Kater dominant bij honger naar andere kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1462
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Kater dominant bij honger naar andere kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 07:19

Mijn katten zijn elkaars vriendjes maar tegelijk ook elkaars vijand denk ik...
Geholpen kater 6 ,en een geholpen poes 5.

Kater is als kitten zwervertje geweest en op straat geboren.
Hij schrokt enorm zijn brokken , want op straat was alles wat hij vond van hem. Alles wat hij kon eten..
Hij heeft snel de aanleg om blaasontstekingen te krijgen en de aanleg voor overgewicht als ik hem op onbeperkt eten zet.
Speciale Speelvoerbak waar hij zovaak per dag afgewogen eten krijgt. Iets meer dan mag want het is een hongerig ventje.
Ik heb hem als kitten af aan

Poes heb ik ook vanaf kitten, een heel lief meisje wat alles goed vind en echt geen spier kwaad in zit.
Ze weet alleen niet wat van haar afbijten is..

Mijn kater kan heel dominant zijn als hij geen eten meer heeft.
En mijn poes is dan de pineut.. zij mag zijn agressie opvangen, en springt dan op haar om haar te pakken... en zij blazen.
Ik denk als ze van zich af zou bijten dat hij nog bozer zou worden misschien..
Ik vind het gewoon zielig en weet niet meer wat ik er mee moet doen...

Ik geef ze zoveel aandacht, ook allemaal los van elkaar.
Ik speel veel met ze.. eten krijgen ze ver van elkaar af..
Ik zit met mijn handen in het haar, wat nou te doen....
Eerder lagen ze nog samen en likten ze elkaar ook af ..

Ik heb ook nog een oudere poes van 10 , een pittige dame. De kater probeerd het ook bij haar maar ze rent weg en weet wat ze met haar poten en geluid kan.. dus dan stopt hij weer.
Hij weet dat hij moet uitkijken voor haar.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kater dominant bij honger naar andere kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:05

Voeding die meer vult misschien een optie? Bijv natvoer met meer water of kvv met een plens water. Dat doen we hier. Pluspunt is dat hij dus veel vocht binnen krijgt wat goed is voor blaas en nieren.
Brok krijgt ie op een andere verdieping in een scala aan voerspellen. Die we met regelmaat afwisselen en zo nu en dan krijgt ie een (bevroren) likmat van blikvoer aangelengd met water en dan verspreid.

FennyPower

Berichten: 1462
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 09:12

kiwiwitje schreef:
Voeding die meer vult misschien een optie? Bijv natvoer met meer water of kvv met een plens water. Dat doen we hier. Pluspunt is dat hij dus veel vocht binnen krijgt wat goed is voor blaas en nieren.
Brok krijgt ie op een andere verdieping in een scala aan voerspellen. Die we met regelmaat afwisselen en zo nu en dan krijgt ie een (bevroren) likmat van blikvoer aangelengd met water en dan verspreid.


Die bevroren likmat is een goede tip!

FennyPower

Berichten: 1462
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Kater dominant bij honger naar andere kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 09:51

Ik ga hem vers vlees bijvoeren.
Maar nu vraag ik me vooral af. Hoeveel brokken mag hij dan nog en hoeveel vlees mag hij in combinatie.
Hoe kan ik dat berekenen?

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:35

FennyPower schreef:
Ik ga hem vers vlees bijvoeren.
Maar nu vraag ik me vooral af. Hoeveel brokken mag hij dan nog en hoeveel vlees mag hij in combinatie.
Hoe kan ik dat berekenen?

Beetje de richtlijn aanhouden. Dus uitzoeken wat hij voor t gewicht aan brok en voor t gewicht aan vlees mag. En dat dan delen. Bijv 50/50.
40/60
Etc. En dan kijken natuurlijk of ie afvalt/aankomt.
Je kan kiezen voor een minder vette kvv bijv. Evt aanvullen met een plens water en psyllium. Vult vaak beter.