Tractive tracker hulp gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 13:28

Hopelijk kunnen de technische honden/katten bezitters mij helpen.

Zelf gebruik ik al bijna een jaar de Tractive tracker voor mijn honden. Nu heeft mijn vader er sinds gister ook een voor zijn hondje in gebruik.
Maar mijn vader krijgt continu een melding ‘wacht op gps’ als hij de tracker op live modus heeft staan.
Ondertussen ontvangt mijn vader gewoon alle informatie op zijn telefoon waar de hond is, ook de tracker zelf geeft doormiddel van het paarse lichtje aan dat deze op live staat.

Als ik mijn tracker op live zet krijg ik die ‘wacht op gps’ melding niet, en we weten dus niet waar het door komt. Mijn vader heeft een Samsung en ik een iPhone, verder zijn de instellingen gelijk aan elkaar.
Kan het komen dat het aan de mobiel van mijn vader ligt of zou het wat anders kunnen zijn?

Mijn vader vind het reuze vervelend dat hij steeds dat bericht in beeld heeft en vertrouwd het daarom niet 100% of de tracker echt werkt als zijn hond een keer weg zou lopen.
Zelf kon ik het niet vinden waar het probleem nou zit maar wie weet hebben sommige van jullie dit ook gehad en weten hoe het verholpen kan worden.

Heb ook namens mijn vader een mail naar Tractive zelf gestuurd, maar blijkbaar is het ivm drukte langer wachten op reactie.
Hopelijk is er een blokker die ons verder kan helpen.

Hier een foto, die blauwe melding blijft constant in beeld met zo’n cirkel die aan het laden is.
Afbeelding

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:29

Ik kan je helaas niet helpen, sorry. Ik vind de foto die is ingesteld voor de hond erg leuk <3

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:50

Waarom zou je 'm continu op live willen zetten? Is het zo'n wegloper?

Er zijn recent wat updates geweest voor de tracker en app, heeft alles de laatste versie?

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 13:59

Margreet schreef:
Waarom zou je 'm continu op live willen zetten? Is het zo'n wegloper?

Er zijn recent wat updates geweest voor de tracker en app, heeft alles de laatste versie?


Mijn vader heeft de tracker sinds gister in gebruik, dus neem aan dat als hij gister de app heeft gedownload dat dit de nieuwste versie is.

En het is niet zijn plan om constant ‘live’ te gaan, hij is nu vooral bezig om de functies te leren en te testen of alles goed werkt. Maar omdat die melding steeds in beeld staat lijkt het erop of er iets mis is met het gps signaal.

Ik moet zeggen toen ik mijn trackers net nieuw had keek ik er ook met regelmaat op, checkte ik ook of ze live werkte op bepaalde plekken. Nu weet ik dat het werkt en kijk ik er alleen op als het nodig is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:01

De app zal wel goed zijn dan ja, maar de tracker zelf? Die krijgt geen updates als ie in het doosje ergens op de plank ligt he.

Tussen de bebouwing zoals op je plaatje kan het signaal ook even duren.

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 14:08

Geen idee of hij de tracker moest updaten, die is ook gister binnengekomen maar kan het even vragen of hij daar een melding van kreeg bij het instellen.

Zelf heb ik met mijn mobiel gewoon verbinding (met mijn eigen tracker) op precies dezelfde plek, want dat gingen we testen. Maar dat kan misschien liggen aan dat ik een iPhone heb.

anji

Berichten: 211
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Nabij Hattem

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:12

Weet niet of het ook nodig is maar bij sommige apps moet je toestemming geven om de GPS/locatie te gebruiken.
Zou via instellingen, apps, Tractive moeten kunnen.

Nyaleti

Berichten: 6152
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:13

Even een stipje zodat ik straks als ik tijd heb alles kan lezen en misschien kan helpen. :)

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 14:23

Anji, kan goed zijn dat daarin iets niet goed is gegaan. Toen mijn vader vanmorgen hier was hebben we wel wat aangezet maar misschien is die toestemming niet gedaan.

Nyaleti, lief van je!

Heb via Whatsapp gevraagd of de tracker zelf ook is geupdate en dat heeft mijn vader gedaan. Denk zelf dat de tracker prima werkt die gaf ook 2x groen lichtje bij het testen van de verbinding, maar dat er via zijn mobiel iets niet goed is.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:34

Dat is waar ik ook aan denk, dat hij de app geen toestemming heeft gegeven locatievoorzieningen te gebruiken. Geen idee hoe dat bij Samsung heet, maar aangezien jij iPhone hebt snap je dan iig waar ik het over heb :+

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:56

Ik denk dat de machtigingen misschien niet goed staan, deze problemen hadden wij ook in het begin en toen was dat de oplossing. Misschien dat je die inmiddels al aangepast hebt :D
Verder vind ik de Tractive echt een ontzettend fijn ding voor de hond en voor de kat.

