tand vraagje hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: tand vraagje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:57

Even met potje terug gaan waar dan tandsteen verwijderd zou moeten zijn

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 23:26

snorkel1986 schreef:
Even met potje terug gaan waar dan tandsteen verwijderd zou moeten zijn


ging bij het kijken al over me nek van de lucht na paar dagen in afgesloten potje. brrrrr

maar zijn meer tegenstrijdigheden hoor, zelfs in de begeleidende brief die ik mee kreeg.

iets van vul naam in en print uit, niet ff verder kijken of het wel van toepassing is of zo....

begint al met de antibiotica, in de brief staat: morgen beginnen ... op medicijnzakje: vanavond starten

dan de zin het is belangrijk op het gebit regelmatig te controleren en verzorgen om nieuwe tandplak tegen te gaan ( ahum zoek gebit dan maar in de kliko op) Dit kunt u doen door de kiezen en tanden met een tanden borstel elke dag te poetsen (ajakkes ze stinken nu al zo in dat potje, nu ook nog elke dag poetsen) En dan nog 2 regels met andere tips om tandplak op de kiezen te voorkomen (ja die in de kliko liggen).

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 11:48

verhaal wordt ws nog vreemder... ons is verteld alle kiezen en tanden zijn getrokken behalve hoektanden, ga ik net in zijn bekkie kijken en voelen of ik iets zie/voel want bijdraagt aan de dikke bobbel bij zijn oog dat nog steeds niet wil slinken ondanks het trekken van de problemen kiezen daar (het zou ontsteking zijn door die kiezen daar en zou weg gaan wanneer kiezen eruit waren) en de extra ab die hij nu 2x op een dag krijgt.

nou wil ie niet echt zijn bek open doen dus ik voel met mijn vinger tot achterin en voel iets hards en zie its wits, ik heb van mijn cricut gereedschap een instrument met aan uiteinde een soort klein stomp lepeltje dus ik tik daarmee tegen dat harde en het klinkt als een (stuk) kies. Da gebeld maar die was niet aanwezig verzoek gedaan om mij terug te bellen.

Als het idd nog een kies is dan drukt die daar tegen de bovenkaak precies onder die bult.

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: tand vraagje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:50

Klinkt alsof je eens naar een goede tandheelkundige dierenarts moet gaan ipv dit 'gepruts'. Je kunt op wgvt.nl kijken wie er bij je in de buurt zit.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 14:42

voor de afronding? kies die er nog zit doet nix aan de bult denken ze, bult zal wel tumor zijn want ab doet nix daarop, al zijn er bij de rest van de gaten waar kiezen hebben gezeten ook dingen nog niet geheeld dus er is nog kleine kans dat het beter gaat worden dan nu. Afwachten tot het te erg wordt en dan is het klaar.

Wat ik al aangaf voordat dit traject van start ging, alleen nu al 1300 euro armer.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: tand vraagje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:07

Ik zou toch nog voor een second opinion gaan ergens helemaal anders.
Dat er daar nog een tand zit, is allesbehalve ok en wie weet wat er nog fout is daarbinnen...

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: tand vraagje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:21

Je hebt de tanden laten trekken, onder andere, omdat er een bult zat wat mogelijk een abces was door een ontstoken kies? Die kies hebben ze laten zitten (lijkt het nu op) en nu zeggen ze, nee zal wel een tumor zijn? Begrijp ik het goed? :=

Waren alle tanden dramatisch of is een groot deel uit 'voorzorg' / nu ligt ie er toch, al eruit gehaald? Want dan hadden ze hem net zo goed eerst op antibiotica kunnen zetten..
Er is wel een foto gemaakt van te voren toch?

