Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:44

Dat een hond in de tuin mag poepen of plassen wilt niet zeggen dat ze niet worden uitgelaten. _O-

Mensen kunnen en mogen daar gewoon voor kiezen. Wij hebben zelf heel bewust dit huis met deze tuin gekocht met dat in gedachte, want we maken zelf nooit gebruik van de tuin. Die is dus echt voor de honden. Om in te scharrelen, spelen, liggen, zonnen én hun behoefte te doen als ze dat willen/moeten.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:48

nou dat dus en waarom kunnen wij mensen wel elke minuut van de dag naar de wc en mogen honden alleen maar als wij dat bepalen

LaPluche

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:53

Ik heb 5 Mechelse Herders, die gaan er ook 4x per dag uit, maar geloof me dat als mijn reutjes de kans krijgen ze ook wel even lekker tegen de afval bakken gaan staan zeiken.
Ik doe er dan wel gelijk een emmer met bleek en groene zeep over.
Soms kakken ze in de tuin, als ik dat zie haal ik dat ook weg en maak dat gelijk schoon met een sopje.
We kunnen wel proberen allemaal degelijk te doen, maar ik geloof dat van iedereen die een hond heeft die hond wel eens in de tuin plast of kakt.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:35

Ts, ik heb kattenbakken binnen staan en dus ook 1 buiten.
Maak ze meerdere keren per dag schoon.

Je zou ook een hoekje kunnen maken met zand waar de dieren hun behoeften kunnen doen en dat dagelijks schoonmaken.

Zoolgangster

Berichten: 9607
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:56

Marie111 schreef:
Maakt het ook uit wat voor voer ze krijgen?


Ja, van goedkope rommel uit de supermarkt poepen en stinken ze vaak veel meer dan van een goed merk uit de dierenwinkel.

Maar hoe dan ook, opruimen blijft belangrijk.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 18:18

LaPluche schreef:
Ik heb 5 Mechelse Herders, die gaan er ook 4x per dag uit, maar geloof me dat als mijn reutjes de kans krijgen ze ook wel even lekker tegen de afval bakken gaan staan zeiken.
Ik doe er dan wel gelijk een emmer met bleek en groene zeep over.
Soms kakken ze in de tuin, als ik dat zie haal ik dat ook weg en maak dat gelijk schoon met een sopje.
We kunnen wel proberen allemaal degelijk te doen, maar ik geloof dat van iedereen die een hond heeft die hond wel eens in de tuin plast of kakt.


Bij mij niet hoor :D

LaPluche

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 18:58

Nou, koop een taart en ga het vieren.

Hier wel en daar voel ik me niet slecht om. Het is wat het is.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 19:16

LaPluche schreef:
Nou, koop een taart en ga het vieren.

Hier wel en daar voel ik me niet slecht om. Het is wat het is.


Ik vind ook niks van hoe anderen het doen maar het is niet dat het bij iedereen met een hond gebeurd ;)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 19:35

Ik denk dat als het meteen opgeruimd wordt het wel meevalt. Maar ik heb (gelukkig maar heel kort) een dame naast mij gehad die de hond dus alles in de tuin liet doen omdat ze er niet mee durfde te wandelen. En geloof me. Het stonk!!!! En dat was winter. Wil niet weten hoe het in de zomer was geweest :r

veneri
Berichten: 878
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 19:47

