Waar goeie kluiven bestellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 23:33

Mijn nieuwe aanwinst heeft nogal wat kauw behoefte en is redelijk fanatiek hierin. Dus er gaan aardig wat snacks doorheen in een week. Geen punt. Maar ik wil hem graag lekkere stevige kluiven aanbieden waar hij echt op los kan gaan. Ik ben een beetje uit dat soort dingen omdat mijn vorige alleen maar 1 type wilde. Dus zoek ik eigenlijk de top tips voor waar te bestellen (en de wat hoor ik natuurlijk ook graag)

In de lokale winkels vind ik vooral veel snel kauwwerk voor een hoge prijs. Dat kan natuurlijk ook prima, maar dan heb ik ze liever in grootverpakking. Een bot waar ie wat langer mee doet zou me liever zijn. Hij kent nog niet veel verschillende opties. Zijn vorige eigenaar gaf varkensoren, daar is ie hier gek genoeg niet extreem dol op, maar dat soort dunne dingen gaan heel snel op ook. Hij gaat dol op die mergpijpbotten en daar gooit en bijt ie uren mee, maar dat vind mijn vloer niet top en uiteindelijk is dat ook weer net iets te veel frustratie. Ik wil liever geen vuile stinkbotten in huis.

Wie heeft er top shop adressen met kluifkeus voor hem?

Hij is trouwens btw een 1,5 jarige smooth collie reu. Dus geen baby meer ;)

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:38


Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:38


Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:39

Ik haal meestal een 'knietje ' bij de slager.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:42

Ik bestel ook bij Durks, of bij Barkkings & qua kluiven is https://www.awarepetproducts.nl/ ook een fijne site.

Op wedstrijden staat justfordogs vaker met stand en die heeft vaker verschillende acties qua soorten.

Kophuidplaten doen het altijd goed, daar doen ze ook echt lang mee. Net zoals staven en dergelijke.

Qua snacks waar ze wel iets langer mee doen maar niet té lang vind ik buffelen met pit een uitkomst.

En aangezien het SC is, is een foto plaatsne verplicht. Waar komt ie vandaan?

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:47

Laatst bijgewerkt door mika11 op 25-01-24 23:49, in het totaal 4 keer bewerkt

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:48

Mijn corgi is dol op Yak/ kaaskluiven. Alleen altijd opletten op het laatste stukje kaaskluif dat je die weghaalt als die te klein worden.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 00:11

Durks ziet er alvast top uit. Zag al ergens staan per kilo. Dat maakt het meestal al een stuk leuker.
Ik lees verder alle links hoor. Ga ze allemaal opslaan en kijken wat bevalt.

KimD schreef:
Ik bestel ook bij Durks, of bij Barkkings & qua kluiven is https://www.awarepetproducts.nl/ ook een fijne site.

Op wedstrijden staat justfordogs vaker met stand en die heeft vaker verschillende acties qua soorten.

Kophuidplaten doen het altijd goed, daar doen ze ook echt lang mee. Net zoals staven en dergelijke.

Qua snacks waar ze wel iets langer mee doen maar niet té lang vind ik buffelen met pit een uitkomst.

En aangezien het SC is, is een foto plaatsne verplicht. Waar komt ie vandaan?


Staven en kophuidplaten gaat ie echt heel vlot doorheen, verbaasde me nogal. Hij is niet het type van rustig aan kauwen. En op de platen gromt ie ook echt, dus die laat ik voor nu liever even achterwegen.

Ik hoor een rasfan :) Een stiekem foto'tje moet wel kunnen.

Afbeelding

Ik heb hem van zijn fokker in Oost Duitsland opgehaald. Mijn vorige kwam daar (via ene tussenstop) ook vandaan. Dus was super blij dat ik deze knapperd mij gegund werd door haar.


MaiNat schreef:
Mijn corgi is dol op Yak/ kaaskluiven. Alleen altijd opletten op het laatste stukje kaaskluif dat je die weghaalt als die te klein worden.


