Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ervaringen Britse korthaar. en eventueel andere kattenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:52

Ik heb juist de ervaring dat poezen makkelijk op schoot zitten.
Mijn 2 htk poezen zaten graag op schoot. De htk kater niet.

De 2 (thai) siamezen poezen zitten ook graag op schoot.

Binnen elk ras heb je schootzitters en katten die liever hun eigen ding doen.

Foaly

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:01

luuntje schreef:
Ik heb juist de ervaring dat poezen makkelijk op schoot zitten.
Mijn 2 htk poezen zaten graag op schoot. De htk kater niet.

De 2 (thai) siamezen poezen zitten ook graag op schoot.

Binnen elk ras heb je schootzitters en katten die liever hun eigen ding doen.


Hier juist weer andersom :+ Mijn rode kater is niet van schoot af te slaan, en zn zusje komt heel af en toe (komt ook omdat broerlief haar gerust een pets verkoopt als ze te dichtbij komt, en die liefde is geheel wederzijds _O- )

De poes komt dan wel weer in bed graag bij me liggen, maar dat moet ook niet te lang duren. En als ik te onrustig beweeg is ze weg. Meanwhile ploft dr broer dan weer half bovenop mn benen neer en blijft daar de komende 8 uur liggen _O-

Avalanche

Berichten: 16125
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:05

Die ervaring deel ik, luuntje :j

De poezen die mijn ouders hadden waren super knuffelig en zaten graag op schoot, de katers zijn wat onafhankelijker in mijn ervaring. Tenzij het Siamezen zijn, dan moeten ze aan en op en onder en als het kan in je. Ik zou er gestoord van worden, maar als je een knuffelkat wilt is een Siamees echt leuk.

De fokster van de katten van mijn moeder raadt wel aan om er 2 te nemen, omdat ze erg eenzaam kunnen worden als ze veel alleen zijn.

Haha Foaly :')

Simba de kat is altijd heel toevallig in dezelfde kamer als ik ben, maar 's avonds komt hij wel op bed, en dan moet er geknuffeld worden. Maar op schoot wil hij zéker niet, dat moet jij niet denken :')

En hij probeert altijd de zakken van mijn moeder te rollen, maar die heeft (geheel toevallig) altijd kattensnoep bij zich :')

Onlylienn

Berichten: 128
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:23

boemel schreef:
We hebben op dit moment 4 katten.

Britse korthaar x Abesijn. 2 zusjes van 9 jaar. Ze zijn erg mensgericht en willen ook erg graag op schoot. Ze zijn nog wel redelijk speels. Helaas zijn ze hun hele leven ook wat nerveus en schrikkerig. Soms wel 20x van en op schoot. Als ik bij wijze van 1x te hard adem zijn ze al weg om 1 minuut later alweer terug te komen.

Ze hebben verder nooit wat gemankeerd en ze verharen amper en zijn gewoon leuke lieve beestjes.

[ [url=m/0waHEe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3EbIK6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder een kruising Snow Bengaal x Ragdoll.
Ze is nogal geobsedeerd door haar speelgoed en het apporteren daarvan. En kan hier echt uren mee doorgaan tot vervelends aan toe ha ha.

Verder heeft ze iets met haar waterbak. Alle haar spullen, maar helaas ook spullen van ons moeten in de waterbak gedompeld worden. Ze jat spullen van ons om in de waterbak te gooien. Opletten dus met SD kaarten ha ha.

Ze wil graag op schoot, maar heeft doorgaans niet de rust om lang te blijven liggen.

Ze doet graag stoute dingen. Bijvoorbeeld rondjes om de TV rennen, de plant slopen of in de gordijnen hangen.
Je kunt roepen wat je wilt dat het niet mag, ze heeft er echt maling aan.
Echter vraag je aan haar “Mimi, kom je een knuffel brengen “, dan komt ze aangerend om je heel hard en heel veel kopjes te geven.
Ze is dus wel heel grappig.
[ [url=m/a0pNLr.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hadden haar zusje gratis meegekregen, omdat de eigenaren op vakantie gingen. Die claimde echter alle aandacht op en duwde letterlijk de andere katten continu weg. Dat vonden we sneu en we hebben een ander huisje voor haar gezocht.
Zij was wel super aanhankelijk, schoterig en wilde graag rond gedragen worden.

En dan hebben we nog een boerderijkat.
Eerlijk is eerlijk, zij is gewoon de allerleukste, liefste en slimste. We zien haar meer als een hondje.
Ze gaat ook gewoon los mee in het bos wandelen.

Verder is ze een meester in uitbreken en inbreken en is het een sport om deuren te openen, zelfs als de deurklink omhoog staat.
Ze is onwijs sociaal. Als een mens of dier ziek is, dan weet ze dat direct en gaat direct verzorgen.

[ [url=m/RGp6WR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XpC6eV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat zijn de eerste 2 prachtige beestjes <3

Ik heb zelf 2 dames, een htk en een halve brit wat de andere helft is is onbekend :') .
De halve brit is graag bij me, is ook wel een deugniet zullen we maar zeggen :'), niet bepaalt hard leers :')

De htk is net een Garfield, lui, slaapt het liefst hele dag en dan ook het liefst op je schoot.