Spannende dagen voor de boeg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 13:37

Onze hond had donderdagochtend enorme buikpijn. Normaal gesproken rent hij met uitlaten voor je uit, maar nu liep hij heel langzaam achter mij aan. Verder trok hij z'n buik op en trilde hij zo nu en dan wat. Met m'n man afgesproken dat als dit in de avond nog zo was we de volgende morgen naar de dierenarts zouden gaan ivm weekend. Nu heeft hij wel eens vaker buikpijn gehad door de jaren heen, dus vandaar dat we niet meteen gingen omdat dit altijd met een dag of 2 over ging. Donderdagavond was hij nog niet helemaal de oude, maar hij at weer en liep weer (rustig aan) vooruit met uitlaten. Hij heeft toen ook gepoept. Volgende morgen was hij wederom niet helemaal fit. Niet eten en buik optrekken, maar met wandelen wel gepoept en mooie keutel, dus niet direct bezorgd en besloten om af te wachten omdat het de vorige dag in de avond ook beter ging. Afgelopen nacht werd ik wakker omdat hij, eventjes maar, heel zacht kreunde. Vanmorgen was hij weer net als donderdagochtend, dus toch maar dierenarts gebeld en daar konden we meteen terecht, zeker aangezien hij vanaf gisteravond niet meer heeft gedronken ook. Ze heeft uitgebreid z'n buik afgevoelt en gaf aan dat we nu gaan behandelen als een virus/ buikgriep met pijn medicatie en probiotica en dat het snel beter moet gaan dan, maar gezien zijn leeftijd is het ook mogelijk dat hij een tumor heeft en dan zal de medicatie die hij nu krijgt niet werken. Het is dus afwachten de komende dagen. Dinsdag is haar collega er weer die een echo kan maken mocht dit nodig zijn. Ze kan dit zelf ook, maar haar collega ziet er meer op als zij. Maar hopelijk is het niet nodig en is het gewoon een virus. Duimen jullie mee?

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:54

Oh wat naar is het toch als je dier niet in orde is!
Ik ga voor je mee duimen!
Hoe oud is je hond nu?

Veel sterkte deze dagen, hopelijk is het gauw voorbij en is hij weer de oude.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 15:13

Dank je wel! 18 januari wordt hij 9 jaar.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 21:16

Het leek even beter re gaan, maar helaas toch weer een terugval en ondanks de medicatie toch weer buikpijn. Na telefonisch overleg met de dierenarts mochten we hem een extra tablet pijnstiller geven en kunnen we indien nodig morgen nog een ander type pijnstiller ophalen. Mocht dit alles niet helpen wordt er dinsdag een echo gemaakt. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Hij is lusteloos, heeft erge buikpijn. Vanmorgen wel z'n vlees gegeten, maar verder geen brokken. Drinkt in 24 uur ongeveer 250 ml water.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 12:35

Zondagavond dierenarts gebeld of hij een extra pijnstiller mocht en dit mocht. Maandag terug naar de dierenarts geweest voor bloedonderzoek, vermoeden was alvleesklier ontsteking, maar die was helemaal goed. Vanmiddag dan toch de gevreesde echo laten maken om te kijken of er een tumor zit. Ondanks dat hij op pijnstilling staat heeft hij nog steeds erg veel pijn. Soms gaat het even beter, maar momenteel heeft hij echt veel pijn. Hopelijk weten we vanmiddag dan eindelijk wat er met hem is en of we het kunnen verhelpen.

VenoSnorlax

Berichten: 4526
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:15

Wat sneu voor je hond, ik kan uit ervaring spreken dat een hond met buikpijn vreselijk is om te zien. Je hebt t zelf over snachts horen kreunen maar ontlasting was goed. Zie je hem vaker buiten wel zitten om te poepen maar weinig effect? Misschien spreek ik uit trauma maar ik zou ook 1 of 2 sneltesten Giardia bestellen

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:18

Veel sterkte :(:)

Wij zaten een maand geleden in een vergelijkbare situatie, eerst behandeld voor een abces (en zo duimen dat het dat is), wat uiteindelijk toch een tumor bleek. Ik hoop en duim dat het bij jullie behandelbaar is en goed nieuws!!

(onze hond had ook eens last van Giardia en vergelijkbare symptomen met veel diarree, dat kan je ook nog testen)

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 13:18

Hij heeft normale ontlasting, mooi stevig en hoeft niet extreem te persen om het eruit te krijgen. Dat is het gekke ervan vind ik zelf...

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:55

Spannend! Fingers crossed dat het mee valt.

