Welk kattengrit is ideaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 09:57

Hier ook de biocat de gele zak soms de groene zak ligt er aan welke in de aanbieding is

Marcella

Berichten: 36729
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:40


Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 11:12

Silica moesten die van mij niet. Gingen niet meer op de bak. Hadden we wat er nog was naar mijn schoonouders gedaan. Die kat van hun deed het plasje nog wel op silica maar de grote boodschap niet. Dus voor ons geen silica meer.

Voor ons nu thuis 3 bakken (2 katten) met 1 bak welkoop fijn grit klontvormend. Stuift ietsjes meer maar klontert heel goed en bevalt verder prima. Ander bakken zit biokat’s maar wel zonder geur want dat is ook geen succes hier. Die vind ik ook wel fijn. Is veel grover en heb het idee dat daardoor de klonten ook groot zijn maar goed. Dit gaat nu goed zo dus we veranderen er niks meer aan want het was best een zoektocht hier.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:17

Van het eigen merk Ranzijn heb ik een soort korrels van papier. Loopt eigenlijk niet uit. Een enkel korreltje.

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:31

Ik heb flamingo. Die gebruikt mijn vriendin ook in het kattenpension. Klontert goed, ruikt niet. Stoft allen wat als ze het vanuit de zak in de bak gooit maar dat is zo weg. Ja het wordt uitgelopen maar dat is een beetje mijn katten eigen die stormen met zo’n rotvaart die bak uit dat het alle kanten op vliegt. Maar na vele merken proberen vinden wij allemaal deze toch het fijnste. Wel wat duurder helaas maar ik doe er best lang mee met 4 katten. En af en toe een nestje kittens.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:32

RianneH schreef:
Alma Nature kattenzand, maar het kan zijn dat dit te veel uitloop is bij langharige katten. Onze kortharige nemen wel iets mee, ik zie het vooral op het zwarte tapijt op de trap, maar vindt het heel fijn kattenzand, en maakt perfecte klonten zonder geur.

https://www.intratuin.nl/almo-nature-ka ... gLPBPD_BwE


Dit vind ik ook verreweg het prettigste kattengrit en onze katten ook.
Het lijkt het meest op zand (wat een kat vaak het fijnste vindt), doet geen zeer aan de pootjes en het kan gewoon in de wc.
Fijne klonten en echt nooit zo weinig geur van kattengrit gehad.
M

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:36

De schep en schoon van AH, daarvan de duurdere variant. Is superspul, ander grint geprobeerd maar deze blijft bovenaan staan!

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 20:25

Iedereen bedankt voor alle aanbevelingen.

Ik zal alles eens na gaan kijken, want zie veeeele verschillende antwoorden.
Vind vooral de niet grit dingen ook erg intressant.

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:36

Boras schreef:
Voor ons niets anders dan kattengrit van de Lidl of van AH 4-voudige Hygiëne.

Goed en goedkoop.


Voor mij en onze katten ook die van de Lidl. En, altijd op voorraad en niet te duur….

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:35

Ik schop het topic even omhoog. Ik had altijd de 4 voudige kattenbakvulling van de AH (met actieve kool) maar deze is uit het asortiment en de nieuwe blauwe verpakking/zak is niet hetzelfde spul. Heel erg stoffig en klonterd niet zo goed.

Hebben jullie nog een goede vervanger voor de van de AH? Ik heb echt mega kieskeurige katten dus had al jaaaarenlang die van de AH omdat deze beste uit onze thuistest kwam :')

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:45

Oei, als het uit het assortiment is dan heb ik straks hetzelfde probleem hier. Als het echt niet meer terugkomt ga ik daar wel een klacht over indienen bij AH. Misschien komt het toch terug bij voldoende klachten.

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:49

tyleysmiley schreef:
[ [url=m/M8t79v.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D5E5Pp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze en besteld bij Plein.

Ze hebben meer varianten,ik heb ook nog van die korrels in 'soort van papier',maar die heb ik nog niet gebruikt...alleen de paarse(lavendel)en de groene(thee)


Dit vind ik een heel interessant bericht.
Want naast het uitlopen van kattengrit door het huis heen, is heel veel kattegrit totaal niet duurzaam en dat zou dit wel zijn...
Wij wonen erg afgelegen dus bezorging loopt niet altijd goed en dergelijk zware pakketten op een afgifte punt laten bezorgen vind ik niet zo netjes als ik dat kan voorkomen.
Ik ga op zoek naar of er een winkel in de buurt zit die dit spul verkoopt. En dan beginnen met 1 van onze meerdere kattenbakken vervangen voor dit spul...

