Pup wilt niet in bench met deur open.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:13

Celebi schreef:
Nikass schreef:
Ik vind een hond tien uur alleen laten, afgezien van een noodsituatie of een uitzondering één keer per jaar, absoluut te lang.
En voor mij is het onbegrijpelijk dat je dat min of meer standaard elk etmaal doet.


10 uur per 24 uur alleen laten is toch niet heel gek? Als je er al 8 standaard van slaapt, zou dat betekenen dat je als goede honden eigenaar nooit 2 uurtjes van huis bent.. Een keer uitgebreid boodschappen doen en je bent er al.


Houd maar op, helpt niks :')
Ik kijk ook niet 24 uur per dag naar een pup en dan moet je schijnbaar geen pup nemen, want dan investeer je niet genoeg tijd. Laat maar praten, een heleboel oordelen over zaken waar men helemaal niks van weet.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:15

Celebi schreef:
Nikass schreef:
Ik vind een hond tien uur alleen laten, afgezien van een noodsituatie of een uitzondering één keer per jaar, absoluut te lang.
En voor mij is het onbegrijpelijk dat je dat min of meer standaard elk etmaal doet.


10 uur per 24 uur alleen laten is toch niet heel gek? Als je er al 8 standaard van slaapt, zou dat betekenen dat je als goede honden eigenaar nooit 2 uurtjes van huis bent.. Een keer uitgebreid boodschappen doen en je bent er al.

Edit: de ingreep op dit topic is toch geheel logisch. Zoals ik aan het begin al direct aangaf: TS gebruikt de bench en dat is vanuit gedragstherapeuten en hondenscholen gewoon aangeraden. Dus reacties daar tegenin zijn niet geheel handig.


Voor mij is dat wel gek. Mijn honden mogen in huis komen waar ze willen, de slaapkamer is altijd toegankelijk voor ze.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:16

Celebi schreef:
En de andere kant op geeft geen enkele anti bencher reactie op de vraag hoeveel uur wel normaal is. En of dat dan verschilt met een bench, de gang, de bijkeuken of de hele woonkamer. Want alle honden zitten toch 's nachts alleen en ze doen in principe vrij weinig al die uren. En of ze nou twee meter extra kunnen heen en weren of niet vind ik nog steeds erg weinig verschil inzitten.

Voor vandaag staat de teller op 6 uur (inclusief/alleen de nacht). Mag dan dan wel? :+


Wat is normaal. Dat is een goede vraag. Dat is denk voor iedereen anders. Wat voor ons normaal is, is dat voor een ander niet normaal.

Of er normen zijn hoelang in een bench maximaal is weet ik niet. Er zijn wel richtlijnen hoegroot ze moeten zijn. Maar goed volgens mij zijn de benches dan veel te klein.

Hier is de nacht van 23.30 tot 6.45. En op zondag tot 8 uur. We liggen niet langer op bed ivm de honden. Gaan dan met zijn allen op de bank relaxen.

Ik werk niet, dus overdag zijn ze zelden alleen. Af en toe even ivm boodschappen of ziekenhuis en nooit langer dan 3 uur. Zijn we langer weg gaan ze naar mijn ouders of zus. Maar dat is maar heel af en toe. Meestal nemen we honden gewoon mee.

Mijn honden zijn samen in de bijkeuken, onder de trap. De kennels zijn 120*100 en overige bijkeuken is nog 240*100 (klopt we wonen klein) en wij liggen boven met de deur open.
Wij kunnen hun horen en zij ons.

Kennel of geen kennel, de bijkeuken is ook niet groot. En in bed slapen gaan we niet doen. Denk dat mijn man dan vertrekt..

Zoals gezegd dit werkt nu voor ons en de honden. Als ze aus straks uit gepuberd is kan die kennel ook open in de nacht.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:19

Nikkas kijk voor jou is gek dat een hond niet op de slaapkamer mag, voor mij is het gek dat een hond op de slaapkamer mag.

Dus ieder zijn mening. Geloof dat beide oke is en dat in beide situaties honden gezond, blij en gelukkig zijn.

Mijn stabij is heel zelfstandig ligt ook graag een eind bij ons weg. En onze aus ligt op mij, tegen mij aan ect.
Dus die zou op slaapkamer of in bed prachtig vinden overigens….

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:21

Celebi nog even terugkomend op wat je eerder schreef; ik vind het wel verschil uitmaken als een hond snachts in een bench ligt of een flinke ruimte ter beschikking heeft. Zo ken ik bijvoorbeeld een hond die snachts op de deel slaapt.
Ik zou mijn hond niet graag alleen laten, maar de bewegingsruimte is in elk geval lekker vind ik.

