Pup wilt niet in bench met deur open.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3662
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:42

Ik vind het overigens niet heel veel anders of een hond de nacht doorbrengt in een bench of in een gang of in een bijkeuken. Ze kunnen misschien hooguit 2 of 5 stappen extra zetten, maar het uitgangspunt blijft relaxt blijven en slapen.

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 00:00

Palmera schreef:
Tieneke schreef:
Mijn hond zit ook gemakkelijk 10u per dag in de bench. There. I said it. Ik zal nu vast een dierenmishandelaar zijn.
De nacht op zich alleen al. Oh ja, en als hij er dan overdag nog twee uur in ligt. Oh jee. 12u al. Met deurtje toe nog wel!

En ik vraag mij dus oprecht af waarom je dan persé een hond wilt.

Stel je nou eens voor dat je 's nachts wakker word en niet kan slapen en dan niet eens je bed uitkan. Honden slapen geen 8 uur achtereen. Hier word ook door dd honden bewogen 's nachts: van het matras af als het te warm is, op de vloer, en weer terug, even naast het vriendje, door naar ander vriendje, water drinken en het ritueel herhaald zich.



Ik heb een camera bij de honden die een melding geeft als er beweging is. Sinds we een pup erbij hebben is er beweging en daardoor meldingen snachts, maar onze volwassen hond presteerde het om de hele nacht de camera niet aan te laten gaan. Oftewel: die lag in zijn mandje en bleef de hele nacht op exact dezelfde plek totdat hij in de ochtend wakker werd.

Hier trouwens niks tegen een bench. Gebruiken ze thuis niet (wel een ren), maar ze kennen het wel. Op vakantie slaapt de volwassen hond wel in de bench, omdat hij op een vreemde locatie anders onrustig blijft. Ik denk dat we dit met de pup ook gaan doen.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 00:15

:+ omdat het arme ding geen bench meer tot z’n beschikking heeft moet ie zich maar in een kleed verstoppen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_O- En dan nog bruut gestoord worden door een irritante pup. :=

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:34

Palmera schreef:
Tieneke schreef:
Hier niet. Jouw hond, jouw manier van leven. En mijn hond, mijn manier. En ik hoef aan jou niet uit te leggen waarom ik een hond wou.

Dat klopt. Maar ik vind daar wel wat van, en dan moet er niet gezegd worden dat de anti's weer zo lekker aanwezig zijn hier.
Bij mij staat dierenwelzijn het allerhoogst in het vaandel en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt mijn vriendjes op te sluiten.

Trouwens, op een slipper en hun eigen deken na is er hier nooot wat gesloopt. En nee, ik hou ze niet 24 uur in de gaten, ook ik werk gewoon. Ik ga er ook vanuit dat mijn honden over een zeker verstand beschikken. De tuin is 100% afgesloten, ze kunnen geen ander tot last zijn, als ze iets doms doen leren ze daar maar van.


En wat als je nu een hond krijgt die blijkbaar dat verstand niet heeft? En dus gipsplaten van de muur sloopt, eigen manden of kussens, speeltjes tot zelfs de rubberen tegels.

De discussie verloopt niet vriendelijk als je al vragen krijgt als waarom neem je een hond als je er geen tijd voor hebt, dat het gebruik van een bench of überhaupt opsluiten tegen het welzijn is. Vind je dat okk in de auto, waar een goedw, geen draad, bench de veiligste optie is? Want dan kan je het ook omdraaien dat het welzijn van de hond minder belangrijk is als de principes van de eigenaar. Dat het aan de eigenaar ligt als de hond sloopt of geen rust pakte en noem maar op.

Misschien hebben die mensen een ander type hond? Ik heb er 1 gehad die echt geen rust pakte, de rest geen probleem. Ik heb er 1 gehad die zo extreem sloopt, de rest helemaal niet. Ik heb er 1 gehad die extreem reactief was op alles buiten als ze in huis zat en dus ging blaffen, dus gordijnen dicht en radio aan. Die zat niet in een kennel of een bench, maar als ik niet thuis was geweest had ik een probleem gehad. En dan een stel die geen rare dingen in huis hadden. Dus honden die nooit opgesloten waren, behalve als er werklui binnen kwamen, honden die in bench zaten en honden in kennel s nachts lf als ik weg was. Dus ligt het dan aan de eigenaar of zouden honden gewoon ook verschillend kunnen zijn. Anders zouden er toch meer honden hetzelfde gedrag vertonen?

