Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 15:56

Wij hebben nu bijna een jaar 2 honden, ze krijgen goed en best wel prijzig voer, daar besparen we echt niet op, het vlees is ook afkomstig uit Nederland.

Maar dan nu de kluifjes. De honden krijgen altijd een kluifje voor we naar bed gaan of af en toe eens tussendoor. Eigenlijk krijgt onze eerste hond al haar hele leven onderstaande, en die krijgt de tweede nu ook.

Afbeelding

Bij onze plaatstelijie dierenwinkel is het van het merk Voskes, betaal je voor 80 stuks 25 euro. Ik heb helaas even geen verpakking meer dus kan niet zien wat de herkomst is.

Nu zag ik hetzelfde type online maar dan met bulkkorting. 500 stuks voor 93 euro.
Ik dacht laat ik het proberen.

Nu heb ik ze binnen en zie dat ze "made in China" zijn. Nu lees ik online al dat veel van dergelijke botjes, dus vooral raw hides uit Vietnam/China/Nepal komen. De botjes zien er verder prima uit, eigenlijk 1 op 1 vergelijkbaar met de Voskes. Kan me voorstellen dat het allemaal 1 pot nat is. Echter voor dezelfde variant van Beesteez betaal je weer veel meer.

Maar nu ben ik aan het denken geslagen :). Let jij op het land van herkomst bij de botten van je hond? Waar vind jij goede, enigzins betaalbare botten? Geef jij je hond elke dag iets dergelijks en zoja wat?

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 16:06

Ik koop sowieso niet zulke botjes. Als je weet hoe ze gemaakt worden, denk ik dat jij ze ook niet meer geeft..

Wij kopen of bij de slager botjes, maar vaak krijgt ze andere kauw dingetjes. Zalmkop, ribben e.d.
Mocht ik wel iets kopen dan kijk ik daar wel zeker naar. Maar vaak zit er veel troep in als je het koopt bij de winkel :)

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 16:42

Ik geef alleen natuurlijke producten zoals kophuid, oren, nekspier etc. Dat krijgen ze een aantal keer per week, afgewisseld met een kong of likmat. Zit wel in een heel andere prijsklasse als jouw voorbeeld.
Al die ‘vieze’ witte kleffe botjes oid geef ik niet. :o :) .

Ik bestel altijd bij dezelfde leverancier waar ik vertrouw op de kwaliteit. Ik kijk daar dus niet naar de herkomst van de producten.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 16:57

Over de rawhide uit het buitenland zijn wel eens tv-programma's gemaakt inderdaad, er komen een hoop chemicaliën aan te pas om de botjes zo te krijgen als dat wij ze in de winkel tegen komen.

Ik kijk naar de herkomst van de producten (i.v.m. het dierenwelzijn van de gebruikte beesten, heb ik net een iets beter gevoel bij dan bij 'afkomst onbekend') en dan kom je al snel terecht bij wat kleinere producenten, die bv ook zelf drogen.

Ik bestel bij bv barkking dogsnacks (webshop van een Bokker :D ), Durks Dogsnacks of Barfflevo.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:12

Rawhide is niet erg gezond. Voor een hond. Ik koop liever iets van onbewerkte kophuid of luchtpijp. Eigenlijk niet echt een idee van de herkomst ik haal ze via bellobox of d tails

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:15

Ben een beetje met dezelfde zoektocht bezig.

Rawhide is niet top maar eerlijk mijn hond krijgt het ook. Daarvan weet ik tenminste dat hij het op eet :+
Ook Petsplace heeft tegenwoordig veel 'natuurlijke' producten maar geen idee van de herkomst.
Eendennek en kophuid zijn hier favoriet.

Ben ook zoekende naar wat is gezond en betaalbaar? Ik kan van alles halen maar als het binnen 2 tellen op is, is het idee er ook wel vanaf.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:16

Zulke botjes koop ik ook nooit, omdat mijn ene hondje het niet veilig eet.
Ik geef ze meer dingen als herten nekspier, kophuid, bullepezen en zo.
Dat bestel ik bij Durk's dogsnacks, en ook wel bij de AVO in Hulshorst , die hebben ook goede dingen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 22-02-24 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

anca

Berichten: 1781
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:24

Ik voer vers/kvv en s avonds voor het slapen een paar brokjes voor de lekker.

