Zooplus vertraging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:30

Als je donderdagavond bestelt bij Zooplus dan zou ik hopen dat het dinsdag of woensdag binnen is, maar eerder zou ik het zeker niet verwachten. Zou er wel van balen als er nogmaals een weekend overheen zou gaan.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:14

In de regel heb ik nooit last met Zooplus (in corona tijd was het wel even drama), Maar ik ga ook niet ervan uit dat het er idd snel is, zeker niet met een weekend ertussen. Wat ze al aangeven; het kan 3-6 werkdagen duren en dat is dan idd zonder weekend dagen meegeteld. Dan moet je er imo niet bestellen als je tot die 6 werkdagen wachten te lang vind en imo ook niet klagen wanneer dat termijn nog niet verstreken is en er een weekend tussen zit ook nog want zo gek is het niet dat een bestelling van donderdag er dan vandaag nog niet is. Als het lukt, probeer ik ook rekening ermee te houden dat ik dus niet te kort op het weekend bestel zodat er nog een weekend overheen gaat. :j

Hier duurt het meestal 2/3 werkdagen voor een Zooplus bestelling er is, (en als daar een weekend bij zit dan zit je idd al snel op 4/5 dagen wel eens) en ik ga er wel vanuit dat het zolang kan duren als ze aangeven - tot die 6 werkdagen - dus ik bestel hetgeen wat ik van daar nodig heb ruim op tijd (ik heb sowieso altijd voorraad staan wat voer betreft) en als het niet voer gerelateerde spullen zijn, dan zijn het ook dingen waarvan het niet erg is om wat langer op te wachten. En ik heb wel een back-up. Gelukkig kan ik het voer wat ik voor de kat bv online koop bij Zooplus, ook altijd nog bij Medpets krijgen, wie meestal wel sneller zijn in mijn ervaring - tenzij er levertijd op een artikel zit. Daar heb ik in corona tijd veel in geswitcht omdat Zooplus toen wel echt heel erge vertragingen had. Begrijpelijk wel, maar toch haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:41

Ik heb gisteren voer besteld en dat zou eigenlijk vandaag komen maar ik heb hem op morgen gezet want ik was vergeten de schuur los te doen. :+

Maar ze zijn hier altijd snel. Spullen komen ook heel aan.

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:11

Ik vond ze dit keer juist erg snel! Had zaterdag aan het einde van de middag besteld en het is net bezorgd. :)
Vind het vergeleken een paar maanden geleden wel verbeterd, toen wilde ik er liever niet meer bestellen. Verder hou ik er idd gewoon rekening mee dat het wat langer kán duren, komt meestal wel goed.

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:25

Naar mijn gevoel is Zooplus wel langzamer dan ze ooit geweest zijn.
Bitiba was bij mij de eerste bestelling heel snel, de tweede langzamer.
Dpd baal ik wel echt van, dat vind ik zo'n waardeloos bedrijf over het algemeen.

Het enige wat het voor mij echt leuk maakt is de prijs, dus dan maar wat eerder bestellen en accepteren dat het wat langer duurt

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:41

Hier komt het goddank niet met DPD. Ik vind dat idd ook echt een waardeloos bedrijf. Hier is het altijd DHL normaliter.

Maar idd, ze hebben mooie prijzen en logischerwijs interessante Duitse merken aangezien het een Duits bedrijf is, dus das wel top. En met de seizoenen ook hele leuke speeltjes. Niet mega veel keus met alles qua spullen, maar toch vaak wel echt wat leuke dingen.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:17

ik had nog nooit van Bitiba gehoord :)
Iemand ervaring met een abonnement bij Bitiba?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:43

Ik heb Bitiba even opgezocht maar het is gewoon hetzelfde bedrijf, denk dat overstappen dus niet heel veel uit maakt.

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:50

Azmay schreef:
Ik heb Bitiba even opgezocht maar het is gewoon hetzelfde bedrijf, denk dat overstappen dus niet heel veel uit maakt.


