Fokverbod bij aankoop puppy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:19

Ilse_123 schreef:
ZEJA schreef:
Een fokverbod is in mijn ogen alleen maar een smoes van de fokker om hun eigen inkomen veilig te stellen.

En ja het is rechtsgeldig en zijn al meerdere rechtszaken geweest hier over, het merendeel heeft een boete clausule in het contract staan.

Bij zulke fokkers zou ik absoluut geen pup kopen.

Ook als doodle fokker is het heel moeilijk om een reu te vinden die niet werkt met een dek contract waar dit in is opgenomen.
Dan moet je als fokker je pups verkopen met een castratie of fokverbod te verkopen en als fokker mag je dan bv 2 teefjes aanhouden voor je zelf en geen reu.
Sorry maar deze reuen laat ik echt links liggen en zoek ik wel verder.

En pups op jonge leeftijd castreren is al veel onderzoek naar gedaan en dit is heel vaak niet ten goede van de hond.



Dus je koopt een labradoodle teefje voor belachelijk veel geld zodat je er een nestje mee mag fokken, en dan is het werkelijk zo dat als je een bepaalde reu kiest dat je dan zelf geen reu uit je eigen nestje mag aanhouden? Dat gaat ver.



Ja dat is dus echt zo.
Een goede reu vinden zonder deze voorwaarden is echt moeilijk.
En dit komt weg bij de doodle clubs zoals de ALAEU,WALA of DALC.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:23

Ailill schreef:
kiwiwitje schreef:
Shows kunnen dat zijn. Er zijn er die echt stad en (buiten)land afreizen. Dat loopt wel op.
Ja okay, dat geloof ik wel. Maar doen al die verkopers dat denk je?

Nee joh. Ik fok zelf ook. Ik vind shows lopen leuk. Maar ik ga echt niet stad en land af. Vind overdrijven ook een vak :') maar er zijn er absoluut die dat doen.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:27

Gnome schreef:
Maar hoe komen ze daar dan achter als je gewoon voor jezelf fokt?

Je fokt nooit volledig voor jezelf. Als in; ga je alle pups die eruit komen houden?
Vaak hebben onbekende fokkers toch iets van facebook of marktplaats/puppyplaats etc nodig. Dus dat is niet zo moeilijk.
Bij rashonden, bijv geregistreerd bij de Raad van Beheer, is het stamboek openlijk inzichtelijk. Je kan gewoon zien, met een wachttermijn van ong 10 weken vanaf geboorte geteld, welke pups er zijn geboren. Dus iedereen kan dat zien.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:28

kiwiwitje schreef:
Ailill schreef:
Ja okay, dat geloof ik wel. Maar doen al die verkopers dat denk je?

Nee joh. Ik fok zelf ook. Ik vind shows lopen leuk. Maar ik ga echt niet stad en land af. Vind overdrijven ook een vak :') maar er zijn er absoluut die dat doen.
Ja ik weet dat je af en toe shows loopt, leuk! Maar ik bedoelde meer: doen de meeste fokkers dit ook, of juist niet? Ik gok het laatste.

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:30

Maar is dat hobby of is dat om kwaliteit te garanderen? Want hobby is geen onderdeel van het fokken, enkel de benodigde shows zijn dat. Net zoals dat sommige fokkers het voer van een teef van 8 weken tot dood meerekenen, en alle cursussen die ze gedaan hebben die niet nodig zijn voor de foktesten.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:47

Ik snap wel als fokker van katten het principe van fokverbod.

Je zoekt zelf de wereld af voor goede lijnen, staat jaren zelf op wachtlijsten, betaalt gerust 3500 euro voor een ouderdier zelf, doet jaarlijks testen om de gezondheid te beoordelen..en dan fok je uiteindelijk een nestje...als er zich niks voordoet.

Niet in ieder nestje zit zelfs een kitten wat geschikt is om mee verder te fokken, laat staan zoals men denkt dat een heel nest geschikt is om mee te fokken. Als er 1 of 2 uitzonderlijke kittens tussenzitten die de ouders verbeteren op de punten die je voor ogen hebt, dan heb je al flink mazzel.

