Welk kattengrit is ideaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 21:17

Ik gebruik houtpellets voor de kachel,niet de speciaal voor katten.
Is hetzelfde maar veel goedkoper,5.99€ voor 15kg.
Geen uitloop behalve wanneer ze al grotendeels uit elkaar zijn gevallen.
Daarom op zoek naar bakken met dubbele bodem.

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:36

Wij gebruiken nu korrels van de Jumbo, maar ik trek het niet meer :')

De korrels liggen overal en wordt soms misselijk van de lucht... Mijn man zweert er echter bij want het is zo makkelijk schoonmaken... Wat kan ik stiekem bestellen en gebruiken? Geen gekke luchtjes, geen korrels die door het hele huis liggen, help :+

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:41

Ik ben inmiddels een maand verder met uitproberen van de tofu korrels.
Behoorlijk aan de prijs om mee te beginnen.
Maar... Makkelijk uit te scheppen (mooie klonten van plas en drollen zitten er droog tussen), stinkt niet en knoeit eigenlijk niet. Behalve bij die ene die echt tot op de bodem van de bak aan het spitten is en dan zelfs maar weinig knoei.

Buiten de prijzige start verlies ik met schoonhouden maar weinig spul dus gaat een volle bak erg lang mee voordat ik weer aan moet vullen.
Ik ben heel erg blij met deze heel veel duurzamere optie.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:42

NikkivanOlst schreef:
Wij gebruiken nu korrels van de Jumbo, maar ik trek het niet meer :')

De korrels liggen overal en wordt soms misselijk van de lucht... Mijn man zweert er echter bij want het is zo makkelijk schoonmaken... Wat kan ik stiekem bestellen en gebruiken? Geen gekke luchtjes, geen korrels die door het hele huis liggen, help :+

De Aldi. Iets minder geurabsorberend dan de ongeëvenaarde oude AH-korrels maar een heel stuk beter dan die van de Plus of de Jumbo. Je pakt dan wel bij de Aldi het grit in een pak, niet in een zak. Dit grit heet Alexis, voor 2 pakken betaalde ik vanmiddag 7 euro.

Ook van dit grit krijg je korreltjes op de vloer. Ik heb nog geen (mineraal) grit gevonden waarmee je dat niet hebt, het blijft nou eenmaal aan hun pootjes plakken. Naast mijn kattenbakken staat een stoffer en blik, 's ochtends en 's avonds neem ik dat even ter hand en dat vind ik prima te doen. Het is nog geen minuut werk.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:57

Even een andere boeg, hebben hier mensen een automatische kattenbak? Wat zijn de ervaringen daar mee? Ik zit er toch met een schuin oog naar te kijken als ik eerlijk ben..

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:13

@NikkivanOlst: de kattengrit van Hornbach, als dat bij je in de buurt is. Sivocat super soft kattengrit is een stuk beter dan de doorsnee supermarktgrit en ook nog eens heel betaalbaar. 12 liter voor € 8.49.

@Celiien: over een automatische kattenbak. Die hebben wij. Een Litter Robot. Heel fijn apparaat, scheelt een hoop werk en altijd een schone bak voor de katten. Kan ik echt aanraden. Mocht je er meer informatie over willen hebben laat maar weten.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:33

Nickeltje schreef:
Ik ben inmiddels een maand verder met uitproberen van de tofu korrels.
Behoorlijk aan de prijs om mee te beginnen.
Maar... Makkelijk uit te scheppen (mooie klonten van plas en drollen zitten er droog tussen), stinkt niet en knoeit eigenlijk niet. Behalve bij die ene die echt tot op de bodem van de bak aan het spitten is en dan zelfs maar weinig knoei.

Buiten de prijzige start verlies ik met schoonhouden maar weinig spul dus gaat een volle bak erg lang mee voordat ik weer aan moet vullen.
Ik ben heel erg blij met deze heel veel duurzamere optie.


Wij hebben het ook geprobeerd, maar onze kat vindt het helemaal niets. Hebben eerst een klein beetje gemengd met zn oude grit, maar hij is er 1x opgegaan en toen nooit weer :+
Dus wij blijven bij de almo nature. Vind ik ook duurzaam, zelfde prijs, maar wel wat meer uitloop.

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 18:51

Merlen schreef:
Ik gebruik houtpellets voor de kachel,niet de speciaal voor katten.
Is hetzelfde maar veel goedkoper,5.99€ voor 15kg.
Geen uitloop behalve wanneer ze al grotendeels uit elkaar zijn gevallen.
Daarom op zoek naar bakken met dubbele bodem.


De peewee heeft een dubbele bodem.

Zelf zijn we weer overgestapt naar houtkorrels, het grit bleef ik ruiken en lag door het hele huis

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:29

Heb het hele topic niet door gelezen, maar vind dat zo'n bak ook veel scheelt waarbij ze erboven in moeten springen. Heb gewone kattegrit en er ligt bijna nooit meer wat naast. Afbeelding

Bitchy
Berichten: 314
Geregistreerd: 29-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:43

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik ben uitermate tevreden over het grit van aldi en lidl

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:05

De peewee vind ik persoonlijk duur en ik heb er 4 nodig.
Maar ik zag deze op Ali.
Heeft wel geen deksel maar daar kan ik wel iets op verzinnen.

Afbeelding

Ik heb voor één kat een bak zonder deksel nodig,de rest mag met deksel.