Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:39

in Nederland gooide ik er 1x per week Sirocco stalpoeder over. Dat was vooral toen onze pup nog niet buiten mocht omdat er parvo heerste.
Daarnaast natuurlijk poep meteen opruimen en water over plasjes. Ze hadden ook een vaste hoek in de tuin waar ze eventueel hun behoeft mochten doen. Daardoor was dat makkelijker schoon te houden.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:54

Bij mijn vorige huis hebben de ‘nieuwe’ buren de tuin voor een heel stuk afgegraven omdat daar ook een hondje steeds had geplast en gepoept.
Als het geregend had en de zon scheen erop was het niet te harden.
Ik vind het goor ook trouwens.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 19:10

Heb je een kattenbak in je tuin staan?

Onze oudste kat poepte in de tuin. Kattenbak neergezet en daar doet ze het nu op.
Maak hem dagelijks schoon.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 12:08

Nee kattenbak staat binnen, en echt 1 drol kan in de zon heel erg stinken.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:11

Hier ook honden met dezelfde plas plekken in het gras. Doe blijven meuren, in de zomer ook bruin en dood. Langdurig niet gebruiken en veel regen, dan houd het op.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:11

marleen_usar schreef:
Nee kattenbak staat binnen, en echt 1 drol kan in de zon heel erg stinken.


Er is maar 1 oplossing als buiten de tuin niet kan, alles meteen opruimen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:17

Als je je dieren 5 keer per dag uitlaat, dan zouden ze volledig ‘leeg’ moeten zijn….
Of je wandelt te weinig/ te kort, of je voert wellicht geen goede voeding?

Ik zou dus ook echt meer inhoudelijk gaan kijken naar je management.

Verder zou EM misschien kunnen helpen voor de reeds aanwezige geur?

Nu wonen wij in het buitengebied, maar gaan evengoed veel lopen en ze plassen/ poepen niet in de tuin.
Bij de buren wel. Deur open en kakken maar….. vind dat een beetje lui en vies.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:23

Dier kan wel "leeg" zijn, maar er gaat ook weer water in he, dat moet er ook weer uit.
Wij gebruiken wat schoonmaakazijn en water. Helpt niet voldoende naar mijn mening, ik zou er meer op willen gooien, maar man des huizes is bang dat de grond dan verzadigd raakt (met deze hitte n.m.m. absoluut niet, maar ja).

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:26

KootMiraDrum schreef:
Dier kan wel "leeg" zijn, maar er gaat ook weer water in he, dat moet er ook weer uit.
Wij gebruiken wat schoonmaakazijn en water. Helpt niet voldoende naar mijn mening, ik zou er meer op willen gooien, maar man des huizes is bang dat de grond dan verzadigd raakt (met deze hitte n.m.m. absoluut niet, maar ja).


Uiteraard. Maar daar heb je benen voor gekregen, om te gaan lopen.
Die van ons geven het aan, en dan gaan we lopen.

Als ik om me heen kijk zie ik maar weinig mensen zich inspannen.
De meeste honden komen OF het erf niet af, OF wandelen veel te kort.

Die mensen moeten een stappenteller (Fitbit) kopen, die geeft je wel een seintje als je in beweging moet komen ;-)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:29

Mijn ouders hebben 6 honden die ook in de tuin plassen en poepen.
Die gebruiken liberte all in one geurverwijderaar. Staat altijd een gieter klaar gevuld daarmee en schuurborstel
Hebben verschillende geuren en die ruiken lekker. Je ruikt daar niets van de plas of poep

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:42

tinker_sally schreef:
Mijn ouders hebben 6 honden die ook in de tuin plassen en poepen.
Die gebruiken liberte all in one geurverwijderaar. Staat altijd een gieter klaar gevuld daarmee en schuurborstel
Hebben verschillende geuren en die ruiken lekker. Je ruikt daar niets van de plas of poep


Kunnen ze niet gewoon lekker gaan wandelen?
De stof die jij noemt is nogal heftig:
https://www.kennisnetwerkbiociden.nl/ni ... -onderzoek

Lopen is beter voor de honden, beter voor jezelf, en fijner voor de wereld dat je geen chemische zooi in je tuin gooit.
Voor jezelf ook niet gezond trouwens.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:49

Zeker worden ze dagelijks ook uitgelaten.
Hiervoor gebruikten ze altijd verdunde chloor maar dit werkt beter.

