Waar online zoeken naar een klein hondje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:49

BigOne schreef:
pillow schreef:
Waarom niet van marktplaats. Daar staan ook zat herplaatsers van particulieren op die vanwege omstandigheden hun hond weg moeten doen. Niet iedereen wil dit via stichtingen doen, maar juist zelf bepalen waar hun dier terecht komt.

Zo gaat dat via verhuisdieren ook hoor.

Voor ik mijn hondje had heb ik ook op veehuisdieren gekekeken. Zo zoeken is geen doen omdat je op naam vd hond moet zoeken. Hoe dan? Toen een zoekprofiel ingevuld, krijg je ms 3 per week voorgesteld die of niet aan je zoekopdracht voldoen of al weg zijn. En als je wel iets juist treft moet je eerst betalen om inlichtingen te krijgen. En vervolgens blijkt hij al weer weg te zijn, waardeloos. Mijn nieuwe hondje een JR komt uit een asiel.

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:59

Ik zag deze week op het instagram account van een kennis een superlieve 8 jarige spaniel zitten in het asiel van Spijkenisse...

Herrotto
Berichten: 40
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 00:05

Ik heb je een bericht gestuurd.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 01:18

Teckel
Zag vandaag 2 reutjes uit broodfok rescue
Pas 3 jaar oud

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 08:54

Zinzi_jewel schreef:
Teckel
Zag vandaag 2 reutjes uit broodfok rescue
Pas 3 jaar oud


Kan jij mij meer info sturen?

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:51

@Pillow: Ik heb (weliswaar in coronatijd) ook gezocht naar een hond voor mijn vriendin. En inderdaad dat Verhuisdieren, daar moest je eerst betalen en de leuke zijn allemaal al weg.Ze is tenslotte toch geslaagd maar via een asiel.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:00

Nyaleti schreef:
Een hondje uit het buitenland die niet geholpen is. Dan gaan erbij mij wel alarm bellen af. Of een hele nalatige stichting die makkelijk geld wilt verdienen of een hele zieke hond. Want juist zulke stichtingen zien in hoe belangrijk sterilisatie is, dan zou ze echt vanalles moeten hebben dat het risico voor narcose te groot is.

Snap je keuze hoor Louise. Extra stress voor het beestje. Heel anders dan wanneer je het bv nog 2 maanden zou kunnen uitstellen.


Ik snap wat je zegt, maar dat hoeft niet nalatig te zijn. Bij ons worden ook niet alle honden geholpen. Als ze al geholpen zijn in Roemenië is dat zo en ook zeker nodig! Want meer pups is voor niemand goed. Maar als een hond eenmaal in Nederland heel angstig en gevoelig blijkt kiezen wij niet voor sterilisatie of castratie. Ze hebben er dan fysiek weinig van te lijden. Vaak worden deze honden nog reactiever. Dus het kan wel degelijk een heel bewuste keus zijn.

Tevens adviseren wij onze adoptanten wel om te werken aan het gedrag en begeleiden we waar mogelijk zodat honden later alsnog gesteriliseerd kunnen worden. De teven in ieder geval. Daar betaald men ook een borg voor. Na ontvangst bewijs sterilisatie betalen wij de borg terug. Dus zo zwart wit is het niet.

TS, mocht je er niet uitkomen we denken graag met je mee en gaan zelf meerdere keren per jaar naar Roemenië om zelf de honden te selecteren. Als we niks hebben zit daar wel iets wat vast in je groepje past.

www.straydogsrescue.nl

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:29

Maar waarom in het buitenland gaan zoeken, en selecteren? terwijl er in de Nederlandse asielen zat honden zitten. En er veel particulieren zij die van hun hond af willen. Ik snap dat niet en zal zelf ook nooit een buitenlander nemen.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:45

pillow schreef:
Maar waarom in het buitenland gaan zoeken, en selecteren? terwijl er in de Nederlandse asielen zat honden zitten. En er veel particulieren zij die van hun hond af willen. Ik snap dat niet en zal zelf ook nooit een buitenlander nemen.

