KVV of gekookt of toch brok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:57

cinniz123 schreef:
Ik heb in het verleden met mn chinees ook een eliminatie dieet gedaan maar veranderde niets mee en vond het echt wel een gedoe met kinderen in huis die dus ook echt niets mochten laten vallen ect.
Ik heb toen ook een omgevings allergie test laten doen en kwam ook niets bijzonders uit.
Uiteindelijk werd het door de dermatoloog gegooid op teveel huidgisten gegooid en moest hem om de zoveel tijd met speciale shampoo wassen heb ik heel lang volgehouden maar geen verbetering en nooit erachter gekomen waar hij nu op reageerde ondanks veel geld erin geinvesteerd te hebben.

Als je er voor open staat; neem eens contact op met nathalie geerts van “je hond gezond”

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 15:29

kiwiwitje schreef:
cinniz123 schreef:
Ik heb in het verleden met mn chinees ook een eliminatie dieet gedaan maar veranderde niets mee en vond het echt wel een gedoe met kinderen in huis die dus ook echt niets mochten laten vallen ect.
Ik heb toen ook een omgevings allergie test laten doen en kwam ook niets bijzonders uit.
Uiteindelijk werd het door de dermatoloog gegooid op teveel huidgisten gegooid en moest hem om de zoveel tijd met speciale shampoo wassen heb ik heel lang volgehouden maar geen verbetering en nooit erachter gekomen waar hij nu op reageerde ondanks veel geld erin geinvesteerd te hebben.

Als je er voor open staat; neem eens contact op met nathalie geerts van “je hond gezond”


Voor wat bedoel je?
Nu voor Guapa? want Elvin is al overleden inmiddels.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:42

Ja voor de hond die wisselend eet, kotst etc.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 18:33

kiwiwitje schreef:
Ja voor de hond die wisselend eet, kotst etc.


Nee zover ben ik nog niet om de holistische kant op te gaan.
Eerst maar eens kijken hoe ze het op iets anders als brok doet.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:16

Das ook prima natuurlijk.

Fosco
Berichten: 1457
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:24

Heb je ontlasting onderzoek laten doen? (misschien heb ik er overheen gelezen). Momenteel is Giardia echt overal en kan ook heel veel vage klachten geven. Dat is wellicht nog even een goede om uit te sluiten op medisch gebied.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 22:45

Fosco schreef:
Heb je ontlasting onderzoek laten doen? (misschien heb ik er overheen gelezen). Momenteel is Giardia echt overal en kan ook heel veel vage klachten geven. Dat is wellicht nog even een goede om uit te sluiten op medisch gebied.


Nee niet laten onderzoeken.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 23:37

Ik zou in dat geval een thuis test doen. Dierenartsen onderzoeken nu veelal met één ontlasting monster. Echter heeft giardia een intermitterende uitscheiding. Ik doe zelf voor de zekerheid altijd 5 monsters. Deze mengen en dan de test uitvoeren. Bijzonder ranzig klusje. Maar schept wel duidelijkheid.

Panacur kun je zelf ook gemakkelijk bestellen. 2 keer 3 dagen geven met een tussenpoos. En dan probiotica met meerdere stammen om het zo goed mogelijk aan te pakken.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 07:46

Ik denk niet dat het giardia is want heeft nml nooit diaree en ik ga nu niet alles tegelijk uit de kast trekken want dan weet ik straks nog niet wat helpt.
Dat is de fout die ik meerdere keren heb genaakt zowel bij paard als honden dan wil ik kosten wat kost weten wat het is en ga ik meerdere dingen ondernemen en als er dan iets aan staal weet je nog niet wat het is.
Ik ga voor nu eerst over op hander voer dat kijk ik minimaal 4 weken aan om te kijken of er verandering in zit tenzij het slechter wordt oid.

Heb wel mijn eigen da weer gemaild over de tanden en wat de andere dierenarts er over had gezegd en wat nu de beste aanpak is.
Dus even deze 2 dingen afwachten.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 09:33

Die giardia test kun je voor een tientje doen. Via bol. Diarree is niet altijd een symptoom bij giardia.

Maar je moet inderdaad één ding tegelijk proberen anders weet je niet wat nou geholpen heeft.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 10:59

Hettieheks schreef:
Die giardia test kun je voor een tientje doen. Via bol. Diarree is niet altijd een symptoom bij giardia.

Maar je moet inderdaad één ding tegelijk proberen anders weet je niet wat nou geholpen heeft.


Heb je voor mij een linkje? Mag ook via pb.
Wist niet eens dat je dat zelf kon testen.
Maar vermoed niet dat dat het is maar goed ben geen dierenarts dus kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:06

cinniz123 schreef:
Hettieheks schreef:
Die giardia test kun je voor een tientje doen. Via bol. Diarree is niet altijd een symptoom bij giardia.

Maar je moet inderdaad één ding tegelijk proberen anders weet je niet wat nou geholpen heeft.


Heb je voor mij een linkje? Mag ook via pb.
Wist niet eens dat je dat zelf kon testen.
Maar vermoed niet dat dat het is maar goed ben geen dierenarts dus kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk.


Bekijk Giardia Ag Rapid Test - Snap Test voor Honden en Katten op: https://www.bol.com/nl/p/giardia-ag-rap ... _iphoneapp

Alsjeblieft, toch fijn om het uit te kunnen sluiten denk ik zelf.

Fosco
Berichten: 1457
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:53

Hettieheks schreef:
cinniz123 schreef:

Heb je voor mij een linkje? Mag ook via pb.
Wist niet eens dat je dat zelf kon testen.
Maar vermoed niet dat dat het is maar goed ben geen dierenarts dus kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk.


