Hulp gevraagd: wie spreekt Frans?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Hulp gevraagd: wie spreekt Frans?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 10:19

In 2006 heb ik een Basset Blue de Gascogne gekocht en opgehaald uit Frankrijk.
Toentertijd verliep het contact via email en google translate. :D
Meissie is bijna 12 jaar geworden, en sindsdien zijn we een beetje verknocht aan het ras.

We willen nu graag opnieuw een basset blue kopen, maar ik heb alleen nog het adres en telefoonnummer van de fokker van Meissie.

Ik zoek iemand die Frans spreekt en voor mij zou willen bellen om het emailadres te achterhalen (als de fokker uberhaupt nog actief is)
Wanneer bellen niet werkt, want wie heeft tegenwoordig nog een landlijn :+ ....dan wil ik een briefje in het Frans sturen. Google translate brengt me ver maar iemand die even meeleest of het geen onzin is stelt me dan toch wel gerust.

Het topic uit 2006

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=645111&p=18056301#p18056301

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hulp gevraagd: wie spreekt Frans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:38

Misschien even een andere gedachtegang, heeft de fokker onder de FCI kennelnaam niet een Facebook, website of instagram?

Of die eens in Google gooien? Misschien komt er een naam of iets waar je contact kunt leggen naar voren?

Ik spreek helaas geen Frans, dus daar kan ik je echt niet mee helpen. :') Succes!

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:13

Ik spreek redelijk Frans, dus je briefje nakijken wil ik zeker even voor je doen.
Bellen tijdens de uren is hier moeilijk, dus misschien is er iemand anders die je daar sneller mee kan helpen.

office
Berichten: 804
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:42


Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hulp gevraagd: wie spreekt Frans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:48

Neem gewoon even contact op met de NL rasvereniging: https://www.nederlandsebrakkenclub.nl/pupinformatie/
Op deze pagina is een PDF te downloaden met een telefoonnummer van een contactpersoon van de Basset Bleu. Die zal vast weten waar in Frankrijk (en in NL en BE) fokkers zitten.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Hulp gevraagd: wie spreekt Frans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:56

Ik woon in Frankrijk, als je wilt kan ik wel voor je bellen. Niet deze week, maar afspreken via pb dan wanneer ik wel kan bellen.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Hulp gevraagd: wie spreekt Frans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:03

Zelf vind ik de Braque d'Auvergne een prachtig ras, ik heb toen op chiots Braque d"Auvergne gezocht, en kwam uit op een pagina van fokkers per regio in Frankrijk uit, deze fokkers werken allen met stamboom. De prijzen waren toen ook schappelijk, wat ze in Nederland vragen voor één of andere mix, heb je daar een rashond met stamboompapier. Zal ook afhangen welk ras je zoekt. Ik heb het hier over de staande- en lopende jachthonden.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Hulp gevraagd: wie spreekt Frans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:47

Geen Frans sprekend, maar ik volg graag mee, dol op alle franse lopende honden, heb zelf een Ariegéois.

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 13:57

Ibbel schreef:
Neem gewoon even contact op met de NL rasvereniging: https://www.nederlandsebrakkenclub.nl/pupinformatie/
Op deze pagina is een PDF te downloaden met een telefoonnummer van een contactpersoon van de Basset Bleu. Die zal vast weten waar in Frankrijk (en in NL en BE) fokkers zitten.


Ja, zeker goeie tip. Heb reeds goed contact met de rassenvereniging en ook een overzicht van de fokkers in Europa. Om een pup te kopen is daar alle info die je maar nodig hebt.
Het gaat me in dit geval om het contact met de oude fokker van onze basset. Deze staat niet op de lijsten van de rasvereniging.

KimD schreef:
Misschien even een andere gedachtegang, heeft de fokker onder de FCI kennelnaam niet een Facebook, website of instagram?

Of die eens in Google gooien? Misschien komt er een naam of iets waar je contact kunt leggen naar voren?

Ik spreek helaas geen Frans, dus daar kan ik je echt niet mee helpen. :') Succes!


Helaas niet gevonden op Social Media.

office schreef:


Ja, klopt. Leuk zijn ze he.. <3

Xanthippe schreef:
Ik spreek redelijk Frans, dus je briefje nakijken wil ik zeker even voor je doen.
Bellen tijdens de uren is hier moeilijk, dus misschien is er iemand anders die je daar sneller mee kan helpen.


Als ik er niet uit kom met bellen, stuur ik je een Pbtje, dank je wel!

Manadeluca schreef:
Zelf vind ik de Braque d'Auvergne een prachtig ras, ik heb toen op chiots Braque d"Auvergne gezocht, en kwam uit op een pagina van fokkers per regio in Frankrijk uit, deze fokkers werken allen met stamboom. De prijzen waren toen ook schappelijk, wat ze in Nederland vragen voor één of andere mix, heb je daar een rashond met stamboompapier. Zal ook afhangen welk ras je zoekt. Ik heb het hier over de staande- en lopende jachthonden.


Inderdaad, de prijzen zijn fors in Nederland. Helaas geen fokker in NL.
Die Braques zijn ook prachtig zeg.

Monique1963 schreef:
Ik woon in Frankrijk, als je wilt kan ik wel voor je bellen. Niet deze week, maar afspreken via pb dan wanneer ik wel kan bellen.


Wat fijn, ik stuur je zo even een pb. :j