Als ik een kitten voor de fok verkoop ( nog nooit gedaan vtw), betekent dit dat je een soort mentorschap op je neemt, met heel veel tijdsinvestering. Daarnaast moet de kwaliteit van het kitten hetzelfde zijn als je voor jezelf zou willen houden. Geen enkele kat is perfect. Als je jaren investeert in een bepaald fokdoel volgens bepaalde rasstandaarden en deze lijnen ook je reputatie bepalen, dan wil je echt niet dat mensen zomaar in het wilde weg met je kat gaan fokken met de eerste de beste kater en zo heel je reputatie / lijnen te grabbel kan gooien zonder dat ze weten waarmee ze bezig zijn. Meeste personen kijken enkel maar naar de vachtkleur, maar zien amper de verschillen in inner curve van de oren, de juiste inplanting, de verhoudingen van schedel tov ogen, de nocturnal oogvorm, voldoende lage en brede neus met noseleather, mooie cupping en backskull,....
Het onzorgvuldig fokken kan ziekten inkruisen wat de hele reputatie van je zorgvuldig gefokte lijnen met testen opeens volledig teniet doet, gezien je naam verbonden blijft met de afstammelingen die met crappy lijnen gekruist kunnen worden.

Als ik op marktplaats rondkijk naar al die 'pretnestjes' die ' per ongeluk ' gefokt zijn, dan zie ik ( binnen mijn ras) buiten de vacht, nog maar amper echte raskenmerken zichtbaar. Jaren werk wat op 1,2 3 teloor werd gedaan door mensen die amper de rasstandaard bestudeerd hebben en denken de aankoopprijs snel terug te verdienen met pretnestjes voor een gruwelijk hoge prijs. " ouders hebben stamboom, kittens niet"...het papiertje kost echter maar 20 euro...dan weet je zo dat ze fokken tegen een fokverbod in.

Hier vertrekt geen enkel kitten ongecastreerd naar de nieuwe familie...
Laatst bijgewerkt door Evi84 op 04-01-24 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:50

Cchanny schreef:
Goof schreef:
Ik vind dat echt heel prima, er wordt al genoeg zomaar 'gefokt' of vermeerderd. De gekste kruisingen voor belachelijke bedragen en de asiels lopen ook over van de honden.
Waarom zou je persé met deze kruising willen fokken?

Inderdaad mee eens. En het komt inderdaad heel vaak voor dat dat wordt opgenomen in het contract :)

Zeker met 'blauwe' kruisingen. Niet alle blauwtjes zijn even gezond.


Wat bedoel je met blauwe kruisingen CChany?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:51

Babootje schreef:
Een labmaraner, wel schattig om te zien. Maarrrrr Weimaraners zijn helemaal geen makkelijke honden. En geven dat door. Dat moet je ook wel heel goed weten.

Weimaraners zijn helemaal geen moeilijke honden, ze hebben wel enorm jachtinstinct en willen graag werken. Het is de combinatie met karakter van de labrador dat de kruisingen moeilijk maakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:57

SjonnieZ schreef:
Cchanny schreef:

Inderdaad mee eens. En het komt inderdaad heel vaak voor dat dat wordt opgenomen in het contract :)

Zeker met 'blauwe' kruisingen. Niet alle blauwtjes zijn even gezond.


Wat bedoel je met blauwe kruisingen CChany?

De kleur wordt in de hondenwereld blauw genoemd.

De blauwe Weimaraner is trouwens niet erkend.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 04-01-24 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:59

Ailill schreef:
Ja ik weet dat je af en toe shows loopt, leuk! Maar ik bedoelde meer: doen de meeste fokkers dit ook, of juist niet? Ik gok het laatste.

Daar gaf ik antwoord op. Ik zei nee joh.
In mijn ras ken ik meer fokkers die niet showen dan die wel showen.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Fokverbod bij aankoop puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:05

Ik las verkeerd, sorry! Maar dan zal dit, lijkt me, voor de meeste fokkers opgaan. Dus is showen, over het algemeen, niet echt een excuus.

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:06

xoranlover schreef:
Bij mij zou je niet meer betalen maar er wordt bij ons ook wel met een uitzet constructie gewerkt. Dus de poes blijft op papier van mij maar gaat ergens anders wonen. Ik betaal gewoon alle testen en de dekking. De geboorte (waar ik dan gewoon bij aanwezig zou zijn) vind plaats bij de nieuwe eigenaren. Na het nestje zou er een kitten terug gaan naar mij en is de poes voor die mensen. Willen ze dan een kitten houden dan is dat zeker mogelijk. De verkoop van de kittens zou dan voor mij zijn.