Bij bitiba heb ik leukere acties gevonden dan bij zooplus. Had pas bijv een volle spaarkaart en kreeg €16! Korting op een volgende bestelling. Hierdoor bestel ik nu bij Bitiba en niet meer bij zooplus

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:18

laura1987 schreef:
Bij bitiba heb ik leukere acties gevonden dan bij zooplus. Had pas bijv een volle spaarkaart en kreeg €16! Korting op een volgende bestelling. Hierdoor bestel ik nu bij Bitiba en niet meer bij zooplus


Ik heb het even vergeleken met het spaarplan van zooplus
Ik krijg op alles 5% korting met het spaarplan van zooplus
Voor 20€ korting moet ik 400€ uitgeven bij zooplus

Bij batiba krijg je 1 punt bij 25€ voor de spaarkaart
400€ voor een volle spaarkaart en je krijgt dan 16€

Dus zooplus geeft technisch meer korting, alleen moet je dat spaarplan kopen, maar dat haal ik er altijd met gemak ruimschoots uit

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:48

Ik heb dat spaarplan ook. :j En ik had nu nog 5% extra korting. :D

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:46

Ik heb de 3% normaal volgens mij :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:26

Ja ik ook maar ik kreeg via de app nog es 5% korting. Terwijl er bij staat dat hij niet geldt in combinatie met het spaarplan maar hij rekende het wel. :D

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:27

Dat is altijd fijn! Zeker op de grotere bestellingen

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:12

Als je boven de €100,- besteld bij zooplus kun je de code bulkbestelling invoeren, dat levert 5% korting op geloof ik.
En vaak geldig icm andere aanbiedingen en je spaarplan.
Je kunt wel maar 1 code per bestelling invoeren dus als je een andere kortingscode hebt moet je even kijken wat het meeste voordeel oplevert. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:22

Ik zit nooit boven de €100. Ik bestel 2 zakken voer en kom rond de €48 uit. Nu €46 vanwege de extra korting.

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:29

Bellatrix schreef:
Ik zit nooit boven de €100. Ik bestel 2 zakken voer en kom rond de €48 uit. Nu €46 vanwege de extra korting.


Wat een luxe! Ik zit met 2 zakken voer meestal op €110 en dan heb ik alleen maar brokken voor de katten. Dan nog snoepjes, natvoer voor de hond enz. Gelukkig niet elke maand haha

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:41

Ik heb met 2 zakken hondenvoer al pak hem beet €120,- te pakken. :+
Komt er nog caviavoer, hondensnacks, caviasnacks en soms een hondenspeeltje bij en ik zit algauw op €150,- à €200,- per bestelling. :wow:
En dat ±3x per jaar. :')

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:28

Vroeger waren ze sneller....maar dat zie ik met meer bedrijven die bezorgen. Misschien personeelstekort ofzo en is vandaag bestellen morgen in huis niet meer haalbaar.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:36

Dankzij dit topic dacht ik weer aan mijn bestelling. 24-2 besteld aangegeven dat het iets langer mocht duren. Waar eerst stond wordt binnen 1a3 dagen verzonden is het nu geannuleerd.. heb hier geen mail van gehad. Maar even vragen hoe en wat er is gebeurt.

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:57

Waarschijnlijk planmatig en logistieke uitdagingen.
Overal kampen we met personeels tekort, het lijkt wel of mensen niet aan te slepen zijn.

Daarnaast zijn we ook gewoon verwend door de snelheid van hedendag :')
En moeten we overal een stapje terug doen. Van de bediening in een restaurant tot de levering van onze pakketjes.

Bij ons zijn ze meestal vlot, soms traag.
Ik ben erg blij met ze, lossen problemen zonder morren op en vaak kan ik met korting bestellen.
Stuks prijs is meestal ook een stuk voordeliger dan in de winkel.

Hoe ik het hier doe - ik bestel een nieuwe zak als ik de laatste open maak.
Zo zitten we nooit zonder en kan ik prima met vertraging uit de voeten.
Naast vertraging is het ook fijn - zeker als het speciaal voer is - dat je backup tijd hebt voor als de zending kwijt raakt bij de koerier.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 23:42

Ik heb vrijdag besteld en vanmiddag is het al geleverd. Ik bestel altijd ruim op tijd en vink aan dat ze er langer over mogen doen maar komt meestal supersnel binnen

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 06:05

Hier ook geen klachten. Woensdag besteld, vrijdag in huis. Misschien ligt het ook gewoon aan het product dat je besteld hebt.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 06:28

Bitiba en Zooplus zijn hetzelfde. Het idee is dat Bitiba wat goedkopere basisprijzen heeft. En Zooplus wat betere aanbiedingen. Hebben ze me jaren geleden wel eens verteld.

future_vet
Berichten: 2615
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 08:13

Ik had een bestelling 23-2 gedaan. Zou zaterdag geleverd worden maar werd vertraagd. Nieuwe bezorgpoging werd ook uitgesteld en pakket is terug naar zooplus gegaan. Heeft nooit in busje richting mijn huis gezeten. Erg frustrerend.