Ik heb zelfs gehoord dat er in het buitenland, met name het Oostblok, nu zelfs honden gefokt worden om hiernaartoe verkocht te worden.Dat zijn dus pertinent geen geredde zwerfhonden maar zo worden ze dan wel aangeprezen. Of dit verhaal waar is weet ik niet, misschien is er hier iemand die er meer van weet? Overigens snap ik het wel want het is in Nederland best moeilijk om aan een leuke hond te komen. In de asielen zitten toch vaak grote moeilijke honden met gedragsproblemen. En anders moet je ze hier ook op bestelling laten fokken. Daarbij wil niet iedereen een puppy. Zoals ook de ts uit dit topic die juist een ouder hondje wil.Er gaat nogal veel geld om in de hondenhandel, zowel de bonafide als de niet-bonafide. Maar vooraf betalen om zelfs maar te mogen kijken op een site waarvan bij de meeste profielen dan ook nog staat dat ze al geplaatst zijn, dat vind ik niets.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:12

pillow schreef:
Maar waarom in het buitenland gaan zoeken, en selecteren? terwijl er in de Nederlandse asielen zat honden zitten. En er veel particulieren zij die van hun hond af willen. Ik snap dat niet en zal zelf ook nooit een buitenlander nemen.


In Nederland zitten niet zat honden in het asiel van het type dat ze zoekt. We hebben al zo'n 10 jaar een asielhondentekort van de kleine honden en tegenwoordig zelfs van bijna alle hondentypes, op pitbullachtigen en, in mindere mate, powerbreeds na (en honden met ernstige gedrags- en/of gezondheidsproblemen). En bij particulieren is het over het algemeen zo dat er honderden euros voor gevraagd worden omdat er gewoon een grote markt voor is en weinig aanbod.

Een vol Nederlands asiel is tegenwoordig vaak een asiel met 8 honden (exclusief de pensionhonden). Er zijn in het buitenland regelmatig asiels met meer honden dan in Nederland in alle asiels bij elkaar zitten (300-400). En hoewel het tegenwoordig beter lijkt te gaan, hadden deze honden in het verleden een houdbaarheid van 28-35 dagen, waren ze dan niet geadopteerd, dan werden ze ingeslapen. Terwijl dit aantal toch gewoon in stand bleef.

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:36


Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 11:46


Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:46

Mizora schreef:
In Nederland zitten niet zat honden in het asiel van het type dat ze zoekt. We hebben al zo'n 10 jaar een asielhondentekort van de kleine honden en tegenwoordig zelfs van bijna alle hondentypes, op pitbullachtigen en, in mindere mate, powerbreeds na (en honden met ernstige gedrags- en/of gezondheidsproblemen).


Als ik op ikzoekbaas kijk zie ik dit niet terug hoor, of nouja dan ligt het er maar net aan wat jij onder powerbreeds en onder ernstige problemen verstaat. En inderdaad, als je uitgaat van 300-400 buitenlanders is die huidige 196 honden in totaal, uitgaand van ikzoekbaas, niet veel. Gelukkig maar! Een tekort aan herplaatshonden in Nederland is er ook al niet, daar hoef je alleen maar een uurtje voor op verhuisdieren of marktplaats oid te kijken, lang niet allemaal voor honderden euro's. Daar word je (ik althans) echt niet vrolijk van ;)

SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:53

Neem eens contact op met de beheerders van de Facebook pagina boomerliefde. Daar worden soms ook hondjes gedeeld en die dames hebben goede contacten.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:15

Sandra_H schreef:
Mizora schreef:
In Nederland zitten niet zat honden in het asiel van het type dat ze zoekt. We hebben al zo'n 10 jaar een asielhondentekort van de kleine honden en tegenwoordig zelfs van bijna alle hondentypes, op pitbullachtigen en, in mindere mate, powerbreeds na (en honden met ernstige gedrags- en/of gezondheidsproblemen).


Als ik op ikzoekbaas kijk zie ik dit niet terug hoor, of nouja dan ligt het er maar net aan wat jij onder powerbreeds en onder ernstige problemen verstaat. En inderdaad, als je uitgaat van 300-400 buitenlanders is die huidige 196 honden in totaal, uitgaand van ikzoekbaas, niet veel. Gelukkig maar! Een tekort aan herplaatshonden in Nederland is er ook al niet, daar hoef je alleen maar een uurtje voor op verhuisdieren of marktplaats oid te kijken, lang niet allemaal voor honderden euro's. Daar word je (ik althans) echt niet vrolijk van ;)

Als je een klein ouder gezelschapshondje zoekt heb je natuurlijk niets aan hr-honden waar bijtincidenten mee geweest zijn. Wat niet eens elke opvang eerlijk vantevoren zegt.