Nyaleti

Berichten: 6152
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:34

Gek dat de tracker wel 2x groen licht geeft en aangeeft live te zijn..
Die van mij krijgt wel eens geen GPS te pakken maar dan zit de kat onder een stapel hout in een loods. Tja :+

Die van mij had ook wat kuren (Refurbished gekocht) en via de klantenservice hebben ze toen nog een update gedaan. Maar dat duurt inderdaad wel een paar dagen voor ze reageren en ze zijn echt irritant :') niet echt reageren op jouw vragen, gewoon linkje sturen van joh staat wel online.

Kan je vader wel met bluetooth radar zoeken? Dus als de tracker heel dichtbij is?
Heeft je vader een nieuwe telefoon? Dat het wel een telefoontje is met een goede versie Android? Op welke systemen de app kan, kun je op de Tractive site zien geloof ik.

Ik zou met tracker en telefoon even op een open grasveld gaan staan zodat beide sowieso goed GPS kan pakken.
Even opnieuw inloggen op de app.
Machtigingen checken via instellingen > apps. Locatie op "altijd delen" en niet alleen "tijdens gebruik van de app" .

Desnoods de app even opnieuw downloaden, dan vraagt hij sowieso alle machtigingen opnieuw.
Mocht de Tracker een update nodig hebben, dan staat dat heel duidelijk in de app aangegeven.

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 18:56

Bedankt voor het meedenken en delen van een aantal opties waar we naar kunnen kijken.
Ik zal ze van de week eens even voorleggen aan mijn vader en even met hem weer meekijken op zijn mobiel.

Volgens mij lukte de bluetooth radar wel ja, ook dat lampje en geluidje aanzetten ging goed.

Ben zelf ook super tevreden over de Tractive tracker, dat is ook de rede dat mijn vader dezelfde wilde voor zijn hondje.

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:12

Ik heb een tijdje geleden 2 (nieuwe) trackers voor onze honden gekocht. Beide op dezelfde plek en op hetzelfde moment gestart enz. Een van die 2 gaf dezelfde melding als bij jou vader.

Ik heb uiteindelijk het stappenplan gevolgd van hun eigen site: https://help.tractive.com/hc/nl/articles/205664301-Probleemoplossing-Ik-ontvang-geen-locatie-updates

Dus resetten, minuut wachten, opnieuw aanzetten, live locatie aan en naar buiten om te wandelen. Daarna was het opgelost.

Al merk ik wel dat die ene tracker sneller dit probleem heeft dan de andere (en dan de 4 trackers die ik hiervoor had).

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 19:58

Elexis, bedankt voor de link!
Je geeft aan de de ene tracker sneller dit probleem geeft, betekend dit dat je die tracker vaker moet resetten om hem te laten werken? Of was dit alleen de eerste keer?

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 20:03

Misschien dom idee ts, maar bij mijn Samsung was de batterijbesparing het probleem tijdens gebruik gps. Als die aanstaat evt uitzetten.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Tractive tracker hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 20:29

Je zou de tracker ook even op jouw telefoon kunnen zetten en kijken of jij hetzelfde probleem hebt met deze tracker. Dan weet je of het aan de telefoon van je vader ligt of aan de tracker zelf

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 21:08

Ach mijn arme vader, hij heeft echt pech met dat ding. Met het afsluiten van het abonnement dacht hij dat de betaling niet was gelukt en heeft hij nog een keer de betaling gedaan. Het was hem niet duidelijk dat het geld word afgeschreven en nu kreeg hij een mail dat het geld 2x word afgeschreven maar ze vanuit Tractive het niet kunnen terug storten. Moet hij dus zelf de bank bellen om 1 betaling te annuleren :')

Hij had achteraf beter dat ding samen met mij kunnen instellen. Maar hopelijk komt het goed, wat een gedoe om zo’n ding werkend te krijgen terwijl het bij mezelf echt fluitje van een cent was.

Thequeensmum, slim idee! Kunnen we idd ook nog proberen als ik hem weer zie en het nog niet is gelukt.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 11:10

Milky_Way schreef:
Ach mijn arme vader, hij heeft echt pech met dat ding. Met het afsluiten van het abonnement dacht hij dat de betaling niet was gelukt en heeft hij nog een keer de betaling gedaan. Het was hem niet duidelijk dat het geld word afgeschreven en nu kreeg hij een mail dat het geld 2x word afgeschreven maar ze vanuit Tractive het niet kunnen terug storten. Moet hij dus zelf de bank bellen om 1 betaling te annuleren :')

Hij had achteraf beter dat ding samen met mij kunnen instellen. Maar hopelijk komt het goed, wat een gedoe om zo’n ding werkend te krijgen terwijl het bij mezelf echt fluitje van een cent was.

Thequeensmum, slim idee! Kunnen we idd ook nog proberen als ik hem weer zie en het nog niet is gelukt.


Wat betreft die betaling: dat is toch echt niet klantvriendelijk. Heb het idee dat het niet een kwestie is van kunnen maar van willen.

Volgens mij kan jij die tracker gewoon toevoegen op je telefoon als je de code/ het nummer maar hebt. Hoef je niet voor bij je vader te zijn

Succes ermee