Toen ik mijn pup kreeg stond chloor ook klaar. Maar gooi er zelf nooit iets iver dus de gieter staat al een jaar leeg.
En nee je ruikt hier niets buiten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:06

Mijn hond gaat 4 keer per dag uit, waarvan 1 keer lange wandeling en gaat graag in de tuin overdag. Maar behoefte doet ze niet in de tuin. Dat weet ik zeker omdat het gras groen blijft. Toen ze nog pup was deed ze wel alles in de tuin en had ik gele vlekken in mijn gazon.

Ik denk dat je een bestrate tuin hebt? Dan is geregeld schoon spuiten en schrobben met schoonmaakazijn denk ik een oplossing. Dat reinigt en is vriendelijk voor het milieu. Chloor etc zou ik van wegblijven.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:10

Ik zit echt vol verbazing te lezen dat het blijkbaar op zeer regelmatige basis voorkomt dat honden in de tuin hun behoefte doen en dit maar heel normaal gevonden word door de baasjes.

Buiten een ongelukje om ( hond diarree, of pup ofzo ) sta je dat toch niet toe als je in een woonwijk woont met buren vlak naast je? :?

Dan moet je blijkbaar meer / langer gaan wandelen met je honden.

Babsiej

Berichten: 6239
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:13

Waarom zou t niet kunnen naast de wandelingen?

Katten laten ook veel mensen buiten en schijten alles vol. Ook in de woonwijk.

Deze week hebben mijn honden tussen 11:00 en 18:00 niet gelopen en dus in de tuin. Veel te heet, de stenen en asfalt.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:17

loez schreef:
Ik gebruik dit voor onze kennels. Op aanraden van Kiwiwitje
https://libertedogsupply.com/

Je doet er best wel even mee én de geuren zijn heerlijk

Die kennelreiniger indd.
Maar hier 4 honden die op 1 plek in de tuin mogen poepen en plassen buiten de wandelingen door(vaak sochtends bij t wakker worden en savonds als we gaan slapen. Maar ruiken doe je t hier niet. Onze buren hebben precies hun zithoekje naast de bak gemaakt(schutting er tussen) en t enige wat ze ruiken is wanneer ik de kennelreiniger gebruik..

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:24

Odor -Guard urine verwijderaar.

Snap mensen die gelijk hun oordeel klaar hebben van achter hun scherm wat betreft uitlaten niet zo.
Hier plaste onze honden nooit in de tuin want we hebben kunstgras maar nu ik er 1 op vocht afdrijvers heb staan ben ik alleen maar blij dat hij zn plasje in de tuin doet want daar valt gewoon niet tegen aan te wandelen.
Ons ouwertje die nu inmiddels is overleden ging in de ochtend ook niet meer mee met de uitlaat want de andere 3 waren veel te actief voor haar en in de middag ging ze wel gewoon mee dat was een dieseltje en starte gewoon niet zo goed op s’ ochtends.
Als ik zie dat er een plasje wordt gedaan dan gaat er een emmer water overheen maar ik geloof nooit dat ik elke plas opmerk.
Dus als ik het ruik gaat er Odor-Guard overheen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:25

Niet in de tuin uitlaten vind ik echt de meest onnozele tip aller tijden, jouw tuin, jouw feestje. :+ Wij kiezen er bewust voor dat onze honden hun behoefte mogen doen in de tuin, want ik vind het een fijn idee dat ze kunnen gaan wanneer ze willen/ moeten. Wij hebben nu zeven honden en met vlagen ook acht of dertien, die doen dat allemaal maar ik ruik het niet. We ruimen de poep gewoon op (op het gras) en één van de vakantiehonden pist langs de schuur, dat spoelen we dagelijks schoon met een gieter water, schoonmaakazijn en een scheut citroen allesreiniger en ook dat ruik ik dan niet. De buren hebben er ook nooit iets van gezegd en dan staat op onze tuin driekwart dag de zon te bakken.