Hier voorheen nooit in de tuin. Hij wilde het niet eens, was te zindelijk.
Erg fijn was dat!
Totdat plotseling mijn man en ik vrijwel tegelijkertijd een blessure kregen waardoor wandelen onmogelijk was.
Het heeft dagen geduurd voordat hij wat in de tuin wilde doen, maar we hebben hem er nu wel aan laten wennen, voor het geval het weer eens nodig is.
Hij doet het nog steeds liever niet in de tuin,maar weetnu wel dat het kan en mag als de nood er is.
Inmiddels kunnen we weer 2x per dag een klein rondje lopen, dat is genoeg voor de grote boodschap, en tussendoor plassen doet hij gelukkig zonder problemen in de tuin. Ff wat water erover om het weg te spoelen, en je ruikt niks.
Buren van ons hebben echter een grote hond die ze nooit uitlaten. Die pist dus altijd in de tuin, en dat blijft lekker liggen en droogt op op/tussen de tegels onder de poort, doordat het daar afloopt. Echt smerig, rotte vis is er niks bij.
Er wat van zeggen hebben wij en meerder buren al gedaan,maar het maakt ze niks uit.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 20:27

Powair werkt goed hier! Heb een puppy die nog teveel onder de indruk is op wandeling en bij terugkomst dus op kunstgras plast. Daarna gaat er meteen een emmer powair sop overheen zolang dit nog het ritueel is.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 20:48

LaPluche schreef:
Ik heb 5 Mechelse Herders, die gaan er ook 4x per dag uit, maar geloof me dat als mijn reutjes de kans krijgen ze ook wel even lekker tegen de afval bakken gaan staan zeiken.
Ik doe er dan wel gelijk een emmer met bleek en groene zeep over.
Soms kakken ze in de tuin, als ik dat zie haal ik dat ook weg en maak dat gelijk schoon met een sopje.
We kunnen wel proberen allemaal degelijk te doen, maar ik geloof dat van iedereen die een hond heeft die hond wel eens in de tuin plast of kakt.


Zou willen dat ze dat hier doen haha ze zijn hier zo ontzettend zindelijk in de tuin dat als ze eens nodig moeten en ze de tuin in kunnen het alsnog binnen doen. Kennelijk is de drempel om het binnen te doen lager. Gebeurd hier zeldzaam gelukkig maar zelfs voor kotsen gaan ze naar binnen. Ik laat ze 4 tm 6x per dag uit. Ligt beetje aan het weer want bij warm weer drinken ze meer dus vaker even plassen. Dan zijn de wandelingen ook korter dus gaat de frequentie omhoog. Hebben ze gezwommen dan gaan we elk uur tot ik zie dat het niet meer zo hard nodig is. Ze lopen namelijk anders in huis leeg omdat ze echt niet in de tuin plassen :D

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 21:01

Ik heb citronella sop gehaald dat ruikt best sterk, ik hou de natte plekken in de haten daar gooi ik dan gelijk sop over.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:25

Hm toen mijn hond supermarkt voer kreeg stonk zijn ontlasting wel, en had hij regelmatig ook wat onvaste ontlasting. Het ergste moment was toen ik frolic gaf.
Nu krijgt hij voer met hoog aandeel in vlees en graanvrij.

Maar je hebt ook mensen die voor het minste klagen. Zo hebben wij ook 1 buur. Van de dag dat wij hier introkken belden ze aan en begon ze over de honden te klagen "stonk nog erger dan een dierentuin" honden zaten nog maar 20 min in de tuin.
We hebben haar de deur voor haar neus dichtgegooid en sindsdien is ze over de honden nooit meer komen klagen. Zelfs over de konijnen klaagt ze niet en die ruik je wel. Deze zitten 24/7 buiten in een ruime ren met een konijnenvilla als huis. En 's winters vullen we die villa met een hele berg stro.

Maar onze honden rook je echt niet. Hebben een aantal jaar met 3 gelopen hier. Nu helaas nog maar 1 hond. Maar sinds hij goed voer krijgt is zijn ontlasting zoveel verbeterd. Ook max 2x per dag dat hij poept. En hij plast ook wel eens tegen de houten schutting. Maar je ruikt het echt niet. Bezoekers zeggen ook dat ze niks ruiken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 06:22

Nee die buurvrouw durft niet meer bij jullie te komen voor dat konijn omdat er met jullie blijkbaar niet te praten valt aangezien je meteen de deur in r gezicht smeet. :D