Hond doet niks buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:47

Super gedaan…

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 10:04

Sidney1833 schreef:
Bedankt iedereen! Ik denk idd dat voor haar 3 á 4x echt de Max is. Hoewel gedragstherapeuten en dierenartsen zeggen dat ze elke 2 uur moet. Dat werkt gewoon simpelweg niet voor haar. Net zoals de tuin, plasmatjes en dergelijke.

Ik ben blij dat we nu een zeer effectieve manier hebben gevonden zonder stress! Het wennen komt wel, alle ruimte en tijd :)


Omdat mensen meteen denken aan onzindelijkheid bij in huis plassen en poepen. In plaats van juist realiseren dat hond juist goed zindelijk was, anders had ze het niet zo lang opgehouden tussendoor.
Voor een pup of hond die niet zindelijk ia in huis werkt die 2 uur goed, of eigenlijk na slapen, eten, spelen enzovoorts.
Maar voor honden die zich onveilig voelen buiten werkt zo vaak naar buiten idd niet. Dan wordt het bijna erger en wordt alles onrustig, terwijl je nu met vaste tijden en alleen maar naar 1 plek gaan zonder wandelen juist houvast en ritme en regelmaat geeft.

Heel goed gedaan! Super fijn

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 13:00

Verschillende dierenartsen en verdachts therapeuten hier in de regio (zuid-west Nederland) vooral de dierenartsen zeiden dat dit echt moest en stonden erop. Had er meerdere gebeld. Maargoed, lekker eigenwijs, want dat doen we toch niet. 3x werkt voor nu prima, dus dat houden we zo. Tenzij ze zelf aangeeft vaker te moeten.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:14

De dierenartsen verbazen me niet, die hebben toch weinig met training enzovoorts te maken. De gt's vind ik apart, maar aan de andere kant ook niet. Er zijn er zat waar ik never nooit heen zou gaan, omdat hun ideeën mijlenver af staan van die van mij.

Je hebt iets wat werkt dus top! Maakt niet uit dat het zogenaamd fout zou zijn, zat honden hebben al laten zien dat het juist extreem goed kan werken

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:21

Wellicht heeft TS gemeld dat de hond onzindelijk is. Dan is iedere 2 uur een goed advies.
Ik weet nu -sinds dit topic- dat de hond niet onzindelijk is, maar niet wil plassen/poepen. Ik gooide dat onder één noemer; onzindelijk.

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 14:08

@rien10: dat heb ik dus absoluut niet gezegd. Ik had duidelijk vermeld de hond nog maar 2 weken te hebben. En dat ze alles inhoud en dan elke 3/4 dagen alles binnen laat lopen op één plek. En dat het “leek” alsof ze het gewoon niet durfte. Heb er ook bij gezegd dat ik denk dat ze meer rust nodig had (toen ze 6x minimaal adviseerde). Wat mywishmax zegt daar denk ik aan bij alle dieren organisaties hierzo. Alsof alles via één richtlijn moet. En niet gekeken wordt naar elk dier op zich. Heel vervelend want wil ze allemaal een boze mail doen met dat ze het slechtste advies ooit hebben gegeven. Maar dat heeft toch geen zin

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:28

Ts in welke plaats woon je?

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:33

Sidney1833 schreef:
@rien10: dat heb ik dus absoluut niet gezegd. Ik had duidelijk vermeld de hond nog maar 2 weken te hebben. En dat ze alles inhoud en dan elke 3/4 dagen alles binnen laat lopen op één plek. En dat het “leek” alsof ze het gewoon niet durfte. Heb er ook bij gezegd dat ik denk dat ze meer rust nodig had (toen ze 6x minimaal adviseerde). Wat mywishmax zegt daar denk ik aan bij alle dieren organisaties hierzo. Alsof alles via één richtlijn moet. En niet gekeken wordt naar elk dier op zich. Heel vervelend want wil ze allemaal een boze mail doen met dat ze het slechtste advies ooit hebben gegeven. Maar dat heeft toch geen zin

En daarom zeg ik ook; wellicht. De interpretatie dat de hond niet zindelijk was, is van mij. Mijn misvatting.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:41

Een boze mail heeft geen zin, maar een normale wel.
Hier kun je wellicht andere mensen en honden weer mee helpen.
Niemand is te oud om te leren, ook de medewerkers van die organisaties niet, toch?

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:51

Ik heb er ook een uit het buitenland. Is met 4 maanden hier heen gekomen, eerst bij andere mensen die geen ervaring hadden met honden.. Die zijn alles wat haar angstig maakte uit de weg gegaan. Dat is ook niet helemaal handig geweest, maar goed het is zoals het is. Onze Ringel vindt het alleen leuk om 's morgens te wandelen en naar haar bekende uitlaatveld te gaan. De rest van de dag gaat ze liever niet. Normaal wandelen wij ook 4x per dag, alleen zij gaat maar 3x mee, waarvan Molly nog een 4de ronde alleen voor zichzelf heeft als snuffelwandeling. Die doet dat niet om te poepen of de plassen, maar gewoon door de wijk heen struinen en heel veel snuffelen. Ringel is overdag te gespannen voor snuffelen.