De kauwspullen haal ik bij keetjes.nl.
Prima spul

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 02:10

Ik haal het meeste bij de dierenwinkel om de hoek of ik bestel bij zooplus met de voerbestelling mee.
Wat ik koop verschilt per keer, maar vaak wel de barkoo kauwballen, de gevulde rollen van runderhuid en de Lukulles fijne kauwspiraal.
Daarnaast vaak gedroogd spul als ganzen/kippen/kalkoen/eenden nekken, luchtpijpen, paardenlongen, visjes (poon, sardientjes, zalmhuid), kippenvoetjes, oortjes al dan niet met vacht erop, konijnenhuidrollen met vacht etc.
Kauwplaten zijn te hard, daar krijgt met name mijn Shih Tzu nog geen deuk in gekauwd en hij raakt er gefrustreerd van dus ik zoek bewust wat zachter spul uit voor ze. :)

De meeste rawhide vinden ze niets aan hier, lam is ook afgekeurd en bullepees vinden ze niet lekker dus dat koop ik ook niet meer.
Ze krijgen ook wel ongezondere snacks hier, ik wissel af wat ik geef.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 03:42

Mijn terreur wil enkel die botjes. Mijn herder wil zo'n botje en geef ik een bullepees erbij dan gaan ze beiden op maar zonder zo'n botje wil hij niets anders aan nemen. Hier eten ze er beiden ook dagelijks 1. Ik bestel ze in bulk via de virtuele kynologische markt die elke maand via Facebook is. Allerlei producten worden dan aangeboden in erg aantrekkelijke aanbiedingen. Ook via jan van driel (k94dogs shop) bestel ik veel. Je kunt daar fijne boxen bestellen zonder verzendkosten plus ander knaagwerk erbij

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 06:01

Ik voer vers en onze honden eten graag kippen nekjes (vers of gevriesdroogd), kangaroe staart, kangaroe pees, eenden/kippen voet. Maar eigenlijk alle gevriesdroogde snacks die puur vlees zijn gaan er hier goed in.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 07:36


Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:07

farmfood heeft diverse soorten. Ook nog een Nederlands bedrijf en alle ingrediënten komen uit de EU

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:56

Ah, goed topic!
Misschien vind je mijn topic ook leuk:
[BB] Hoe zit het met het vlees in hondenvoer?

Ik geef mijn honden liefst gedroogde pens, gedroogd vlees, dat soort dingen, maar ze doen nergens lang mee, en één van mijn honden kan niet alles eten omdat hij te grote stukken inslikt. Bijv bij kophuid platen. Die Voskes staafjes vinden zij ook heel prima. Ik wist niet dat ze chemisch bewerkt worden (?)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:24

Misschien vind je hier wel wat tussen, hebben ook diverse bulk opties:
https://www.awarepetproducts.nl/

Wij bestellen tegenwoordig vooral veel buffeloren met vleespit, of gedroogde snacks van verschillende types. Er liggen nog wel wat 'ouderwetse' kauwbotten rond als ze tussendoor eens behoefte hebben maar ook daar let ik inderdaad op de herkomst. Vaak hebben we kophuidplaten, of bijvoorbeeld runderneus.

Zoiets hebben wij ook standaard in de snackmand liggen: https://www.barkkingdogsnacks.nl/websho ... plaat.html

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:10

Ik bestel wel eens zo’n box bij Bello box, ook allemaal natuurlijke snacks

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Betaalbare botten/kluiven en herkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:28

Ik bestel eigenlijk standaard op Barkking, dan weet ik dat de herkomst goed is. Chipito heeft momenteel een obsessie voor varkensoren, dus heb er laatst een stuk of 40 besteld. Hij krijgt dagelijks iets te knabbelen, dus ik bestel dan een ruime hoeveelheid per keer. Ook gehemeltes, koophuis, andere oren met vlees... Ik probeer eigenlijk alles uit en zo leer je kennen waar je hond voorkeur aan geeft. Vis moet ik bijvoorbeeld niet meer bestellen, hij speelt ermee maar eet het niet op. En je leert kennen wat uitermate stinkt :+