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 20:20

Nyaleti schreef:
Je hebt de tanden laten trekken, onder andere, omdat er een bult zat wat mogelijk een abces was door een ontstoken kies? Die kies hebben ze laten zitten (lijkt het nu op) en nu zeggen ze, nee zal wel een tumor zijn? Begrijp ik het goed? :=

Waren alle tanden dramatisch of is een groot deel uit 'voorzorg' / nu ligt ie er toch, al eruit gehaald? Want dan hadden ze hem net zo goed eerst op antibiotica kunnen zetten..
Er is wel een foto gemaakt van te voren toch?


is op ab geweest was geen plek vrij in agenda dus moest week overbruggen
kies die er nog zit is onderaan achterste, was ze niet eens opgevallen, volgens degene die de kiezen heeft getrokken kan die geen kwaad zou niet in de bovenste kaak drukken zodat ie een probleem is.
volgens haar waren de meeste dramatische en een paar ertegenaan dus er ook maar uitgehaald, dat zou op aanwijzing zijn van de genomen foto's en niet door het schoonmaken van de kiezen, vandaar dat wij zeggen waarom dan betalen voor schoonmaken kiezen als ze er niet meer in zitten.

omdat de bult niet (bijna niet) slinkt door de extra ab, nemen ze nu maar aan dat het dan wel een tumor zal zijn... hij krijgt nog steeds ab.

bult lijkt iets wat te verplaatsen oftewel er doet iets, soms beetje geslonken soms wat dikker aan kant oog... maar tandvlees is overal nog niet goed geheeld en komt hier en daar nog wat prutjes uit. Onder de bult het minst geheeld.. dus dat kan oorzaak zijn van de bult of gevolg zijn van de bult. Volgens hun kan het nog alle kanten op al is hun verwachting nu dat het niet van de kiezen komt maar tumor is. Terwijl van begin af aan gezegt werd komt door kiezen en zei ik zelf is het geen tumor. Daarom de beslissing genomen om het door te laten gaan.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 02:14

speurneusc schreef:
Nyaleti schreef:
Je hebt de tanden laten trekken, onder andere, omdat er een bult zat wat mogelijk een abces was door een ontstoken kies? Die kies hebben ze laten zitten (lijkt het nu op) en nu zeggen ze, nee zal wel een tumor zijn? Begrijp ik het goed? :=

Waren alle tanden dramatisch of is een groot deel uit 'voorzorg' / nu ligt ie er toch, al eruit gehaald? Want dan hadden ze hem net zo goed eerst op antibiotica kunnen zetten..
Er is wel een foto gemaakt van te voren toch?


is op ab geweest was geen plek vrij in agenda dus moest week overbruggen
kies die er nog zit is onderaan achterste, was ze niet eens opgevallen, volgens degene die de kiezen heeft getrokken kan die geen kwaad zou niet in de bovenste kaak drukken zodat ie een probleem is.
volgens haar waren de meeste dramatische en een paar ertegenaan dus er ook maar uitgehaald, dat zou op aanwijzing zijn van de genomen foto's en niet door het schoonmaken van de kiezen, vandaar dat wij zeggen waarom dan betalen voor schoonmaken kiezen als ze er niet meer in zitten.

omdat de bult niet (bijna niet) slinkt door de extra ab, nemen ze nu maar aan dat het dan wel een tumor zal zijn... hij krijgt nog steeds ab.

bult lijkt iets wat te verplaatsen oftewel er doet iets, soms beetje geslonken soms wat dikker aan kant oog... maar tandvlees is overal nog niet goed geheeld en komt hier en daar nog wat prutjes uit. Onder de bult het minst geheeld.. dus dat kan oorzaak zijn van de bult of gevolg zijn van de bult. Volgens hun kan het nog alle kanten op al is hun verwachting nu dat het niet van de kiezen komt maar tumor is. Terwijl van begin af aan gezegt werd komt door kiezen en zei ik zelf is het geen tumor. Daarom de beslissing genomen om het door te laten gaan.


:oo

Heb je de rontgen foto’s bekeken samen met de dierenarts? Hoe staat die bult op de rontgen? Is er een biopt genomen? Als ze van een abces uit gingen is dat dan geopend? Is er sprake van een ontstoken wortelkanaal?