Ik vraag me dus af hoe het kan dat je het zo sterk ruikt, en is het daadwerkelijk van jullie honden of zijn er bepaalde planten die sterk ruiken of stinken? Of dat de buren katten in hún tuin hebben die daar hun behoefte doen en dat verwarren met overlast van jullie kant?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:53

Het kan natuurlijk ook zijn dat je het als baas (omdat je er aan bent gewend) zelf niet meer ruikt..
Dan kan het voor anderen wel nog steeds storend zijn.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:07

Cayenne schreef:
Het kan natuurlijk ook zijn dat je het als baas (omdat je er aan bent gewend) zelf niet meer ruikt..
Dan kan het voor anderen wel nog steeds storend zijn.


Nee hoor, dan hadden de buren of bezoek het vast wel benoemd aangezien wij geen schuttingen in onze tuinen hebben, het is dus niet dat je geur ook 'geblokt' wordt door een schutting ook. :Y) En van de ene vakantieganger die langs de schuur pist ruik ik het wel.

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:08

Ineke2 schreef:
Ik zit echt vol verbazing te lezen dat het blijkbaar op zeer regelmatige basis voorkomt dat honden in de tuin hun behoefte doen en dit maar heel normaal gevonden word door de baasjes.

Buiten een ongelukje om ( hond diarree, of pup ofzo ) sta je dat toch niet toe als je in een woonwijk woont met buren vlak naast je? :?

Dan moet je blijkbaar meer / langer gaan wandelen met je honden.


Hier nog 1!
Mijn hond leeft in de tuin waarbij zijn kennel met geïsoleerd nachthok open staat ( gepensioneerde werkhond die niet met mijn 3 katten kan), maar doet NOOIT wat in de tuin.
Zelf loop ik 8/10 km met hem op een dag verdeeld in 3/4 wandelingen en daarbij laat mijn vriend hem nog 2 keer alleen even zijn behoefte doen in het natuurpark.

Als ik zo weinig met hem zou lopen waardoor hij zijn behoefte in de tuin zou moeten doen, dan sloopte hij ook direct de hele boel.

Uiteraard ligt hij met dit weer binnen in de airco en lopen we veel minder, maar nog krijgt hij 4/5 keer de gelegenheid om te poepen en te plassen in het natuurpark.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:11

Babsiej schreef:
Katten laten ook veel mensen buiten en schijten alles vol. Ook in de woonwijk.

Ja ben ik ook op tegen. Andere mensen zouden geen last moeten hebben van jou dieren die zonder toezicht rondlopen, hun behoefte overal maar doen en veel andere dieren vermoorden.

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:12

Volgens mij is er nu wel genoeg gezegd dat een hond of kat niet in de tuin zou moeten poepen of plassen.

Vraag is nu, hoe gaat de stank weg.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:17

Ineke2 schreef:
Ik zit echt vol verbazing te lezen dat het blijkbaar op zeer regelmatige basis voorkomt dat honden in de tuin hun behoefte doen en dit maar heel normaal gevonden word door de baasjes.

Buiten een ongelukje om ( hond diarree, of pup ofzo ) sta je dat toch niet toe als je in een woonwijk woont met buren vlak naast je? :?

Dan moet je blijkbaar meer / langer gaan wandelen met je honden.

Ik heb ook benoemd dat mijn 3 honden hun behoefte in de tuin doen. En ja ik vindt dat heel normaal en laat ze nooit uit. Ik ruim het altijd op en je ruikt echt helemaal niks. En voor je weer oordeelt. Ik woon op het platteland en heb een tuin van 1100 m²en de buren wonen 100 meter van mij af. Dat kan ook hé.
En voor daar weer een reactie op komt. Ik ga regelmatig wandelingen met ze maken maar dat is voor de lol en niet omdat ze hun behoefte moeten doen.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondenpoep en plas geur verwijderen tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:19

Pillow ik noem daarom ook “ in een woonwijk met buren vlak naast je”