Bo-y ja klopt, we staan daar gewoon anders in. Wat mij betreft prima. Het is jammer dat sommige mensen in dit topic daar blijkbaar niet tegen kunnen.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:24

Palmera schreef:
Celebi schreef:
En de andere kant op geeft geen enkele anti bencher reactie op de vraag hoeveel uur wel normaal is. En of dat dan verschilt met een bench, de gang, de bijkeuken of de hele woonkamer. Want alle honden zitten toch 's nachts alleen en ze doen in principe vrij weinig al die uren. En of ze nou twee meter extra kunnen heen en weren of niet vind ik nog steeds erg weinig verschil inzitten.

Voor vandaag staat de teller op 6 uur (inclusief/alleen de nacht). Mag dan dan wel? :+

Ik vind niet één uur bench normaal.

Dan: als een hond in een hal/bijkeuken/schuur zit ga ik ervan uit dat dat meerdere m² 's zijn. En niet die bench van 1x1. Wat ik in een eerdere post aangaf: dan kan een hond opstaan, een paar stapprn zetten en op een andere (koelere, bv) plek weer gaan liggen. Dat gaat tamelijk lastig in een bench.

De hierboven geplaatste foto van de hond op de rug in de bench: ja, die ligt even heel ontspannen, maar wat een kleine ruimte voor een hele nacht. Verplicht liggen, omdraaien, andere houding, dat lukt. Maar meer ook niet. En daar vind ik gewoon wat van.


Dit is niet de kennel voor in de nacht. Maar een ‘kleinere’ voor in de kamer voor af en toe een uurtje. Deze is 100*85 en heeft geen deksel.

En deze is ook bedoeld voor verplicht liggen en slapen. Als ze buiten in de tuin/huis niet gaat liggen en dus even gedwongen moet worden tot rust..

Maar denk dat wij het niet eens worden en dat is prima.

Iedereen zijn eigen aanpak

Kabayo

Berichten: 14038
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:30

Ik wil m'n hond ook echt niet los in huis. Ze gaat dan sowieso de prullenbak overhoop halen :+
Ik heb zo'n meubel waar ze enorm graag in ligt als wij thuis zijn. De kant met deur is altijd dicht, daar zit geen hond in. (Die helft was destijds voor mijn vorige hond die uit elke bench kon ontsnappen om vervolgens het hele huis te verkauwen :=
Afbeelding
Als ik van huis ben gaat ze naar haar buitenhok waar een kennel aan vast zit zodat ze ook naar buiten kan. Niet extreem groot. Maar wel groot genoeg mocht ze wel naar de "wc" moeten het kan. Zo kan ik ook langer van huis zijn zonder mij schuldig te moeten voelen (al gebeurt het zelden dat ik lang weg ben)
Afbeelding
Hier nog bouwende, er zit een hondenluik in met van die tochtflappen en is geïsoleerd met piepschuim platen. Hier kan je natuurlijk ook wat van vinden met -15 of +30gr. Maar ik ben er heel wijs mee

Ik heb ze ook jaren in een bench gehad, ik zie er geen nadelen in. Wel vind ik zelf zo'n hokje met uitloop veel idealer. Als je er de ruimte voor hebt
Honden slapen overigens wel altijd naast bed. Niet op bed, dat vind ik vies. Maar geloof mij. Net als in een bench, slaapt de hond de gehele nacht op haar kussen naast mij. In een rolletje het liefst. Ze gaat niet in huis dwalen. Ook niet om te eten of drinken
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 21-02-24 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:32

Nikass schreef:
Celebi nog even terugkomend op wat je eerder schreef; ik vind het wel verschil uitmaken als een hond snachts in een bench ligt of een flinke ruimte ter beschikking heeft. Zo ken ik bijvoorbeeld een hond die snachts op de deel slaapt.
Ik zou mijn hond niet graag alleen laten, maar de bewegingsruimte is in elk geval lekker vind ik.

Bo-y ja klopt, we staan daar gewoon anders in. Wat mij betreft prima. Het is jammer dat sommige mensen in dit topic daar blijkbaar niet tegen kunnen.


Ik wil snachts mijn honden kunnen horen. Dus idd een schuur ofzo zou voor mij ook niet werken.

Onse stabij krijgt af en toe prednison en moet dan snachts plassen en dan heeft paniek als ze alleen is. Dus dan slapen we beneden bij haar in die periode. En onze aus vond alleen slapen moeilijk, dus tot 15 weken hebben we ook bij haar beneden geslapen. Dat hadden ze nodig, dus dan doen we dat voor ze. Als ze ziek zijn, slapen we ook beneden bij ze enzo..

Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:34

Kabayo schreef:
Ik wil m'n hond ook echt niet los in huis. Ze gaat dan sowieso de prullenbak overhoop halen :+
Ik heb zo'n meubel waar ze enorm graag in ligt als wij thuis zijn. De kant met deur is altijd dicht, daar zit geen hond in. (Die helft was destijds voor mijn vorige hond die uit elke bench kon ontsnappen om vervolgens het hele huis te verkauwen :=
[ [url=m/pZVqIp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik van huis ben gaat ze naar haar buitenhok waar een kennel aan vast zit zodat ze ook naar buiten kan. Niet extreem groot. Maar wel groot genoeg mocht ze wel naar de "wc" moeten het kan. Zo kan ik ook langer van huis zijn zonder mij schuldig te moeten voelen (al gebeurt het zelden dat ik lang weg ben)
[ [url=m/65XE1N.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog bouwende, er zit een hondenluik in met van die tochtflappen en is geïsoleerd met piepschuim platen. Hier kan je natuurlijk ook wat van vinden met -15 of +30gr. Maar ik ben er heel wijs mee

Ik heb ze ook jaren in een bench gehad, ik zie er geen nadelen in. Wel vind ik zelf zo'n hokje met uitloop veel idealer. Als je er de ruimte voor hebt
Honden slapen overigens wel altijd naast bed. Niet op bed, dat vind ik vies. Maar geloof mij. Net als in een bench, slaapt de hond de gehele nacht op haar kussen naast mij. In een rolletje het liefst. Ze gaat niet in huis dwalen. Ook niet om te eten of drinken


Ik heb de camera in de nacht op de honden, maar die slapen ook de hele nacht door, dwalen ook nooit. Pas in de ochtend als ze ons horen, dan wordt er langzaam opgestaan.

mavantos

Berichten: 3606
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:35

Ik ben niet tegen benches, maar ik vind persoonlijk maximaal 2 tot 3 uur overdag achtereen in de bench als ze alleen thuis zijn echt al lang zat en daarna moeten ze er wel weer uit kunnen. Als ze er dan weer even uit zijn geweest en fysiek en mentaal weer moe zijn kunnen ze best nog even terug later op de dag. Zitten ze in een ruime ren of hal/aparte kamer waar meer bewegingsruimte en eventueel nog wat uitdaging is zoals iets om mee te spelen (als dat veilig kan bij je hond) dan kan het wel wat langer dan 2-3 uur imo.

Persoonlijk laat ik mijn honden niet langer dan 4 uur achtereen alleen en dan zitten ze los in de woonkamer. Had de woonkamer niet veilig voor ze geweest zouden ze in een ruime ren of aparte hond-proof kamer gezeten. Moeten ze langer alleen thuis blijven dan 4 uur regel ik een goede uitlaatservice tussendoor of gaan ze naar familie, maar bijvoorbeeld zes uur per dag alleen met tussendoor uitlaatservice vind ik ook iets dat niet dagelijks moet gebeuren. Kan het? Zeker wel en soms breekt nood ook echt wel de wet als de planning een keer in de soep loopt door omstandigheden. Alleen als je standaard bijna iedere dag 6 tot 8 uur weg bent dan ben ik van mening dat je beter geen hond kunt nemen.

Oftewel, mijn mening is dat snachts de bench prima is en overdag het ook best enkele uren kan. Alleen geen halve dagen achtereen in de bench

Let op, bovenstaande is echt mijn persoonlijke mening. Ik ben zeker geen hondendeskundige en wat ik zeg zal ook zeker geen volledige waarheid zijn. Alleen zo sta ik erin.

Edit: ik vind een bench wel een nuttig middel voor de zindelijkheidstraining en voor sommige jonge honden om te kalmeren als ze overprikkeld zijn. En nuttig als ze het kennen bij noodsituaties.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 21-02-24 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 14038
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:36

Wintu schreef:
Kabayo schreef:
Ik wil m'n hond ook echt niet los in huis. Ze gaat dan sowieso de prullenbak overhoop halen :+
Ik heb zo'n meubel waar ze enorm graag in ligt als wij thuis zijn. De kant met deur is altijd dicht, daar zit geen hond in. (Die helft was destijds voor mijn vorige hond die uit elke bench kon ontsnappen om vervolgens het hele huis te verkauwen :=
[ [url=m/pZVqIp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik van huis ben gaat ze naar haar buitenhok waar een kennel aan vast zit zodat ze ook naar buiten kan. Niet extreem groot. Maar wel groot genoeg mocht ze wel naar de "wc" moeten het kan. Zo kan ik ook langer van huis zijn zonder mij schuldig te moeten voelen (al gebeurt het zelden dat ik lang weg ben)
[ [url=m/65XE1N.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog bouwende, er zit een hondenluik in met van die tochtflappen en is geïsoleerd met piepschuim platen. Hier kan je natuurlijk ook wat van vinden met -15 of +30gr. Maar ik ben er heel wijs mee