VenoSnorlax

Berichten: 4526
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:12

idylle schreef:
Hij heeft normale ontlasting, mooi stevig en hoeft niet extreem te persen om het eruit te krijgen. Dat is het gekke ervan vind ik zelf...


Hij zal nu kortere wandelingen hebben denk ik. Bij Iroh toonde de giardia ook pas in ontlasting 2 of zelfs 3 van de wandeling. Zelftest kost een 10tje op bol, ik zou het nog niet helemaal uitsluiten

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 14:21

We gaan vanmiddag eerst voor de echo en als daar niks op te zien is zal ik vragen of ze op gardia kunnen testen. Ik hoop maar dat het zoiets simpels is

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:24

Houd je wel in de gaten dat hij niet uitdroogt? Als je aan z'n huid plukt moet de pluk direct wegtrekken, anders echt even bijspuiten in z'n bek. Heeft de dierenarts daar niks over gezegd?

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 15:17

Bedankt voor je tip, alleen uitdrogen is niet aan de orde, aangezien hij wel beetjes drinkt. En ook gewoon poept en plast. Uiteraard wordt hier ook elk dierenartsbezoek naar gekeken.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 15:27

Ah ok gelukkig, ik las alleen dat hij maar een kwart liter drinkt op een dag en dat is al snel te weinig als je geen handtasjes formaat hebt.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 17:33

Net terug van de dierenarts en hij heeft maagzweren. Enorm pijnlijk, maar het lichaam moet het zelf oplossen. Wel heeft hij medicatie om het maagzuur wat minder zuur te maken om zo de genezing te bevorderen. Ook krijgt hij speciaal voer die licht verteerbaar is om hem te ondersteunen in het genezingsproces. Och och wat ben ik opgelucht!

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:50

Gelukkig! Beterschap!

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:15

Niet fijn voor de hond maar hehe, wel een betere diagnose dan een tumor. Het is erg triest je dier te zien lijden. En dan de spanning van het afwachten, pffff. Ik hoop dat je hond snel geneest!

Hoe komt een hond aan maagzweren? Bij een paard is dat vaak stressgerelateerd, maar bij een hond weet ik dat eigenlijk niet.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 18:28

Geen idee Lukasje... helemaal vergeten te vragen. Ze gaf wel aan idd dat het van stress erger kon worden, maar daar zag ze nu geen rede toe. Dus geen idee... Ben echt zo opgelucht!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:23

Och wat sneu :(
Hoe konden ze op de echo de maagzweren zien?
Hopelijk helpen de medicijnen, wij hebben hier ook een hond met buikpijn.

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:24

idylle schreef:
Geen idee Lukasje... helemaal vergeten te vragen. Ze gaf wel aan idd dat het van stress erger kon worden, maar daar zag ze nu geen rede toe. Dus geen idee... Ben echt zo opgelucht!


Fijn dat het 'maar' maagzweren zijn. Hopelijk is hij er snel van verlost!

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 19:33

Hannanas schreef:
Och wat sneu :(
Hoe konden ze op de echo de maagzweren zien?
Hopelijk helpen de medicijnen, wij hebben hier ook een hond met buikpijn.


Ze heeft het wel uitgelegd, de maagwand is enorm dik en daarop zitten plekken met onderbrekingen en dat schijnen maagzweren te zijn. Geen idee of ik het zo helemaal goed uitleg hoor, voor mij was er niks van te maken behalve 50 tinten grijs :')

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 23:44

Vanavond had hij ineens weer heel veel pijn, zo erg had hij nog niet eerder gehad. Hij piepte echt zo nu en dan. Uiteindelijk kreeg hij bewegingsdrang. Dus paar passen rond de tafel lopen en Stilstaan als een standbeeld voor een minuut of 2 om vervolgens weer te lopen. Toen hij op de bank lag piepte hij steeds, Uiteindelijk kwam hij met z'n billen tegen m'n bovenbeen aanliggen en ik voelde hem trillen gewoon. Op een gegeven moment wilde ik m'n telefoon van tafel pakken. Ik bewoog m'n bovenlichaam naar voren om m'n telefoon te pakken en Ted jankt het uit. Meteen dierenarts weer gebeld en na overleg mocht ik.hem een kwart paracetamol geven en als dat met een uur niet werkte moesten we langskomen. Na het geven van het kwartje, is hij gaan lopen en Stilstaan en 10 minuten voordat het uur voorbij was ging hij liggen en viel in slaap. Gelukkig hielp de paracetamol. Wat een ellende is dit zeg...

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 09:13

Straks weer naar de dierenarts. Hij spuugd slijm en onverteerd voer en heeft weer erge pijn.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Spannende dagen voor de boeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:32

Had de rest even gemist, veel sterkte voor straks!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:40

Heel veel sterkte