Waar goeie kluiven bestellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:54

Bij de (zelf slachtende ) slager kun je vaak wel grote stukken runderbotten halen.

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:13


Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:16

Kijk alsjeblieft uit met harde kluiven. Wij zijn onze hond verloren hieraan en toevallig de buren van mijn moeder precies hetzelfde. Onze hond was al ouder maar die van de buren nog jong. Beiden gestikt in een harde kluif.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 16:35

Echt wat een toplinks al. Denk dat hij echt heel blij gaat zijn met wat ik voor nu heb uitgezocht. Ga nog even prijsvergelijken incl verzendkosten (Want de portomonee wil ook wat). Maar ik denk nu het meest aan kamelkophuid omdat ik dat nog niet getest heb. Ik zag ook ergens een grote zak runderplaten. Dat is fijn voor tussendoor en oortjes. Ik twijfel nog erg over het hout. Maar misschien dat ik die straks ergens bij het vergelijken toch nog in mijn mandje gooi. :o


Suzanne F. schreef:
Kijk alsjeblieft uit met harde kluiven. Wij zijn onze hond verloren hieraan en toevallig de buren van mijn moeder precies hetzelfde. Onze hond was al ouder maar die van de buren nog jong. Beiden gestikt in een harde kluif.


Hier ben ik me van bewust. Het moet daarom juist voor ook erg in verhouding staan. Ik haal ook altijd de laatste stukken weg om dat te voorkomen.


hagelslag schreef:
Ik bestel altijd via ebay een bult runderoren.

Of runderkophuid. Maar de laatste niet meer ivm ouder/slechter gebit van de kleinste hond.

Maar qua prijs maakt het flink verschil.
Toen jiske nog jonger was kreeg ze vaak 1 a 2 oren per dag.
Vooral toen ze haar melkgebit aan het wisselen was.
Nu merk je aan haar waneer ze weer 1 nodig is. En dan krijgt ze die ook


Ik weet dus niet zeker of ik dit aandurf. Hoe is de kwaliteit bij ebay? Ik heb nu een zak lamsoren liggen, vind ie erg lekker. Maar zo'n zak is snel leeg. Vooral ook omdat ik het tegelijk ook geef om hem te leren alleen te zijn. (uurtje weg, nieuw oor)


KimD schreef:
Ik heb er zelf drie en fok ze, dus ik mag mezelf wel een fan noemen ja. _O-

Wat fijn dat je hem hebt gekregen! Als herplaatser begrijp ik?


Grote fan dan ;) Grappig, want je komt ze echt niet zo heel vaak tegen. Het is een jonge reu die ze eigenlijk voor zichzelf had bedacht als dekreu. Maar hij deed het daar niet super goed in haar roedel. Ik heb hiervoor 2 keer eerder om precies dezelfde reden smooth reuen gehad en meer dan 20 jaar ervaring met ze. Dus toen ze hoorde dat ik weer actief opzoek was sprong ze er meteen op in.

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:58

Kaaskluiven en van die koffiehout kluiven.
Met de koffiehoutkluif is m’n hond nog steeds bezig.

In mijn stad is er ook een markt waar ze allemaal van die kauw dingen verkopen. Daar kan je ook vragen stellen en zo. Misschien is dat ook handig?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:48

Die kaaskluiven (yak gebeuren) heeft mn hollandse herder maar mn vorige sheltie dus gewoon binnen een paar tellen op….
Hier doen grote paarden kophuidplaten het goed mits ze dik zijn. En ik koop via diergigant altijd koeienhoeven xl in bulk , of de kalfshoeven (die zijn kleiner maar meer beschikbaar ), die hoeven liggen door het huis verstrooid, als ik er eentje tegen kom die aardig is afgekluifd mik ik m weg en krijgen ze een paar nieuwe bij.
Verder doet hij een moord voor de met bullepees gevulde barkoo kauwbotten van zooplus. De pens versie ook, maar van pens laat ie ruften en hoewel ik dat zelf geen probleem vind is het niet handig voor zn werk als assistentiehond hiervan liggen er ook stukken afgekluifd door huis en tuin. En deze heb ik mee onderweg. Hoeven maken teveel lawaai voor sommige locaties.
Hoax is een sloper als hij zich verveeld en heeft veel kauw behoefte. Gelukkig vind hij tot nu toe alles lekker en daar ben ik blij mee want mn vorige sheltie was vreselijk kieskeurig en at zo’n beetje enkel zelf gedroogd spul. Maar hier ligt dus veer kauwspul door t huis zodat hij dat pakt in plaats van mn dure schoenen, mn infrarood kussen of zn eigen mand

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:05

Mijn hond vermaakt zich nog het best met runderkophuid (wel snel op) en een goedkoop kluifje van de Action. Wel dat spul wat in het midden zit eruit gehaald, en de op de maat van het gat gelet ivm klem kunnen komen te zitten rond de onderkaak. Ik had ook koffiehout ooit meegenomen, maar daar heeft ze niet veel aan gekluifd. Pensstaafjes heeft ze ooit een darmbacterie van gekregen. Dus dat geef ik niet meer.

love_mandy

Berichten: 2935
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:10

Nog een smoothie! Wat leuk.

Zag dat durks en barkkings ook al een aantal keer waren genoemd. Je kunt hen ook altijd om advies vragen, dan kunnen ze je wat aanraders geven. Daarnaast verkoopt durks ook een boneguard, zo hoef je niet bang te zijn dat ze het laatste stukje inslikken.
Mijn smooth (gefokt door KimD) is nog een pup maar ook gek op kauwen. Dingen zoals runderoren kosten hem echt niet veel tijd.

Je kunt ook nog gaan voor de doorbijtersbox van Bellobox, daar zitten veel snacks in waar ze lang mee kunnen doen.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:25

Mocht je willen sparren mag je altijd een pb sturen. :)
Momenteel iets minder actief. Maar PB’s en mails beantwoord ik gewoon. :)

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:05

herr_balou schreef:
Ik zie dat Keetjes Achillespees en Nekspier (ik ken dat als geelhaar, denk ik) van Rund heeft, dat zijn mits goed gedroogd (niet te droog want dan brokkelt vooral de nekspier) zeer stevige kluiven. Jammer dat het niet van Kameel beschikbaar is want dat is nog steviger.

Die nekspier hebben de mijne altijd zo weg.
De Happy Keetjes extra hard en dik zijn top. Dat is lekker dikke runderkophuid. Mijn husky reu is heel kieskeurig en de snacks van Keetjes zijn een van de weinige waar hij voor aan komt hollen. Ik bestel er al jaren naar volle tevredenheid.

herr_balou
Berichten: 1456
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 23:01

Grappig, mijn hond had juist altijd de runderkophuid zo weg en deed veel langer met geelhaar. De geelhaar was overigens van kameel.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:00

Wij geven onze honden 's-avonds altijd een stuk runderkophuid of een runderoor. Van de runderkophuid kopen we van die lange stukken, per vijf of zes verpakt, en die zaagt met man in kortere stukken. We kijken meestal waar het op dat moment een beetje voordelig verkrijgbaar is, maar vaak komt het gewoon van Ranzijn, voor 12 euro. Daar hebben we dan 25 stukken voor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:28

Dat is echt goedkoop Sammyoo.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Waar goeie kluiven bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:07

Witjes verzendhuis heeft ook veel harde kluiven..

Zelf koop ik altijd bij bepaalde shops op Ebay... en ben ook heel goed in bieden, dat scheelt vaak echt heel veel...Maar waar ik bv kophuidplaten koop zijn ze dan rond de 11 euro de kilo, dat vind ik wel een redelijk nette prijs..