superleuk! :D

Pandora2: Ratten zou ik minder blij van worden idd :')

Meet Swiffer :')
"Egelvoer verdwijnt waar Swiffer verschijnt" _O-


Spitsmuisjes leven solitair, dus ik gok dat het er echt maar eentje is, al kan dat natuurlijk anders zijn :D

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:15

Swiffer _O- De volgende wordt dan Dyson misschien :')

Solitair leven ze wel, maar ze kunnen in grote aantallen best wel naast elkaar leven :=
Enige manier om uit te vinden hoeveel er komen snoepen, is een kleurenstip op hun rug zetten maar dat wordt moeilijk denk ik :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 18:37

Ik hoorde laatst van de boswachter dat spitsmuisjes mega stressgevoelig zijn en bij het minste geringste het loodje leggen door een hartaanval :=
De volgende gaat idd Dyson of Roomba heten _O-

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:18

Haha wat een super leuk filmpje van Swiffer :)

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:28

Ooh wat leuk! Ik heb de livestream link aan mijn zusje gegeven. Zij is juf in groep 1. Hij gaat aan op groot scherm in de klas Hopenlijk is er iets te zien onder schooltijd.

Ze heeft nu de livestream van de Veluwe aan. Altijd fijn om tegen die kids te kunnen zeggen “niet zo schreeuwen anders maak je de hertjes bang en gaan ze weg _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 20:51

pluisje88 schreef:
Ooh wat leuk! Ik heb de livestream link aan mijn zusje gegeven. Zij is juf in groep 1. Hij gaat aan op groot scherm in de klas Hopenlijk is er iets te zien onder schooltijd.

Ze heeft nu de livestream van de Veluwe aan. Altijd fijn om tegen die kids te kunnen zeggen “niet zo schreeuwen anders maak je de hertjes bang en gaan ze weg _O-


Wat leuk! Overdag zijn de egeltjes helaas niet actief, maar soms komt Swiffer wel voorbij :+

Is dit misschien ook een leuke voor je zusje?
Een voederplaats ergens in het bos in Nederland waar onder andere vogels, eekhoorntjes, dassen, vossen en marters etc geregeld voorbij komen!

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:53


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 20:55


Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:56

Heerlijk op het gemak aan het ontbijten :)) Ik was ook niet heel subtiel toen ik er naar toe liep ofzo haha. Zag toevallig iets bewegen in mijn ooghoek, nooit verwacht dat ie zo chill zou gaan zitten eten :D

Meestal is het ook leuk ja :P Nu wat druk met bedenken wat waar moet komen (want veel te veel leuke planten gekocht :'))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 20:57

Hij/zij heeft de prioriteiten in ieder geval prima op orde! _O-

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:58

Dank! Linkje doorgestuurd! Oh heerlijk die wild TV..

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Een webcam in ons egelhuisje: Turbo's Tiny House!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:12

Spitsmuisjes zijn, ondanks de naamkeuze, geen muizen en behoren ook niet tot de familieorde der muizen