Dit vind ik nog een meer een bijzondere constructie. Dus En ja ik heb ook gefokt, ik weet wat de testen en een dekking kosten. Maar mensen mogen wel de lasten dragen, de voeding, entingen etc etc. En jij komt dan ‘gezellig’ de bevalling bijwonen en hebt alle winst. Koekoek.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:09

Ailill schreef:
Ik las verkeerd, sorry! Maar dan zal dit, lijkt me, voor de meeste fokkers opgaan. Dus is showen, over het algemeen, niet echt een excuus.

Nee ik vind van niet. Als je stad en land af gaat kan t leuk voor het “cv” van je hond en je lijn staan. Maar t is naar mijn idee een hobby. Als je t niet leuk vind zal t nooit wat worden gok ik zomaar..

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:26

girlyggirl schreef:
Esther schreef:

Hoezo kom je in een andere prijsklasse?
De shows, fokgeschiktheidskeuringen, werktesten en gezondheidsonderzoeken kunnen niet gedaan worden bij een pup. Die doe je dus zelf met je hond, heeft de fokker niets mee te doen.


Dat zeg ik toch? Je moet testen enz, extra kosten, en je komt in een hele andere prijsklasse als je er geld mee wilt gaan proberen te verdienen.

Als pupkoper doe je de testen bij je hond omdat die eenvoudigweg niet te doen zijn bij een jonge pup. Als pupkoper betaal je dus ook voor die testen, de fokker van de pup heeft er niks meer mee te doen en hoeft er niks meer aan te betalen. Hoezo moet de pupkoper dan een hogere prijs aan de fokker betalen?
Sommige willen ook fokken om zelf een pup aan te kunnen houden, niet om er geld aan te verdienen, daar heb ik mijn hond niet voor.

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:33

Cayenne schreef:
7 x 2000 euro = 14.000 euro.
Ja, de kosten zijn hoog, maar het lijkt me sterk dat ze er niets aan over houden.


Wanneer je uren meetelt dan kan het ineens hard gaan met de kosten van een nestje. Dan bedoel ik niet eens alle uren die een fokker erin steekt, maar wel bijv extra vrije dagen moeten bijkopen bij een betaalde baan.

Ik fok zelf trouwens niet. In het deel van de hondenwereld waar ik in zit tellen werkresultaten en praktijkervaring zwaar, als je bepaalde specifieke werkeigenschappen wil fokken dan moeten die eigenschappen ook bewezen zijn. Op de wat hogere niveaus gaat het dan echt hard qua kosten. Dat gaat ook een stapje verder bij de dieren waarmee gefokt wordt dan bij honden die gewoon als hobby wat wedstrijden lopen; een deel van de kosten zou een fokker sowieso wel hebben, maar een flink deel is echt wel fokgerelateerd.

xoranlover

Berichten: 6635
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 00:46

Balou_k schreef:
xoranlover schreef:
Bij mij zou je niet meer betalen maar er wordt bij ons ook wel met een uitzet constructie gewerkt. Dus de poes blijft op papier van mij maar gaat ergens anders wonen. Ik betaal gewoon alle testen en de dekking. De geboorte (waar ik dan gewoon bij aanwezig zou zijn) vind plaats bij de nieuwe eigenaren. Na het nestje zou er een kitten terug gaan naar mij en is de poes voor die mensen. Willen ze dan een kitten houden dan is dat zeker mogelijk. De verkoop van de kittens zou dan voor mij zijn.


Dit vind ik nog een meer een bijzondere constructie. Dus En ja ik heb ook gefokt, ik weet wat de testen en een dekking kosten. Maar mensen mogen wel de lasten dragen, de voeding, entingen etc etc. En jij komt dan ‘gezellig’ de bevalling bijwonen en hebt alle winst. Koekoek.



Helemaal niet jij leest niet goed. De kosten zijn voor mij. En ik heb dit nog nooit gedaan. Ik zou dit ook nooit zomaar doen maar het wordt wel gedaan.
En heel eerlijk als mensen het er niet mee eens zijn dat ze niet zomaar mogen fokken prima zoek een andere fokker. Maar ik weet dat binnen mijn ras echt niet zomaar een nest gefokt kan worden. Zonder dat een fokker ervanaf weet. Het is zo’n klein ras en elke fokker kent elkaar. Die geven niet zomaar een dekking en als ze het niet vertrouwen zullen ze het navragen aan de cattery waar de poes vandaan komt. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn contracten en met kittenkopers. En daar ben ik heel blij om. En als iemand dat wel heeft met mij, mijn katten of mijn manier van werken dan niet.