Zoals 99... schrijft, het hangt af van de situatie en de hond.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 21-02-24 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6617
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:44

Ach, dan moet je de hond uitzetten bij een roedel wolven. Welzijn ten top! Heeeeeerlijk de ruimte. Niet opgesloten in een huis. Dierlijk instinct kan helemaal tot uiting komen. Kan lopen als die wil, liggen, spelen. Vrienden genoeg. Natuurlijk leiderschap.
Geweldig!

Zo zeggen we dat toch in discussies?

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:52

Wintu schreef:
Ik heb momenteel niks in een bench. Een bench is voor mij een overbruggingsmiddel. Ik heb meerdere honden, dus een pup begint bij mij in een bench. Ik heb nog geen hond gehad die het als een strafkamp zag gelukkig.
Vooral als je een bestaande roedel hebt, kan een bench best een veilige plek zijn voor een ieder die er bij betrokken is.
Ik heb namelijk niet 24/7 ogen aan voor en achterkant. En een pup alleen laten in een roedeltje honden, dat ging hier niet, dus dan was het even in de bench. Was voor de pup gelijk slaapjes tijd. Was het voor mijn gemak, neuh, ben overdag thuis, maar je kan als mens er gewoon niet 24/7 bovenop zitten, knap dat sommigen daar schijnbaar tijd voor hebben :+

Pas als ik denk dat de hond veilig zonder bench kan, dan gaat de bench er uit en meestal is dat rond wanneer ze een jaar zijn, soms iets ouder.
Fijne is dat ze weten wat het ding is, er geen nare associaties bij hebben en ik in geval van medische spoed niet dan nog, wanneer er toch al stress genoeg is, mijn hond moet aanleren in een bench te stappen.

Als een ander geen bench gebruikt, helemaal prima, mag je fijn zelf weten, sommigen gebruiken hem wel en zolang je het netjes gebruikt en dieren er niet het gros van de dag in zet, is er in mijn beleving niets aan de hand.
Vind je dat zielig of ben je tegen gebruik van de bench, doe je het fijn bij jou hond niet toch, zal mij een zorg zijn :D



Nikass schreef:
Over negatief gesproken, Wintu, iets met tijd hebben en tijd maken :)*
Je bent nooit verplicht om een pup te nemen hè? Als je er geen tijd voor hebt, of voor wil vrij maken.
Ik lig er net zo min wakker van wat jij in je huis allemaal uitspookt. Dat is niet het gevolg van een beetje discussiëren op een forum. Maar van een hond 10+ uur per etmaal in een bench opsluiten vind ik wel wat ja. (Op de vraag waarom het deurtje dicht moet terwijl de hond er zo graag in ligt, krijg ik helaas geen antwoord).
Ik vind ook er ook iets van als paarden 23/7 op stal staan, of parkieten in een kooitje zitten.
Als het jou allemaal niet uit maakt, prima. Dan weten we dat ook weer. =:)


En daarom verloopt de discussie niet netjes Nikass, dit is wat ik schrijf en dit is je reactie er op. Je haalt er van alles bij die ik niet schrijf en wat ik wel aangeef daar ga je compleet aan voorbij. Hoezo heb ik geen tijd voor een pup volgens jou.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 09:12

Ik zie echt totaal het probleem van een bench niet. Mijn honden zijn zoveel mogelijk los. Echter heeft eentje bedacht dat ze een ander niet mag en deze wil opeten. Als ik er niet ben zit deze hond dus in de bench. Ik heb geen zin in een dode hond. Dit zal 6 uurtjes per dag zijn. Verder zijn ze los en wissel ik ze af met beneden en boven zodat ze niet bij elkaar kunnen zijn.
Als ik wedstrijden heb zitten ze een hele dag in de bench in de auto. Ze hebben ruime benches en zijn dit ook gewoon gewend. Tussendoor bewegen ze voldoende en verder slapen ze.
Ik heb niet het idee dat ik dramatisch slecht voor mijn honden ben.
Ik denk dat het gemiddelde paard meer uren opgesloten doorbrengt dan mijn honden.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:37

Palmera schreef:
Tieneke schreef:
Mijn hond zit ook gemakkelijk 10u per dag in de bench. There. I said it. Ik zal nu vast een dierenmishandelaar zijn.
De nacht op zich alleen al. Oh ja, en als hij er dan overdag nog twee uur in ligt. Oh jee. 12u al. Met deurtje toe nog wel!

En ik vraag mij dus oprecht af waarom je dan persé een hond wilt.