Ik heb ze ook jaren in een bench gehad, ik zie er geen nadelen in. Wel vind ik zelf zo'n hokje met uitloop veel idealer. Als je er de ruimte voor hebt
Honden slapen overigens wel altijd naast bed. Niet op bed, dat vind ik vies. Maar geloof mij. Net als in een bench, slaapt de hond de gehele nacht op haar kussen naast mij. In een rolletje het liefst. Ze gaat niet in huis dwalen. Ook niet om te eten of drinken


Ik heb de camera in de nacht op de honden, maar die slapen ook de hele nacht door, dwalen ook nooit. Pas in de ochtend als ze ons horen, dan wordt er langzaam opgestaan.

Het liefst met het meest chagrijnige hoofd :+ Mijn hond heeft een enorm ochtendhumeur _O-

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:28

Kabayo als de hond beschutting heeft, zoals jij beschrijft, dan denk ik niet dat temperatuur een probleem is als je een hond hebt met een goede jas ;)
In mijn vorige woning konden de honden dag&nacht de tuin in. De ene maakte daar veel gebruik van, de andere af en toe. Maar in mijn huidige woning kan dat helaas niet.
Leuk meubel :D Zolang de hond zelf kan bepalen of en wanneer hij erin gaat lijkt het me een leuk plekje.
Mijn honden hebben sowieso trouwens niet één vaste plek. We hebben meerdere, verschillende hondenmanden/matten. Ze maken afwisselend van allemaal gebruik, en liggen tussendoor ook gewoon op de grond, en af en toe op de bank.
Mijn honden staan absoluut minstens 1 x per nacht op om ergens anders te gaan liggen. Meestal vaker. Eén van mijn honden gaat minimaal 1x per nacht drinken (agv medicijnen)
Mijn eerste hond kwam vroeg in de ochtend bij mijn bed afscheid van mij nemen voor ze overleed. Dat moment zit in mijn hart, en had ik voor geen goud willen missen.

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:54

Wij hebben hier ook overal mandjes en kleedjes in huis liggen, maar grotendeels van de tijd ligt de mini bovenop ons. Ook als we aan het werk zijn ligt ie of op schoot of op het dichtsbijzijnde kleedje/kussentje. Tijdens het koken heeft ie ook een kussentje in de buurt als plekje gekozen en zelfs als ik sta te douchen gaat ie in mijn stapel uitgetrokken kleding erbij liggen. En hoeveel uur ik ook zou werken/koken/douchen, hij blijft daar tot ik zelf ook weer verplaats. Dat zal dus ook echt van hond tot hond verschillen of ze veel wisselen tussen plekken of juist niet.

Wij hebben in de bench trouwens plek om een kussen neer te leggen en een lege plek te maken voor verkoeling bijvoorbeeld. Uiteindelijk hebben we toch maar een extreem fluffy kussen gekocht over de volledige breedte omdat hij dus altijd op kleedjes/kussentjes/kleding wil liggen en nooit op de kale vloer. Ja hooguit als de zon daar precies schijnt.. :+ Deze hond heeft dus verder ook niks aan een half kale bench of een hele bijkeuken met koude vloer. Dan durf ik er vergif op in te nemen dat ie niet verder komt dan dat ene kussentje. Nou hebben we geen bijkeuken dus dat feest gaat ook niet op maar goed, elke hond is dus echt anders.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:06

Wat aandoenlijk dat hij op je kleren gaat liggen <3

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:18

Afbeelding

Het is echt heel zoet ja. Hier had ik toevallig wat was op de grond liggen om te sorteren en dan is hij helemaal gelukkig. _O-

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:19

De reden dat ik een kennel heb gebouwd in de tuin (die groter is als de gemiddelde paardebbox haha) is omdat ik voor een grote hond alle benches te klein vond. Daarom ook een ren is huis en dus kennels buiten. Als pup geen probleem, konden ze ruim bewegen enzo, maar vanaf half jaar echt al te klein om langer in te zitten of vaker als alleen in noodgevallen.