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:51

Wij gebruiken 2 soorten, voor de ene bak die van de Jumbo, de blauwe en voor de andere bak Bio kat, de fresh.

Maar ook hier blijft alles uitlopen. Uitloopmat gehad maar onze poes vond het prettig om daarop te plassen >;) -O-

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:53


nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 13:40

3heathcliff5 schreef:
Oei, als het uit het assortiment is dan heb ik straks hetzelfde probleem hier. Als het echt niet meer terugkomt ga ik daar wel een klacht over indienen bij AH. Misschien komt het toch terug bij voldoende klachten.


Ja ik heb contact gehad met de klantenservice en ook een klacht ingediend maar ik kreeg inderdaad terug dat het landelijk uit het assortiment gaat (was ook bij aantal filialen en online in de bonus ivm leegverkoop) .. maar indienen van klachten is zeker de moeite waard want het nieuwe spul is echt niet te vergelijken!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:27


Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:50

Ik ga naar aanleiding van dit topic, de tofu korrels uitproberen.
Minder troep uitlopen zou ideaal zijn en tegelijkertijd is dat heel veel duurzamer dan wat we nu gebruiken.
De lokale dierenwinkel belde net terug dat ze dit sinds kort toevallig in het assortiment hebben zitten.

SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:58

nnicolex schreef:
3heathcliff5 schreef:
Oei, als het uit het assortiment is dan heb ik straks hetzelfde probleem hier. Als het echt niet meer terugkomt ga ik daar wel een klacht over indienen bij AH. Misschien komt het toch terug bij voldoende klachten.


Ja ik heb contact gehad met de klantenservice en ook een klacht ingediend maar ik kreeg inderdaad terug dat het landelijk uit het assortiment gaat (was ook bij aantal filialen en online in de bonus ivm leegverkoop) .. maar indienen van klachten is zeker de moeite waard want het nieuwe spul is echt niet te vergelijken!


Wat balen, ik wou net in dit topic de vraag stellen of deze nog verkrijgbaar is want hier ligt ie ook niet meer in de schappen.
Die ik nu heb van d'r AH is in een zal maar die stoft inderdaad veel meer.

Ik denk dat ik de van de Lidl en Aldi maar eens ga proberen.

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 15:29

Hier juist weer geen goede ervaringen met die van de lidl... Vind de klonten makkelijk uit elkaar vallen, de bak ligt bij mij vol met kleine stukjes die te klein zijn om met het schepje er uit te kunnen vissen. De lidl heeft nu tijdelijk een andere variant nog in zak, die heb ik net gehaald om dit weekend te proberen. Hopelijk is die beter, maar die is weer niet standaard in het assoirtement geloof ik.. Ellendige zoektocht dit

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 15:56

Nickeltje schreef:
Ik ga naar aanleiding van dit topic, de tofu korrels uitproberen.
Minder troep uitlopen zou ideaal zijn en tegelijkertijd is dat heel veel duurzamer dan wat we nu gebruiken.
De lokale dierenwinkel belde net terug dat ze dit sinds kort toevallig in het assortiment hebben zitten.


Jaaaa krijg je geen spijt van.
Ik heb totaal geen kieskeurige katten en kan alles in de bakken gooien,maar deze is en blijft bij mij favoriet.
Wat fijn dat ze deze bij je dierenwinkel verkopen..scheelt het in prijs?

Inmiddels de papierkorrels allang opgemaakt en wat een ellende.
Het stinkt behoorlijk,niet voor herhaling vatbaar.

De tofu korrels blijven echt favoriet.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:01

Hier blijft de kattenbakvulling van Almo nature al jarenlang favoriet. Het mag door de wc, het komt het dichtste bij de natuurlijke voorkeur van de kat (zand) en geen geur.
Wel ietsje uitloop, maar dat vegen we elke dag even opzij en neem ik voor lief.

https://www.plein.nl/almo-nature-cat-li ... FkEALw_wcB

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 16:06

tyleysmiley schreef:
Nickeltje schreef:
Ik ga naar aanleiding van dit topic, de tofu korrels uitproberen.
Minder troep uitlopen zou ideaal zijn en tegelijkertijd is dat heel veel duurzamer dan wat we nu gebruiken.
De lokale dierenwinkel belde net terug dat ze dit sinds kort toevallig in het assortiment hebben zitten.


