Welk vliegengordijn huisdieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Welk vliegengordijn huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 17:09

Het gaat dus om de achter deur, er kan geen vliegendeur in anders kunnen de honden niet naar buiten. Wat gebruiken jullie om vliegende beesten buiten te houden.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Welk vliegengordijn huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:28

Horren met magneetjes, te koop bij de Action. Uit mijn hoofd ca 3 euro per stuk, gaan net aan een seizoen mee, maar werken wel ideaal met huisdieren. Je bevestigt ze met plakstrips op het deurkozijn.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Welk vliegengordijn huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:32


cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:51

Wij hebben zoiets zoals als onderstaand in de link, zo’n ketting gordijn met hulzen. Kosten vaak wel wat, maar gaan wel zo ongeveer je hele leven lang mee. Zeer goede kwaliteit en doet wat ze moeten doen + prima te combineren met huisdieren (hier een langhaar herder en Maine coon poes rondlopen)

https://www.vliegengordijnoutlet.nl/vli ... ngordijnen

Krijg je tegenwoordig ook echt met de leukste patronen of afbeeldingen erop (wij hebben gewoon een effen kleur, antraciet)

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:27

wilma84 schreef:
Horren met magneetjes, te koop bij de Action. Uit mijn hoofd ca 3 euro per stuk, gaan net aan een seizoen mee, maar werken wel ideaal met huisdieren. Je bevestigt ze met plakstrips op het deurkozijn.


Hier ook.
Neem wel de zwarte. :D

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:31

tones schreef:
wilma84 schreef:
Horren met magneetjes, te koop bij de Action. Uit mijn hoofd ca 3 euro per stuk, gaan net aan een seizoen mee, maar werken wel ideaal met huisdieren. Je bevestigt ze met plakstrips op het deurkozijn.


Hier ook.
Neem wel de zwarte. :D

Hier ook met dieren en is super handig. Elk jaar een nieuwe en zowel hond als katten kunnen er zo tussendoor lopen en hij valt weer mooi dicht.

DuoPenotti

Berichten: 29511
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welk vliegengordijn huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:38

Ja hier ook de magneetdingen.
Alle soorten sliertjes al geprobeerd maar daar komen ze toch door.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Welk vliegengordijn huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:48

Ik heb gewoon lange donkerblauwe overgordijnen die ik bij een open deur dicht doe en met een wasknijper bij elkaar houdt. Hond loopt er gewoon doorheen.
Dit gaat tenminste niet kapot en kan in de wasmachine want je ziet wel huidvet van de hond op de plek waar ze erdoor gaat.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welk vliegengordijn huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:50

Ik heb ook de zwarte magneet gordijntjes. Gaan een jaar mee met 5 katten. Ik vind ze wel onhandig met wind, dan waaien ze wel open.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 20:16

Je hebt ook van die doorzichtige strokengordijnen.
Mijn vriendin heeft een hond en hun hebben bij de achterdeur zo'n strokengordijn van 2 grote delen die elkaar overlappen.
De hond kan daar doorheen, en zelf kan je er nog doorheen kijken omdat ze doorzichtig zijn.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Welk vliegengordijn huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:29

Magneet horren vd Action.
Niet alleen bij de buitendeur maar ook de deuropening naar de woonkame, keuken etc omdat een deel toch nog verder weet te komen.
Maar het scheelt toch algauw 90% aan binnenvliegende beestjes.
Zwart ipv wit is wel aan te raden ja, mijn witte is niet meer wit op hondhoogte. :+

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 11:30

Oke doorzichtig is ook wel fijn, ik ga eens kijken bij Google.

Chawi
Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:38

Ikzelf heb ook magneethorren,maar die gaan wel langer mee dan één seizoen, ga er nu het 3e seizoen mee in en ziet er nog als nieuw uit. Zit best nog wel wat kwaliteitsverschil in blijkbaar. In de winter haal ik ze weg (klittenband bevestiging dus makkelijk) en als ik de eerste vlieg binnen zie, hang ik ze weer op.

Ik kijk er ook altijd naar of de magneetjes in de zoom zitten. Vind het lelijk als je ze kan zien.
Heb deze hangen: https://www.bol.com/nl/nl/p/o-daddy-deu ... uctPageUrl

Ik vind het echt ideaal met dieren.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:51

tiwi1969 schreef:
Ik heb gewoon lange donkerblauwe overgordijnen die ik bij een open deur dicht doe en met een wasknijper bij elkaar houdt. Hond loopt er gewoon doorheen.
Dit gaat tenminste niet kapot en kan in de wasmachine want je ziet wel huidvet van de hond op de plek waar ze erdoor gaat.

Is dat niet heel onhandig als je met drinken/eten naar buiten/binnen wilt lopen dat je elke x het gordijn los en vast moet maken?
Hier gaan ze kapot omdat de katten er ook in hangen, dat doen ze ook in gordijnen dus die worden ook lelijk na 1 seizoen.
En elk jaar 4E voor een vliegengordijn is niet duur.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:55

Brainless schreef:
tiwi1969 schreef:
Ik heb gewoon lange donkerblauwe overgordijnen die ik bij een open deur dicht doe en met een wasknijper bij elkaar houdt. Hond loopt er gewoon doorheen.
Dit gaat tenminste niet kapot en kan in de wasmachine want je ziet wel huidvet van de hond op de plek waar ze erdoor gaat.

Is dat niet heel onhandig als je met drinken/eten naar buiten/binnen wilt lopen dat je elke x het gordijn los en vast moet maken?
Hier gaan ze kapot omdat de katten er ook in hangen, dat doen ze ook in gordijnen dus die worden ook lelijk na 1 seizoen.
En elk jaar 4E voor een vliegengordijn is niet duur.


De wasknijper zit een stukje hoger dan ik lang ben, dus ik kan er onderdoor. Ik druk de spleet dan open met mijn elleboog of schouder en kan er probleemloos tussendoor met mijn handen vol.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 12:29

cursebreaker schreef:
Wij hebben zoiets zoals als onderstaand in de link, zo’n ketting gordijn met hulzen. Kosten vaak wel wat, maar gaan wel zo ongeveer je hele leven lang mee. Zeer goede kwaliteit en doet wat ze moeten doen + prima te combineren met huisdieren (hier een langhaar herder en Maine coon poes rondlopen)

https://www.vliegengordijnoutlet.nl/vli ... ngordijnen

Krijg je tegenwoordig ook echt met de leukste patronen of afbeeldingen erop (wij hebben gewoon een effen kleur, antraciet)


Wij hebben geen standaard maat deur en hebben ons vliegengordijn hier besteld: https://www.vliegengordijnen.shop/vlieg ... adgordijn/

Bij een draadgordijn heb je minder kans dat de hond erachter blijft haken.
En mocht je toch een hulzen gordijn met patroon willen en geen tijd / zin hebben om die zelf in elkaar te flansen: bij sommige sociale werkplaatsen worden ze voor je in elkaar gezet.