In de auto wil ik wel perse een bench of kennel, die juist niet re groot is, omdat dat veel veiliger is. En de honden gingen hele dagen mee in de auto, alleen thuis vond ik wel dat ze meer ruimte moesten hebben. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar die bench kan in verhouding net zo groot zijn voor dat kleine hondje als een bijkeuken voor een grote hond.

Celebi, schattig zeg! Mijne ligt ook bij me in de badkamer en op mijn kleding. Die is alleen ietsjes groter :') En die ligt s nachts dus wel op de slaapkamer en op bed sinds we met z'n 2en zijn :=

Er zijn alleen zat redenen te bedenken waarom het veiliger is en beter voor het welzijn om ze dus wel op te sluiten. En dat ligt niet altijd alleen maar aan de eigenaar.

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:21

Zo'n buiten plek is ook wel echt mooi. Moet ik hier niet proberen want dan vriest ie dood of wordt ie opgegeten door een roofvogel. Welkom in het leven van 1,8 kilo. :brr:

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:22

Wij hebben ook een bench voor onze hond. Dit is vanuit de fokker spelenderwijs aangeleerd en wij hebben exact dezelfde bench op maat laten maken.

Onze hond was als pup makkelijk overprikkeld omdat ze zelf geen rust pakte. Het enige dat hielp was in de bench en verplicht slapen. Ze bleef zolang doorgaan totdat je zag dat ze op was en bijna omviel maar ergens gaan liggen deed ze niet. Hoe vermoeider ze werd hoe heftiger ze werd qua gedrag, bijten en slopen. We hebben het met training geprobeerd om haar een plek aan te leren, maar als ze moe was kon je op je kop gaan staan maar dan was er niets mee aan te vangen. Het heeft een paar weken geduurd voordat ze steeds beter haar grenzen leerde kennen en uit zichzelf ging slapen. Sindsdien heeft de bench altijd open gestaan als wij thuis waren.

Tot 1.5 was heeft ze in de bench gezeten als wij moesten werken (rustig opgebouwd). En dan heb ik het over max 6uur per dag en dan 2x per week. De rest van de week werd er vanuit thuis gewerkt.
Als wij van huis waren ze was buiten de bench dan bleef ze uren piepen en was ze onrustig. Terwijl in de bench ze rustig ging liggen en slapen.

Sinds we zijn verhuist heeft ze toegang tot de keuken (waar de open bench in staat) als we weg zijn. En sinds 10 maanden hebben we het langzaam uitgebouwd. Ze heeft nu de beneden verdieping tot haar beschikking en kan ze in principe zonder bench. Al kiest ze er 99% van de tijd toch voor om in de open bench te liggen als we van huis zijn.

Ik zie het als een veilig plek voor onze hond. Ze weet dat als ze in de bench gaat liggen ze met rust gelaten wordt. Het is echt haar rustplek waar ze zich regelmatig terug trekt.


Ik heb er enorm veel respect voor als je je hond zonder bench hebt kunnen opvoeden, voor onze dame is het echter een hele fijne aanvulling geweest :-)

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Pup wilt niet in bench met deur open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:31

Vrienden van mij hebben hun golden retriever pup soms uren in de bench, terwijl ze thuis zijn. Ik vind daar wel wat van, maar ik wil me er niet mee bemoeien omdat ze zelf vinden dat ze genoeg ervaring met honden hebben. Ze hebben haar in de bench omdat ze druk is als er bezoek is... Ze gaat er gelukkig wel graag zelf in, maar toch... Ondingen zo'n bench voor dit soort gevallen.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:32

Celebi schreef:
Zo'n buiten plek is ook wel echt mooi. Moet ik hier niet proberen want dan vriest ie dood of wordt ie opgegeten door een roofvogel. Welkom in het leven van 1,8 kilo. :brr:


Ja dat us niet zo handig :') Hier 40 kilo en dikke vacht,maar hele kennel is ook overdekt. En 4 bij 3 oid met 3 dichte kanten. Dus geen roofvogels ook. Maar wel kaal op nachthok na, want rubber tegels zijn opgegeten (hond bijna dood) de wollen dekens ook, net als alles wat ik erin heb gehad om het wat comfortabeler te maken...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:40

Celebi schreef:
[ [url=m/Xac5tv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is echt heel zoet ja. Hier had ik toevallig wat was op de grond liggen om te sorteren en dan is hij helemaal gelukkig. _O-


Oh wat een heerlijk frutsel van 1,8 (!) kg haha wat licht! Ik had een klein pleeghondje, maar die woog toch wel 6,5. Heerlijk als ze bij me in bed kroop, maar bij jouw hondje zou ik misschien bang zijn om per ongeluk op haar te gaan liggen :=