Die zien er apart uit. Is dat wel hard?

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:11

Een mailtje sturen naar https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... densnacks/ voor wat advies op maat is mijn tip.

Ze hebben ons hele goede tips gegeven voor de juiste dingen op te proberen met onze zeer fanatieke kluiver. Weet niet of ze duurder of goedkoper zijn vergeleken met anderen, maar wel fijne service en veel goede reviews

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:15

Ja, kaaskluiven zijn echt heel hard!

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:16

Onze bullmastiff is gek op olijfhout en doet daar redelijk lang mee.

Lukasje
Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:25

Je zou ook olijfhout of koffieboomwortelhout kunnen proberen. Het verbaasde me maar mijn hond kauwt daar regelmatig op.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 00:33

Ik wilde al vragen waar ik die kan vinden. Maar de link van luff heeft die. Dus die kan in het winkelwagentje daar. Mag ie proberen, hij vond hertengewei niet zo interessant. Maar de tafelpoten wel :D Dus proberen waard.

Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:34

Yak kaas, hertengewei,waterbuffelhoorn zijn goede kluiven

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 01:00

Kameel is vaak ook vrij hard dus duurt ietsje langer met kluiven (maar geen dag). Qua kluiven die niet binnen een dag op gaan heb ik hier tegenwoordig een stuk paardenbeen. Maar net als bij gewei zijn de meningen verdeeld over schade aan tanden ervan. Houd ook altijd in de gaten of het stuk gaat, ik heb een keer een been gehad dat afbrokkelde. Dat was dus niet goed/veilig.
Die kaasstaven gaan ook wel iets langer mee dan een dag (max een paar dagen als je ze tussendoor afpakt), maar gaven hier onwijs gesmeer net als hout. Ik weet alleen niet meer welke variant het was, ik dacht koffie, maar ik had ooooveral snippers liggen. Het zit nu nog in z'n badjas, ondanks meerdere avondsessies met de hand eruit plukken en wassen.

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:55

Hertengewei inderdaad al is dat hier afwisselend hoe lekker ze het vinden.
Favoriet is toch wel stuk paardenbot. Doen ze aardig lang ondanks dat ze echt super fanatiek ermee zijn.

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:02

Durks, Keetjes, Bellobox, Barkkings zijn allemaal prima sites voor stevige kluiven voor de lekkere doorknagers! Ik wissel alles een beetje af.

Gewei zou ik zeker niét doen, daar kun je echt problemen mee krijgen met het gebit :o
Yakstaven vind ik ook eng nadat ik via insta heb meegekregen hoe een jonge hond (geen pup) is overleden door een splinter van zo'n yakstaaf. Yak kaas geef ik alleen nog maar gepoft.
Olijfhout heb ik ook wel eens gegeven en is mijn hond gek op, maar tegenwoordig splintert hij dit veel te makkelijk dus geef ik ook niet meer.

Bij ons is een 20 - 30 minuten knagen meer dan afdoende, dus ik geef het vaakst kophuid staven of platen. Keetjes heeft bijv ook extra dikke/harde en die vindt hij érg lekker. Runderoren zonder haar doet hij wel een paar sessies mee, met haar is een delicatesse die met 20 minuten weg is. :') Die zijn overigens wel groter en "dikker".
Gedroogde runderneuzen zijn ook een dikke vette hit hier! En behoorlijk stevige snack.

Overigens ligt hier altijd wel iets van kauwspeelgoed wat hij pakt als hij even wil rommelen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:11

Veulen84 schreef:
Durks ziet er alvast top uit. Zag al ergens staan per kilo. Dat maakt het meestal al een stuk leuker.
Ik lees verder alle links hoor. Ga ze allemaal opslaan en kijken wat bevalt.

KimD schreef:
Ik bestel ook bij Durks, of bij Barkkings & qua kluiven is https://www.awarepetproducts.nl/ ook een fijne site.

Op wedstrijden staat justfordogs vaker met stand en die heeft vaker verschillende acties qua soorten.

