Poes epilepsie of iets anders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 15:04

Ik heb een middel van de dierenarts gelukkig geen bravecto.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Poes epilepsie of iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:17

Slim om alle dieren en je huis goed vlovrij te maken.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:38

noviceh schreef:
marleen_usar schreef:
Ze kunnen een hersenscan maken die is 1000 euro om een tumor uit te sluiten. Maar dat ga ik niet laten doen, stel ze zien er niks op dan is het een duur geintje. Ze gaf ook aan dat bijna niemand dat liet doen.

En als ze wel wat vinden, dan kunnen ze daar waarschijnlijk toch niets mee doen. En het onderzoek is ook weer een extra belasting voor de kat. Hopelijk knapt ze snel op!

Dat wou ik ook al zeggen. Mochten ze wel een hersentumor vinden dan kunnen ze daar toch niets aan doen.

3heathcliff5
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:37

Dat is niet helemaal waar. Afhankelijk waar de tumor zit in de hersenen, kan het juist heel goed en succesvol te opereren zijn. De hersteltermijn is zelfs veel korter dan je zou verwachten. Het is al een tijd geleden dat ik me daarin heb verdiept, maar qua succespercentage vond ik het zeker het uitzoeken en overwegen waard. Dat het niet veel gedaan wordt is omdat het vaak al oudere katten betreft en de kat gemiddeld binnen 2 jaar na de operatie alsnog komt te overlijden. De reden is dan wel overlijden door ander onderliggend lijden in verband met ouderdom. Dus dan hebben we het alsnog over een erg dure ingreep die meestal maar weinig levensverlengend is door andere oorzaken.