Sieraad van hondenhaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Sieraad van hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 13:26

Hi,

Mijn hond is recent ingeslapen en ik zoek een mooi aandenken. Iets met zijn vacht lijkt me heel erg mooi.

Er zijn meerdere shops die sieraden met hondenhaar maken maar ik hoor graag ervaringen, voor ik ergens zoiets dierbaars laat maken.

Ik neig nu naar een ring of armband.
Graag hoor ik tips en ervaringen :)

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Sieraad van hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:29

kijk eens op Facebook bij SuusMade gedenksieraden en accessoires. Zij maakt mooie dingen, voor hele nette prijzen :), denkt graag met je mee!

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Sieraad van hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:36


cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:49

Ik heb een ketting hanger recent laten maken bij sieradenmethondenhaar.nl
Er ging allemaal veel tijd overheen maar ben er heel blij mee.
Zal als ik straks thuis ben wel een foto maken want heb alleen een foto van die zij heeft gemaakt maar weet niet of ik die mag gebruiken.

Edit:
Foto toegevoegd
Van mn beide chinese naakthonden een vlechtje
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 25-03-24 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Sieraad van hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:53

Ik heb via deze site een memory locket besteld toen onze hond overleed:

https://monzaique.nl/memory-lockets/medaillons

Daar heb ik zelf het haar in gedaan samen met bedeltjes die ik ook daar besteld heb. Eentje met een honden pootje en eentje met zijn foto erop. Is echt heel mooi geworden en dat ik het zo zelf kon doen vond ik echt heel fijn.

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:38

Mooi dat je een tastbaar gedenk sierraad wilt van je hond <3

Toen mijn verzorgpony vorigjaar overleed wilde ik ook iets moois hebben maar omdat ik manen had kon er geen gevlochten armband van gemaakt worden. Ben toen gaan kijken naar andere opties, vond veel dingen grof qua looks en van dat ‘ruige’ zilver. Dat wilde ik niet en na flink zoeken kwam ik terecht bij deze webshop:

https://www.dierbaardichtbij.nl/

Ben ontzettend lief geholpen door Reneé, de dame die de sieraden zelf maakt. Als je voor RVS (goud of zilver) kiest dan vallen de prijzen nog best mee. Je kan ook dingen samen stellen, zoals een extra bedeltje aan je armbandje bijvoorbeeld.

Dit is mijn armbandje, in het rondje zit wit en zwart haar van de pony. En ik heb het zo gekozen zodat als mijn andere pony er ooit niet meer is, ik een 2e hanger erbij aan kan maken met haar haren erin.
Afbeelding

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:42

Ik heb een sphere laten maken met hondenhaar.
Degene die dat deed, zie ik niet meer op fb.

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 18:07

Dank voor de reacties!

Monzaique kwam ik al tegen alleen zag ik recensies dat het snel stuk ging.
Sowieso durf ik zoiets niet zo goed te bestellen via een facebook pagina oid. Bang voor China kwaliteit eerlijk gezegd :=

Sieraden met hondenhaar heeft absoluut wat ik zoek! Heb de prijslijst opgevraagd maar ben er bang voor :=
Naam even kwijt maar degene die dat stuurde: wat bedoel je met 'ging veel tijd overheen' ? Duurt het gewoon lang voor ze een product af hebben of ging er wat mis in de communicatie?



Dierbaardichtbij en dierbaarsieraad hebben ook mooie, ga ik verder neuzen.

Voorbeelden zie ik graag! Vooral van as verwerkt in een ring oid. Ik neem een asketting maar die zijn gesloten. Ik weet niet zo goed hoe het eruit zit als het 'open' is.

Ik denk dat het een ring wordt. Van mijn paarden heb ik een hele mooie armband van Paardenhaarsieraad en wordt misschien lastig om dat mooi te matchen samen.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:01

Een oud collegaatje van mij maakt enorm mooie sieraden,waaronder ook gedenk sieraden van mensen en dieren.
josejuwels.wix.com
Facebook Jose Juwels
Laatst bijgewerkt door N4N4 op 25-03-24 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:01


cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:16

Ik had in nov contact met haar en 7dec haar gebracht en zouden na de feestdagen een proefvoorbeeld maken maar dat liet allemaal een stuk langer op zich wachten.
Uiteindelijk was het pas 7 feb pas klaar dat vond ik jammer maar er was gewoon contact als ik haar mailde.
Prijs was indd niet heel goedkoop(€155) maar tis wel precies wat ik wilde.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:07

Monzaique heeft bij mij gewoon heel goed spul geleverd. Misschien een beetje afhankelijk van wat je koopt maar dit is echt een hele robuuste hanger:

Afbeelding

Foto is alleen wat minder zo in het avond licht.. :')

Hopelijk vind je wat moois als aandenken. :(:)

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Sieraad van hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:31

Makedogz.nl

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:15

Nyaleti schreef:
Dank voor de reacties!

Voorbeelden zie ik graag! Vooral van as verwerkt in een ring oid. Ik neem een asketting maar die zijn gesloten. Ik weet niet zo goed hoe het eruit zit als het 'open' is.


De site die ik door heb gegeven verwerkt ook as in sieraden, ook in ringen. Je kan op haar site door de emojis goed zien welk sieraad voor welk soort ‘vulling’ geschikt is.
Deze bijvoorbeeld: https://www.dierbaardichtbij.nl/product/rvs-ring-8mm/

Op de foto’s is dan goed te zien hoe zoiets met as erin eruit ziet. Volgens mij kan je in sommige gevallen ook as en plukje haar combineren.

Wintu

Berichten: 2966
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Sieraad van hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:36

Horse Deco!

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Sieraad van hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 16:35

Graag hoor ik nog meer tips :)

Ik heb mooie kettingen gevonden waar wat as in kan. Dus ik zou graag een armband of ring willen van haar.

Sommige zijn echt niet te betalen helaas. De slavenarmband is prachtig maar die zie ik overal maar in één maat en is veel te groot voor mij.
Voor een ring durf ik geen heel groot bedrag uit te geven omdat ik bang ben dat ik die kwijt raak.

Ik ben ook Embrace Bijoux tegen genomen. Ze maakt echt leuke dingen en ziet er betrouwbaar uit. Haar armband met optie voor haar vind ik nét wat te simpel maar mocht ik niks anders vinden, kies ik daarvoor.

Froukje_J

Berichten: 2195
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:07

Ik zou ook zeggen neem eens contact op met Linda van Dierbaarsieraad!
Ze maakt echt prachtige dingen ook volledig samengesteld.

Deze armbandjes heeft ze ook gemaakt in de middelste kraal zit as van mijn moeder.
Mijn moeder was gek op de zee..
We zijn zelfs een dag voor haar overlijden nog op het strand geweest vandaar de blauwe kleuren

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Sieraad van hondenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 17:34

Wat mooi om dan een blauwe kleur te kiezen <3

Ik vind de armbanden wel mooi gemaakt maar het is niet mijn stijl. Dus ik zou het niet dragen.
Ik twijfel wel over een van haar ringen.