Bekijk Giardia Ag Rapid Test - Snap Test voor Honden en Katten op: https://www.bol.com/nl/p/giardia-ag-rap ... _iphoneapp

Alsjeblieft, toch fijn om het uit te kunnen sluiten denk ik zelf.


Testen kan nooit kwaad, en je hoeft dan alleen maar actie te ondernemen als je positief test op Giardia. Test je negatief dan kun je het uitsluiten en hoef je dus ook niks te behandelen.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 13:06

Heb nu kwa voer pure instinct gekookt varken gehaald en even kijken hoe ze het hierop gaat doen.

Tip om de diepbevroren rollen te snijden zijn zeer welkom.
Heb het nu met een elektrische zaag gedaan wat overigens goed gaat maar is haast niet schoon te maken dus eigenlijk wil ik die niet meer gebruiken om vlees te snijden :')

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:46

cinniz123 schreef:
Heb nu kwa voer pure instinct gekookt varken gehaald en even kijken hoe ze het hierop gaat doen.

Tip om de diepbevroren rollen te snijden zijn zeer welkom.
Heb het nu met een elektrische zaag gedaan wat overigens goed gaat maar is haast niet schoon te maken dus eigenlijk wil ik die niet meer gebruiken om vlees te snijden :')

Gewoon een half uurtje/uurtje laten liggen, snijden en de vriezer in.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:55

cinniz123 schreef:
Heb nu kwa voer pure instinct gekookt varken gehaald en even kijken hoe ze het hierop gaat doen.

Tip om de diepbevroren rollen te snijden zijn zeer welkom.
Heb het nu met een elektrische zaag gedaan wat overigens goed gaat maar is haast niet schoon te maken dus eigenlijk wil ik die niet meer gebruiken om vlees te snijden :')


Hoeveel gram krijgt ze? Ik ontdooi gewoon een worst in de koelkast en voer die dan op in 2 dagen.

En anders zoals kiwiwitje zegt.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 17:32

Oke dan waren ze wel heel diep bevroren want was met file zeker 30 min onderweg naar huis en daarna nog met snijden ook wel even bezig geweest maar ze waren nog steeds knijtertje hard :')
Ze moet 120 tot 150 gram per dag maar nu krijgt ze nog niet de volledige hoeveelheid per dag,deels brok deels vlees.

En hoe doen jullie het met vakanties als je dan brok moet voeren gewoon in 1x overstappen of op bouwen?

Nyaleti

Berichten: 6151
Geregistreerd: 05-04-10

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:39

500gr worst liet ik 1,5 ong ontdooien, opsnijden en in porties invriezen (want dat 1,5u ontdooien en weer invriezen moet je niet meerdere keren doen natuurlijk). Kwam er prima doorheen met een normaal mes.

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:00

Een rol halveren gaat makkelijk door hem even een tijdje in warm water te leggen. Dan is het met een scherp mes vlot doormidden. (geen kartelmes) Wat niet binnen een dag of 3 op gaat kan weer terug in de vriezer (nogmaals invriezen bij half ontdooid is geen probleem).

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:19

cinniz123 schreef:
Oke dan waren ze wel heel diep bevroren want was met file zeker 30 min onderweg naar huis en daarna nog met snijden ook wel even bezig geweest maar ze waren nog steeds knijtertje hard :')
Ze moet 120 tot 150 gram per dag maar nu krijgt ze nog niet de volledige hoeveelheid per dag,deels brok deels vlees.

En hoe doen jullie het met vakanties als je dan brok moet voeren gewoon in 1x overstappen of op bouwen?

Omdat je ze dan tegen elkaar hebt liggen. Ik leg ze los op t aanrecht. Of op een bord. Dat maakt veel verschil.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 18:34

Thanks allemaal gaat nu wel lukken denk ik.

Fosco
Berichten: 1457
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: KVV of gekookt of toch brok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:05

Overstappen naar vers vlees kun je het beste gewoon in een keer doen. Dat werkt namelijk net wat anders als van brok naar een ander merk brok omdat het op een hele andere manier verteerd =)

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:56

Fosco schreef:
Overstappen naar vers vlees kun je het beste gewoon in een keer doen. Dat werkt namelijk net wat anders als van brok naar een ander merk brok omdat het op een hele andere manier verteerd =)


Ik heb juist geleerd dat je dat niet moet doen omdat de PH waarde zich moet aanpassen. Ben benieuwd waar je deze info gevonden hebt, dan kan ik dat eens lezen voor mijn eigen kennis.

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 23:28

lucifertje schreef:
Fosco schreef:
Overstappen naar vers vlees kun je het beste gewoon in een keer doen. Dat werkt namelijk net wat anders als van brok naar een ander merk brok omdat het op een hele andere manier verteerd =)


Ik heb juist geleerd dat je dat niet moet doen omdat de PH waarde zich moet aanpassen. Ben benieuwd waar je deze info gevonden hebt, dan kan ik dat eens lezen voor mijn eigen kennis.


Ik heb het ook zoals jij geleerd lucifertje. :j

Fosco
Berichten: 1457
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:36

Als je er een keertje op googlet kun je daar al heel veel informatie over vinden. Uiteraard wel belangrijk even de bron te checken. Je kunt het wel combineren maar niet binnen dezelfde maaltijd en niet iedere hond reageert dus goed op de combinatie van brok met vlees samen. Als je het combineert wordt er aangeraden te kiezen voor vers- en brokdagen (dus de ene dag vers, de andere dag brok) of in elk geval minstens 8 uur tussen de brok en de vers maaltijden te laten zitten.

Er zijn honden waarbij dit gewoon goed gaat hoor, maar honden met een gevoelige spijsvertering kunnen echt negatief reageren op de combinatie van brok gemengd met vlees.