Stel je nou eens voor dat je 's nachts wakker word en niet kan slapen en dan niet eens je bed uitkan. Honden slapen geen 8 uur achtereen. Hier word ook door dd honden bewogen 's nachts: van het matras af als het te warm is, op de vloer, en weer terug, even naast het vriendje, door naar ander vriendje, water drinken en het ritueel herhaald zich.


Gossie toch, ik vraag me dat dus niet af. Honden zijn leuk en een verrijking van mijn leven. Je vergelijking met een mens in bed slaat natuurlijk nergens op. Laat mijn hond juist wel heerlijk slapen in d'r bench en om half 5 in de ochtend me aankijkt van 'wat moet jij zo vroeg hier' en draait zich nog eens om
Ik vraag me oprecht af waarom jij en anderen zich afvragen waarom iemand een hond heeft.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 21-02-24 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:48

Nikass schreef:
Mars schreef:
Nieuwe puppyeigenaar hier en wij gebruiken bewust wel een bench. Vroeger al bij mijn ouders ging dat ook zo met de honden; bench is een veilige slaapplek. Onze pup zoekt er zelf haar rust op, soms is het een time-out plek als ze overprikkelt raakt. En ja, voor nu verblijft ze er ook in als we van huis zijn voor werk of andere zaken buitenshuis.
Mijn man en ik werken zodanig dat puppy maximaal 3 uur per dag achtereen alleen is. Het huis krijgen we niet 100% puppyproof. Pup 24/7 in de gaten houden lukt ons evenmin. Anderen lukt dat misschien wel, dan zijn zij betere hondeneigenaren dan wij. Dus gebruiken we een bench na haar natje/droogje en wandeling slaapt ze er heerlijk in tot één van ons thuis is.

Jammer dat gesprekken als deze zo negatief verlopen. Respecteer ieders keuze hierin, we doen allemaal wat we denken dat het beste voor ons dier is.


Jammer dat het zo wordt opgevat, en mensen zich zo snel aangevallen voelen. En dat op een discussie forum, wat tot doel heeft meningen uit te wisselen.


Vraag me af of mensen zich 'snel' aangevallen voelen. Je kunt je ook afvragen of het heeel misschien door je eigen inbreng komt in dit topic. (waarom begin je aan een pup, heb je wel tijd voor je hond enz.)
Dan komt er een moment dat anderen zich er niet prettig bij voelen, zelfs het gevoel krijg dat ze zich moeten verdedigen om dat er een bench in huis is.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:00

Mars schreef:
Fijn dat jij zo'n perfect mens bent Palmera, stickertje voor jou :j

Onze pup heeft dat 'zeker verstand' waar je over schrijft (nog) niet dus tot die tijd komt zal ze heel sielugh in de bench liggen als wij werken of slapen.


:D :D mag ik even smakelijk lachen om jouw opmerking, het vertolkt precies mijn gevoel. Palmera zal het vast niet zo bedoelen maar het komt wat pedant over.

Nikass

Berichten: 16715
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:41

Tieneke schreef:
Wie hier heeft het over 10+uur per etmaal in de bench?

Dat jij en enkele anderen over veel wat betreft een bench wat vinden, is ook wel duidelijk. De plaat blijft behoorlijk hangen.


Celebi bijvoorbeeld. En er zijn er meer als je je hond sowieso snachts in de bench hebt.
Gek hè, dat mensen op een discussie forum een mening hebben!? Misschien moet je gewoon inhoudelijk blijven en niet steeds je eigen repeterende plaat over dat mensen ergens wat van vinden.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:48

Wauw, iets met een zwarte pot en een ketel :+

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:51

Nikass schreef:
Tieneke schreef:
Wie hier heeft het over 10+uur per etmaal in de bench?

Dat jij en enkele anderen over veel wat betreft een bench wat vinden, is ook wel duidelijk. De plaat blijft behoorlijk hangen.


Celebi bijvoorbeeld. En er zijn er meer als je je hond sowieso snachts in de bench hebt.
Gek hè, dat mensen op een discussie forum een mening hebben!? Misschien moet je gewoon inhoudelijk blijven en niet steeds je eigen repeterende plaat over dat mensen ergens wat van vinden.


En jij vind dat jij zelf inhoudelijk blijft, je bent constant veroordelend, gaat nergens op in wat je niet uit komt en blijft maar met hetzelfde komen, als je een inhoudelijke en nette discussie wilt, dan moet je misschien je eigen berichten ook even onder de loep nemen, want die zijn verre van net en inhoudelijk en erg zwart/ wit. Als het niet op jouw manier gaat, dan is het fout, er is een groot grijs gebied hoor, wees niet zo star zeg.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:53

Ik denk dat iedereen hier het beste met zijn hond voor heeft. Dus als mensen kiezen voor een bench dat doen in het belang van de hond.