En over die kies.. althans een klein wit puntje is geen kies meer te noemen.. waarom zit dat er nog? Wat vond je hond er van dat je er tegenaan tikte?

Ik zou toch de gegevens opvragen incl de rontgen en een tandarts er naar laten kijken.

Zomaar gokken dat het een tumor is en je hond daarom evt in laten slapen terwijl je niet weet wat er aan de hand is vind ik wel sneu voor de hond. Mocht het een abces zijn dan kan het ook gewoon zo zijn dat de ab niet de juiste is.

Krijgt je hond nog wel een pijnstiller? Smeer je iets van dentisept op het tandvlees? 4 januari was de operatie toch, vind het wel raar dat er nu nog prut uit komt.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: tand vraagje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:56

Ik vermoed dat aanprikken geen optie was met een bultje bij het oog. Het risico dat je in het oog prikt, wil je gewoon niet lopen. Je hebt dan een grotere naald nodig en moet een beetje 'woelen' in de bult ipv een speldenprikje en klaar.

Heb je nog pijnstiller / ontstekingsremmer mee gekregen? Vaak is dat Novacam of Metacam.

Ben je op controle geweest? Je bent bijna 3 weken verder, dat het nu nog prut is lang. AB werkt niet dus er moet verder gekeken worden voor andere opties.

Zo'n restje kies wat blijft zitten, kan juist voor problemen zorgen. Als die in de onderkaak zit, doet het inderdaad niks voor de bult maar hou dat plekje wel in de gaten.
Of is het enige waar die nog wat prut heeft, bij de bult en bij die kies?

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 14:56

ab had ik maar voor 4 dagen meegekregen na het trekken, dus duidelijk te weinig, toen ie aan de diaree ging vorige week gelijk gestopt met de metacam, en maandag bij da geweest voor controle kiezen dit was een andere da want dat was ander filiaal (wel dezelfde da waar ik als eerste ben geweest die mij doorverwezen heeft voor de operatie omdat hun geen plek hadden in agenda). Ik zei gelijk vind de ab erg weinig daar die bult er nog zit en de wonden van trekken nog open zijn, daar was ze het mee eens dus flinke stoot ab meegekregen, probiotica en pasta voor diaree. vrijdag morgen (dus einde van de week) ging ik in zijn bek kijken en zag met gesloten kaak iets wits glinsteren, na aantikken met een operatie lepeltje klonk dat niet als vlees maar massief, na kaak uit elkaar gekregen te hebben kon ik het met mijn vinger aanraken en voelde als kies, ik gelijk da gebeld, degene van het trekken, en ze was maandag, gisteren, hier op veldhoven, dus afspraak gemaakt. Het is de laatste molaar onderin, dus een kleine kies achterste kies, geen stuk van andere kies.

ben na het trekken dus nu al 2x terug geweest. vorige week maandag en net gisteren weer op maandag. Nu mag ik weer metacam gaan geven. Want er zijn nog plekjes in kaak die gevoelig zijn als je ze aan raakt, de bult krijg je geen reactie op als je die aanraakt, alleen net onder de bult zeg maar waar boven en onderkaak samen komen dan trekt ie wat weg. Aanprikken wilden ze niet doen, zagen ze (nog) geen meerwaarde in evenals mri oid op de foto's die gemaakt zijn van de kiezen voor het trekken is bijten de slechte kiezen niets bijzonders te zien wat de bult zou verklaren, vandaar dat ze tot gisteren aannamen dat het van de kiezen kwam, maar dan had er nu verbetering moeten zijn, zoveel dagen ab, metacam, kiezen eruit, dat had de oplossing moeten zijn.

van onze beleving is dat die bult wel werkt, er zijn tijden dat je denk dat het wat slanker is geworden minder inkijk in zijn oog, want dat zie je duidelijk pigment daar is bij hem roze wat opvalt bij zwarte hond, de ene x zie je geen roze dus is er geen spanning op de huid rondom en dan weer later zie je het weer wel.. daarvan vonden de da ook weer.. het kan gewoon een hardnekkige ontsteking zijn daarom, maar dan is het weer vreemd dat het er nog zit dus zal het ook een tumor kunnen zijn..

dus eigenlijk weten we niets, nou ja het kan ineens klaar zijn als het een tumor is, daar gaan we maar ff van uit. Dus zolang het gaat nu de ab opmaken metacam en afwachten.

