Peewee kattenbak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 10:51

Ik heb net een peewee bakje gekocht als proef en naast de andere bak gezet. Ze gaan er nu wel op. Die peewee korrels zijn best duur. Zijn er alternatieven voor de peeweekorrels of werken die niet zo goed?

Nanu

Berichten: 93
Geregistreerd: 27-06-15

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:06

Wij gebruiken de cat’s best universal houtkorrels in onze peewee en wij zijn heel tevreden. Hebben de XL kattenbak, 3 katten en doen ongeveer een maand met zo’n 20L zak

Depende

Berichten: 3514
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:34

Ik gebruik houtkorrels van Linda, dat zijn volgens Google ook niet de aller goedkoopste, maar die kan ik hier bij de dierenwinkel krijgen. Bij mij werken ze even goed of slecht. Alleen vulling in de binnenste bak doen werkt hier namelijk niet, dan staat er op een gegeven moment een laagje urine in de onderste bak en dat stinkt. Ik gooi dus wat losse korrels in de onderste bak en dan gaat het wel goed. Maar dat heb ik ook met de officiële peewee korrels.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:38

Depende schreef:
Alleen vulling in de binnenste bak doen werkt hier namelijk niet, dan staat er op een gegeven moment een laagje urine in de onderste bak en dat stinkt. Ik gooi dus wat losse korrels in de onderste bak en dan gaat het wel goed. Maar dat heb ik ook met de officiële peewee korrels.


Er staat ook expliciet in de handleiding van de peewee dat je een handvol korrels in de onderste bak moet gooien i.v.m.absorptie. :)

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:46

Ik gebruik de houtkorrels van de Intratuin. Ik vind het een super fijne bak.

kiwiwitje

Berichten: 20120
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 12:08


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70616
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:19

Hier ook gewone houtkorrels altijd gebruikt. Was een top kattenbak en met gewone houtkorrels werkte het net zo goed.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 13:36

Top dank jullie wel

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 07:57

Wij vinden die van de Albert Heijn fijn in de bovenkant. Kopen we wanneer er 25% korting is. In de onderbak rouleert nog wel eens. Liever hebben wij onderin snel uiteen vallende korrels en bovenop wat minder snel uiteenvallend. Die van de Albert Hein zijn wat strakker geperst.

Nickeltje

Berichten: 28253
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:19

Ik overweeg om over te stappen op dit systeem. Maar wij hebben open kattenbakken, dus niet met een kap er over omdat de helft van onze katten niet in een dichte bak wil.
De klonvormende korrels die we nu gebruiken, vinden we in een ruime cirkel rondom de bakken terug.
Is knoeien met dit Peewee systeem misschien ook minder?

En volgens de beschrijving haal je ongeveer eens per week de drollen er uit. Lukt dat een beetje met die houtkorrels, of ben je dan ook vrij veel korrels aan het weg scheppen?

kiwiwitje

Berichten: 20120
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:27

Hier ook open bakken. Valt super mee. Tenzij ze dus mega graven, als in wegschuppen.
Drollen schep je makkelijk weg zonder extra korrels. Ze blijven er niet echt aan plakken hier. Maar ze krijgen hier vers vlees misschien maakt dat verschil. Dat durf ik niet te zeggen

Nickeltje

Berichten: 28253
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:39

Dankjewel voor die ervaringen.
Ik ga denk ik komende week maar eens 1 set halen en uitproberen wat ze er van vinden.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:43

Ik bestel houtkorrels bij javame online.

Nickeltje

Berichten: 28253
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:45

WannabeAnky schreef:
Ik bestel houtkorrels bij javame online.


Online bestellen en laten bezorgen is aan ons adres meestal een behoorlijke teleurstelling.
We wonen afgelegen aan een zandweg en veel bezorgers komen gewoon niet.
Ik zie dat de Intratuin deze bak verkoopt, dus daar ga ik eerst heen.
En ik zie hier boven goede ervaringen met andere merken aan korrels, dus daar maar iets uitproberen, Welkoop zit ook in de buurt bijvoorbeeld.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:56

Hier thuis ook een peewee bak. Mijn ervaring is dat je wel meer dan twee cm korrels moet doen anders graven ze het gewoon op een hoop en heb je een kale bodem. Je moet ook elke dag bij het uitscheppen van de drollen even door de bak met het schepje om het zaagsel naar benden te laten vallen.
Ik vind de gaatjes ook redelijk snel verstoppen, het maakt niet uit of ik de echte korrels gebruik of andere.


Het systeem werkt nog steeds goed en het ruikt amper. Let wel op dat er katten zijn die de korrels niet fijn vinden

Nickeltje

Berichten: 28253
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 23:30

Nee, ik weet dus ook niet of al mijn katten houtkorrels accepteren, dus ik ga ook niet alles in een keer vervangen.
Eerst maar eens uitproberen

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 23:55

Ik gooi er de korrels in die we ook in onze pallet kachel gooien :') werkt hier prima, we hebben ze altijd op voorraad en het minst duur

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 04:13

Nickeltje schreef:
Ik overweeg om over te stappen op dit systeem. Maar wij hebben open kattenbakken, dus niet met een kap er over omdat de helft van onze katten niet in een dichte bak wil.
De klonvormende korrels die we nu gebruiken, vinden we in een ruime cirkel rondom de bakken terug.
Is knoeien met dit Peewee systeem misschien ook minder?

En volgens de beschrijving haal je ongeveer eens per week de drollen er uit. Lukt dat een beetje met die houtkorrels, of ben je dan ook vrij veel korrels aan het weg scheppen?


Ik haal iedere dag of meerdere keren per dag de drollen weg.

kiwiwitje

Berichten: 20120
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:20

Gaatjes die verstoppen of teveel gruis hebben we hier geen last van. En dan graven ze hier vrijwel niet. (Helaas)

miereneter

Berichten: 2551
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:07

Ik gebruikte alle mogelijke merken houtkorrel, ze werkten echter niet allemaal even fijn in de Peewee. Ben maar gestopt met het systeem. Gebruik nu enkel de onderkant van de bak als gewone kattenbak. De bovenbak met zeef heb ik weggedaan. Vond het geen enkele meerwaarde hebben.

Ik haalde (en haal) dagelijks de drollen weg, dat stinkt in de Peewee houtkorrels even hard als met elk ander soort grit.

Ik maak nu de natte plekken schoon en dat werkt even goed. Niet meer stank, niet meer werk. En minder natte zooi, want dat was bij mij in de onderbak wel zo. De Peewee is zijn prijs niet waard, naar mijn mening. En nu kan ik de allergoedkoopste houtkorrel gebruiken.

Knoeien ook niet minder, ik kwam overal in huis houtkorrel tegen.