Likmatten en voerpuzzels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6319
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:34

Gebruik dan geen speciale voermat, maar puppy krijgt s' ochtends 500/1000 (om de dag ongeveer) gram KVV, en s' avonds 500 gram KVV met kwarteleitjes, groente, zalmolie en "gewrichts poeder":
Afbeelding

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:02

idylle schreef:
Dagahra schreef:
Ik heb mij vandaag ook weer vermaakt :D

[ [url=m/uWSXOj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lnhrbv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RGYbUj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f6IJW2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat zit hier allemaal in? Ziet er echt prachtig uit!

Even gekopieerd van insta :D

Kvv met zalm & kalkoen
Gedroogde kippenvleugels van @shop.bymarley en sprotjes
Broccoli en pompoen
Granaatappel
Supplementen @ode_onyxdogenrichment
En kefir met dragon fruit/ rode bieten poeder van @denotenshop

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:07

kanjerroos schreef:
Toffe bakken weer!
Wij hebben ook onze eerste bestelling gedaan bij ODE; bramen en banaan, schapenvet met knoflook, zalmolie, vleesmeel en nog het een en ander om te kluiven. Alles al uitgeprobeerd en valt goed in de smaak.. blijft jammer dat de foto upload op bokt het bij mij niet doet haha

idylle schreef:
Ik kom ook graag meelezen! En ik heb meteen een vraag als dat mag. Mijn hond heeft afgelopen januari enorm last van maagzweren gehad. Echt enorme pijnen heeft hij gehad. De dierenarts heeft aan dat vet niet goed is voor zijn maagzweren. Iemand die hierin advies kan geven? We geven hem nu royal canin 12+ ivm dat het zo makkelijk mogelijk te verteren is. Hij is afgelopen januari 9 jaar geworden. Hij blijft heel erg gevoelig op z'n buik. De laatste weken ging het erg goed, maar de afgelopen week heeft hij toch weer wat ongemak. Kan ik dit met groentes enzo meer voorkomen als met 'gewoon voer'?


Ik kan je hier eventueel wel mee helpen, je mag altijd een pb sturen!



Heel fijn! Pb gedaan.

Nog een vraagje. Ik zag verder terug in het topic dat groente gepureerd moet zijn, omdat ze anders niet echt opgenomen worden door de hond. Hoe zit dit dan met fruit? Dat zie ik niet gepureerd worden, dus wat is dan het verschil tussen groenten en fruit dat fruit wel heel of gevriesdroogd gegeven kan worden?

Voor nu de laatste vraag. Waar bestellen jullie kvv? Krijg je het ontdooit aangeleverd en vries je het dan in? Las dat iemand er plakken van sneed en dan in invroor. Wij zijn destijds gestopt met vers vlees voeren omdat we nog maar 1 hondje hadden en de rollen allemaal groot waren en al bevroren geleverd werden zodat we er dus ook niks af konden halen om het in kleinere porties te verdelen.

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:27

Fruit hoeft inderdaad niet gekookt of gepureerd te worden, die celwanden zijn als het ware wat minder stug. Ik gooi de blauwe bessen vaak wel even door de blender met de mix omdat Fitz het anders minder graag eet en dat is zonde van de besjes, haha. Ook maak ik vaak fruitsmoothies dus dan is het inderdaad ook kapot.

Ik bestel en haal het bij Ekowolf, maar het wordt altijd diepgevroren aangeleverd inderdaad. Je hebt ook kleinere rolletjes, van 500 gram. Maar er zijn ook merken die het al in nuggets of hamburgers leveren eventueel. Soms laten mensen het iets ontdooien en zagen het dan met zo'n elektrisch mes in porties.

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:28

Onze Ted weegt net geen 10 kilo. Hij is senior dus dat zou betekenen dat hij 100-150 gr per dag mag hebben. Dan ligt zo'n rol 3-5 dgn buiten de koeling.... van de geperste schijven o.a. van Prins, heb ik het idee dat dit toch anders is als op die rollen. Geen idee waarom, maar meer toevoegingen ofzo?

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:50

Ons vlees komt bij KVVwebwinkel vandaan. Wordt inderdaad bevroren aangeleverd. Zij hebben ook Runner, dat is een merk met premix, maar weinig extra toevoegingen en zij maken worstjes van 150 gram in diverse smaken. Wellicht is dat een optie voor je? Er zijn ook andere merken zoals Bandit met kleinere bakjes, maar dat is biologisch en daarmee ook weer wat duurder.

love_mandy

Berichten: 2948
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:59

Ik heb gelukkig dat ik bij een winkel in de buurt woon met een mega groot assortiment aan KVV.
Maar je kunt de grote rollen gerust 1,5 uur (misschien nu het weer wat warmer word wat korter) laten ontdooien, in porties snijden en de rest dan weer invriezen. Na die tijd is het wel wat zacht maar nog niet echt ontdooid.
Als je 500 gram rollen koopt denk ik dat een half uurtje al genoeg is. Ik snijd het voor Odin ook allemaal in porties omdat hij anders 4 voerbeurten hetzelfde vlees krijgt en dat gaat niet met alle diersoorten goed.

anca

Berichten: 1790
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:25

Ik ontdooi ook altijd iets tot snij mogelijkheid. En dan in porties weer terug.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:31

Ik deed toen ik alleen Otje nog had ook eventjes klein beetje ontdooien, dan een mes onder de warme kraan (of net uit de vaatwasser) en dan kan je het prima snijden. Ik vond een gekarteld broodmes het makkelijkst.
Appa eet 500 gram per dag dus nu neem ik de moeite niet meer om vooraf te snijden :+