Kophuidplaten doen het altijd goed, daar doen ze ook echt lang mee. Net zoals staven en dergelijke.

Qua snacks waar ze wel iets langer mee doen maar niet té lang vind ik buffelen met pit een uitkomst.

En aangezien het SC is, is een foto plaatsne verplicht. Waar komt ie vandaan?


Staven en kophuidplaten gaat ie echt heel vlot doorheen, verbaasde me nogal. Hij is niet het type van rustig aan kauwen. En op de platen gromt ie ook echt, dus die laat ik voor nu liever even achterwegen.

Ik hoor een rasfan :) Een stiekem foto'tje moet wel kunnen.

[ [url=m/BTUun3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem van zijn fokker in Oost Duitsland opgehaald. Mijn vorige kwam daar (via ene tussenstop) ook vandaan. Dus was super blij dat ik deze knapperd mij gegund werd door haar.


MaiNat schreef:
Mijn corgi is dol op Yak/ kaaskluiven. Alleen altijd opletten op het laatste stukje kaaskluif dat je die weghaalt als die te klein worden.


Die zien er apart uit. Is dat wel hard?


Ik heb er zelf drie en fok ze, dus ik mag mezelf wel een fan noemen ja. _O-

Wat fijn dat je hem hebt gekregen! Als herplaatser begrijp ik?

kinel
Berichten: 2187
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:15

Kijk eens bij m’n werk op de website. Dierapotheker.nl
Wij verkopen heel veel soorten kluiven.

herr_balou
Berichten: 1456
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:01

Ik zie dat Keetjes Achillespees en Nekspier (ik ken dat als geelhaar, denk ik) van Rund heeft, dat zijn mits goed gedroogd (niet te droog want dan brokkelt vooral de nekspier) zeer stevige kluiven. Jammer dat het niet van Kameel beschikbaar is want dat is nog steviger.

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:21

Oh leuk, ook een smoothie! <3 Ik heb een meisjes tricolor! Snackt ook graag!

De hertenhuid strips van Timo (Pets Place) zijn de enige snacks die ik uit een fysieke winkel haal en waar ze lang mee doet. Voor de rest zijn kamelenkophuid en runderkophuidplaten winners. Helaas lijkt ze overgevoelig op rund dus die krijgt ze niet meer.

Barkkings, keetjes, Jan van driel zijn webshops waar ik wel eens bestel!

De yakkaas was ook leuk maar vind ik echt te hard. Even als gewei of mergpijp. Mijn hond heeft een heel klein stukje van haar hoektand gechipt en daarom ben ik wel extra voorzichtig.

hagelslag
Berichten: 9040
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:40

Ik bestel altijd via ebay een bult runderoren.

Of runderkophuid. Maar de laatste niet meer ivm ouder/slechter gebit van de kleinste hond.

Maar qua prijs maakt het flink verschil.
Toen jiske nog jonger was kreeg ze vaak 1 a 2 oren per dag.
Vooral toen ze haar melkgebit aan het wisselen was.
Nu merk je aan haar waneer ze weer 1 nodig is. En dan krijgt ze die ook

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:52

Wij hebben veel verschillende kluiven waar honden lang mee bezig zijn.

Paardenstaart, paardenbot, runderkophuid (of kamelen kophuid, of andere diersoorten mocht je hond niet tegen rund kunnen), runderoren met pit (al zijn die wel iets minder hard dan de rest)
We hebben ook een fysieke winkel en zowel online als in de fysieke winkel zijn bovenstaande producten heel populair.
Mocht je meer info willen dan mag je altijd een pb sturen

www.beestachtiggoed.nl

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:33

Ik bestel zelf altijd bij https://www.dogbite.nl. Sommige producten zijn per 1/2/5 kg te koop wat interessant is bij het hebben van een of meerdere grote honden!

Mijn hond is echt een schredder (zijn bijnaam ook *D ) en ik ben fan van de runderkophuid, dogbite verkoopt die in verschillende vormen en maten. Ik geef hier graag een 'plaat'.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:37