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:17

Art_Ificious schreef:
Gebitsreiniging betreft ook de snijtanden en hoektanden.

Als deze er nog wel zijn is de dierenarts niet verkeerd in de factuur hoor.

Bij mijn hond hebben ze op voorhand geen prijsofferte gegeven omdat ze niet op voorhand weten of er tanden getrokken moeten worden.


Inderdaad, tandjes en hoektanden zijn dan wellicht wel schoongemaakt.

Bij die van mij doen ze voor, bij controle, en na de foto’s een indicatie A, B, C of D. Ik wordt dan na de foto’s gebeld. Je doet het toch wel voor het dier maar ook fijn dat je ervoor al weer wat het ongeveer gaat kosten. Dan schrik je niet zo :')

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:21

speurneusc schreef:
ab had ik maar voor 4 dagen meegekregen na het trekken, dus duidelijk te weinig, toen ie aan de diaree ging vorige week gelijk gestopt met de metacam, en maandag bij da geweest voor controle kiezen dit was een andere da want dat was ander filiaal (wel dezelfde da waar ik als eerste ben geweest die mij doorverwezen heeft voor de operatie omdat hun geen plek hadden in agenda). Ik zei gelijk vind de ab erg weinig daar die bult er nog zit en de wonden van trekken nog open zijn, daar was ze het mee eens dus flinke stoot ab meegekregen, probiotica en pasta voor diaree. vrijdag morgen (dus einde van de week) ging ik in zijn bek kijken en zag met gesloten kaak iets wits glinsteren, na aantikken met een operatie lepeltje klonk dat niet als vlees maar massief, na kaak uit elkaar gekregen te hebben kon ik het met mijn vinger aanraken en voelde als kies, ik gelijk da gebeld, degene van het trekken, en ze was maandag, gisteren, hier op veldhoven, dus afspraak gemaakt. Het is de laatste molaar onderin, dus een kleine kies achterste kies, geen stuk van andere kies.

ben na het trekken dus nu al 2x terug geweest. vorige week maandag en net gisteren weer op maandag. Nu mag ik weer metacam gaan geven. Want er zijn nog plekjes in kaak die gevoelig zijn als je ze aan raakt, de bult krijg je geen reactie op als je die aanraakt, alleen net onder de bult zeg maar waar boven en onderkaak samen komen dan trekt ie wat weg. Aanprikken wilden ze niet doen, zagen ze (nog) geen meerwaarde in evenals mri oid op de foto's die gemaakt zijn van de kiezen voor het trekken is bijten de slechte kiezen niets bijzonders te zien wat de bult zou verklaren, vandaar dat ze tot gisteren aannamen dat het van de kiezen kwam, maar dan had er nu verbetering moeten zijn, zoveel dagen ab, metacam, kiezen eruit, dat had de oplossing moeten zijn.

van onze beleving is dat die bult wel werkt, er zijn tijden dat je denk dat het wat slanker is geworden minder inkijk in zijn oog, want dat zie je duidelijk pigment daar is bij hem roze wat opvalt bij zwarte hond, de ene x zie je geen roze dus is er geen spanning op de huid rondom en dan weer later zie je het weer wel.. daarvan vonden de da ook weer.. het kan gewoon een hardnekkige ontsteking zijn daarom, maar dan is het weer vreemd dat het er nog zit dus zal het ook een tumor kunnen zijn..

dus eigenlijk weten we niets, nou ja het kan ineens klaar zijn als het een tumor is, daar gaan we maar ff van uit. Dus zolang het gaat nu de ab opmaken metacam en afwachten.