Wij hebben bewust kennels, ook bewust hele grote. Zodat ze een kussen hebben, een plek met rubber(de bodem) een knuffel erin en een waterbak. Onze aus van 10 mnd ligt er overdag nauwelijks is, alleen als ze moe is en ze niet gaat slapen en dus gaat kloten. En in de nacht. Onze stabij van 7,5 ligt erin met deur dicht als ik van huis ben en snachts met de deur open. Dan blijft ze daar gewoon in liggen. Alleen in de zomer ligt ze soms op de vloer.

Onze bijkeuken staat vol met 2 kennels. Voor 2 grote kennels staat de wasmachine, droger en vriezer boven op zolder.

Ik zie 2 hele gelukkige honden, dus geloof dat dit voor hun werkt.
Voor andere mensen en andere honden werkt dit niet.

Gisteren hadden we reddingshonden workshop en hebben ze veel in de auto gelegen. En volgende week gaat de aus op show en ligt ze daar ook veel in een reiskennel. Om die reden moeten ze een bench en daar ontspannen inliggen ook goed beheersen. Het komt mijn shows niet ten goede als ze dat niet kent en helemaal door het lint gaat in een reisbench.

Ik zie hier ook geen zielige hond

Afbeelding

Iedereen moet zijn eigen keus maken wat past. Je kan van te voren bedenken geen bench en dan blijkt dat echt niet werken of andersom. Als je dan maar aanpast.

Celebi
Berichten: 3662
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:54

En de andere kant op geeft geen enkele anti bencher reactie op de vraag hoeveel uur wel normaal is. En of dat dan verschilt met een bench, de gang, de bijkeuken of de hele woonkamer. Want alle honden zitten toch 's nachts alleen en ze doen in principe vrij weinig al die uren. En of ze nou twee meter extra kunnen heen en weren of niet vind ik nog steeds erg weinig verschil inzitten.

Voor vandaag staat de teller op 6 uur (inclusief/alleen de nacht). Mag dan dan wel? :+

Nikass

Berichten: 16715
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:57

Celebi ik wou net zeggen dat ik vind dat jij fijne berichten schrijft, gewoon inhoudelijk en goed onderbouwd. Maar waarom cynische reacties?
En jij geeft aan dat je het vervelend vindt als je het gevoel hebt je te moeten verantwoorden. Dat kan ik me voorstellen. Maar ik lees een lang bericht dat één grote verantwoording is. Van mij hoeft dat niet hoor? Waarom doe je dat?
Ik geloof direct dat jij een weloverwogen keuze gemaakt hebt, het staat je vrij om de dingen op jouw manier te doen. Maar hier, op een discussieforum, kunnen we daar toch meningen over uitwisselen?
Jij, en Tieneke een graadje neer, zet zelf de negatieve toon.
Als ik, of iemand anders, iets dierenmishandeling vind, dan is dat toch ook gewoon een mening? Waarom heb je er zo'n last van als ik die mening heb?

Ik vind een hond tien uur alleen laten, afgezien van een noodsituatie of een uitzondering één keer per jaar, absoluut te lang.
En voor mij is het onbegrijpelijk dat je dat min of meer standaard elk etmaal doet.

Nikass

Berichten: 16715
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:59

Celebi schreef:
En de andere kant op geeft geen enkele anti bencher reactie op de vraag hoeveel uur wel normaal is. En of dat dan verschilt met een bench, de gang, de bijkeuken of de hele woonkamer. Want alle honden zitten toch 's nachts alleen en ze doen in principe vrij weinig al die uren. En of ze nou twee meter extra kunnen heen en weren of niet vind ik nog steeds erg weinig verschil inzitten.

Voor vandaag staat de teller op 6 uur (inclusief/alleen de nacht). Mag dan dan wel? :+


Jammer dat je mijn berichten niet leest zoals ik ze schrijf, en dat je mensen direct in een hokje (anti-bencher) plaatst.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-02-24 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:01

Ik denk dat als je het topic eens op een eerlijke manier herleeft van in het begon, dat je bij andere namen uitkomt qua toonzetting.