Jaaaa krijg je geen spijt van.
Ik heb totaal geen kieskeurige katten en kan alles in de bakken gooien,maar deze is en blijft bij mij favoriet.
Wat fijn dat ze deze bij je dierenwinkel verkopen..scheelt het in prijs?

Inmiddels de papierkorrels allang opgemaakt en wat een ellende.
Het stinkt behoorlijk,niet voor herhaling vatbaar.

De tofu korrels blijven echt favoriet.



Welk merk heb jij?

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:16

tyleysmiley schreef:
Nickeltje schreef:
Ik ga naar aanleiding van dit topic, de tofu korrels uitproberen.
Minder troep uitlopen zou ideaal zijn en tegelijkertijd is dat heel veel duurzamer dan wat we nu gebruiken.
De lokale dierenwinkel belde net terug dat ze dit sinds kort toevallig in het assortiment hebben zitten.


Jaaaa krijg je geen spijt van.
Ik heb totaal geen kieskeurige katten en kan alles in de bakken gooien,maar deze is en blijft bij mij favoriet.
Wat fijn dat ze deze bij je dierenwinkel verkopen..scheelt het in prijs?

Inmiddels de papierkorrels allang opgemaakt en wat een ellende.
Het stinkt behoorlijk,niet voor herhaling vatbaar.

De tofu korrels blijven echt favoriet.


Dan ga ik de papieren korrels ook gewoon niet uitproberen ;)
Of het in prijs scheelt weet ik niet, ik heb aan de telefoon niet naar de prijs gevraagd.
Laten bezorgen geeft ook bezorgkosten, en in ons geval vaak veel ergernis omdat het niet of slecht bezorgd wordt op ons afgelegen adres, dus een enkele euro meer maar zelf de regie hebben in het in een winkel kopen heeft dan maar de voorkeur.
Mijn vriend is morgen aan het thuiswerken en gaat het in de winkel halen.
Wordt eventueel vervolgd als mensen nieuwsgierig zijn.

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:49

Ik heb momenteel om te testen de tofu korrels van hoopa. Wij gaan dit vanuit de cattery waarschijnlijk verkopen. Ik ben er heel enthousiast over. Het klonterd goed, zeer weinig uitloop behalve als Elani besluit het eruit te vissen om mee te spelen. Het mag in de groene container en in de wc.
Het neemt veel vocht op waardoor je minder afval hebt.

We hebben het nu een maand erin zitten in 1 bak. De rest nog niet en gaan straks nog een bak erbij pakken.
Ook voor de kittens zeer fijn want mochten ze dit eten dan kan her geen kwaad. Ik vind het ook niet stinken of ruiken.

Voordeel ten opzichte van bentoniet is dat dit niet blijft plakken aan de bodem. Dus over een paar weken zullen wij waarschijnlijk zelf verkooppunt worden van dit grit.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:00

xoranlover schreef:
Ik heb momenteel om te testen de tofu korrels van hoopa. Wij gaan dit vanuit de cattery waarschijnlijk verkopen. Ik ben er heel enthousiast over. Het klonterd goed, zeer weinig uitloop behalve als Elani besluit het eruit te vissen om mee te spelen. Het mag in de groene container en in de wc.
Het neemt veel vocht op waardoor je minder afval hebt.

We hebben het nu een maand erin zitten in 1 bak. De rest nog niet en gaan straks nog een bak erbij pakken.
Ook voor de kittens zeer fijn want mochten ze dit eten dan kan her geen kwaad. Ik vind het ook niet stinken of ruiken.

Voordeel ten opzichte van bentoniet is dat dit niet blijft plakken aan de bodem. Dus over een paar weken zullen wij waarschijnlijk zelf verkooppunt worden van dit grit.


Mijn interesse is gewekt, hoe vaak verschoon jij de kattenbakken in zn geheel? En doe je dan alles in de groene container?