Jeetje 4 dagen metacam krijg ik mee voor alleen reiniging. Het werkt ook ontstekingsremmend. En restjes kies moet er uit lijkt mij.

Sterkte

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: tand vraagje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:44

Een tumor is niet de ene dag groter en de dag erna weer kleiner en dan weer groter en een uur later weer kleiner...

Ik vind dit een raar verhaal... Het lijkt bijna alsof jijzelf geen behoefte meer hebt aan dokteren en de tumor wel ok vindt?

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:37

Toch vind ik het kwalijk dat ze niet hebben voorgesteld om het aan te prikken toen hij toch onder narcose lag. De vraag is dan alsnog of jij dat had laten doen, met de informatie die je toen wist. Is toch ook al gauw 300 euro omdat het opgestuurd moet worden naar het lab (misschien doen ze het nog in huis bekijken maar is minder betrouwbaar).

Little gift, die opmerking is nergens voor nodig en slaat ook nergens op. Het gaat om een grote hond van 14 hè, het is gewoon realistisch.
Wat moet ze doen dan? Hem nu, 3 weken later, weer onder narcose / roesje brengen om het aan te laten prikken? Brengt ook risico's met zich mee.
Als het een tumor is, kun je verder ook niks. Door het vermoeden dat het een ontsteking vanuit de kies was, neem ik aan dat het dieper ligt en niet aan de opperhuid. Je hebt op de kop, bij het oog niet zoveel ruimte om het maar (goed) weg te halen. Weer het narcose risico maar dan nog groter want het is een langere operatie.

Verder weten wij niks over deze hond. Misschien heeft ie hartstikke artrose of dementie. Hoe ver ga je dan nog? Als het een tumor is, wil niet zeggen dat het morgen abrupt klaar is hè? En als TS die keuze wel maakt, ook prima. Nogmaals; grote hond van 14. TS is gewoon realistisch.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 20:29

omdat da vond dat het een ontsteking was op dat moment omdat ze op de fotos nix geks zag dat op tumor wees.

Ik heb van begin af aan al gezegt ik vermoed tumor, ik heb deze hond zelf gefokt en heb zijn moeder 15 jaar en een week in mijn bezit gehad, was mijn narcotica speurhond waarmee ik werkte in ons bedrijf dat ik had samen met mijn nu ex. Fenny, die ik nu nog heb was een pup uit derde nest, de vader reu ken ik ook heel goed is een hulphond van een vriendin geweest. Van dit laatste nestje zijn er 2 van de 6 ingeslapen met tumor problemen alsook de vader reu. Fenny zijn moeder had een bult op der borst, was weggehaald en zag er niet goed uit ze wisten niet of ze alles weggehaald hadden, na paar weken begon het weer dikker te worden, aangeprikt met de gedachte miss inwendige hechting gaan ontsteken of iets, maar waren puur cellen, dit gebeurde op een vrijdag, hond weer mee naar huis ab pijnstiller mee, zaterdag nacht begon er iets te groeien richting schouder, schouderblad, elleboog. Horrorfilms waarbij je onderhuids iets ziet bewegen... nou zoiets ging dat, je zag het groeien en was duidelijk zeer pijnlijk, zondagmorgen naar de da en in laten slapen, conclusie: een zeer agressieve snel groeiende tumor.

Dus dat er tumoren voorkwamen in de bloedlijn was zeker, al zijn er uit de eerste 2 nestjes van 9 pups met een reu van ons zelf niet echt problemen geweest op dat gebied. Dus dat ik al dacht dit is een tumor is geen gekke aanname, is niet uit de lucht gevallen. Als ze geprikt hadden en ze zeiden het ziet er niet uit als ontsteking had ik hem niet meer wakker laten worden. Maar toen zeiden ze nog steeds tegen mij nee hoor is niet nodig het is zeker een ontsteking.