Het lastige aan jouw mening is dat je hem tot in den treure blijft herhalen en blijft elke post van een ander aangrijpen om alwéér eens te herhalen dat het voor jou onbegrijpelijk is, dat je daar wat van vind, etc etc.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:02

Celebi schreef:
En de andere kant op geeft geen enkele anti bencher reactie op de vraag hoeveel uur wel normaal is. En of dat dan verschilt met een bench, de gang, de bijkeuken of de hele woonkamer. Want alle honden zitten toch 's nachts alleen en ze doen in principe vrij weinig al die uren. En of ze nou twee meter extra kunnen heen en weren of niet vind ik nog steeds erg weinig verschil inzitten.

Voor vandaag staat de teller op 6 uur (inclusief/alleen de nacht). Mag dan dan wel? :+

Ik vind niet één uur bench normaal.

Dan: als een hond in een hal/bijkeuken/schuur zit ga ik ervan uit dat dat meerdere m² 's zijn. En niet die bench van 1x1. Wat ik in een eerdere post aangaf: dan kan een hond opstaan, een paar stapprn zetten en op een andere (koelere, bv) plek weer gaan liggen. Dat gaat tamelijk lastig in een bench.

De hierboven geplaatste foto van de hond op de rug in de bench: ja, die ligt even heel ontspannen, maar wat een kleine ruimte voor een hele nacht. Verplicht liggen, omdraaien, andere houding, dat lukt. Maar meer ook niet. En daar vind ik gewoon wat van.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:03

Tieneke schreef:
Ik denk dat als je het topic eens op een eerlijke manier herleeft van in het begon, dat je bij andere namen uitkomt qua toonzetting.

Het lastige aan jouw mening is dat je hem tot in den treure blijft herhalen en blijft elke post van een ander aangrijpen om alwéér eens te herhalen dat het voor jou onbegrijpelijk is, dat je daar wat van vind, etc etc.

Maar jij blijft ook uit den treure herhalen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26938
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:04

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om respectvol te discusseren en op de bal te spelen in plaats van op de persoon. Het zou voor de topicstarter ook wel fijn zijn als er wat antwoorden op haar vraag zouden komen.

Nikass

Berichten: 16715
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:07

Tieneke, in dit hele topic is alleen jouw eerste bericht voor de helft inhoudelijk over het onderwerp.
In al je andere berichten ben je alleen maar aan het zeuren over anderen.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:08

Firelight schreef:
Hierbij het verzoek om respectvol te discusseren en op de bal te spelen in plaats van op de persoon. Het zou voor de topicstarter ook wel fijn zijn als er wat antwoorden op haar vraag zouden komen.

Een hele flauwe tem en modopmerking. Deze discussie is totaal niet ontspoort, er valt geen onvertogen woord, slechts twee kampen zijn het niet eens.
Ik ben het dus ook niet eens met 90% van de posters hier, maar om daarop te temmen zou een gebrek asn betere beargumentatie zijn.

Echt heel flauw dit. :n

Celebi
Berichten: 3662
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:09

Nikass schreef:
Ik vind een hond tien uur alleen laten, afgezien van een noodsituatie of een uitzondering één keer per jaar, absoluut te lang.
En voor mij is het onbegrijpelijk dat je dat min of meer standaard elk etmaal doet.


10 uur per 24 uur alleen laten is toch niet heel gek? Als je er al 8 standaard van slaapt, zou dat betekenen dat je als goede honden eigenaar nooit 2 uurtjes van huis bent.. Een keer uitgebreid boodschappen doen en je bent er al.

Edit: de ingreep op dit topic is toch geheel logisch. Zoals ik aan het begin al direct aangaf: TS gebruikt de bench en dat is vanuit gedragstherapeuten en hondenscholen gewoon aangeraden. Dus reacties daar tegenin zijn niet geheel handig.
Laatst bijgewerkt door Celebi op 21-02-24 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:11

Ik spreek een ander aan op z'n gedrag in dit topic. Ik blijf niet herhalen waarom mijn mening over het gebruik van de bench of niet op zich de enige juiste is. Het was/is gewoon off topic. De TS heeft al gekozen wat ze wilt doen, maar jullie kunnen het gewoon niet laten.

Mijn hond kan in zijn bench volledig staan, wat rondgaan als hij wilt, koel of warm gaan liggen. Altijd water ter beschikking. Dat is helemaal niet afhankelijk van bench of geen bench.

@mod, er zijn aanvankelijk wel degelijk antwoorden gekomen. Jullie hadden best wel wat vroeger mogen komen met een opmerking om on topic te gaan (zie mijn post veel eerder in dit topic).