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:45

oh wat is dit leuk! Ik kom even meelezen. We hebben momenteel een Ridgeback reu maar ik vind dat hij het niet zo lekker doet op zijn huidige brok, dus ik was aan het orienteren naar ander voer en vond toen dit. Aangezien we er binnenkort een puppy bij krijgen, vind ik dit soort verrijking wel echt heel leuk!
De snuffelmat zetten we al regelmatig in, maar een likmat lijkt me ook een grote aanvulling! Welke kunnen jullie adviseren voor ons kalf van 75 cm? :+

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:56

Ik ben net terug van de Welkoop en heb verschillende diersoorten BARF gehaald en groene pens. Nu nog even kijken op pagina 5 welke fruitsoorten en groentes ze mogen hebben. Oh en er viel zomaar een District 70 slowfeeder bak in m'n mandje -O- zo stom *ahum* :+

Heb even op pagina 5 gekeken en daar de laatst geplaatste ingrediƫnten lijst overgenomen. Moet b.v. pompoen ook gekookt en gepureerd worden? Het is me namelijk nog niet helemaal duidelijk (op 3 groentes na) wat wel en niet gekookt en/of gepureerd moet worden. Als iemand dat aan kan geven heel erg fijn!

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:38

idylle schreef:
Onze Ted weegt net geen 10 kilo. Hij is senior dus dat zou betekenen dat hij 100-150 gr per dag mag hebben. Dan ligt zo'n rol 3-5 dgn buiten de koeling.... van de geperste schijven o.a. van Prins, heb ik het idee dat dit toch anders is als op die rollen. Geen idee waarom, maar meer toevoegingen ofzo?


Ik dacht dat Energique ook handige porties had.

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:42

Het half uurtje buiten de vriezer en dan snijden werkt! Heel erg bedankt voor de tips!

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:50

idylle schreef:
Moet b.v. pompoen ook gekookt en gepureerd worden? Het is me namelijk nog niet helemaal duidelijk (op 3 groentes na) wat wel en niet gekookt en/of gepureerd moet worden. Als iemand dat aan kan geven heel erg fijn!


Ja, pompoen ook koken :j . Pureren doe ik die niet omdat ik die geschild kook en dan is die al vrij zacht.
Ik denk dat je alle groenten moet koken, wil je bekomen dat ze opgenomen worden. Je kan bv. prima rauwe wortel geven. Mijn vorige hond was daar dol op en was met een grote, dikke wortel ook even bezig dus dat was een fijne traktatie. Maar rauw komt het er ook ongeveer terug als wortel uit.

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:57

Maar Komkommer valt ook onder groentes, die kook je toch niet? Of kook je die ook?

love_mandy

Berichten: 2948
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:04


Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:17

Afbeelding
Nieuwe bakken en lekkers binnen! Het draaigedeelte had hij gelijk door.
De aardbeien liet hij liggen, rest is wel op, op een klein beetje in de honeypot na.
Afbeelding

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:18

Oh die zijn leuk zeg! <3 is die bovenste een beetje makkelijk schoon te maken?

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:28

Dat weet ik nog niet :')
Het draaigedeelte kan wel gewoon los, volgens mij kan het in drie delen uit elkaar en dan gewoon in de vaatwasser.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:51

Ohh dat is top :)

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:21

Net geprobeerd, het kan inderdaad in drie delen uit elkaar :j en volgens ODE kan ie in de vaatwasser.
Ik vond hem erg geslaagd, had alleen wat groter gemogen...

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 06:05

Afbeelding
Ted had er gisteravond weer zin in. Kvv met wat groene pens, licht gekookte en gepureerde wortel 2 of 3 frambozen en een stukje Mango. Mango vind hij niet lekker, Framboos gaat er goed in.

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 06:06

Die is leuk he!! Ik heb hem in een maatje groter. Kan inderdaad in de vaatwasser, al laat ik de likmat in de bak zitten voor het behoud van de vorm en was daarna de bak nog even na voor de zekerheid.

Edit:

@idylle wat fijn zeg!

Hhilde

Berichten: 7459
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:53

Eloya schreef:
Ik haal dinsdag Jeppe op, mijn puppy.

Veel plezier vandaag *\o/*

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:17

En? Jeppe al opgehaald?

Gisteren had Ted nog best wat last van zijn buik. Wilde geen beloningen aannemen en vrat gras. Vanavond was hij goed in zijn doen dus hebben we weer even lekker gewandeld en hij nam weer beloningen aan! Even een dunne drol gelegd en nu lijkt het de goede kant op te gaan.

Weten jullie dat? Maakt het nog uit of ik hem b.v. elke dag wortel geef voor een week of moet ik dit dagelijks afwisselen kwa groenten?

Dan nog een vraag. Ik las dat kvv en brok niet goed samen gaan. Nu voerde ik voorheen royal canin en ben nu met de kvv overgestapt op geperste brok van farmfood. Kan ik die farmfood als belongsnoepjes gebruiken? Of kan ik beter vlees drogen b.v.?

Verder heb ik 3 nieuwr dingen op vinted gekocht :j een schrokbak van sodapup (met die kerstbomen aan beide kanten zeg maar) een banaan- en avocado slowfeder.

We krijgen over een week of 5 een teckelpup, als verrassing voor m'n man, dus moet even wat slowfeeder bakken verzamelen natuurlijk zonder dat hij in de gaten heeft dat er een hondje bij komt :+