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 13:18

Ik ben in gesprek met https://www.straydogsrescue.nl. zij hebben meerdere senioren zitten. Wellicht een kanjer die bij ons mag komen wonen. Hou jullie op de hoogte

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:30

anjali schreef:
Als je een klein ouder gezelschapshondje zoekt heb je natuurlijk niets aan hr-honden waar bijtincidenten mee geweest zijn. Wat niet eens elke opvang eerlijk vantevoren zegt.


Daar zou ik heel graag op in willen gaan maar dat was mijn punt en dus de strekking van mijn reactie niet, en bovendien offtopic. Dat veel opvangen (en stichtingen) niet eerlijk zijn is wel waar, maar dan nog denk ik dat je bij een gewoon ouderwets asiel, vallend onder de dierenbescherming (en ja....daar is ook heus wel heel veel van te vinden) nog de minste kans loopt om niet het eerlijke verhaal te horen. Dat geldt natuurlijk niet voor de gevonden en "gevonden" honden waar geen achtergrond van bekend is. Dat veel honden (dus zeker niet alleen de HR honden) een groter of kleiner rugzakje hebben is niet zo heel gek natuurlijk. Ons bin zuunig dus ik denk dat nagenoeg iedereen eerst kijkt of hij/zij de te herplaatsen hond eerst op een andere manier kwijt kan, al dan niet voor een bedrag. Asiel zal bijna altijd de laatste optie zijn want daar moet je betalen om je dier achter te laten.

Er staan trouwens 10 beschikbare kleine hondjes op, als je op schofthoogte tot 30 cm zoekt.

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:06

Louise74 schreef:
Ik ben in gesprek met https://www.straydogsrescue.nl. zij hebben meerdere senioren zitten. Wellicht een kanjer die bij ons mag komen wonen. Hou jullie op de hoogte

Ahh, fijn, daar heb ik ook drie honden vandaan.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:21


luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:33

Vriendin van mij haar hondjes komen bij Moon vandaan.
https://stichtingyorkies.nl/

Zijn kleine hondjes zeker niet allemaal yorkshire terriers.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:03

Een van mijn gast honden was een wat ouder hondje uit Roemenië!
En de makkelijkste van alle gast honden die ik gehad heb .
Diertje zit nu al ruim 1 jaar bij een bokker.

Mijn 4 eigen honden zijn van orgine buitenlandse honden , om het simpele feit dat er in NL asielen niets zat wat kon in ons gezin .
M'n laatste hond komt overigens uit asiel in België maar is ook een buitenlandse hond , waar de stichting niet opnieuw bemiddelde voor de hond(en) toen deze niet konden blijven door ziekte vorige adoptant .

In mijn beleving een slechte zaak als een stichting dan niet opnieuw bemiddeld .

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:19

Louise74 schreef:
Ik heb zelf meerdere herplaatsers en wil graag een senior hondje nog een paar mooie jaren geven. Een rugzakje vind ik niet erg, genoeg ervaring om hiermee om te gaan. Maar investeer liever geld in de verzorging dan de aanschaf die vaak 300 euro of meer is. Dat gaat mij te ver.


Houd dan in gedachten dat het dier hiervan gesteriliseerd wordt of dat het geld voor 1 van de andere dieren gebruikt wordt. Medicatie, verzorging, huisvesting.
Ik heb honden (gehad) van meerdere stichtingen en volg deze online, daar staan vaak ook oudere dieren op of herplaatsers door b.v. een ziekte of overlijden.

Louise74

Berichten: 336
Geregistreerd: 30-08-10

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 10:54

Bedankt allemaal weer voor het meedenken. Heb veel reacties gekregen en veel aandoenlijke honden voorbij zien komen. Zaterdag gaan we kennismaken met een leuke senior. Laat jullie weten hoe dit is gegaan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:54

Misschien is dit hondje wat TS?
Afbeelding
Afbeelding

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Waar online zoeken naar een klein hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:01

Ts veel plezier zaterdag.