Ringel heeft vooral veel baat bij leiderschap en iemand die door pakt en vooral dingen waar ze bekend mee is. Dat heeft vooral te maken, omdat het meeste dan voorspelbaar is. Gelukkig gaat het steeds beter, maar ik denk dat vooral tijd en voorspelbaarheid een enorme winst kan geven.

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 15:25

Ik woon in zuid/west Nederland, waar precies zeg ik liever niet, ben bang voor herkenning….

Ik denk dat een mail überhaupt geen zin heeft, nogal nors folk hierzo.

Onze hond blijft Max 3-4x gaan wat andere ook zeggen. Dat gaat hier gewoon goed nu (soms doet ze iets, soms niet) maar heb niet meer hoeven schrobben in huis.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:51

Dat klinkt al hoopvol, ts!
Wat ik een heel fijne tip vond, die ik kreeg bij mijn buitenlandse honden, was: de eerste weken alleen hetzelfde stukje te wandelen. Echt iedere wandeling, iedere dag hetzelfde stukje zodat je hond langzaam aan de omgeving gewend raakt.

Dat heeft zeker mijn Roemeentje goed gedaan, de rustige (saaie :o ) opbouw.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:55

Sidney1833 schreef:
@rien10: dat heb ik dus absoluut niet gezegd. Ik had duidelijk vermeld de hond nog maar 2 weken te hebben. En dat ze alles inhoud en dan elke 3/4 dagen alles binnen laat lopen op één plek. En dat het “leek” alsof ze het gewoon niet durfte. Heb er ook bij gezegd dat ik denk dat ze meer rust nodig had (toen ze 6x minimaal adviseerde). Wat mywishmax zegt daar denk ik aan bij alle dieren organisaties hierzo. Alsof alles via één richtlijn moet. En niet gekeken wordt naar elk dier op zich. Heel vervelend want wil ze allemaal een boze mail doen met dat ze het slechtste advies ooit hebben gegeven. Maar dat heeft toch geen zin


Je zegt zelf in je OP dat de hond perfect zindelijk zou zijn maar dat blijkbaar niet is... Sowieso snap ik je houding niet echt dat je nu ineens het wiel hebt uitgevonden. Als je daar hetzelfde verhaal hebt verteld als hier snap ik de adviezen best wel. Zeker als het gewoon ff snel over de telefoon heen gaat, ik kan me amper voorstellen dat je met meerdere GT een intake hebt gehad op 2 weken tijd die gericht advies konden geven.

Fijn dat het plots beter gaat en je een ritme hebt gevonden met haar. Hopelijk groeien jullie nog samen.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:57

Dan zou ik op deze weg voorlopig doorgaan. :D

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 21:34

@schuur: nou dat is nou eenmaal zo! Ik bekijk het liever positief. Het gaat nu opeens mega goed en daar ben ik blij mee! Zeker fijn dat het goed gaat en de rest komt vanzelf!

@momo94: dat gaan we zeker doen!

@speirs: dat Deden we al vanaf het begin!

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:11

De hond WAS zindelijk waar hij eerst woonde, verhuizen geeft soms echt veranderingen in het gedrag.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:05

marleen_usar schreef:
De hond WAS zindelijk waar hij eerst woonde, verhuizen geeft soms echt veranderingen in het gedrag.

De hond IS ook zindelijk bij TS.
Laat niets zomaar lopen. Is dus zindelijk. Deze fout maakte ik ook

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 08:51

Kleine update: vanmorgen vroeg weer geplast. Eerst 2 dagen 1x per 24 uur en nu de 3e dag al de 2e keer. Mega trots op haar! Ze doet het mega goed!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:45

Wat een knapperd TS! Alsof ze het topic meegelezen heeft haha.

Misschien dat het van je af schrijven voor minder frustratie heeft gezorgd waardoor het opeens lukte!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:02

Goed zo! Nu ben ik erg benieuwd naar het hondje, heb je foto?

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 10:42

Dit is ze! Misschien wel ja, misschien de frustratie

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 10:43

Foto lukt niet echt

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 10:44

Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:58

Wat een leukerd!

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Hond doet niks buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:17

Wat een super leuke hond en fijn om te horen dat het al een stuk beter gaat. Hoe meer ze went hoe beter het zal gaan, maar het begin is gemaakt!

Misschien zou je nog eens kunnen kijken naar een ander tuigje. Deze zit niet prettig bij de schouders en kunnen ze makkelijk uit ontsnappen als ze achteruit lopen.