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Fokverbod bij aankoop puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:32

Met dit soort ideeën krijg ik zo’n, ik gun het een ander niet, we houden de poel lekker klein en ik kan mooi verdienen.
Ja jij betaald de testen, dekking, echo’s en rontgen etc.

Maar de ‘niet’ eigenaar, mag de gewone kosten dragen. Entingen, ontvlooien, voer en andere alledaagse zaken. En, mag dan ook nog het risico lopen haar ‘niet’ kat te verliezen.

Wat een grap.

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Fokverbod bij aankoop puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:05

Wij fokken rashonden en showen onze honden wel veel in zowel binnen- als buitenland. Maar die kosten rekenen we echt niet door aan de pupkopers. Showen is onze hobby. Voor de rasvereniging hebben wij twee keer een bepaalde kwalificatie nodig maar ook de shows die nodig zijn om die kwalificaties te behalen rekenen we niet mee.

En juist bij die dure designerrassen komt de RvB niet chippen en krijgen ze geen officiële FCI stamboom. Dus die kosten hebben ze ook al niet. En shows ook niet. Ze hoeven dus minder kosten te maken dan de fokkers van FCI erkende rassen en vragen soms (veel) meer geld.

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:09

Esplendido schreef:
Wij fokken rashonden en showen onze honden wel veel in zowel binnen- als buitenland. Maar die kosten rekenen we echt niet door aan de pupkopers. Showen is onze hobby. Voor de rasvereniging hebben wij twee keer een bepaalde kwalificatie nodig maar ook de shows die nodig zijn om die kwalificaties te behalen rekenen we niet mee.

En juist bij die dure designerrassen komt de RvB niet chippen en krijgen ze geen officiële FCI stamboom. Dus die kosten hebben ze ook al niet. En shows ook niet. Ze hoeven dus minder kosten te maken dan de fokkers van FCI erkende rassen en vragen soms (veel) meer geld.



Het niet door berekenen is wat anders dan dat een nest fokken makkelijk minder dan 14000 kost.
Een deel van de kosten bereken je in de aankoopprijs en een deel niet. Maar een nest fokken doe je niet om geld aan te verdienen.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:22

Als ik een dier koop dan is het van mij en ook zijn\haar voortplantingsmogelijkheden. Die horen bij het dier. Als een verkoper dat niet wil en contracten wil laten tekenen dat je niet ermee mag fokken of andere restricties, dan is het geen verkoop maar "adoptie".Omdat het dier dus in feite gedeeltelijk van de verkoper blijft. Sommige asiels werken ook met dergelijke adoptiecontracten waarbij je moet tekenen dat je er niet mee gaat fokken. Maar aan die dieren hangt dan wel een veel lager prijskaartje. Mijn vriendin heeft een vlinderhondje uit een asiel. Die wilde men daar laten castreren, zij wilde dat niet en moest er dan voor tekenen dat ze er niet mee zou fokken.Als zij ergens voor tekent dan houdt ze zich er ook aan. Maar als zij met het hondje gaat wandelen krijgt ze steeds aanvragen voor dekkingen.Als ze daar op in zou gaan dan zou ze er nu veel geld mee verdiend hebben.Het schijnt ook zo te zijn dat je bij een asielhond de stamboom (als de hond die heeft) niet meekrijgt bij adoptie om fokken te voorkomen.

MyWishMax

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:34

Bo_Y schreef:
Esplendido schreef:
Wij fokken rashonden en showen onze honden wel veel in zowel binnen- als buitenland. Maar die kosten rekenen we echt niet door aan de pupkopers. Showen is onze hobby. Voor de rasvereniging hebben wij twee keer een bepaalde kwalificatie nodig maar ook de shows die nodig zijn om die kwalificaties te behalen rekenen we niet mee.

En juist bij die dure designerrassen komt de RvB niet chippen en krijgen ze geen officiële FCI stamboom. Dus die kosten hebben ze ook al niet. En shows ook niet. Ze hoeven dus minder kosten te maken dan de fokkers van FCI erkende rassen en vragen soms (veel) meer geld.



Het niet door berekenen is wat anders dan dat een nest fokken makkelijk minder dan 14000 kost.
Een deel van de kosten bereken je in de aankoopprijs en een deel niet. Maar een nest fokken doe je niet om geld aan te verdienen.