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: tand vraagje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:39

Ik vind t verhaal erg warrig, zijn de plekken waar de tanden getrokken zijn wel gehecht?
T klinkt een beetje alsof er een beul bezig is geweest in die bek. T zou een weke delen tumor kunnen zijn, maar een goede tandheelkundig dierenarts had je daar wel voor kunnen waarschuwen.

Zoals gezegd als je nog iets wil zou ik contact opnemen met een dierenarts die lid is van de werkgroep voor tandheelkunde.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:41

Jeetje die pijnstilling vind ik ook zielig.
De dieren-tandarts gaf al voor minimaal 10 dagen mee. Als er zoveel elementen eruit halen dan zitten ze ook in bot te hakken, dat doet pijn en kan langer pijn doen.

Restje kies moet eruit, dat doet zeer.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 20:51

WillemYntJee schreef:
Ik vind t verhaal erg warrig, zijn de plekken waar de tanden getrokken zijn wel gehecht?
T klinkt een beetje alsof er een beul bezig is geweest in die bek. T zou een weke delen tumor kunnen zijn, maar een goede tandheelkundig dierenarts had je daar wel voor kunnen waarschuwen.

Zoals gezegd als je nog iets wil zou ik contact opnemen met een dierenarts die lid is van de werkgroep voor tandheelkunde.


is nix gehecht.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 20:53

Hannanas schreef:
Jeetje die pijnstilling vind ik ook zielig.
De dieren-tandarts gaf al voor minimaal 10 dagen mee. Als er zoveel elementen eruit halen dan zitten ze ook in bot te hakken, dat doet pijn en kan langer pijn doen.

Restje kies moet eruit, dat doet zeer.


is geen restje kies is een volwaardige kies, onder de laatste bij het kaakgewricht is een klein kiesje, op dezelfde plek boven zit een grote kies, die is er wel uit.

metacam had ik nog en ab was maar voor 4 dagen meegegeven

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: tand vraagje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:56

Dan gaan mijn nekharen nog verder overeind staan. Hoe kan je een half gebit trekken (als ik jouw verhaal goed begrijp) en dan niets hechten en maar zo kort pijnstilling meegeven?
Echt ts ga alsjeblieft naar een goede tandheelkundig dierenarts. T is dat wij in Overijssel zitten anders had ik je een plek bij ons op de praktijk aangeboden..

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:05

Hechten wordt echt niet altijd gedaan. Tenminste, in de praktijk waar ik stond en het niet volgende de allernieuwste regels werd gedaan (aka €400 gebitsreiniging AniCura). De afweging om het wel / niet te doen weet ik niet meer maar kan dus prima zonder hechten.

Pijnstillers heeft ze wel mee gehad maar daar reageerde de hond niet goed op. Maarja, waarom er geen alternatief is geboden..

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 21:44

er is niet in tandvlees gesneden om bij de wortels te komen om ze uit te boren, dat was niet nodig denk ik dan hadden ze wel moeten hechten denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:53

Arme hond. :(:) de dierenarts lijkt er wel een zootje van gemaakt te hebben tegen heel veel kosten.

Toevallig zag ik van de week fotos terug van mijn witte herder met een ei onder zijn oog, het gevolg van 2 gebroken kiezen (die de bult en ontsteking hadden veroorzaakt) en een gescheurde hoektand. Alles getrokken en gehecht, voor ruim een week ab en pijnstilling meegekregen. En twee keer op controle geweest ook. Ik kan helaas niet meer zien wat het gekost heeft toen maar het was in ieder geval ver onder de 500 euro

Edit even teruggezocht en toch gevonden het was 276 euro in totaal voor 45 kilo hond.

Lijkt het hierop kwa zwelling/bult?

Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 22:52

al is de bult nu minder dik en meer naar beneden gezakt

Afbeelding