Hond plast in huis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 16:40

BigOne schreef:
_San87_ schreef:

Het kan natuurlijk alsnog wat anders zijn, maar als het echt (mede) het voer is, dan moet ik wel even flink facepalmen denk ik :=.

Niet mede, alleen maar! Inderdaad, zonde geld maar ja, hij was helemaal gezond . Dat wist ik dan ook weer.

Ik doelde op Meneer Mier, haha.


Afbeelding
De kleine nozem <3

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond plast in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:49

Voor rugproblemen moet je niet bij een gewone da zijn, maar o.a. bij een orthomanueel arts. Dierenkliniek IVD in Hoogeloon heeft veel ervaring met teckels, alhoewel ik niet meteen denk aan rugproblemen bij het lezen van je verhaal. Incontinentie kan het vele plassen verklaren maar dat vele drinken vind ik vreemd. Dat moet toch ook ergens vandaan komen. Maar je geeft al aan op zoveel dingen getest te hebben.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:25

office schreef:
Je mag nooit water beperken de dorst is een symptoom van iets al kun je dat (nog)niet vinden .Het beste is denk ik een hoek afzetten waar de honden mogen komen en dan zeil ofzo neerleggen.En een plasmatje .Diertje in een bench opsluiten zodat ie niet durft te plassen vind ik echt niet kunnen.
Ik heb nog niet alles bijgelezen. Maar van de vele adviezen om zijn drinkwater te beperken,daar schrik ik wel van. Dat kan gezondheidsschade geven. De oorzaak van het probleem moet opgezocht worden en niet het symptoom wegnemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 18:28

anjali schreef:
office schreef:
Je mag nooit water beperken de dorst is een symptoom van iets al kun je dat (nog)niet vinden .Het beste is denk ik een hoek afzetten waar de honden mogen komen en dan zeil ofzo neerleggen.En een plasmatje .Diertje in een bench opsluiten zodat ie niet durft te plassen vind ik echt niet kunnen.
Ik heb nog niet alles bijgelezen. Maar van de vele adviezen om zijn drinkwater te beperken,daar schrik ik wel van. Dat kan gezondheidsschade geven. De oorzaak van het probleem moet opgezocht worden en niet het symptoom wegnemen.

Misschien dan eerst eens alles bijlezen.


Amandavd schreef:
Voor rugproblemen moet je niet bij een gewone da zijn, maar o.a. bij een orthomanueel arts. Dierenkliniek IVD in Hoogeloon heeft veel ervaring met teckels, alhoewel ik niet meteen denk aan rugproblemen bij het lezen van je verhaal. Incontinentie kan het vele plassen verklaren maar dat vele drinken vind ik vreemd. Dat moet toch ook ergens vandaan komen. Maar je geeft al aan op zoveel dingen getest te hebben.

Ik heb nu ander voer gekocht, en we gaan hem laten testen op een vorm van diabetes die hier al eerder aangehaald werd, de dierenarts vond dat nog een goede optie om te testen.

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:29

Amandavd schreef:
Voor rugproblemen moet je niet bij een gewone da zijn, maar o.a. bij een orthomanueel arts. Dierenkliniek IVD in Hoogeloon heeft veel ervaring met teckels, alhoewel ik niet meteen denk aan rugproblemen bij het lezen van je verhaal. Incontinentie kan het vele plassen verklaren maar dat vele drinken vind ik vreemd. Dat moet toch ook ergens vandaan komen. Maar je geeft al aan op zoveel dingen getest te hebben.


Veel drinken = veel plassen.
Veel plassen = veel drinken.

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hond plast in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:19

Gezien zijn respectabele leeftijd zijn ongelukjes ook niet heel vreemd. Propalin is makkelijk om te proberen. Werkt supersnel.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:05

Nyaleti schreef:
Amandavd schreef:
Voor rugproblemen moet je niet bij een gewone da zijn, maar o.a. bij een orthomanueel arts. Dierenkliniek IVD in Hoogeloon heeft veel ervaring met teckels, alhoewel ik niet meteen denk aan rugproblemen bij het lezen van je verhaal. Incontinentie kan het vele plassen verklaren maar dat vele drinken vind ik vreemd. Dat moet toch ook ergens vandaan komen. Maar je geeft al aan op zoveel dingen getest te hebben.


Veel drinken = veel plassen.
Veel plassen = veel drinken.


No oliebol Sherlock, maar of het nu of het kip of het ei is, het heeft een oorzaak. Zowel veel drinken en veel plassen is niet normaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 11:54

We zijn nu een week verder, dus een update.

Sinds Meneer Mier nieuwe brokken heeft, drinkt hij veel minder en heeft hij ook niet meer in huis geplast.

Dus yay! Alsnog willen we niet te vroeg juichen, hij drinkt nog steeds wel meer dan voorheen, en plast dus ook meer. Maar we zien wel een afname in de hoeveelheden die hij drinkt en hoe vaak/veel hij plast. Dus de brokken hebben een flinke invloed gehad op zijn vochtinname.

We gaan het nog een poos aankijken, en dan rond de lente nog eens op cushing laten testen. Want daar heeft hij echt nog wel kenmerken van.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Hond plast in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:07

Fijn dat het in ieder geval al minder geworden is!

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hond plast in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:24

Dat klinkt best positief voor nu iig. Duimen dat het zo blijft!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hond plast in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 16:28

Ja, 100%. Toch bizar hoe groot de invloed van voer kan zijn. Aan de andere kant ook logisch, maar toch.

Hieperdi
Berichten: 2563
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:08

_San87_ schreef:
Ja, 100%. Toch bizar hoe groot de invloed van voer kan zijn. Aan de andere kant ook logisch, maar toch.

Nou inderdaad! Fijn dat het beter gaat nu

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:33

_San87_ schreef:
Ja, 100%. Toch bizar hoe groot de invloed van voer kan zijn. Aan de andere kant ook logisch, maar toch.

Dit!! Zo gaat het met de paarden ook vaak (en met mensen net zo).