Sorry,maar mijn hond koste als pup 800 euro en daar kwam de fokker gewoon mee uit hoor. Die kon ook gewoon de kosten laten zien. En soms met keizersnede en klein nest was het duurder, maar dan had ze dus nog de winst van het nest ervoor. Ja, ze zijn duurder geworden in die jaren, maar nog steeds niet de prijzen die je bij andere rassen hoort met vergelijkbare nesten.

Dus geld verdienen als salaris om van te leven, nee. Maar niet uitkomen is echt onzin.

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:38

davinci2412 schreef:
Ik ben rustig aan opzoek naar een nieuwe hond na het overlijden van mijn vorige hond een paar jaar geleden.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een zilverkleurige labrador of een labmaraner.

Ik heb niet alles gelezen, dus excuus als iemand anders 'm al heeft gedeeld, maar neem deze?!:
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 5183-rocky

xoranlover

Berichten: 6635
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:46

Balou_k schreef:
Met dit soort ideeën krijg ik zo’n, ik gun het een ander niet, we houden de poel lekker klein en ik kan mooi verdienen.
Ja jij betaald de testen, dekking, echo’s en rontgen etc.

Maar de ‘niet’ eigenaar, mag de gewone kosten dragen. Entingen, ontvlooien, voer en andere alledaagse zaken. En, mag dan ook nog het risico lopen haar ‘niet’ kat te verliezen.

Wat een grap.


Wel nee joh maar denk lekker wat je wilt.

De genen poel is veel te klein in mijn ras. Het heeft totaal geen toegevoegde waarde om alle kittens van een nest in te zetten voor de fok. Nogmaals als mensen willen fokken is daar over te praten. Het is alleen ontzettend moeilijk om een goede match vinden die iets bijdraagt aan het ras. Wij kijken niet voor niks momentel buiten Europa om nieuw bloed in te voeren. En ook daar gaan we voorzichtig mee om. Niet iedereen zal kunnen dekken omdat we dan elke keer hetzelfde probleem hebben. Er lopen gewoon katers rond in Nederland die zo wat in elke lijn wel een keer voorkomen. Dan loop je vast. Nieuwe fokkers worden aangemoedigd maar het is gewoon goed opletten dat je geen inteelt krijgt. We hebben eindelijk lijnen waar nauwelijks meer PRA en PK Def in voorkomen dat is wel iets waar we op moeten blijven testen en letten. Als er een " fokker" komt die niet test of maar gewoon een kater op een poes zet heb je dadelijk weer ziektes terug in de lijnen die er na heel veel jaren zorgvuldig fokken uitgefokt zijn.

Maar goed nogmaals ik werk niet met een uitzet poes. Ik heb tot toe gewoon toffe mensen gevonden die niet willen fokken en gewoon een huisdieren willen. En dat is helemaal prima. Als je het niet eens bent met mijn voorwaarden ga je maar naar een andere fokker (al kom je dan niet ver in mijn ras aangezien iedere fokker zeer zorgvuldig is).

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:59

Goof schreef:
Donja schreef:
Ik ben zelf fokker en ik heb dit absoluut niet in mijn koopcontract staan.
Mensen betalen voor hun pup en dan is het ook hun hond. Ik kan nl nooit op de leeftijd van 8 weken garanderen dat een hond wel of niet geschikt zal zijn voor show en of fok. Ik hanteer dan ook geen verschil in prijzen en al mijn pups worden verkocht als huishond. Blijken ze later geschikt voor de fokkerij en willen mensen een nestje, dan sta ik ook klaar met hulp bij het zoeken naar een geschikte combi en bij vragen.


Maar jij fokt denk ik niet een kruising die je dan een hippe, nieuee naam geeft en voor erg veel geld verkoopt?


Nee, ik fok rashonden met een FCI stamboom, die alle gezondheidsonderzoeken e.d. gehad hebben en inderdaad meestal voor minder geld verkocht worden dan mode-honden......

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:59

_Christina schreef:
davinci2412 schreef:
Ik ben rustig aan opzoek naar een nieuwe hond na het overlijden van mijn vorige hond een paar jaar geleden.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een zilverkleurige labrador of een labmaraner.

Ik heb niet alles gelezen, dus excuus als iemand anders 'm al heeft gedeeld, maar neem deze?!:
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... 5183-rocky


Een goede fokker neemt zo'n pup terug en zoekt zelf een ander baasje. Dit geval is dus waarschijnlijk een voorbeeld van broodfok..
En met 18 weken als gecastreerd. %) :roll: